Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 kwi 2024, o 10:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 paź 2015, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Remontowa Shipbuilding zaprasza na wodowanie żaglowca szkolnego budowanego dla Marynarki Wojennej Algierii.
W sobotę, 7 listopada, o godzinie 12:00 w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, odbędzie się uroczyste wodowanie żaglowca szkolnego budowanego dla Marynarki Wojennej Algierii. Będzie to tysięczny statek wodowany w historii stoczni.
Wejście na teren Stoczni bramą od ul. Swojskiej będzie możliwe od godziny 11.

Więcej:
http://www.portalmorski.pl/info/wydarze ... j-algierii

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2015, o 21:08 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Dokładniej, to tylko wodowanie kadłuba. To już nie te czasy, gdy żaglowce budowano w suchych dokach wykopanych u brzegów rzek, i wpuszczano do nich wodę, gdy statek był już gotowy. A ten dopiero za rok ma wyglądać tak
Obrazek Czy tam przed fokmasztem na rysunku jest... armata?

Ładniejszy od poprzedniego, dla Wietnamu Obrazek

Ale w sumie tak jakoś... na jedno kopyto :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2015, o 21:30 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ten algierski to jakieś kompletne bezguście.
Żaglowiec krążowniczy. Ciężko groźny z wyglądu.
Wietnamczyk też do pięknych nie należy ale trochę bardziej "zaciąga" stylem wschodnich pływadeł ale tych z typu trawler-przetwórnia o napędzie żaglowym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2015, o 19:24 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Film z wodowania http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zwodowano-zaglowiec-w-Remontowa-Shipbuilding-w-Gdansku-n96080.html. Podobnież widzowie ciut ucierpieli :-?



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2015, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tak dla przypomnienia, warto obejrzeć także to:
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiast ... 8.html?i=0

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2015, o 10:31 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Niestety, im dłużej patrzę na te Choreniowe żaglowce tym mniej się mi one podobają :-( .
Zwłaszcza te ostatnie. Ani to nie trzyma klasycznych linii pięknych kliprów herbacianych lub windjammerów, ani nie ma w ich kadłubach i ożaglowaniu żadnych futurystycznych wizji. Są takie... nijakie - weźmiemy kadłub statku i dostawimy do niego maszty. A plany ożaglowania to zwykle kolejna przeróbka z projektu Dar M. lub Pogoria. W przypadku żaglowca dla Wietnamu, to aż się prosiło, aby dać mu żagle a la "chińska dżonka". :-?



Za ten post autor _jp_ otrzymał podziękowania - 3: Gregor39, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2015, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2011, o 16:25
Posty: 336
Lokalizacja: N50°03' E18°36'
Podziękował : 157
Otrzymał podziękowań: 78
Uprawnienia żeglarskie: majtek
Zawsze możesz zlecić projekt takiego jak by ci pasował i podejrzewam że Pan Zygmunt z przyjemnością uwzględni twoje upodobania co do lini, futurystycznych kształtów czy rodzaju ożaglowania. Wystarczy tylko zamówić :roll:

_________________
Pozdrawiam Piotr
"Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antałek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."



Za ten post autor Szpiszpak otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2015, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
"wystarczy zamówić" :lol:
Nikt nie zamawia nijakich żaglowców.
Zamawia się dane techniczne i ogólną wizję.
To jakie są wyniki zależy od umiejętności projektanta, jego zdolności, wiedzy i poczucia estetyki.
Bo przecież nie zatrudni designera, stylisty, czy, innego nawiedzonego artysty. ;)
To nie kosztuje dużo; czasem nawet za samo dopisanie nazwiska do projektu.
Inżynierowie nawet nie wiedzą, po co coś ma być ładne; inne; spójne stylistycznie;
(żeglarze też w większości tego nie widzą).
Kiedyś (jako młody zdolny naiwny) narysowałem "nową lepszą rufę" dla Daru Młodzieży, wysłałem rysunki do stoczni ... ale zaginęły w tamtejszym niebycie*.

MJS

*a moje kopie spłonęły; został jeden rysuneczek, jak go znajdę to zapodam.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: MaxLux
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2015, o 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8773
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
_jp_ napisał(a):
Ładniejszy od poprzedniego, dla Wietnamu

LQD w pełnej krasie, rolery, teak, wyposażenie:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2015, o 13:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
trochę mało odbijaczy :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2015, o 13:55 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
_jp_ napisał(a):
Ani to nie trzyma klasycznych linii pięknych kliprów herbacianych lub windjammerów ...
Marian Strzelecki napisał(a):
Inżynierowie nawet nie wiedzą, po co coś ma być ładne; inne; spójne stylistycznie; ... :-?
A ktoś aby zauważył że te "piękne dawne żaglowce" to prostokątne pudła na towary masowe? "Estetyka"!?
Maksimum ładowności przy minimalnem koszcie :-P
A z czego wynika "piękna rufa windjammera", w ten fantail? Toć z taniości, uproszczona robota... :lol:
Przekrój prostokreślny, rozwijalne poszycie, proste wręgi i te rzeczy. Gięcie, formowanie - kosztuje. Technologia używana i dziś, w każdej stoczni. Wszędzie gdzie ten kształt potrzebny, np. holowniki.
A że taki kształt jest potrzebny żaglowcowi, któren bywa w przechyle pływa, to też oczywistość.
A czemu p. Choreń woli budować "rudo-węglowce" to już jego rzecz, gdzie nam tam, maluczkim, pojąć niezdolnym myśli mistrza. :roll:
Ale i kłopot niewielki, armator zawsze może urżnąć i przyspawać coś normalnego a zgodnego z logiką. Patrz 'Royal Clipper' ;)

A tak we w ogólności nie przesadzajmy z tem gustu brakiem. Mogłoby być gorzej :mrgreen:
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2015, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kadłub tego LQD akurat mi się podoba; rufa także.
Mówiąc o projektowaniu ,o konsekwencji projektowej mówię o j.w.
Nie chodzi o to, żeby zrobić klasyka, ale o to, że gdy robimy takiego nie powinniśmy wtrącać doń elementów obcych (niezależnie czy optycznie czy technicznie).Dlatego rufą Pogorii będzie dla mnie zawsze rufą trawlera doczepioną do żaglowca.
Mój pomysł był: zrobić tam zjeżdżalnię dla riba (czy szalupy): będzie konsekwentniej, a i życie komuś może uratować.
Jeśli robimy projekt militarny, to niech on będzie militarystyczny w formie i treści: niech chociaż ma furty burtowe, a nie nieprzystające do niczego dziury w kadłubie (piję do Oysterów).
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2015, o 18:56 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2431
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 449
Uprawnienia żeglarskie: różne
Szpiszpak napisał(a):
Zawsze możesz zlecić projekt takiego jak by ci pasował i podejrzewam że Pan Zygmunt z przyjemnością uwzględni twoje upodobania co do lini, futurystycznych kształtów czy rodzaju ożaglowania. Wystarczy tylko zamówić :roll:
Wybacz, ale jako zamawiający, obejrzawszy takie "portfolio" - poszukałbym innego biura konstrukcyjnego. :-P

**************************
Ryś, a zauważ że i w innych dziedzinach techniki i architektury mamy liczne przykłady takiego podejścia w XIX i I połowie XX. wieku - gdy projektowano i budowano rzeczy jednocześnie i ładne i funkcjonalne.

***************************
mjs napisał(a):
LQD w pełnej krasie, rolery, teak, wyposażenie:
Ale skoro rolery i insza "automatyka", to znaczy że nie chodziło o to, by kadetów "ganiać do żagli". To po co wtedy tyle tych żagli??? Żagle typu "chińska dżonka" byłyby jeszcze łatwiejsze do automatyzacji ich obsługi ;)

***************************
Marian Strzelecki napisał(a):
Kadłub tego LQD akurat mi się podoba; rufa także.
Mówiąc o projektowaniu ,o konsekwencji projektowej mówię o j.w.
Nie chodzi o to, żeby zrobić klasyka, ale o to, że gdy robimy takiego nie powinniśmy wtrącać doń elementów obcych (niezależnie czy optycznie czy technicznie).Dlatego rufą Pogorii będzie dla mnie zawsze rufą trawlera doczepioną do żaglowca.
Mój pomysł był: zrobić tam zjeżdżalnię dla riba (czy szalupy): będzie konsekwentniej, a i życie komuś może uratować.
Jeśli robimy projekt militarny, to niech on będzie militarystyczny w formie i treści: niech chociaż ma furty burtowe, a nie nieprzystające do niczego dziury w kadłubie (piję do Oysterów).
MJS
Popieram przedmówcę w całej rozciągłości :kiss: (No, może na rufie Pogorii widziałbym raczej bramkę z windą trałową - przynajmniej byłyby świeże ryby na obiad :lol: )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2015, o 23:01 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 520
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
_jp_ napisał(a):
Ale skoro rolery

Trochę się przy nich napracowałem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2015, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2011, o 12:43
Posty: 469
Podziękował : 27
Otrzymał podziękowań: 35
Uprawnienia żeglarskie: Plastikowe beztalencie

_________________
"Szkoda wielka, kiedy czyjeś wyższe aspiracje zostają stłumione prozą życia codziennego."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2015, o 12:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tysięczne wodowanie statku z numerem kolejnym 938?
Znaczy; 62 statki wodowali dwa razy? :roll:
MJS
ps
słyszałem tylko o korwecie.

ps 2
jaki ładny kadłub ... jak do żaglowca ;)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 10:22 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Ryś napisał(a):
A czemu p. Choreń woli budować "rudo-węglowce" to już jego rzecz, gdzie nam tam, maluczkim, pojąć niezdolnym myśli mistrza
http://www.fakt.pl/biznes/zygmunt-choren-projektuje-nawiekszy-zaglowiec-swiata,galeria,606440.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2016, o 12:42 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
http://www.forbes.pl/zaglowce-chorenia,artykuly,206667,1,1.html
http://www.forbes.pl/zaglowce-chorenia,artykuly,206667,1,2.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2016, o 00:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
El-Mellah ze wszystkimi masztami.
Obrazek

http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie ... zykow.html

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 00:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak by tu powiedzieć : "przyciężkawy" tak jakby z wyglądu.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Marian Strzelecki napisał(a):
Jak by tu powiedzieć : "przyciężkawy" tak jakby z wyglądu.


Jednostka dołączy do najszybszych i największych żaglowców szkolnych świata. Fregata ma 110 m długości, 14,5 m szerokości, a powierzchnia ożaglowania to 3 000 m kw. Jej prędkość pod żaglami przy wietrze o sile 6 stopni w skali Beauforta wyniesie około 17 węzłów. Chyba tylko z wygladu :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marian Strzelecki napisał(a):
Jak by tu powiedzieć : "przyciężkawy" tak jakby z wyglądu.

Z ust mi wyjąłeś...
-----------
Czasami żal mi, że tak niezwykle rzadko dochodzi do realizacji pomysłów wybudowania nowego żaglowca z wykorzystaniem współczesnych materiałów i technologii - ale wg. linii i kształtów któregoś ze słynących z urody klasyków - znaczy któregoś z żaglowców z drugiej połowy XIXw oraz z początku XXw.
Jest "Stad Amsterdam":

Obrazek

i serce się raduje na jego widok. Ale to raczej wyjątek potwierdzający regułę, że współcześnie budowane żaglowce są... nieciekawe estetycznie...

Wyobraźmy sobie takie "przycieżkawe" konstrukcje, jak ta z tytułu wątku stojące obok repliki "Flying Cloud" albo "Lightning", tyle że ze spawanymi, stalowymi kadłubami. Albo obok "Cutty Sark" z aluminiowym kadłubem...
"El-Mellah" wyglądałby w takim towarzystwie jak Fiat Multipla obok Jaguara albo Porsche. :roll:

Albo wyobraźmy sobie "Dar Pomorza 2", który zachowałby klasyczną linię, zgrabną, proporcjonalną rufę, proporcje masztów i nienaganną estetykę oryginału - a jednocześnie dzięki współczesnym materiałom i urządzeniom mógłby mieć maszty nieco wyższe i większą powierzchnię żagli... Heh, pomarzyć..

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 23 gru 2016, o 13:00 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Jaromir napisał(a):
jak Fiat Multipla


Ej no ! Miałem Multiplę :mrgreen: Bardzo ok samochodzik. Co prawda jak kiedyś jakiegoś pana potraciłem to uciekł bo się wstydził, ale to nic nie znaczy :mrgreen:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Micubiszi napisał(a):
Bardzo ok samochodzik.

Użytkowo samochodzik pewnie był OK.
Ale estetycznie...
Cóż, mnie żona przypomina bym na noc zamykał garaż - bo jeszcze ktoś nam Multiplę wstawi :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12950
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Przypominam, że to okręt wojenny i jako taki ma być funkcjonalny, a nie estetyczny.

Za najładniejsze okręty wojenne w pierwszej połowie XX wieku uchodziły jednostki włoskie. Dziwnym trafem dość szybko tonęły :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bo Makaroniarze to doopy nie marynarze :D

Hamerykańskie, holenderskie, australijskie i brytyjskie na Pacyfiku do końca 1942 r. też tonęły hurtowo i błyskawicznie.
A czy były ładne i estetyczne ? Kwestia gustu a o tych się nie dyskutuje... :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1894
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 279
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Stara Zientara napisał(a):
Dziwnym trafem dość szybko tonęły


Pewnie więcej takich Schettino w rodzinie było ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 19:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jaromir napisał(a):

Albo wyobraźmy sobie "Dar Pomorza 2", który zachowałby klasyczną linię, zgrabną, proporcjonalną rufę, proporcje masztów i nienaganną estetykę oryginału - a jednocześnie dzięki współczesnym materiałom i urządzeniom mógłby mieć maszty nieco wyższe i większą powierzchnię żagli... Heh, pomarzyć..


I koniecznie z poprawnymi, sprawdzonymi od stuleci rozwiazaniami takielunku :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dziś najładniejsze wojenne są rosyjskie (z tych radzieckich jeszcze).
Załącznik:
rosja_okret_afp_600.jpeg
rosja_okret_afp_600.jpeg [ 97.99 KiB | Przeglądane 7869 razy ]

Ale wracając do żaglowców: dobrze, że Jaromir zaczął, to ja już spokojnie pociągnę wątek;
Od zawsze piszę o konsekwencji projektowej.
Popatrzmy na ten nowy żaglowiec analitycznym wzrokiem:
Przysłońmy tylną połowę kadłuba:
Załącznik:
00-1.jpg
00-1.jpg [ 267.3 KiB | Przeglądane 7869 razy ]
widać obiecująco zapowiadający się dłuugi żaglowiec zaczynający się od smukłego nawisu.
Ten cień pod dziobem trochę przeszkadza, bo pokazuje niekonsekwentne kształty: ze smukłego opływowego wejścia linii wodnych kadłuba szybko przechodzi w prostokątny "gabaryt".
Za szybko! ...albo w ogóle czemu? -bo żaglowiec szkolny nie musi mieć ładowni gabarytowych - nie do tego służy.

Przysłońmy przednią część:
Załącznik:
00-2.jpg
00-2.jpg [ 272.48 KiB | Przeglądane 7869 razy ]
widać - pękaty trawler burtowy (z lat 60tych) podwyższony o galerię dla gawiedzi. Ładna okrągła (kutrowa? ) rufa i ... wysoka nadbudówka rufowa z typową rybacką sterówką: na trawlerach była konsekwentna - pokład śródokręcia zajmowali rybacy i włoki (sieci)... pod kabiną nawigatorów urządzenia do wyciągania kilometrów stalowych niebezpiecznych lin: kapitan (szyper) musiał widzieć co się tam w dole na pokładzie dzieje. Czemu więc na żaglowcu nie ma przeszklonej kabiny z widokiem na reje?

Jeśli musimy mieć wysoką sterówkę, to czemu nie na śródokręciu. Ale, ale; tam też jest - nadbudówka tylko mała rachityczna jakby trochę bez potrzeby, było miejsce to zróbmy budkę (jak na kiercelaku), co by majtki nie ślizgały się w przechyłach za daleko. ;)

Albo: nie zmieściło się wszystko (co klient nakazał) w tak pękatym kadłubie?

Jednocześnie ten i taki kadłub jest jakby odzwierciedlaniem dzisiejszych tendencji: nie ważne jak będzie pływać: ma być wygodny. Nie musi być ładny: z pokładu tego nie widać.

Coraz bardziej pojemne, pękate nawet jakby nadmuchane i spełniające jak najwięcej życzeń potencjalnego nowobogackiego klienta - klienta z co najwyżej wąsko specjalistycznym technicznym wykształceniem.
Taki oceaniczne wygodne koromysło.

Wspominam z rozrzewnieniem Dar Młodzieży nad którego rufą (ale tylko rufą) ubolewałem i nawet chciałem wtedy organizować składkę na przerobienie jej na tradycyjną.Mam gdzieś rysunki, jak znajdę pokażę. :-(
Dziś patrząc wstecz, nie mam jej nic do zarzucenia - oprócz oczywiście lekkiego braku konsekwencji. Lekkiego braku, bo dużym była wtedy niezapomniana do dziś, bezsensowna, agresywna, pawęż - rufa Pogorii.

Gdyby nie Chopin
Załącznik:
4948_s_600.jpg
4948_s_600.jpg [ 43.51 KiB | Przeglądane 7869 razy ]
bezsprzecznie najładniejszy nasz żaglowiec, podejrzewał bym, że ze wspomnianego biura nie może wyjść produkt od początku do końca zaprojektowany ze zmysłem estetyki.

Mam dziś wrażenie, że tymi projektami rządzą księgowe (bo już nie klienci), a nie twórca - wizjoner, że brakuje śmiałej wizji która pokazana zachwyciła by kupującego... bo te bohomazy wstępne na pewno nie zachwycą.
Oj przydał by się tam designer z prawdziwego zdarzenia, lub chociaż chłopak od fotoszopa rysujący na bieżąco w trakcie rozmów wstępnych, zamiast tych śmiesznych danych: że najszybszy i/bo największy. Nie wierzę - komputery kłamią. ;)


Podobnie jest ze wspomnianymi już współczesnymi samochodami.
Nie na darmo Jaromir przyrównywał do Porsche, czy Jaguara.
a nie do Multipli... to błąd koncepcyjny, stylistów, ale gdyby nie dowcipy, już był by znośny w porównaniu z jeżdżącymi dziś po ulicach maszkaronami.
Przegadane, napompowane, dla niepoznaki obwieszone świecidełkami i fikuśnymi lampkami których świecenia nie sposób opanować.

Coraz bardziej pojemne, pękate nawet jakby nadmuchane i spełniające jak najwięcej życzeń potencjalnego nowobogackiego klienta - klienta z co najwyżej wąsko specjalistycznym technicznym wykształceniem.

Jedno co pociesza: kilka znanych marek samochodowych stworzyło już swoiste ładne i konsekwentne rufy aut, ze ślicznymi odróżniającymi się światełkami stopu... aż miło patrzeć (gdy oślepiają) :lol:
Logika niezaprzeczalna:
Potencjalny nowy klient jedzie przecież właśnie z tyłu.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: nauaag
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2016, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Chopin rzeczywiście mi się podoba. Ale warto poczytać, jak źle żegluje!
I tu jest problem: coś jest nie tak w Choreniowych projektach.
A "pudelkowatość" Marianie- żaglowiec szkolny musi mieć dużo pomieszczeń!


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: turysta i 130 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL