Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 9 lip 2025, o 21:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 sie 2016, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2016, o 17:01
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A hoj Żeglarze!

Potrzebuję Waszej pomocy. W weekend zdaje egzamin na patent żeglarski i mam wątpliwości apropos paru pytań. Czy moglibyście proszę spojrzeć i powiedzieć jak byście odpowiedzieli na poniższe? Mam książkę Kolaszewski Świdwiński ale nie mogę znaleźć ostatcznego potwierdzenia na moje domysły...

(Pytania jednokrotnego wyboru)

Z góry dzięki !


Załączniki:
ZJ.jpg
ZJ.jpg [ 195.65 KiB | Przeglądane 7923 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 09:52 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Dołącz domysły.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2016, o 17:01
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Skonsultowałem sprawę z innymi żeglarzami. Wygląda na to że:

123. C
153. A
155. A albo B
163. A
191. A
210. A
299. C

Jakieś zastrzeżenia?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 15:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
olszewa5 napisał(a):
nie mogę znaleźć ostatcznego potwierdzenia na moje domysły..


Chodzi Ci o pkt 191 ?
Jak ma się zachować załogant siedzący na kiblu i mający "parcie na koopę" chcąc wykonać ową czynność w majestacie prawa ? :rotfl:
Myślę, że takie pytanie wiszące w kiblu w postaci testu może być bardzo pomocne w wykonywaniu owej czynności fizjologicznej :lol:
Ciekawe tylko co zwycięży w funkcji czasu - fizjologia czy rozwiązanie testu ? :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 18:50 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
olszewa5 napisał(a):
155. A albo B

Tylko A. Statek o długości mniejszej niż 20 m ale przewożący więcej niż 12 pasażerów - oznakowany żółtym rombem - traktowany jest jako statek, a nie mały statek. Czyli przeciętny jacht - Lc nie przekraczające 20 m - czy to o napędzie mechanicznym, czy też żaglowym na wodach śródlądowych ustępuje mu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Ins mam pytanie o 123
Zielone po prawej, z czego to wynika ?
Z zasady "z morza" na jeziorze znaczy z północy ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 20:24 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Na jeziorach kierunek w górę szlaku to zazwyczaj kierunek na południe lub na wschód. Natomiast prawą stronę szlaku widzi załoga statku płynącego w dół patrząc z prawej burty i zobaczy czerwone walce, z lewej burty zobaczy zielone stożki - lewa strona szlaku. Czyli płynąc, na południe, w górę, do Piszu po prawej zobaczymy zielone stożki. Na Pisie płynąc z Piszu z prądem z prawej strony zobaczymy czerwone walce i tak aż do Helu. Z tym że w Górkach prawa strona szlaku stanie się lewą.

Na srodladziu w Polsce reguluje to załącznik nr. 9 rozporządzenia
MI z 28.04.2003 roku.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Cape
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Aleś to skomplikował.
Krótko, w górę (niech będzie szlaku :roll: ) czyli pod prąd, w dół (niech będzie szlaku :roll: ) z prądem, czyli od morza, do morza.
A na jeziorach od morza, z północy i zachodu.
A co tam widzą, tzn, co widzi załoga, nie będę wnikał.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 21:06 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Cape napisał(a):
Aleś to skomplikował.
Krótko, w górę (niech będzie szlaku :roll: ) czyli pod prąd, w dół (niech będzie szlaku :roll: ) z prądem, czyli od morza, do morza.
A na jeziorach od morza, z północy i zachodu.
A co tam widzą, tzn, co widzi załoga, nie będę wnikał.
Właśnie pozornym uproszczeniem skomplikowales. Miejscowość Miłomłyn znasz.?
To czy plyniesz w górę czy w dół nie determinuje Twoj zasada tylko to co widzi załoga statku na pierwszej "bramce" po wejściu na nowy kanał, szlak, odgałezienie
Zwróć uwagę na kluczowe słowo - zazwyczaj.
Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 00:16
Posty: 441
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: mate
ins napisał(a):
Statek o długości mniejszej niż 20 m ale przewożący więcej niż 12 pasażerów - oznakowany żółtym rombem
Drobna uwaga - Rozporządzenie mówi "żółty podwójny stożek" (§ 3.15.)

ins napisał(a):
płynąc, na południe, w górę, do Piszu po prawej zobaczymy zielone stożki
...i jeśli bierzemy je prawą burtą (jak w pytanie nr 123) to znaczy, że jesteśmy na szlaku wodnym, tak?
A czy jachtem (jak w pytaniu nr 123) nie można pływać poza szlakiem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 22:05 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
dudeusz75 napisał(a):
ins napisał(a):
Statek o długości mniejszej niż 20 m ale przewożący więcej niż 12 pasażerów - oznakowany żółtym rombem
Drobna uwaga - Rozporządzenie mówi "żółty podwójny stożek" (§ 3.15.)

ins napisał(a):
płynąc, na południe, w górę, do Piszu po prawej zobaczymy zielone stożki
...i jeśli bierzemy je prawą burtą (jak w pytanie nr 123) to znaczy, że jesteśmy na szlaku wodnym, tak?
A czy jachtem (jak w pytaniu nr 123) nie można pływać poza szlakiem?

1. Zgadza się, użyłem kolokwializmu.

2. Można, po wodach morskich też, na przykład po Zalewie Szczecińskim na torze do
Wolina, albo na Zatoce Gdańskiej do Pucka.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 22:23 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Pytane 210 to szczyt lingwistycznego i zeglarskiego idiotyzmu.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 22:29 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
plitkin napisał(a):
Pytane 210 to szczyt lingwistycznego i zeglarskiego idiotyzmu.

Typowe pytanie testowe. Czytałeś wcześniejsze wersje? Tam to dopiero był popis.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 22:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a jaka jest prawidłowa odpowiedź?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 22:38 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Może wyostrzyć. Jest to grafomania pomieszana z liczeniem diabłów na główce szpilki.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2012, o 00:16
Posty: 441
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: mate
ins napisał(a):
2. Można
a rozwiązanie zadania nr 123 sugeruje, że jednak nie :)

ins napisał(a):
To czy plyniesz w górę czy w dół nie determinuje Twoj zasada tylko to co widzi załoga statku
Chyba jednak nie
Cytuj:
§ 6.01. ust. 2. W rozumieniu rozdziału 6 określenie kierunku „w górę" na rzekach, łącznie z akwenami, przez które przepływają, oraz na kanałach lateralnych oznacza ruch w kierunku źródeł rzeki.

a w "Załączniku nr 8" do Rozporządzenia jest definicja stron szlaku:
Cytuj:
Stroną prawą (lewą) szlaku żeglownego lub prawym (lewym) brzegiem drogi wodnej jest ta strona albo brzeg, które znajdują się w prawo (lewo) od statku przemieszczającego się "w dół"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 22:46 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
dudeusz75 napisał(a):
ins napisał(a):
2. Można
a rozwiązanie zadania nr 123 sugeruje, że jednak nie :)

ins napisał(a):
To czy plyniesz w górę czy w dół nie determinuje Twoj zasada tylko to co widzi załoga statku
Chyba jednak nie
Cytuj:
§ 6.01. ust. 2. W rozumieniu rozdziału 6 określenie kierunku „w górę" na rzekach, łącznie z akwenami, przez które przepływają, oraz na kanałach lateralnych oznacza ruch w kierunku źródeł rzeki.

a w "Załączniku nr 8" do Rozporządzenia jest definicja stron szlaku:
Cytuj:
Stroną prawą (lewą) szlaku żeglownego lub prawym (lewym) brzegiem drogi wodnej jest ta strona albo brzeg, które znajdują się w prawo (lewo) od statku przemieszczającego się "w dół"


1. Mamy do czynienia z testem!!! Poza tym przyjrzyj się głębokościom po obu stronach wspomnianych torów.

2. Przeczytaj rozporządzenie wraz z załącznikami od A do Z potem wklejaj cytaty.
Zapoznaj się z ustaleniem kierunku w górę na Szlaku Warmińskim i Pętli Wielkopolskiej.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 22:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ins napisał(a):
Może wyostrzyć. Jest to grafomania pomieszana z liczeniem diabłów na główce szpilki.

Piotr Siedlewski


A dlaczego nie "musi luzowac zagle by utrzymac kurs"? W uostatnia niedziele jak wialo szkwaliscie notorycznie luzowalismy grot. Aha - w rgatach, wiec zalezalo nam na skutecznej (i ostrej) zegludze. Zreszta, ta odpowiedz jest bledna lingwistycznie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 23:04 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
plitkin napisał(a):
ins napisał(a):
Może wyostrzyć. Jest to grafomania pomieszana z liczeniem diabłów na główce szpilki.

Piotr Siedlewski


A dlaczego nie "musi luzowac zagle by utrzymac kurs"? W uostatnia niedziele jak wialo szkwaliscie notorycznie luzowalismy grot. Aha - w rgatach, wiec zalezalo nam na skutecznej (i ostrej) zegludze. Zreszta, ta odpowiedz jest bledna lingwistycznie.


Słowo może w pytaniu zauważyłeś?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 23:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Bo luzować żagli nie musi. Może jechać przebrany :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 23:17 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Ryś napisał(a):
Bo luzować żagli nie musi. Może jechać przebrany :mrgreen:



Jeśli warunki pozwalają, to bez luzowania możemy wyostrzyć i zachować tym samym pożądany kąt natarcia zarazem przyspieszyć wraz z zyskiem wysokości. Jeśli warunki - stroma fala, która w momencie wyostrzenia, spowodować może wyhamowanie jachtu - uniemożliwiają bezkarne dla skutecznej i bezpiecznej żeglugi wyostrzenie, nie powinniśmy ostrzyć...musimy zastosować inne rozwiązania.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sie 2016, o 23:22 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A na egzaminie - gdzie warunki uniemożliwiają bezkarne, dla skutecznego zdawania, myślenie logiczne - musimy dostosować się do poziomu egzaminatora :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 00:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
dudeusz75 napisał(a):
Drobna uwaga - Rozporządzenie mówi "żółty podwójny stożek" (§ 3.15.)

Też drobna uwaga - przecież mamy do czynienia z tymi samymi znakami w wersji dwuwymiarowej, albo trójwymiarowej. Dwa stożki złączone podstawami po przeniesieniu na płaszczyznę tworzą romb. Podobnie walec tworzy kwadrat lub prostokąt, a kula koło.
A test rzeczywiście układali jacyś tytani intelektu. Tyle, że zdać trzeba, więc jak pisze Ryś, decyduje interpretacja egzaminatora...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 00:04 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
ins napisał(a):
Ryś napisał(a):
Bo luzować żagli nie musi. Może jechać przebrany :mrgreen:



Jeśli warunki pozwalają, to bez luzowania możemy wyostrzyć i zachować tym samym pożądany kąt natarcia zarazem przyspieszyć wraz z zyskiem wysokości. Jeśli warunki - stroma fala, która w momencie wyostrzenia, spowodować może wyhamowanie jachtu - uniemożliwiają bezkarne dla skutecznej i bezpiecznej żeglugi wyostrzenie, nie powinniśmy ostrzyć...musimy zastosować inne rozwiązania.

Piotr Siedlewski


Czekaj Piotr, bo czegoś tu nie rozumiem, płyniemy stałym kursem, przychodzi szkwał bez zmiany kierunku wiatru, to w jaki sposób ostrząc zachowamy kąt natarcia ? Przecież on się nie zmienił. Rozumiem że nawietrzność i zawietrzność jachtu sobie darujemy w tych rozważaniach.

Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 00:23 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
martin40 napisał(a):
ins napisał(a):
Ryś napisał(a):
Bo luzować żagli nie musi. Może jechać przebrany :mrgreen:



Jeśli warunki pozwalają, to bez luzowania możemy wyostrzyć i zachować tym samym pożądany kąt natarcia zarazem przyspieszyć wraz z zyskiem wysokości. Jeśli warunki - stroma fala, która w momencie wyostrzenia, spowodować może wyhamowanie jachtu - uniemożliwiają bezkarne dla skutecznej i bezpiecznej żeglugi wyostrzenie, nie powinniśmy ostrzyć...musimy zastosować inne rozwiązania.

Piotr Siedlewski


Czekaj Piotr, bo czegoś tu nie rozumiem, płyniemy stałym kursem, przychodzi szkwał bez zmiany kierunku wiatru, to w jaki sposób ostrząc zachowamy kąt natarcia ? Przecież on się nie zmienił. Rozumiem że nawietrzność i zawietrzność jachtu sobie darujemy w tych rozważaniach.

Marcin

Są dwie mozliwości.

1. Twórca pytania zapomniał że czynnikiem decydującym o zachowaniu się załogi jest wiatr pozorny.

2. Zdarza się, że przyrostowi siły wiatru towarzyszy zmiana kierunku - może nastąpić wzrost prędkości WP bez odczuwalnej zmiany jego kierunku na jachcie.

Gdybym miał się czegoś czepiać to pojęcia "szkwał", zamiast chwilowy niewielki wzrost siły wiatru, podmuch itp.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cytuj:
szkwał spowodował wzrost wiatru rzeczywistego
Wzrost prędkości wiatru rzeczywistego prawie zawsze (prawie, bo oprócz fordewindu) powoduje, że wiatr pozorny jest pełniejszy.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 00:54 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
Cytuj:
szkwał spowodował wzrost wiatru rzeczywistego
Wzrost prędkości wiatru rzeczywistego prawie zawsze (prawie, bo oprócz fordewindu) powoduje, że wiatr pozorny jest pełniejszy.


Nie zawsze i nie wszędzie. Szkwał spod chmury, lub przyspieszenie wraz z dyfrakcją z dyszy może oznaczać wejście w kąt martwy z półwiatru, bez zmiany kursu jachtu.
W miarę rozwoju dyskursu na temat testu na ŻJ odeszliśmy od rysunkowych schematów.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 01:47 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
martin40 napisał(a):
ins napisał(a):
Ryś napisał(a):
Bo luzować żagli nie musi. Może jechać przebrany :mrgreen:



Jeśli warunki pozwalają, to bez luzowania możemy wyostrzyć i zachować tym samym pożądany kąt natarcia zarazem przyspieszyć wraz z zyskiem wysokości. Jeśli warunki - stroma fala, która w momencie wyostrzenia, spowodować może wyhamowanie jachtu - uniemożliwiają bezkarne dla skutecznej i bezpiecznej żeglugi wyostrzenie, nie powinniśmy ostrzyć...musimy zastosować inne rozwiązania.

Piotr Siedlewski


Czekaj Piotr, bo czegoś tu nie rozumiem, płyniemy stałym kursem, przychodzi szkwał bez zmiany kierunku wiatru, to w jaki sposób ostrząc zachowamy kąt natarcia ? Przecież on się nie zmienił. Rozumiem że nawietrzność i zawietrzność jachtu sobie darujemy w tych rozważaniach.

Marcin

Przyjmując schemat ideowy, rysunkowy to jeśli wzrasta WR i nie towarzyszy twemu natychmiastowy wzrost WW, to automatycznie WP jest większe i kąt natarcia też.
Ostrząc przywracamy pożądany kat natarcia, w przypadku jachtu lekkiego powinno towarzyszyć temu wychylenie "dupsk" na nawietrzną. Siła przechylająca tak czy owak wzrasta.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 03:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
123 - Jak na jeziorze Śniardwy płynąć w kierunku miejscowości, które leży o dwa jeziora i jeden kanał od jeziora Śniardwy, wie tylko autor pytania. BTW - po egzaminie pławy kardynalne proponuję mijać dowolną burtą, byle po właściwej stronie świata.
155 - Niezwykle ważne pytanie, które dotyczy znaku, jakiego nie udało mi się na polskim i nie tylko śródlądziu zobaczyć ani razu - przez ponad 40 lat.
191 - Językowa nieporadność autora pytania tworzy nowy rodzaj WC chemicznych - wyposażonych w odpływ za burtę, zamknięty.
210 - Sposób w jaki sformułował pytanie ośmieszyłby jego autora w pierwszej klasie gimnazjum. Do tego ta precyzja wyrażenia "wzrost wiatru"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2016, o 04:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
ins napisał(a):
plitkin napisał(a):
ins napisał(a):
Może wyostrzyć. Jest to grafomania pomieszana z liczeniem diabłów na główce szpilki.

Piotr Siedlewski


A dlaczego nie "musi luzowac zagle by utrzymac kurs"? W uostatnia niedziele jak wialo szkwaliscie notorycznie luzowalismy grot. Aha - w rgatach, wiec zalezalo nam na skutecznej (i ostrej) zegludze. Zreszta, ta odpowiedz jest bledna lingwistycznie.


Słowo może w pytaniu zauważyłeś?

Piotr Siedlewski


Slowa "lingwistyczny idiotyzm" dotyczy tego m.in. slowa. Uloz sobie pelne zdanie z odpowiedzi b i c.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 132 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: broster, Maar i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL