Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 maja 2024, o 23:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 cze 2016, o 19:55 

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 16:23
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po czym wnosisz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2016, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Borys_q napisał(a):
Po czym wnosisz?


po tym:

Borys_q napisał(a):
jacht nie był przedłużany ani o metr


I po tym, że Thomas E. Colvin w swojej Steel Boatbuilding pokazuje plany i jednostka ma... xx stóp długości kadłuba. W wersji bez wystrzału o pięć więcej. I jest szkunerem gaflowym.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2016, o 06:54 

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 16:23
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mylisz się, podaj maila to ci coś wieczorem wyślę. Jacht nie był budowany z książki tylko z projektu, nie trzeba mieć doktoratu żeby wiedzieć że klient może zażyczyć sobie zmian.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2016, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
mjkolacz na gmailu.

Nie wiem jak mogę się mylić skoro długość podałem dwoma iksami... Wiem że była zmiana - te właśnie 5 stóp więcej... w książce jest i pierwowzór typu i sam DN...



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2016, o 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Colonel napisał(a):
To nie nagonka. To potrzeba zapobieżenia wypadkowi na przyszłość. Historia mnie nie obchodzi. Tyle i tylko tyle. Aż tyle!

A jak nazwiesz powoływanie się na anonimowe opinie tudzież rozpowszechnianie niesprawdzonych informacji?
Ale nie to jest tu najważniejsze, bardziej zaciekawił mnie twój oraz innych „libertarianów” apel i oczekiwania w stosunku do armatora. Z chęcią podpisze się pod takim stanowiskiem tylko wyjaśnij proszę kto według ciebie będzie miał wystarczający autorytet i jakim tytułem ma dokonać takiej kontroli czy tez obliczeń?

Towarzystwo klasyfikacyjne – sugestia może i słuszna tylko jak to się ma do wolności i własności prywatnej lub też tak powszechnie dyskutowanego autorytetu naszych rzeczoznawców.

Rzeczoznawcy PZŻ – patrz punkt wyżej.

PKBWM – dobry adresat ale daleko nie szukając; viewtopic.php?f=18&t=22208&start=180
Po takich rekomendacjach kto poważnie potraktuje „taka opnie” „takiej komisji”

Izba Morska – może i dobry pomysł ale pomijając fakt „orzekania o winie” który ciebie nie interesuje to parafrazując klasyka „co ci panowie wiedza o …. żeglarstwie?

Inspektorat bezpieczeństwa UM – także dobry adres ale przecież to najgorszy sort biurokracji urzędniczej. Dodatkowo, kto będzie brał poważnie stanowisko urzędu nagminnie łamiącego obowiązujące prawo bezpośrednio regulujące właśnie sprawy bezpieczeństwa morskiego? Pamiętajmy zresztą o banderze jednostki.

PSC – oczywiście nie służy do przygotowywania analiz ale inspektorzy może i mogliby wcześniej sprawdzić stan faktyczny oraz dokumenty podejrzanej jednostki ale przecież to także pracownicy UM którzy na niczym się nie znają a już na pewno nie na żeglarstwie. Zresztą jeden z niekwestionowanych forumowych autorytetów kiedyś już nam jednoznacznie wyjaśnił co o takiej inspekcji mamy sądzić.

Informacja o stateczności dla kapitana – nasz kolega chyba słusznie zauważył, że zamiast pisać i tworzyć to może taka informacja już wcześniej powinna być dostępna? Tylko po co zaraz jakiś „stability booklet” może wystarczyłaby zwykła instrukcja obsługi ale czy pamiętasz nasze wcześniejsze dyskusje oraz wypowiedzi doświadczonych żeglarzy także tutaj tak ochoczo zabierających glos.
Krótko mówiąc, przerost formy nad treścią oraz zbędna i nikomu niepotrzebna biurokracja ograniczająca prawa armatora.

Dyplomy i certyfikacja załogi – odbiegając od tego konkretnego zdarzenia to mając na uwadze „naszą politykę wolnościową” jestem bardzo ciekawy czy zgodnie z postulowanymi zmianami szkoleniowymi współczesny skipper będzie wstanie przeczytać ze zrozumieniem taką instrukcje obsługi małej jednostki. Ale jak już nie raz było mi to tłumaczone „wolność żeglowania ponad wszystko” - pytanie tylko czy także komercyjnego i czy w każdej sytuacji?

Reasumując, pamiętając twoje oraz niektórych kolegów wypowiedzi nie bardzo rozumiem kto, dlaczego i dla kogo miałby opracowywać taką informacje. Oczywiście pozostają jeszcze „forumowe autorytety” i tu pełna zgoda, czytając o warunkach pogodowych ale także o „stabilności kursowo – statecznościowej” tudzież roli i przeznaczeniu falszburty, braku kilu czy beczkach z wyposażeniem i zaopatrzeniem składowanym na otwartym pokładzie jest jak to sam stwierdziłeś sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem. Ale powtarzanie tych prawd objawionych jest równocześnie nieuprawnioną nagonką nie tylko na armatora ale także i na feralną załogę, oczywiście moim skromnym zdaniem.

PS
Pozostała jeszcze prokuratura ale pozwól, że ten aspekt pominę.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: okapi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Okrutnie się rozpisałeś. Szkoda tylko, że polemizujesz z tezami przeze mnie niewygłoszonymi.
Przeczytaj raz jeszcze cytat:

Cytuj:
I teraz jeśli "okręt"jest remontowany i ma wrócić do eksploatacji to oczekuję nie gołosłownego stwierdzenia, że stateczność była i jest dobra. Oczekuje informacji, że zostało to policzone, sprawdzone i dodatkowo zweryfikowane przez zewnętrznego fachowca (choćby towarzystwo klasyfikacyjne).
A ponieważ stateczność uprzednio okazała się niewystarczająca, to oczekuję wyjaśnienia CO poprawiono: konstrukcję, czy sposób eksploatacji.


A od libertarianów mnie nie wyzywaj...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 08:26 

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 16:23
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co do tematu przedłużania, Dn w projekcie jest krótszy o około 5 metrów od tego co powstało, ale wszystkie proporcje ma zachowane. Nie sądzę żeby dało się to uzyskać robiąc gdzieś wstawkę pięciometrową. Jedynym logicznym rozwiązaniem które mi przychodzi do głowy to, że podczas budowy został przeskalowany. Nie wiem czy za zgodą i wiedzą projektanta czy samowolnie, czy wszystko zostało przeskalowane czy tylko długość (w sumie jest nienaturalnie wąski) i czy został przeliczony balast. To mogłoby tłumaczyć konieczność skracania masztów. Nie wiem czy to jest prawda tylko takie moje domysły.



Za ten post autor Borys_q otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Colonel napisał(a):
Okrutnie się rozpisałeś. Szkoda tylko, że polemizujesz z tezami przeze mnie niewygłoszonymi

Z rana także będzie krotko, po prostu powtórzę;
SIRK napisał(a):
Z chęcią podpisze się pod takim stanowiskiem tylko wyjaśnij proszę kto według ciebie będzie miał wystarczający autorytet i jakim tytułem ma dokonać takiej kontroli czy tez obliczeń?


A za „libertarianów” przepraszam, jeżeli wolisz poprzestanę na niepoprawnych liberałach.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 08:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Borys_q napisał(a):
Co do tematu przedłużania, Dn w projekcie jest krótszy o około 5 metrów od tego co powstało, ale wszystkie proporcje ma zachowane. Nie sądzę żeby dało się to uzyskać robiąc gdzieś wstawkę pięciometrową. Jedynym logicznym rozwiązaniem które mi przychodzi do głowy to, że podczas budowy został przeskalowany. Nie wiem czy za zgodą i wiedzą projektanta czy samowolnie, czy wszystko zostało przeskalowane czy tylko długość (w sumie jest nienaturalnie wąski) i czy został przeliczony balast. To mogłoby tłumaczyć konieczność skracania masztów. Nie wiem czy to jest prawda tylko takie moje domysły.


Dobrze powiedziane. Tym bardziej wartałoby tę stateczność sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
SIRK napisał(a):
nie bardzo rozumiem kto, dlaczego i dla kogo miałby opracowywać taką informacje.


I to jest klucz. Nie bardzo rozumiesz. Jak z kotwicą.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: michalz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Yigael napisał(a):
wartałoby
Wrrrrr! :evil:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Zbieraj napisał(a):
Wrrrrr!


Pac z twej ręki to przyjemność ;) Mea maxima. Więcej widać we mnie niespełnionego krakusa niż bym się spodziewał ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 09:59 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8035
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
:D
A zaiste, wiela zachowało się z pierwotnej mowy polskiej, choćby w dawnej Polszczy obszarach, jako Galicyi i Śląska, w tem i staroświecki czasownik wartać , któren zaiste gdzie inszy juże zapomnian. :-P
A że komu warczałoby siem, słysząc takie archeologije, to już jego rzecz; poniekąd jak niezrozumienie czemuż niektórzy wciąż wychodzą na pole lub na dwór - a zależy przez które wrota. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Ryś napisał(a):
A że komu warczałoby siem, słysząc takie archeologije, to już jego rzecz;

Że dawniej, a nie przez wszystkich przecie używane, nic nie znaczy. Użyć można z przymrużeniem oka, jako archaizm, regionalizm. Ale za poprawną formę we współczesnym języku polskim, który na bazie słownictwa dawnego ewolucyjnie powstał, nie uchodzi. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2016, o 18:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8035
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Alterus napisał(a):
nie uchodzi ;-)
A to już, prosz.P.T.szan.pana: co, ile, gdzie, a nawet komu ujdzie w towarzystwie od poziomu tegoż zależy... i to, co dziwna, wprost proporcjonalnie :mrgreen:
Przypomniałeś mi jak to smoking nie uchodził, gdyż śmietanki i jelita towarzyskie o każdej porze w garnitorze :rotfl:

Co więcej, gdy wszak idzie o wyrażonko ogólnie znane i w pełni zrozumiałe, a w ciągłym użyciu pozostające, i to od wieków. A znaczenie jego nieco inne jednak niż "byłoby warto"; a czy to zamierzonym czy li oszybka, rzecz inna, bo niechże język giętki...
Dopieroż opodal dziwił się ktoś na "skipera biorącego lafę". Jakże cudownie trafne a w kontekście słówko, precyzyjnie myśl wyrażające, choć może i niesłuszne za demokracji socjalistycznej, bo "zapłatę za służbę" oznacza. :D

Bądźże litościw, nomen omen Alterusie, dozwól ludowi prostemu (jeśli nawet mało-polskiemu) mowy swej własnej, po przodkach nabytej, innemi słowy "ojczystej"... Co innego poprawnościowe słowniki i poprawiaczy świata jedynie słuszne wizje jako to mianowicie poprawna politycznie polszczyzna powinna być pisaną - które to bez wątpienia przydać się mogą gdy kto wątpliwości ma czy rozwiązania poszukuje.
Wiedza zawsze przydatna, nie zawsze jedynie słuszna.
Toż nie każdy gadać musi jak na rusi :-P

Aleć bo ja nie o tem.
Informację o stateczności mieć (i przedstawić) powinien armator, konstruktor, budowniczy, czy też ktokolwiek projektował remont i przebudowę. A obliczenia każdy zrobić może kto inżynierskich czy ścisłych nauk liznął, filozofii w tym żadnej, a metody rozmaite mniej czy bardziej dokładne lub mniej lub bardziej urzędowo oficjalne, wszędzie znajdzie. Nie trzeba do tego zaraz sądowych biegłych. Chyba że teraz, skoro już...
Ani też bić nikogo nie będą gdy się kilka procent pomyli. I tak zresztą powinien zweryfikować próbami przechyłowymi.
Kluczowe są jednak dokładne dane, od kształtu i wyporu po ciężary i ich rozkład, pojemność zbiorników, ilość i położenie balastu, wagę takielunku, nacisk żagli...
I ktoś przeca te dane powinien znać, mać!
A kapitanowi już same one byłyby pomocne.

Wyobraźmy sobie, przykładowo, że łajba ma ciężkie omasztowanie, duży moment bezwładności, maksymalny moment prostujący koło 30-40 stopni przechyłu, a przy 90 już tak niewielki że żagli nie odklei od wody, gdyby coś.
A mając tę świadomość kapitan nabożnie unika ciężarów umieszczanych wyżej, zaś przy szkwalistej pogodzie na wszelki wypadek zarządza zamykanie wszelkich luków.
I co - czy to by cośkolwiek sytuacji nie zmieniło, aby? :roll:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 4: Colonel, mariaciuncia, Marian Strzelecki, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 19:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13724
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
A obliczenia każdy zrobić może kto inżynierskich czy ścisłych nauk liznął, filozofii w tym żadnej, a metody rozmaite mniej czy bardziej dokładne lub mniej lub bardziej urzędowo oficjalne, wszędzie znajdzie.
Ani też bić nikogo nie będą gdy się kilka procent pomyli. I tak zresztą powinien zweryfikować próbami przechyłowymi.
Kluczowe są jednak dokładne dane, od kształtu i wyporu po ciężary i ich rozkład, pojemność zbiorników, ilość i położenie balastu, wagę takielunku, nacisk żagli...
I ktoś przeca te dane powinien znać, mać!

Rysiu toż cały czas o tym piszemy.
Powiem tylko, że wg. mnie: i kasztel i przedłużenie rufy (nad wodą) dodawało stateczności końcowej (nie mówię tu o początkowej). "Niespotykana wąskość" też nie ma nic do stateczności końcowej (no... nie ma wiele). Tak więc (omawiane tu) przeróbki nie były całkiem głupie, były logiczne, aczkolwiek nie wiem czy do końca przemyślane (czytaj przeliczone).
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 19:31 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 522
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
"Niespotykana wąskość" też nie ma nic do stateczności końcowej

Tak właśnie myśleli Szwedzi budując WAZĘ. I biedna WAZA wywaliła się po zwodowaniu.
gratulację Marianie. :rotfl:
Wniosek wg Mariana: budować jednostki nawodne długie i bardzo wysokie i wtedy będą pływać na burcie. Genialne! :rotfl:



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 6: Były user, Colonel, Jaromir, M@rek, Marian Strzelecki, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 20:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8838
Podziękował : 3991
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale jak ładnie beda wygladac :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13724
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
... A stara wiara znów udupi cię... tralala :rotfl:

Jak było do przewidzenia, czepiliście się (jak zwykle) do wyrwanego z kontekstu akapitu i bez chęci zrozumienia rżniecie głupa.

No cóż nie zawiedliście mnie ani trochę.

MJS

ps ...chyba zabrakło do kworum jednego? dwóch? czy trzech? :roll:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 21:07 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
cors napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
"Niespotykana wąskość" też nie ma nic do stateczności końcowej

Tak właśnie myśleli Szwedzi budując WAZĘ. I biedna WAZA wywaliła się po zwodowaniu.
gratulację Marianie. :rotfl:
Wniosek wg Mariana: budować jednostki nawodne długie i bardzo wysokie i wtedy będą pływać na burcie. Genialne! :rotfl:


No to Ty Piotrze jako projektant i budowniczy pływadeł wszeliniejakich winieneś był onym gupim Szwedom wytłumaczyć ze som gupie. Nie uczyniwszy tego nie miej zasię pretensyji że i inni ten sam błąd popełniają.
W tym i drogi nasz Marian.
Jednakoż nigdzie się nie doczytałem że Marian zaleca "jednostki ..długie i bardzo wysokie". Wymysł tedyż to Twój czy jeno chęć dopierdolenia Mańkowi. Jeżeli to pierwsze to gratuluję inwencii i pomysłowości. Natomiast gdy w grę wchodzi druga opcja to pochwalam w całej rozciągłości. Dojebać Mańkowi, a co się będzie taki wychylał.
Przypomniał mi się cytat z wachmistrza Kality ( Czterej pancerni) " przed starszego nie leź"

M@rek napisał(a):
Ale jak ładnie beda wygladac :)


Jazgotek???????

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: qbalon
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 21:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8838
Podziękował : 3991
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wez, przeczytaj raz jeszcze post Mariana i zasganow sie co w tych przerobkach bylo logiczne ? Dla mnie NIC a efek znamy.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 4: Były user, Colonel, Jaromir, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13724
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Wez, przeczytaj raz jeszcze post Mariana i zasganow sie co w tych przerobkach bylo logiczne ? Dla mnie NIC a efek znamy.

Sam przeczytaj post Mariana jeszcze raz w całości i ze zrozumieniem.
Marian Strzelecki napisał(a):
...(omawiane tu) przeróbki nie były całkiem głupie, były logiczne, aczkolwiek nie wiem czy do końca przemyślane (czytaj przeliczone).


MJS
ps
Czy nazwa jachtu Impefessa coś ci (wam) mówi?

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 22:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8035
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
aczkolwiek nie wiem czy do końca przemyślane (czytaj przeliczone).
I ktoś tu mówi że " toż cały czas o tym piszemy"? ;)
A co do Hoduna i idei - siła, prócz zwrotu, ma jeszcze wartość... nie wystarczy że dodatnia.
No i wypada zważyć że konstrukcja stalowa i to gruba, rozumiem nadbudowa też.
A oryginalna konstrukcja - 'Yankee Point' - podobnież projektowo miała stateczność do 120 stopni.
I to właśnie, poniekąd, budzi ciekawość co do efektów przeróbek.
Nie kojarze niestety w książkach Colvina linii kadłuba, znaczy oryginalnego, ale gwoli rozważań - kształta:
https://photos.smugmug.com/Street-Scene ... 4-1-X2.jpg
http://www.schoonerwillful.com/img/rust ... r_best.jpg
http://www.schoonerwillful.com/img/snow ... r_yard.jpg
http://www.schoonerwillful.com/img/harb ... _stern.jpg
http://www.schoonerwillful.com/img/water_born.jpg



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Były user, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13724
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
... siła, prócz zwrotu, ma jeszcze wartość... nie wystarczy samo że dodatnia.
No i wypada zważyć że konstrukcja stalowa i to gruba, rozumiem nadbudowa też.

Oczywista oczywistość dodatnie, ale nie jak największa, co by nie łamało masztów (jak nie przymierzając na naszym jednym takim żaglowcu) i nie rzygliwie było. A skąd wiesz, że nadbudówka nie była cieniutka?
MJS

ps
Lekko kojarzą mi się przeróbki Zawiasa.
Też kasztel i też rufka. ;)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12965
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2920
Otrzymał podziękowań: 2591
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian Strzelecki napisał(a):
Też kasztel i też rufka
i 50 ton balastu.

A ile dodano na DN?

PS. Rufa Zawiszy została przedłużona, a nie podniesiona i żadnego kasztelu tam nie ma.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 3: Były user, cors, Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 22:22 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8035
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
A skąd wiesz, ....? MJS
A widzisz: jakbym cośkolwiek o czemkolwiek wiedział, to bym nie zaglądał z ciekawością co nowego w temacie...
W tem sęk. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Czy ktoś może, własnymi słowami, wyjaśnić jakie tezy są podstawą dyskusji?
Czytam bez zrozumienia a chciałbym ze zrozumieniem :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13724
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
boSmann napisał(a):
Czy ktoś może, własnymi słowami, wyjaśnić jakie tezy są podstawą dyskusji?
Czytam bez zrozumienia a chciałbym ze zrozumieniem :-P


Nojakto: Teza, że Marian jest idiotą przewodzi ostatnio. :rotfl:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Czy każdy temat techniczno konstruktorski po kolei trzeba zamieniać w zestawienie "co się Marianowi wydaje" i "jak Marian odbiera i znajduje odbiór marianowych postów przez ogół?"

Nie zauważyłem, żeby ktoś tu twierdził że Marian jest idiotą.

Wiem, że do wątku o budowie GIS przez Roberta zaglądam by dowiedzieć się o postępy budowy. A dowiaduję się, że Marian woli pokost.

Do wątku o DN zaglądam by dowiedzieć się czegoś o DN. A dowiaduję się że Marian nie wie czy nadbudówka nie była cieniutka.

Pomiłuj.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2016, o 23:06 

Dołączył(a): 20 lis 2013, o 16:23
Posty: 61
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Podobno już jest lub za kilka dni bedzie na wodzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 294 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL