Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 22:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 sie 2017, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
"Uczta duchowa" tak mogę określić pływanie na tym jachcie. Swego czasu podstawowa jednostka szkoleniowa. Brak opanowania manewrów na tym jachcie uniemożliwiał zdobycie "sternika jachtowego". Dzielny jacht który nie bał się żadnych warunków. Jak flauta - były wiosła, jak silny wiatr - była zabawa, jak instruktor wywalił rumpel za burtę - dopiero była zabawa. Kto opanował DZ radził sobie z każdą jednostką.


Załączniki:
DZ.JPG
DZ.JPG [ 93.51 KiB | Przeglądane 3930 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski

Za ten post autor Leszek otrzymał podziękowania - 2: boSmann, Fazi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 18:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kurczak napisał(a):
M@rek napisał(a):
Mialy problemy, pierwszy na "Umbriadze" bo mocowanie balastu wg dokumentacji okazalo sie niewlasciwe. Mimo ze plywa ich (Carterow 30 ) kilkaset od roznych producentow o utracie balastu slychac nie bylo. Nie rozumiem czy to ma byc dyskusja o wlasciwym jachcie do szkolenia czy reklama Dreamera 32 ?
O gustach sie podobno nie dyskutuje ale jak dla mnie estetyka Dreamera 32 jest tragiczna , nie mam tez pojecia czemu ma sluzyc ta pseudo gruszka dziobowa ?


Nie. To tylko przykład, że typowo morskie jachty też miały/mają błędy koństrukcyjne i nich ich z tego powodu nie dyskwalifikuje.
Akurat do Carterów powszechnie wlaminowywano ruszt, żeby wzmocnić połączenie balastu z kadłubem.

Ja wiem, Marku, że często na uprzedzenia nie ma lekarstwa :D


Ja sie nie uprzedzam, to ze mnie sie Dreamer 32 nie podoba a np. Dehler 33 podoba to moje prywatne zdanie. Nie rozumiem jednak, jakie niezwykle zalety ma ten Dreamer zeby wlasnie taki jacht mial byc idealny do szkolenia.
Kolega wrzucil tu rowniez DZ te. Przyznam ze nigdy na czyms takim nie plywalem a stopien st.j. uzyskalem po egzaminie praktycznym na istniejacej juz "Arkonie" poniemieckiej 40 stce z baksztagami w 1967 roku :) W ty czasie w Trzebiezy st.j. szkolono na Folkboatach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 18:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Leszek napisał(a):
Kto opanował DZ radził sobie z każdą jednostką


Nigdy nie rozumiałem zachwytu nad DZ zreszta nad omegą też. Nie mnie pozwolę sobie nie zgodzić ze zdaniem Leszka, bo nie wiem jak ma się nauczyć na takiej jednostce skiper co będzie pływał na przysłowiowej bavarce w Cro.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 18:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
DZ miała głęboki sens w czasach gdy manewrowało się na żaglach a szkoliło masowo, czyli tłum.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 18:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, w dobie monopolu PZŻ "wladza" mogla sobie dowolnie ustalac na jakich jachtach na PZŻ towskie stopnie ma sie szkolic. Jesli mnie pamiec nie myli oglaszano nawet konkursy na jacht do szkolenia i bodaj Trener jest owocem takiego konkursu.
Dyskutowanie o jachcie do szkolenia nie ma moim zdaniem wiekszego sesu. Szkolenia odbywaja sie i beda odbywac na takich jachtach jakimi szkolacy dysponuje.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 18:33 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
A w sumie to co taki skiper musi umieć poza pływaniem do tyłu?


-----
piotr6 napisał(a):
nie wiem jak ma się nauczyć na takiej jednostce skiper co będzie pływał na przysłowiowej bavarce w Cro.



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: soko
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 18:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Plywac do przodu ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 18:42 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
No faktycznie, jakoś przecież musi się wytelepać spomiędzy mooringów, ale w główki to już może spokojnie rufą :-P


-----
M@rek napisał(a):
Plywac do przodu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
piotr6 napisał(a):
Leszek napisał(a):
Kto opanował DZ radził sobie z każdą jednostką


Nigdy nie rozumiałem zachwytu nad DZ zreszta nad omegą też. Nie mnie pozwolę sobie nie zgodzić ze zdaniem Leszka, bo nie wiem jak ma się nauczyć na takiej jednostce skiper co będzie pływał na przysłowiowej bavarce w Cro.


Bo tutaj nie chodzi o zachwyty.
I Omega i DZ nie są od wzbudzania zachwytów.
One są od nauczania nawyków.

Możnaby długo wymieniać.
Jak na Omedze wybierasz szoty w rękach to dosłownie czujesz siłę jaka działa na żagiel - nie "przeszkadzają" Ci w tym "pieski", kabestany czy knagi.
Czujesz co sie dzieje z żaglem, jachtem gdy wiatr zmienia siłę czy kierunek.
Jak przekładasz ster - czujesz wprost jak ona reaguje.
To pozwala wyrobić dobre nawyki.

DZta to taka Omega Plus jeżeli chodzi o wykonywanie manewrów.
Drugi maszt i wszystko co z tym związane. Ot, taka namiastka większej jednostki. (Opala czy Jtki)

Pływając na Omedze i DZ jesteś blisko wiatru, wody, żagli, jachtu.
Oba te "okręty" doskonale uczą czucia żywiołów i jachtu nie przesłaniając tego hotelowymi zaletami.

Hotel, wygodne koje, lśniący kambuz, pachnący kingston - to wszystko jest ważne kiedy się płynie w rejs, ale jest kompletnie nieistotne z punktu widzenia manewrów, kiedy trzeba opanować bezpieczną "rufkę" czy odejścia i podejścia.

Staroszkolony sternik wchodząc na wypasioną Bavarkę może być co najwyżej onieśmielony całym tym hotelem, udogodnieniami i bajerami. Będzie chciał - to z nich skorzysta. Ale popłynie tak czy siak _świadomie_.

To jak z ABS w samochodzie. Jeżeli umiesz jeździć bez niego, to ABS nie przeszkadza tylko zwiększa margines bezpieczeństwa. Jeżeli od zawsze miałeś ABS i nigdy nie poczułeś poślizgu na kołach, możesz się pewnego dnia niemiło zdziwić.


Piloci mawiają, że prawdziwe latanie to nie F-16 czy B747 a stary, poczciwy Sopwith Camel.

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.



Za ten post autor Fazi otrzymał podziękowania - 5: boSmann, Kurczak, Leszek, M@rek, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 19:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Fazi napisał(a):
To pozwala wyrobić dobre nawyki.


ok nie mówię nie tylko o innych łódkach mozna to samo powiedzieć, na takiej 420 jeszcze bardziej się wybiera wyczucia, również częściej się wywracasz itd.
Takich jachtów jest sporo omega nie jest wyjątkiem.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 19:34 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 42
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
Doprecyzujmy pytanie.
Jeśli stopień żeglarza to najlepiej na jachtach które można z tym papierem prowadzić, czyli pewnie jakieś mazurskie bydlątka powyżej 7,5 m.
Jeśli wyższy stopień to już coś morskiego. Szkolenie na omedze czy później na dz było ok ale skoro flota mazurska się zmieniła to szkoleniowa też powinna. Umiejętność wejścia do portu na żaglach też już odchodzi do lamusa. Jeśli chodzi o wzmiankowanego Tes`a 32 to nie mam najlepszych doświadczeń. Egzemplarz może był kiepski ale ta łódka nie pływała na słabym a na mocnym przy niezbyt mocnym przechyle traciła sterowność.

przyznam, że nie potrafię wskazać konkretnej konstrukcji ale rodzi mi się jeszcze jedno pytanie. Uczyć na ultra bezpiecznym i wybaczającym wiele błędów jachcie (to rozleniwia umysłowo) czy pokazać trochę (w miarę rozsądku) co może pójść nie tak i jak sobie z tym radzić?

Proponuję by w trakcie kursu posadzić uczniów na lekką i wywrotną mieczówkę pokroju SigmaActive i pokazać odrobinę szaleństwa.


PS Z racji wieku i stażu mam do Omegi a jeszcze bardziej DZ-ty duży sentyment.

PS2 trochę OT ktoś umie mi wyjaśnić dlaczego większość szkolonych na obozach na Mazurach jest uczona pływania na silniku z wyjętą z wody płetwą sterową i całkowicie podniesionym mieczem? Bez steru na luzie nie ma sterowności, bez miecza współczesne mazurskie łódki płyną równie dobrze do przodu jak i w bok.

Janek



Za ten post autor JanekL otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
JanekL napisał(a):
PS2 trochę OT ktoś umie mi wyjaśnić dlaczego większość szkolonych na obozach na Mazurach jest uczona pływania na silniku z wyjętą z wody płetwą sterową i całkowicie podniesionym mieczem? Bez steru na luzie nie ma sterowności, bez miecza współczesne mazurskie łódki płyną równie dobrze do przodu jak i w bok.


Bo ster i stateczność kierunkowa to w przypadku motorówek niepotrzeby luksus. :)
Większość nie ma w/w ;)

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
piotr6 napisał(a):
Fazi napisał(a):
To pozwala wyrobić dobre nawyki.


ok nie mówię nie tylko o innych łódkach mozna to samo powiedzieć, na takiej 420 jeszcze bardziej się wybiera wyczucia, również częściej się wywracasz itd.
Takich jachtów jest sporo omega nie jest wyjątkiem.
Sorry! Jak na takiej 420 można nauczyć się rozumienia inercji łodzi? Przecież to staje w oka mgnieniu. Jeżeli chodzi o wyczucie steru czy siły wiatru tego nie da się porównać. To tak jakby porównać samochód osobowy z ciężarówką

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 20:17 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
JanekL napisał(a):
PS2 trochę OT ktoś umie mi wyjaśnić dlaczego większość szkolonych na obozach na Mazurach jest uczona pływania na silniku z wyjętą z wody płetwą sterową i całkowicie podniesionym mieczem?

odp. 1. Bo głupich nie sieją.
odp. 2. Bo mają płacone za "uczyć", a nie "nauczyć"
odp. 3 Bo sam pociętą śrubą na wylot płetwę sterową łatałem; ciekawe, u mnie nie haratali jakoś...? :-?

Wybierz podle potrzeb. :mrgreen:

Leszku, najpierw robi się prawko B, dopiero potem C. Nie można C bez B. Dziwne, nie? :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ja. to wybieram.

Ryś napisał(a):
odp. 2. Bo mają płacone za "uczyć", a nie "nauczyć"

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 20:32 

Dołączył(a): 25 mar 2012, o 00:41
Posty: 108
Podziękował : 107
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Ryś napisał(a):
Leszku, najpierw robi się prawko B, dopiero potem C. Nie można C bez B.

Ale JSM bez posiadania ŻJ można.
Pominę sens takiego podejścia do tematu.


Ostatnio edytowano 27 sie 2017, o 20:34 przez kudlaty74, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor kudlaty74 otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Colonel napisał(a):
Jakie kryteria powinien spełniać jacht szkoleniowy? Bezpieczenstwo czyli co?
Czyli jacht który nie posiada tendencji do "grzyba" po wywrotce.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
M@rek napisał(a):
W ty czasie w Trzebiezy st.j. szkolono na Folkboatach

W Jastarni także.
piotr6 napisał(a):
Nigdy nie rozumiałem zachwytu nad DZ zreszta nad omegą też

A ile na nich pływałeś?

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Ryś napisał(a):
Leszku, najpierw robi się prawko B, dopiero potem C. Nie można C bez B. Dziwne, nie? :D


Rysiu masz rację. W żeglarstwie jestem za tym. Mało tego, jestem za tym aby jachty które szkolą przyszłych żeglarzy były oznaczone literką "L" na żaglu. Aby mieć świadomość, że taki jacht jest prowadzony przez osobę która jest nieprzewidywalna. Nieważne, że jest tam na pokładzie instruktor. Podobnie jak w szkoleniu przyszłych kierowców.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
JanekL napisał(a):
PS2 trochę OT ktoś umie mi wyjaśnić dlaczego większość szkolonych na obozach na Mazurach jest uczona pływania na silniku z wyjętą z wody płetwą sterową i całkowicie podniesionym mieczem?



Co do silnika , to nie znam tematu. Ale mogę na palcach rąk zliczyć żeglarzy, którzy płynąc fordzielem lub kursami zbliżonymi pracują mieczem tzn. podnoszą miecz na tyle aby tylko zachować stabilność kursową. Może dlatego ? :D

Z drugiej strony po co Ci ster, skoro tą samą rolę spełnia silnik obracany na kolumnie ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Piotrze. To zależy jak głęboko jest zanurzona kolumna silnika. Tak uważam. Ale zasadniczym urządzeniem do zmiany kierunku jest płetwa sterowa a śruba powinna być opatrzona w osłonę uniemożliwiającą bezpośredni kontakt płetwy sterowej z nią.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 21:06 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Literkę L wytatuować należy na czole.
Ponieważ, jazda w tej fazie wątku jest już bez trzymanki wygłoszę oświadczenie:
Jacht którymi szkolimy przyszłych żeglarzy, powinien wytrzymać 100 pizdnięć w pomost z prędkością 3 kn.
PS. na osłonie również wygrawerować "L".
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 21:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
vaginal napisał(a):
Literkę L wytatuować należy na czole.
Pozdrawiam.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 21:11 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Uwaga!
W słowie "pozdrawiam" nie ma literki L.
Może walnij pół zmrożonej literki.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
M@rek napisał(a):
Widzisz, w dobie monopolu PZŻ "wladza" mogla sobie dowolnie ustalac na jakich jachtach na PZŻ towskie stopnie ma sie szkolic. Jesli mnie pamiec nie myli oglaszano nawet konkursy na jacht do szkolenia i bodaj Trener jest owocem takiego konkursu.
Dyskutowanie o jachcie do szkolenia nie ma moim zdaniem wiekszego sesu. Szkolenia odbywaja sie i beda odbywac na takich jachtach jakimi szkolacy dysponuje.
Zgadzam się. Ale patrz na statystyki.
Forum przegląda 406 użytkowników: 33 zidentyfikowanych, 4 ukrytych i 369 gości (dane z ostatnich 30 minut)
Uważasz, że z naszej strony, nie należy się tym przeglądającym jakaś sugestia lub uwagi na ten temat?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

vaginal napisał(a):
Uwaga!
W słowie "pozdrawiam" nie ma literki L.
Może walnij pół zmrożonej literki.
v
Masz literkę "LLLLLLLLL"

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 21:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Kurczak napisał(a):
Z drugiej strony po co Ci ster, skoro tą samą rolę spełnia silnik obracany na kolumnie?
A Dulcynei obracasz silniczek na kolumnie? :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kudlaty74 napisał(a):
Ale JSM bez posiadania ŻJ można.
Pominę sens takiego podejścia do tematu.
Bo program na sternika zawiera i wiedzę na żeglarza.
Teoretycznie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Colonel napisał(a):
w czasach gdy manewrowało się na żaglach a szkoliło masowo

-> http://kronikarp.pl/szukaj,35504,strona-4#search

http://kronikarp.pl/szukaj,17666,strona-1

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 22:56 

Dołączył(a): 12 lip 2017, o 21:04
Posty: 99
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Funka
DZ-y i OMEGI , to wspaniale plywanka w czasie moich dzieciecych obozow zeglarskich. Mile wspomnienia.


Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2017, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Leszek napisał(a):
Ryś napisał(a):
Leszku, najpierw robi się prawko B, dopiero potem C. Nie można C bez B. Dziwne, nie? :D


Rysiu masz rację. W żeglarstwie jestem za tym. Mało tego, jestem za tym aby jachty które szkolą przyszłych żeglarzy były oznaczone literką "L" na żaglu. Aby mieć świadomość, że taki jacht jest prowadzony przez osobę która jest nieprzewidywalna. Nieważne, że jest tam na pokładzie instruktor. Podobnie jak w szkoleniu przyszłych kierowców.


:rotfl:
Po raz pierwszy i mam nadzieje ostatni użyłem emotikona.
Samo słowo szkolenie mi się bardzo źle kojarzy.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2017, o 04:54 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 42
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
Kurczak napisał(a):
Z drugiej strony po co Ci ster, skoro tą samą rolę spełnia silnik obracany na kolumnie ?


Chyba nie tę samą rolę.

Efekty takiego szkolenia widać na burtach wielu mazurskich jachtów. Aby sterować samą kolumną wymagane jest dołożenie gazu (oczywiście na biegu). Wchodzi potem jeden z drugim do portu na pełnej parze a jak coś nie pójdzie (przecież to tylko czarterowa łajba :-( ).

Dodatkowo silnik wisi nisko za rufą a wysokość stania w kabinie skutecznie zasłania wszystko przed dziobem.

Słowem włos się jeży na głowie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 154 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL