Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 maja 2024, o 20:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1690 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 57  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 wrz 2020, o 09:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8841
Podziękował : 3992
Otrzymał podziękowań: 1919
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Sailor4x4 napisał(a):
M@rek napisał(a):
kuban99 napisał(a):
https://mobile.twitter.com/p_zuchowski/status/1301019927755796480

Na zdjęciach uszkodzenia kilu nie widać, ale jak to prawda to projekt ma wyjątkowego pecha


Sam pomysl byl idiotyczny i do tego prowadzony nieprofesjonalnie. Gdyby byl za prywatne pieniadze ( przypomne "Selme Racing" o ktorej od polamania masztu nie slychac) to niewiele by mnie obchodzilo , ale marnowanie takich pieniedzy w sytuacji mizerii naszego zeglarstwa to skandal.

Projekt jak projekt , ale wykonanie ... Mizeria naszego żeglarstwa polega na braku promocji w mediach .Chyba jedyny kraj bałtycki który nie ma ogólnokrajowej reklamy w TV z ważnych regat .


Przeczytaj co w poczatkach mowil Kusznierewicz o zalozeniach projektu. Te zalozenia byly po prostu nierealne . Bede powtarzal z uporem maniaka, jeden nawet najlepszy jacht niczego nie zmien bo jedyne co bedzie to wyscigi po miejsce w zalodze. Do selekcji, szkolenia i wylonienia najlepszych potrzebne sa co najmniej dwa jednakowe jachty. Na 2 takich TP 52 czy nawet Fast 40 jest wiecej miejsc dla zeglarzy.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Sailor4x4
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2020, o 09:38 
M@rek napisał(a):
Przeczytaj co w poczatkach mowil Kusznierewicz o zalozeniach projektu. Te zalozenia byly po prostu nierealne . Bede powtarzal z uporem maniaka, jeden nawet najlepszy jacht niczego nie zmien bo jedyne co bedzie to wyscigi po miejsce w zalodze. Do selekcji, szkolenia i wylonienia najlepszych potrzebne sa co najmniej dwa jednakowe jachty. Na 2 takich TP 52 czy nawet Fast 40 jest wiecej miejsc dla zeglarzy.

A nawet trzy mniejsze do tego cykl regat, transmisje w mediach krajowych i sportowych kanałach światowych... to by była promocja tylko trzeba spojrzeć prawdzie w oczy nie mamy dobrych dziennikarzy i komentatorów żeglarstwa. Trzeba tylko chęci politycznej na "uruchomienie" sponsorów. Nie potrzeba wymyślać niczego nowego, wystarczy podpatrzeć jak się to robi na świecie.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2020, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2019, o 15:37
Posty: 84
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 18
Uprawnienia żeglarskie: jstm
Promocja żeglarstwa w PL polega na przedstawianiu ok. 5-6 osób q kółko. Obserwowałem na Łotwie rozmach z jakim media wkraczają w świat regat . Transmisje tv z wyścigów, wywiady , setki zdjęć itd. U nas tego brak . A o ILP dowiadujemy się jedynie gdy stoi ,nic o sukcesach. Strony nie chce im się zrobić czy co ...

_________________
Sailor4x4



Za ten post autor Sailor4x4 otrzymał podziękowanie od: burzum
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2020, o 21:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1301
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Sailor4x4 napisał(a):
Promocja żeglarstwa w PL polega na przedstawianiu ok. 5-6 osób q kółko


Kogo masz na myśli?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 06:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17318
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2183
Otrzymał podziękowań: 3596
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Promocja polskiego żeglarstwa - dwa okręty wojenne miały kolizję :-)

Link do Telewizji Trójmiasto, do filmu pokazującego zderzenie Sailing Poland z ORP Ślązak.
https://trojmiasto.tv/Kolizja-jachtu-VO ... 47616.html

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 08:57 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Maar napisał(a):
Link do Telewizji Trójmiasto, do filmu pokazującego zderzenie Sailing Poland z ORP Ślązak.
https://trojmiasto.tv/Kolizja-jachtu-VO ... 47616.html


Już bardziej prestiżowego celu nie mogli sobie wybrać ROTFL.
A poważniej: wywózka, awaria steru czy spanikowany sternik ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4507
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 766
Otrzymał podziękowań: 1556
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Maar napisał(a):
Link do Telewizji Trójmiasto, do filmu pokazującego zderzenie Sailing Poland z ORP Ślązak.
https://trojmiasto.tv/Kolizja-jachtu-VO ... 47616.html

Na FB filmik odrobinę dłuższy: https://www.facebook.com/watch/?v=362905448245619

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ale to nie jest jacht któremu poświęcony jest ten wątek.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 3: jedrek, mancunian, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 10:59
Posty: 3166
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował : 450
Otrzymał podziękowań: 478
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Perfekcyjnie przeprowadzony atak kamikadze. :rotfl:

ILP w drodze z Portugalii na Maltę wpadł w niezły sztorm. Skończyło się przymusowym wejsciem do Palmy de Mallorca celem udzielenia pomocy chirurgicznej /szycia brody/ jednego z załogantów. Info z 3 października.

_________________
“We are all travellers on the earth. We come...we see...we go...”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17318
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2183
Otrzymał podziękowań: 3596
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian J. napisał(a):
Ale to nie jest jacht któremu poświęcony jest ten wątek.
Ale jest to jacht w ramach projektu psycho-patriotycznie-narodowego.

BTW "Polska 100+" to nazwa jachtu? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 16:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 gru 2018, o 22:38
Posty: 94
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował : 25
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maar napisał(a):
Marian J. napisał(a):
Ale to nie jest jacht któremu poświęcony jest ten wątek.
Ale jest to jacht w ramach projektu psycho-patriotycznie-narodowego.

BTW "Polska 100+" to nazwa jachtu? :-)


Przykro mi ale nie masz racji.... Sailing Poland to prywatne przedsięwzięcie sportowo -biznesowe. Jacht należy do spółki z o. o. która nie ma nic wspólnego z polityką, państwem, funduszami i spółkami skarbu państwa...

Ich nieszczęście do nazwa Poland i teraz wszystko im się dokleja. Swoją drogą mogę zrozumieć, że hejterzy na fb mających z żeglarstwem małą styczność będą bić pianę i mylić te dwa jachty regatowe, ale że na forach doświadczeni żeglarze je mylą? :roll:

_________________
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.minicat.pl



Za ten post autor Kris3k otrzymał podziękowania - 5: Colonel, jedrek, Kapitan Kwak, Marian J., plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16825
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 3974
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ale manewrują pięknie i myślę, że też bym tak umiał

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 18:50 

Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:35
Posty: 390
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 61
Otrzymał podziękowań: 83
robhosailor napisał(a):
Ale manewrują pięknie i myślę, że też bym tak umiał

Ale wcześniej musisz zamontować bukszpryt :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 19:14 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Pomijając jawne czy ukryte przypie.....nie się to przypuszczam , że sternik widząc że się nie wyrobi ze zwrotem podjął najlepszą z możliwych decyzji : przywalił prostopadle w burtę jednostki , swoim najmocniejszymi elementem , czyli dziobnicą.
Wyobraźmy sobie , że udaje mu się podostrzyć ale nie na tyle że przechodzi mu za rufą i swoją lewą burtą na dużej prędkości trafia w narożnik Lb i pawęży statku.
Z dużym prawdopodobieństwem rozorał by sobie połowę Lb i zahaczając takielunkiem położył by maszt.
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12973
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2920
Otrzymał podziękowań: 2591
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
krzychuAPIA napisał(a):
sternik widząc że się nie wyrobi ze zwrotem podjął najlepszą z możliwych decyzji
A gdyby nie luzował po zwrocie geni, to obróciłoby go znacznie szybciej i być może hamowanie bukszprytem byłoby całkowicie zbędne?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: piotras, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 19:50 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Ale on jechał na CodeO


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12973
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2920
Otrzymał podziękowań: 2591
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
krzychuAPIA napisał(a):
Ale on jechał na CodeO
W tym przypadku to chyba bez różnicy (BTW chyba Code0 nie CodeO).

Gdyby nie było poluzowania (u mnie 0:16/0:51 - bo podobno są różne filmy), to wykręciłby szybciej, a gdyby zamiast Code0 w tym momencie wyluzować grota, to pewnie by nie wywiozło.

Choć mam wrażenie, że to luzowanie to raczej paniczny odruch jakiegoś szotowego.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13394
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
a gdyby zamiast Code0 w tym momencie wyluzować grota, to pewnie by nie wywiozło.

Czy aby grot nie był przebrany?
Zwróć uwagę na moment przed kolizją, na kierunek wiatru oraz po kolizji na banderę ułożoną z wiatrem.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12973
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2920
Otrzymał podziękowań: 2591
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Mogli nie zauważyć/zbagatelizować odchylenie wiatru na kadłubie okrętu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17318
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2183
Otrzymał podziękowań: 3596
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kris3k napisał(a):
Sailing Poland to prywatne przedsięwzięcie sportowo -biznesowe.
Założone w roku... 2018 w okresie największego ataku PIS na sędziów.

Chcesz powiedzieć, że ktoś nazywa psycho-patriotycznie spółkę i nie jest związany z tym pisowskim badziewiem?

Może kibice Legii Warszawa, której prezesem był - o dziwo - prezes Sailing Poland, wywieszając banner o zabiciu Olejnik nie mieli poparcia tych z góry?!
Serio myślisz, że oni (w sensie, że zarząd Sailing Poland S.A.) nie są związani z PIS?!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 20:57 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Maar napisał(a):
Chcesz powiedzieć, że ktoś nazywa psycho-patriotycznie spółkę i nie jest związany z tym pisowskim badziewiem?

Boże, teraz jest gorzej niż za komuny,

A to dopiero jest preludium. Jak wieść gminna niesie ma powstać spółka o nazwie
Polish Petroleum, to dopiero badziewna psycho - patriotyczna nazwa.
Prawie jak Deutschlandfunk

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 21:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1301
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Maar napisał(a):
Promocja polskiego żeglarstwa - dwa okręty wojenne miały kolizję :-)

Link do Telewizji Trójmiasto, do filmu pokazującego zderzenie Sailing Poland z ORP Ślązak.
https://trojmiasto.tv/Kolizja-jachtu-VO ... 47616.html


Przykre, że nawet Ty mylisz statki. A wydawać by się mogło, że żeglarze kojarzą temat.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Stara Zientara napisał(a):
krzychuAPIA napisał(a):
sternik widząc że się nie wyrobi ze zwrotem podjął najlepszą z możliwych decyzji
A gdyby nie luzował po zwrocie geni, to obróciłoby go znacznie szybciej i być może hamowanie bukszprytem byłoby całkowicie zbędne?


Ani nie było tam żadnej gieni, ani luzowania tego code0 przed uderzeniem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 21:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1301
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Maar napisał(a):
Ale jest to jacht w ramach projektu psycho-patriotycznie-narodowego.


Ciekawa klasyfikacja. Wszystkie z nazwą "POLxx" tak klasyfikujesz czy tylko czerwone? :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Maar napisał(a):
Kris3k napisał(a):
Sailing Poland to prywatne przedsięwzięcie sportowo -biznesowe.
Założone w roku... 2018 w okresie największego ataku PIS na sędziów.

Chcesz powiedzieć, że ktoś nazywa psycho-patriotycznie spółkę i nie jest związany z tym pisowskim badziewiem?

Może kibice Legii Warszawa, której prezesem był - o dziwo - prezes Sailing Poland, wywieszając banner o zabiciu Olejnik nie mieli poparcia tych z góry?!
Serio myślisz, że oni (w sensie, że zarząd Sailing Poland S.A.) nie są związani z PIS?!


Po chuj te konfabulacje? :evil:
Brak mi innych słów.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: jedrek, Kris3k, Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12973
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2920
Otrzymał podziękowań: 2591
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
plitkin napisał(a):
Ani nie było tam żadnej gieni, ani luzowania tego code0,
Dla mnie nazwa żagla nie ma TU żadnego znaczenia.

Ale na filmie widzę wyraźnie skokowe tego żagla poluzowanie. W 16 sekundzie 51 sekundowego filmu Sailing Poland na FB. Trochę jakby się komuś szot na kabestanie o zwój obsunął.

Już w pierwszym wydaniu Marchaja było zdjęcie lekko poluzowanej genui z obszernym objaśnieniem. Że kąt pracy nie ma tu znaczenia, a takie poluzowanie żagla pogłębia go, zwiększa siłę aerodynamiczną, a więc rośnie przechył i w związku z tym także nawietrzność.

A luźniejszy żagiel potem później zapracował wstecz...

PS. Nie twierdzę, że mam całkowitą rację, ale może taki czynnik też miał wpływ.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13725
Podziękował : 10198
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Stara Zientara napisał(a):
Już w pierwszym wydaniu Marchaja było zdjęcie lekko poluzowanej genui z obszernym objaśnieniem. Że kąt pracy nie ma tu znaczenia, a takie poluzowanie żagla pogłębia go, zwiększa siłę aerodynamiczną, a więc rośnie przechył i w związku z tym także nawietrzność.
A luźniejszy żagiel potem później zapracował wstecz...
PS. Nie twierdzę, że mam całkowitą rację, ale może taki czynnik też miał wpływ.


Wzięło ... i wywiozło!
A ja pamiętam czasy gdy pojęcia wywózki nie znano.
Pojawiło się dopiero wraz z żelazkami. :-P
Tu nawet dwa stery nie dały rady.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 22:43 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Wywózka? Czy do zderzenia doszło w czasie regat, treningu?

Poczekajmy na opis sytuacji. Konfiguracja żagli w żaden sposób nie determinuje uderzenia.
Można dywagować o uszkodzeniu steru, autopilota, pomyłce sternika, etc. ale nie o tym że przy tym zestawie żagli jacht wyostrzył pomimo, załóżmy, właściwych działań załogi.
To by oznaczało, że tenże jacht nie nadaje się do żeglugi oceanicznej gdzie dynamiczne kopy spod chmur współdziałające z siłami pochodzącymi od fal są wręcz nieobliczalne.

Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12973
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2920
Otrzymał podziękowań: 2591
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marian Strzelecki napisał(a):
A ja pamiętam czasy gdy pojęcia wywózki nie znano.
W trzeciorzędzie na pniach palmowych?

Wywoziło wcześniej. Jednego z moich kolegów w 1977 r. tak wywiozło z półwiatru, że na Nefrycie wody nabrał do kabiny.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 23:08 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
A ja pamiętam czasy gdy pojęcia wywózki nie znano.
W trzeciorzędzie na pniach palmowych?

Wywoziło wcześniej. Jednego z moich kolegów w 1977 r. tak wywiozło z półwiatru, że na Nefrycie wody nabrał do kabiny.

Nefryt jak większość jachtów, nie miał dwóch płetw sterowych.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2020, o 23:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12973
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2920
Otrzymał podziękowań: 2591
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Czytanie ze zrozumieniem nadal mało rozpowszechnione...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2020, o 00:04 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Stara Zientara napisał(a):
Czytanie ze zrozumieniem nadal mało rozpowszechnione...

Pouczenie od specjalisty od wywózek na Nefrytach i czytania z zrozumieniem warte docenienia.
Dziękuję z głębi serca. Alleluja i do przodu.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1690 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 57  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 126 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL