Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 04:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lis 2017, o 17:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ginoo, jestem na urlopie. W przyszlym tygodniu postaram sie kilka pozycji ksiazkowych podrzucic.
Rozumiem, ze angielskim wladasz na wystarczajacym poziomie by przeczytac ksiazke?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 17:34 

Dołączył(a): 1 lis 2017, o 10:44
Posty: 33
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
-O- napisał(a):
To jeszcze daleko ale proponuję z Karaibów popłynąć w górę przez Bermudy (albo jeszcze wyżej), na Azory. Będzie zdecydowanie przyjemniej.


Tak ale chcemy z Bahamow wrocic do Barbados i dalej do Cape Verde, Canary i Azory i Southampton.

-O- napisał(a):
Może w zimie coś poopowiadam. Teraz ciągle nie mam czasu, żeby "taczkę załadować".


Nidzie sie nie wybieram ;


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 17:39 

Dołączył(a): 1 lis 2017, o 10:44
Posty: 33
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Ginoo, jestem na urlopie. W przyszlym tygodniu postaram sie kilka pozycji ksiazkowych podrzucic.
Rozumiem, ze angielskim wladasz na wystarczajacym poziomie by przeczytac ksiazke?


Nie ma problemu duzo mam czasu na wchlaianie lektury.
Z angielskim... no problemo :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 17:52 

Dołączył(a): 1 lis 2017, o 10:44
Posty: 33
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
te listwy trzeba wyczyścić jakimś preparatem do usuwania farb , przeczyśćić papierem i pomalowac. Jeśli nie są olejowane to poliuretanem dwuskładniem a jak były olejowane to weż letonkinois. Bo tak ze zdjęci wygląda że drewno to machon

https://letonkinois.pl/pl/p/LE-TONKINOI ... 0%2C25-L/7

Dziekuje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 17:56 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Ginoo napisał(a):
gdzie, jak, kiedy, moge szukac info na temat takich wypraw.
Przykłady:
https://www.cruisersforum.com
https://cruisingtips.net/forum.php
http://www.ybw.com/forums/index.php
http://forums.sailinganarchy.com/index.php?/forum/22-cruising-anarchy



Za ten post autor 666 otrzymał podziękowanie od: Ginoo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 18:06 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Kurna, ale drogi, samym lnianym nie można ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 18:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Drogi nie drogi on jest bardzo wydajny no i dobry.Lnianego dobrego widziałem 30 lat temu.Moze jeszcze można kupić.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 19:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Ginoo napisał(a):
Wiekszosc jest us 110v

No i co z tego ? Tym bardziej potrzebujecie agregat.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ginoo napisał(a):
Tak ale chcemy z Bahamow wrocic do Barbados i dalej do Cape Verde, Canary i Azory i Southampton

Uparłeś się, żeby pływać pod wiatr.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 19:54 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
piotr6 napisał(a):
Drogi nie drogi on jest bardzo wydajny no i dobry.Lnianego dobrego widziałem 30 lat temu.Moze jeszcze można kupić.


A ten, co o nim sądzisz, pytam, nie dworuję. :roll:


Załączniki:
20170421_144448.JPG
20170421_144448.JPG [ 33.35 KiB | Przeglądane 2963 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
nie potrafię odpowiedzieć, nie znam ale nie wykluczam,że ok.
ten z mojego linku jest dość sprawdzony

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
dodam,że pytający jest z daleka i jest szansa, że tam oleju lnianego nie znają. Możliwe,że mają swoje specyfiki

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Ginoo napisał(a):
Wiec pozwole sobie zaczac. Lekkie uszkodzenia na calej obramowce (fot1) i innych elementach dookola (foto2) czy jak to sie fachowo nazywa chlopaki. (...)


Fajnie byłoby, gdybyś pytając o radę nie obrażał z miejsca sporej części forum.

To jedno.

Drugie - polska klawiatura działa na sprzęcie wyprodukowanym w dowolnym kraju, bo to ustawienie programowe, a nie sprzętowe*. Wiem coś o tym, sama nie mieszkam od dawna w Polsce co nie przeszkadza mi w używaniu polskich znaków.

Trzecie - odrobina wysiłku przy pisaniu postów (jak na przykład wrzucenie tekstu notki do edytora tekstu, aby sprawdzić pisownię) naprawdę Ci się opłaci....

Ale to Twój wybór...

*z przyjemnością podeślę instrukcję, jak ustawić...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Rejs dookoła świata, a dyskusja poszła w kierunku metod odnowienia listew odbojowych... Hm...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
piotr6 napisał(a):
dodam,że pytający jest z daleka i jest szansa, że tam oleju lnianego nie znają. Możliwe,że mają swoje specyfiki

Znają.
Linseed oil. Używają do tego samego...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: emeryt
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:27 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Nieśmiało dodam, 50 polskich złotych za 5 litrów :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:34 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Cape napisał(a):
Prąd na taki rejs, to najlepiej agregat.


NIe agregat bo paliwo żre, panele fotowoltaiczne i jako uzupełnienie może być wiatrak

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
junak73 napisał(a):
NIe agregat bo paliwo żre

Ale dużo mniej, niż silnik.
junak73 napisał(a):
panele fotowoltaiczne i jako uzupełnienie może być wiatrak

To oczywiście pomaga, ale nie rozwiązuje problemu. Takie mam z tym doświadczenia oceaniczne. Dzisiaj na tym jachcie jest agregat.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:39 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
junak73 napisał(a):
Cape napisał(a):
Prąd na taki rejs, to najlepiej agregat.


NIe agregat bo paliwo żre, panele fotowoltaiczne i jako uzupełnienie może być wiatrak


Ale za to sprawnie ładuje akumulatory, jest niezależny od wiatru i słońca. Jeśli będzie zainstalowana solidna lodówka i odsalarka to agregat możne stać się niezbędny.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2016
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1537
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
junak73 napisał(a):
NIe agregat bo paliwo żre, panele fotowoltaiczne i jako uzupełnienie może być wiatrak

Agregat powinien jednak być, ale nie jako jedyne źródło.
Pytanie: Fachowca od czego szukają żeglarze po przepłynięciu wielkiej wody?
Fachowca od agregatu.

[/quote]
Cape napisał(a):
To oczywiście pomaga, ale nie rozwiązuje problemu.

Nie do końca tak jest Krzysztofie. Trochę się w tej materii zmieniło.
Panele są coraz bardziej wydajniejne a odsalarki potrzebują coraz mniej prądu. Nowa generacja odsalarek posiada energy recovery system, dzięki temu mogą pracować na 12 i 24 v.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2017, o 20:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
Rejs dookoła świata, a dyskusja poszła w kierunku metod odnowienia listew odbojowych... Hm...


takie było pytanie,

o klawiaturze też było :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2017, o 02:40 

Dołączył(a): 1 lis 2017, o 10:44
Posty: 33
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
666 napisał(a):


Dziękuję ;)

Cytuj:
Uparłeś się, żeby pływać pod wiatr.


Nie uparłem się. To wszystko pewnie będę korygował jak więcej poczytam właśnie o wiatrach ;) Ale dziękuję za cenną uwagę.

Cytuj:
Fajnie byłoby, gdybyś pytając o radę nie obrażał z miejsca sporej części forum.


Przepraszam :oops:

Cytuj:
Drugie, Trzecie...


Keep the people happy. The best thing in entire universe ;)

Cytuj:
Rejs dookoła świata, a dyskusja poszła w kierunku metod odnowienia listew odbojowych... Hm...


Tak jak pisałem na wstępie. Ja potrzebuję kilka porad na wiele innych.

Cytuj:
Nie agregat bo paliwo żre, panele fotowoltaiczne i jako uzupełnienie może być wiatrak


Pojemność zbiorników 1438 litrów. Nie powinno byc problemu. Ale prawda taka że chcemy zamontować panele słoneczne. Tylko nie sprawdzałem jakiej mocy i jak duże.

Cytuj:
Ale za to sprawnie ładuje akumulatory, jest niezależny od wiatru i słońca. Jeśli będzie zainstalowana solidna lodówka i odsalarka to agregat możne stać się niezbędny.


Są trzy lodówki małe pojemności, odsalarka też jest (sprawdzę jaka) Nawet pralka jest :D
Smieszne ale może jest agregat a ja nic jeszcze o tym nie wiem :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2017, o 03:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Cape napisał(a):
junak73 napisał(a):
NIe agregat bo paliwo żre

Ale dużo mniej, niż silnik.
(...).


Wężykiem, wężykiem...
Mój silnik żre 1l paliwa na godzinę. Generator diesla żarłby podobnie, pod warunkiem, że zamieściłabym te ekstra 150kg.. Koszt agregatu (początkowy - zakup) pozwala spokojnie zamontować na silniku nowy/drugi alternator dużej mocy (150A+) i zaawansowany regulator do niego, czyniąc silnik wydajniejszym źrodłem prądu...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2017, o 03:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Co do pływania z wiatrem i pod wiatr (są jeszcze prądy), to kiedyś lekturę zaczynało się od tego:

https://www.admiralty.co.uk/publication ... -the-world

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: Cape, Ginoo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2017, o 03:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Teraz można też od tego:
Obrazek

Opracowane przez Cornella na podstawie wydawnictwa Admiralicji ale tez jego map pilotowych (polecam, korzystając z danych satelitarnych znacznie lepiej przystają do zmieniającego się klimatu niż te opracowane na podstawie danych od Maurego i następców :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowania - 4: Cape, Ginoo, nauaag, Sea_whistler
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2017, o 03:50 

Dołączył(a): 1 lis 2017, o 10:44
Posty: 33
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moniia napisał(a):
Cape napisał(a):
junak73 napisał(a):
NIe agregat bo paliwo żre

Ale dużo mniej, niż silnik.
(...).


Wężykiem, wężykiem...
Mój silnik żre 1l paliwa na godzinę. Generator diesla żarłby podobnie, pod warunkiem, że zamieściłabym te ekstra 150kg.. Koszt agregatu (początkowy - zakup) pozwala spokojnie zamontować na silniku nowy/drugi alternator dużej mocy (150A+) i zaawansowany regulator do niego, czyniąc silnik wydajniejszym źrodłem prądu...


No właśnie sprawdziłem jest genarator 7.5kw.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2017, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Colonel napisał(a):
Co do pływania z wiatrem i pod wiatr (są jeszcze prądy), to kiedyś lekturę zaczynało się od tego:

https://www.admiralty.co.uk/publication ... -the-world

To podstawowe wydawnictwo. Od tego planując rejs powinieneś zacząć. Planować go tak, aby mieć jak najwięcej korzystnych warunków ze szczególnym uwzględnieniem cyklonów. Zdecydowanie powinniście unikać regionów gdzie one występują w okresach, kiedy występują. Np Karaiby to lato i wczesna jesień. Również w Europie i Śródziemnym nie ma czego szukać zimą.
Prąd elektryczny. To bardzo ważne nie tylko dla komfortu, ale przede wszystkim sprawa nawigacji, w tym świateł.
Najlepiej mieć agregat, solary, wiatrak. Ten ostatni jest najmniej skuteczny.
Łączność. VHF, radiostacja pośrednio falowa z możliwością cyfrowego odbiory prognoz. Telefon satelitarny.
EPIRB.
Ten sprzęt nie tylko trzeba umieć obsłużyć, ale na radia mieć uprawnienia. To wymóg międzynarodowy.
Z Karaibów Bahamy, Azory, Europa. Powrót przez Atlantyk. Madera, Kanary, Capo Verde i dalej na południe.
W zasadzie konieczny jest nie tylko autopilot, ale również dobry samoster wiatrowy. Tym bardziej, że będziecie w dwie osoby.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2017, o 09:09 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Ginoo napisał(a):
tylko we dwoje
Największym wyzwaniem wydaje się nie liczba GPS-ów i rolerów, lecz trudna psychologicznie sytuacja konieczności wytrzymania ze sobą ludzi razem ze sobą na tak małej przestrzeni przez długi okres (liczony w latach). Do tego finanse (liczyć od kilkunastu tysięcy $ na osobę do kilkudziesięciu tysięcy $ rocznie na całość, to spory jacht).
Cytuj:
Chcemy zyc chwila!!!
Ba! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2017, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2016
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1537
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Ginoo napisał(a):
No właśnie sprawdziłem jest genarator 7.5kw.

No to obstawiam, że jest również odsalarka. W przeciwnym razie nie byłoby powodu do montażu tak potężnego generatora.
Na moim jachcie jest taki sam układ. Potężny generator Onan (7,5 kW) i potężna odsalarka na 230V (150 litrów na godzinę).
Zostawiam generator, ponieważ jest nowy Zajmuje pół komory silnikowej ale skoro jest to niech będzie. Wywalam natomiast odsalarkę, która jest prądożerna i nie odpowiada dzisiejszym standardom. Poza tym nie wiem kiedy była ostatnio używana (zakładam, że co najmniej 3-5 lat), więc i tak membrany są do wymiany. Doszedłem do wniosku, że skoro ma być odsalarka, to niech będzie nowa, ekonomiczna i w pełni automatyczna. To jest wydatek około 15-20 tys. $. Ale nowa odsalarka będzie zasilana prądem 24v, więc spokojnie będzie produkować wodę z akumulatorów i moje 1 000 W w panelach i 900 W w generatorach wiatrowych zapewni praktycznie produkcję wody w całości.
Generator będzie odpalany w sytuacjach gdy potrzebny będzie prąd 230V, do pralki, termomiksa, czy maszyny do pieczenia chleba. Zakładam, że generator będzie odpalany raz w tygodniu na 2-3 godziny. Wówczas wszystko będzie robione jednocześnie (pranie, pieczenie, produkcja wody i ładowanie akumulatorów). 7,5 kW daje takie możliwości.
Generator będzie pracował około 100-120 godzin rocznie co daje zużycie około 300 l paliwa. W przeliczeniu jest to około 20$ miesięcznie. Uważam, że jest to bardzo niewielki koszt za niezależność i ogromną autonomię przy zbiorniku 750 l.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com



Za ten post autor -O- otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2017, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Dodajmy jeszcze: Pomysł mówi o opłynięciu "wszystkiego", ale czy warto bywać dwa razy w tym samym miejscu?
Płynąc z Europy dookoła Afryki macie wyspy Bosonogiej Cesarzowej po drodze, to po co pchać się przeciw pasatowi z Karaibów???

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Ginoo
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2017, o 12:33 

Dołączył(a): 1 lis 2017, o 10:44
Posty: 33
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Dodajmy jeszcze: Pomysł mówi o opłynięciu "wszystkiego", ale czy warto bywać dwa razy w tym samym miejscu?
Płynąc z Europy dookoła Afryki macie wyspy Bosonogiej Cesarzowej po drodze, to po co pchać się przeciw pasatowi z Karaibów???


I tutaj bardzo słuszna uwaga!

Cytuj:
No to obstawiam, że jest również odsalarka. W przeciwnym razie nie byłoby powodu do montażu tak potężnego generatora.


Jest coś takiego. Prawda taka że dla mnie wszystko to nieznane. Ale małymi kroczkami :)

Obrazek

666 napisał(a):
Największym wyzwaniem wydaje się nie liczba GPS-ów i rolerów, lecz trudna psychologicznie sytuacja konieczności wytrzymania ze sobą ludzi razem ze sobą na tak małej przestrzeni przez długi okres (liczony w latach).


Wiem że pisać łatwo a potem rzeczywistość koryguje. Mam nadzieję że jakoś to będzie :)

Cytuj:
Do tego finanse (liczyć od kilkunastu tysięcy $ na osobę do kilkudziesięciu tysięcy $ rocznie na całość, to spory jacht).


To prawda finanse największą bolączką. Ja mam rok by odłożyć coś niecoś. Moj przyjaciel na dobrej Australijskiej emryturce raczej się zamartwiać nie będzie.

Jest jeszcze opcja, że podczas rejsu coś sie wymyśli może jakies nurkowania z napotkanymi turystami. Mamy zamiar zamontowac spreżarkę i zabrać cały niezbędnny sprzęt nurkowy. Ja dokończę dive mastera.

Miejsca na jachcie jest dla 6 osób.

Cytuj:
Ten sprzęt nie tylko trzeba umieć obsłużyć, ale na radia mieć uprawnienia.


Robię niezbędne kursy.

Cytuj:
Łączność. VHF, radiostacja pośrednio falowa z możliwością cyfrowego odbiory prognoz. Telefon satelitarny. EPIRB.


To jest wbudowane firmowo. Pewnie coś dokupimy ale nie wiem co jeszcze.

Obrazek

Cytuj:
W zasadzie konieczny jest nie tylko autopilot, ale również dobry samoster wiatrowy. Tym bardziej, że będziecie w dwie osoby.


Jest autopilot. Myśleliśmy o tym by robić w nocy zmiany co 4-6/h. Co do samostera zapytam jutro.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 218 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL