Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 22:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: SPANIEL
PostNapisane: 12 lis 2017, o 12:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
My nie mielismy. Ta lina byla zakonczona szekla wyczepiana a przes szekla byla kulka.
Wracajac jeszcze do rozwazan o ksztalcie kadluba, na "Karfi" na rufie pod wod byla doklejka a"Lewanter" mial przedluzina rufe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: SPANIEL
PostNapisane: 12 lis 2017, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Wracajac jeszcze do rozwazan o ksztalcie kadluba, na "Karfi" na rufie pod wod byla doklejka a"Lewanter" mial przedluzina rufe.
Możesz więcej?

Marku nie trzeba było znać Kuby (a trochę znałem - mój starszy syn dlatego ma Kuba na imię), żeby widzieć co go fascynuje. Chyba odwrotnie niż Czesałwa (nie znałem) gdzie było widać, że walczy z tematem i się wciąż uczy. Szkoda, że w tak niepotrzebny sposób zakończył swoją karierę (i życie +).


Dlatego ciekawią mnie wszystkie odmiany i przemiany kadłubów taurusowatych i tauruso podobnych. (Choćby Spaniel (1) Kuby)
Zwłaszcza takie zmiany które dało by się ocenić: co one dały w praktyce.
Pierwszy raz słyszę o doklejce u Karfi'ego. - po co; co dała; co zepsuła???


Natomiast "obił mi się o oczy" Taurus z pionową dziobnicą:
Załącznik:
Sarmata.jpeg
Sarmata.jpeg [ 44.19 KiB | Przeglądane 3511 razy ]

Co jest jakby oczywistą oczywistością w czasach gdy "długość" (i wąskość wejścia linii wodnych ) miała mieć zasadnicze znaczenie.
Dziś w dobie pustaków (i PIP'a :-P ) wiemy już, że to była tendencja przejściowa.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: SPANIEL
PostNapisane: 12 lis 2017, o 14:08 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
M@rek napisał(a):
Dlatego napisalem ze na Taurusach trzeba bylo nauczyc sie plywac bo zachowywaly sie odmiennie od starych konstrukcji. Po prostu za osiagi trzeba bylo czyms zaplacic.
Zatonięcie Janosika i Polarisa miało swoje przyczyny :oops:.
'Drzwi do saloonu' nie rozumiem do dzisiaj :roll:.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: SPANIEL
PostNapisane: 12 lis 2017, o 15:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
O zatonieciu "Janosika" nie wiemy NIC. O "Polarisie" wiemy to co napisala Izba Morska i dla mnie wnioski z tego sa jednoznaczne. Oba ze swoimi pierwszymi zalogami plywaly bezproblemowo, podobnie jak inne do czasow kiedy zaczely na nich plywac przypadkowe zalogi.

Marianie, na "Karfim" Jurek dodal doklejke w czesci podwodne na rufie, zwiekszajaca nieco wypornosc rufy. To wraz ze zmianami w takielunku( wezsze podwiezi i krotrze salingi) spowodowaly ze plywal ostrzej niz pozostale Taurusy z "Ogarem " włacznie.
"Sarmata" z dawnej Kotwicy zostal przebudowany przez armatora ale w jakim zakresie nie wiem( poza tym co widac). O tym jak plywa i dlaczego nie chce sie wypowiadac. Rewelacji nie ma :) ale pewnie nie o to armatorowi chodzilo. W tej chwili w Szczecinie jest "Zryw" ktory jest w oryginalnym stanie, "Jaspis" ktory pochodzi z koncowki produkcji ma balast w ostatniej wersji i tez doklejke ale poniewaz "Karfi" jest na Kanarach nie jestem w stanie powiedziec czy i na ile sie roznia. Trudno tez obiektywnie napisac o wadach czy zaletach roznych rozwiazan bo trzeba by bylo to porownac w jednakowych warunkach w tym samym czasie a to bylo mozliwe jedynie w latach 70 -tych kiedy te lodki licznie rywalizowaly w regatach z najlepszymi zalogami.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: SPANIEL
PostNapisane: 12 lis 2017, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marian Strzelecki napisał(a):
ciekawią mnie wszystkie odmiany i przemiany kadłubów taurusowatych i tauruso podobnych. (Choćby Spaniel (1) Kuby)

Przyczyny zmiany linii pierwszego "Spaniela" w stosunku do seryjnych "Taurusów" wyjaśnia lektura ksiażki Kuby Jaworskiego "11.40 GMT Newport" (str 77).
W skrócie - oryginalny "Taurus", taki jak "Ogar", niemal pasował do OSTAR-owej klasy "Jester". Jedynym problemem była KLW przekraczająca limit długości dopuszczalnej KLW dla tej klasy - ale tylko o 7 centymetrów.
Na początku wydawało się, że wystarczy dokonać korekty trymu, tak by rufa uniosła się nieco a długość KLW spadła - co powinno pozwolić "zmieścić" jacht w klasie. Ostatecznie start na "Ogarze" przekreśliło jednak otrzymane uzupełnienie regulaminu, z którego wynikało, że nawet po manewrze z ciężarami/trymem rufa nie podniesie się wystarczająco wysoko nad wodę, by zmieścić się w limitach pomiarowych klasy.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: SPANIEL
PostNapisane: 12 lis 2017, o 17:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Do tego mozna bylo go wydluzyc o dobre 75-80 cm w stosunku do seryjnego Taurusa i w konsekwencji wydluzyc istotnie linie wodna w czasie zeglugi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: SPANIEL
PostNapisane: 12 lis 2017, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Andromeda z Gryfu też ma doklejkę pod rufą.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 238 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL