Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 12:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lis 2017, o 12:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
666 napisał(a):
Tak swoją drogą: czy któreś kutry rakietowe lub inne łódki wojskawe wzór radziecki miały kadłuby drewniane, czy to tylko plotka była?

Obrazek
Obrazek :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
...Tak swoją drogą: czy któreś kutry rakietowe lub inne łódki wojskowe wzór radziecki miały kadłuby drewniane, czy to tylko plotka była?
Tak, nawet stał taki w Pucku na brzegu.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kutry rakietowe nie. Wcześniej budowało się nie raz drewniane ścigacze, w tym kutry torpedowe.
Tu zresztą ciekawostka: drewniany był nocny myśliwiec Mosquito...
Polecam świetną książkę.Obrazek

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 19:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Leszek napisał(a):
łódki wojskowe wzór radziecki
Nie tylko radzieckie. Amerykańskie, brytyjskie, niemieckie, francuskie.

Dopóki nie opracowano przemysłowej technologii budowania z laminatu, to amagnetyczne kadłuby wszyscy budowali z drewna. M.in. kilkaset trałowców na całym świecie.

Poza tym ścigacze torpedowe, ścigacze okrętów podwodnych i ścigacze rakietowe też (np. typ "Komar").

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 19:54 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Leszek napisał(a):
Tak, nawet stał taki w Pucku na brzegu.
A inny w Kazachstanie:
http://edition.cnn.com/style/article/baikonur-buran-soviet-space-shuttle/index.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 20:07 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Colonel napisał(a):
Kutry rakietowe nie. Wcześniej budowało się nie raz drewniane ścigacze, w tym kutry torpedowe.
Tu zresztą ciekawostka: drewniany był nocny myśliwiec Mosquito...

Gdzieś dzwoni tylko nie wiadomo gdzie.
Mosquito był drewnianym myśliwcem, ale uniwersalnym, jedna z wersji NF była zwaną nocną.
Natomiast myśliwcem nocnym był używany początkowo przez lotników dywizjonu 307 - Nocnych Puchaczy - niezbyt udana konstrukcja, Boulton Paul Defiant.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 21 lis 2017, o 20:36 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 20:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Monitor był robiony z pieciowarstwowej sklejki jak pamiętam. Jedna z lepszych maszyn II wojny.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Colonel napisał(a):
Wcześniej budowało się nie raz drewniane ścigacze, w tym kutry torpedowe.
I taki ścigacz stał w Pucku.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2017, o 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
piotr6 napisał(a):
jak pamiętam. Jedna z lepszych maszyn II wojny.
Monitor był robiony z pieciowarstwowej sklejki jak pamiętam. Jedna z lepszych maszyn II wojny.

Może warto powrócić do tej koncepcji?
Mamy na forum miłośników drewnianych konstrukcji, projektantów, budowniczych, aż się prosi o stworzenie Forumowej Stoczni Przekopowej.
Na Przekopomaxy pewnie jakieś dotacji można by uzyskać :rotfl:

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 07:23 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Tak z pierwotnego tematu :) już (podobno) są chętni do zakupu
http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie ... hitem.html
Aby sprostać zamówieniom niezbędne będzie włączenie się stoczni w Radomiu :rotfl:



Za ten post autor jarex otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 09:00 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
boSmann napisał(a):
Na Przekopomaxy pewnie jakieś dotacji można by uzyskać
Wisłomaxy też by się przydały ;)
Pytanie: czy i jak da się z wybrzeża do Warszawy / Płocka / Włocławka przewieźć dwunastometrowy kilkunastotonowy jacht balastowy (na barce)?
Z podkreśleniem Płocka, jeżeli tam nadal jakaś stocznia rzeczna jest :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 10:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Istnieje. Buduje. Ma holenderskiego właściciela. (Uwaga: ich strona internetowa przysyła jakiegoś robaka).

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Colonel napisał(a):
Ma holenderskiego właściciela.
Czyżby Damen, jak w Koźlu?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
666 napisał(a):
Pytanie: czy i jak da się z wybrzeża do Warszawy / Płocka / Włocławka przewieźć dwunastometrowy kilkunastotonowy jacht balastowy (na barce)?



Płytko zanurzoną barką z wybrzeża do Włocławka - da się - byle była wysoka, lub co najmniej średnia woda...

Do Płocka/Warszawy taką samą barką też da się - ale pod warunkiem trafienia na wysoką wodę żeglowną oraz na czynną śluzę we Włocławku - jednocześnie.
Zamiennie można grać w Lotto, emocje podobne, bo śluza we Włocławku jest oficjalnie zamknięta od sierpnia b.r. - do odwołania.
Cytuj:
Z podkreśleniem Płocka, jeżeli tam nadal jakaś stocznia rzeczna jest :roll:

Stocznia rzeczna w Płocku jest, działa... Znaczy działa, przechodzi w upadłość układową, znowu działa...
Po prostu zadzwoń i dowiedz się w jakim obecnie jest momencie tego cyklu...
-------------
Stara Zientara napisał(a):
Czyżby Damen,

AFAIK większościowym udziałowcem kilka at temu stała się Veka Group.
Tu potwierdzają:
http://www.gospodarkamorska.pl/Stocznie ... jecia.html

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 00:18
Posty: 100
Lokalizacja: Siemianowice
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 19
Uprawnienia żeglarskie: kilka plasticzanych polskich i coś z RYA
666 napisał(a):
Pytanie: czy i jak da się z wybrzeża do Warszawy / Płocka / Włocławka przewieźć dwunastometrowy kilkunastotonowy jacht balastowy (na barce)?
Z podkreśleniem Płocka, jeżeli tam nadal jakaś stocznia rzeczna jest :roll:


Stocznia w Płocku produkuje i ma się całkiem dobrze. Kadłuby statków rzecznych spławiają poprzez zrzuty wody ze śluzy we Włocławku.
Budują całkiem duże jednostki:
http://plock.wyborcza.pl/plock/51,35681,22285111.html?i=0&disableRedirects=true

--
Łukasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
waliant napisał(a):
Rozumiem, że dalej się będziesz upierał, że projekt jest do niczego jak i sam okręt, tak?
Bo tak ci się wydaje, bo tak bezmyślnie napisałeśi oczywiście się z tej głupoty absolutnie nie wycofasz, bo nie jesteś w stanie tego zrobić. Absolutnie nie jesteś w stanie przyjąć, że może jednak tak się zdarzyło, że nie masz racji?
Ręce opadają.


O co Tobie chodzi.... że wyraziłem wątpliwość że 15 kn to mało ??? Mieć wątpliwości to głupota. Czy aby trochę nie przesadzasz ?
A tak na marginesie....jak bym komuś zwinął miny cichaczem to raczej bym wolał szybko zmykać :-D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 13:38 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
reed napisał(a):
O co Tobie chodzi.... że wyraziłem wątpliwość że 15 kn to mało ??? Mieć wątpliwości to głupota. Czy aby trochę nie przesadzasz ?

Reed. Już było. Większa szybkość = mocniejszy silnik.
Mocniejszy silnik= mocniejsza konstrukcja.
Mocniejsza konstrukcja = większe zanurzenie
Itd, itp.
Szybko z niszczyciela min powstałby jakiś pancernik. A pancerniki jak wiadomo nie służą do niszczenia min. Choć też mogą.np salwą burtową :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2017, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Bombel napisał(a):
Choć też mogą.np salwą burtową

I tego się trzymajmy :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2017, o 21:38 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
ORP Kormoran - 28.11.2017 podniesienie bandery.
Nabrzeże pomorskie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2017, o 19:05 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Smutny artykuł o stanie naszej MW w 99. rocznicę jej utworzenia https://wiadomosci.wp.pl/spokojnie-to-tylko-awaria-jak-tona-polskie-okrety-podwodne-6192312465565825a :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2017, o 20:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
_jp_ napisał(a):
Smutny artykuł ... w 99. rocznicę ... :-(
Tradycja ważna rzecz. Pomnę jak w ludowym wojsku służyły trzy okręty, zgodnie z przyjętą strategią: jeden się zanurza, drugi wynurza, trzeci rozbiera.
Na wszelki wypadek dowyjaśnić wypada że to był taki dowcip...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2017, o 21:33 
*** Ban ***

Dołączył(a): 30 lis 2016, o 12:56
Posty: 98
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
_jp_ napisał(a):

Podpis pod zdjęciem:
"RP "Orzeł", duma naszej Marynarki Wojennej. Po wybuchu pożaru został zatopiony pianą przez Straż Pożarną."

Ten "artykuł to zwykła niemiecka propaganda. W dodatku głupia i kłamliwa.

- Do pożaru nie doszło w jednym z „przedziałów z akumulatorami” ale w przedziale piątym, gdzie jest tablica, do której podłączane są przewody wysokoprądowe ze „skrzynki elektrycznej” mola i z instalacji okrętowej. Dwa przedziały z kompletami baterii akumulatorów (po 120 ogniw każda) były cały czas wietrzone, kontrolowane i bezpieczne;
- Ogień pojawił się, ponieważ w skrzynce połączeniowej w przedziale piątym doszło do zwarcia - prawdopodobnie po odczepieniu się jednego z przewodów. Musiało to się skończyć katastrofą, ponieważ w podłączonych tam kablach płynie prąd o natężeniu kilkuset Amperów (podobny efekt, choć wielokrotnie mniejszy uzyskuje się zwierając klemy naładowanego akumulatora samochodowego);
- Na razie nie wiadomo, co był przyczyną odczepienia się jednego z przewodów, który powinien być mocno dokręcony. Z dostępnych nam danych wynika jednak, że załoga nie ma obowiązku i możliwości sprawdzania, czy został on trwale zabezpieczony przed odkręceniem. Okręt nie ma też na swoim wyposażeniu kamery termowizyjnej, które mogłyby pomóc we wcześniejszym wykryciu wszystkich, nadmiernie nagrzewających się elementów wyposażenia (co jest pierwszym, ważnym wnioskiem na przyszłość);
- Nie zadziałał system czujników przeciwpożarowych. Według specjalistów nie musi być to jednak nieprawidłowością, ponieważ okręt podwodny podczas ładowania i rozładowywania akumulatorów jest bardzo silnie wietrzony. Ma to zapobiec gromadzeniu się wodoru w jamach bateryjnych, którego zbyt duże stężenie może doprowadzić do wybuchu;
- Załoga próbowała początkowo ugasić ogień podręcznymi środkami przeciwpożarowymi walcząc z ogniem w zadymionym przedziale, jednak bez sukcesu;
- Dowodzący akcją pierwszy mechanik zadecydował o uruchomieniu instalacji halonowej (wypuszczającej w zagrożonym przedziale gaz neutralizujący) i w tym celu zamknięto szczelnie przedział;
- Nie udało się uruchomić systemu halonowego z tablicy w centrali (pomimo, że system jest okresowo certyfikowany przez zewnętrzną firmę) i nie udało się tego zrobić włącznikiem z przedziału szóstego;
- Pierwszy mechanik próbował więc uruchomić system halonowy włącznikiem z przedziału czwartego, jednak gaz „poszedł” ale nie w przedziale piątym tylko w czwartym, gdzie była załoga. Sytuacja była niebezpieczna, ponieważ ulatniający się halon ma temperaturę prawdopodobnie około -140°C;
- Pierwszy mechanik wykazał się jednak wtedy refleksem i odwagą zasłaniając ręką wylot gazu chroniąc ludzi w przedziale. Na szczęście miał założoną rękawicę roboczą i dielektryczną (elektroizolacyjną) co spowodowało, że odniósł tylko niewielkie odmrożenia. Jednocześnie oficer wyłączył i ponownie włączył system halonowy w przedziale piątym. Tym razem wszystko zadziałało prawidłowo i pożar został stłumiony i ugaszony;
- Ogień ugaszono więc siłami załogi (prawdopodobnie było to sześć osób), a nie przez jednostki Straży Pożarnej z Portu Wojennego i Oksywia, które zgodnie z procedurami zostały wyzwane do pożaru. Poszczególne jednostki pożarnicze asekurowały wiec jedynie działanie załogi, a strażacy weszli na okręt już po ugaszeniu ognia i tylko w celach kontrolnych.

http://www.defence24.pl/702540,pozar-na-orp-orzel-alarm-dla-sil-zbrojnych-opinia

A dlaczego na okręcie bojowym sam odkręca się zacisk przewodu przez który płynie kilkaset Amper?
Chev Chelios się doładowywał i zapomniał przykręcić :mrgreen: :mrgreen:
Ciekawe kto zapłacił temu "Chelios-owi" żeby tamtą śrubkę odkręcił?



Za ten post autor Adik otrzymał podziękowania - 3: Jaromir, nauaag, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lis 2017, o 23:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12932
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Adik napisał(a):
http://www.defence24.pl/702540,pozar-na-orp-orzel-alarm-dla-sil-zbrojnych-opinia

Kliknąłem podziękowanie, bo czytałem ten artykuł wcześniej, ale nie miałem czasu odszukać linku.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 09:57 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Ryś napisał(a):
trzy okręty, zgodnie z przyjętą strategią: jeden się zanurza, drugi wynurza, trzeci rozbiera.
Żaden dowcip, bo mniej więcej tak jest w Anglii i Francji z ich okrętami atomowymi :oops:.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 10:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 06:38
Posty: 90
Lokalizacja: Słupsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie, kpt.jach. od 1976
W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku, w mesie przy wódce wysokiej rangi oficer naszej Marynarki Wojennej opowiadał, że mamy (MW) aż 3 niszczyciele tj niszczyciel zdrowia - ORP Wicher (stan techniczny), niszczyciel węgla - szkolny parowiec ORP Gryf i niszczyciel wiatru - ORP Iskra! Faktycznie na stanie i "papierze" były 3 okręty tej klasy tj Błyskawica, Wicher i Grom - wszystkie nie zdolne do żeglugi! Oprócz stojącego w Pucku ścigacza torpedowego typu P 6 Bolszewik, taki sam kadłub przez ponad 20 lat stał w Rowach nad kanałem pod nazwą Tahiti użytkowany jako bar rybny. Inny kadłub wylądował u harcerzy w Kołobrzegu. Pozdrowienia Bogdan Matowski



Za ten post autor Bogdan Matowski otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 10:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3847
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Trochę bardziej szczegółowy opis okrętu i jego wyposażenia:
http://www.defence24.pl/704679,orp-korm ... mnice-foto

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lis 2017, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Stara Zientara napisał(a):
Adik napisał(a):
http://www.defence24.pl/702540,pozar-na-orp-orzel-alarm-dla-sil-zbrojnych-opinia

Kliknąłem podziękowanie, bo czytałem ten artykuł wcześniej, ale nie miałem czasu odszukać linku.
A ja Tobie, bo też zgubiłem

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2017, o 21:39 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Pożegnanie z "Kobbenem" http://3fo.wp.mil.pl/pl/1_749.html
Cytuj:
18.12.2017
Ostatnie opuszczenie bandery na ORP Kondor
W środę, 20 grudnia, w Porcie Wojennym w Gdyni odbędzie się uroczystość ostatniego opuszczenia bandery na okręcie podwodnym ORP Kondor.

To pierwsza z czterech jednostka typu Kobben, które zostaną wycofane ze służby w Marynarce Wojennej na przestrzeni najbliższych lat.
Raczej "druga z pięciu", choć ten piąty (właściwy Kobben) od początku służył u nas tylko za magazyn części zamiennych.

To ile nam jeszcze OP pozostało? :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2017, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Realnie: tyle ile w Deutschemarine.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 gru 2017, o 20:45 

Dołączył(a): 31 mar 2013, o 19:19
Posty: 2425
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 442
Uprawnienia żeglarskie: różne
Hurra, dzięki polskim rybakom możemy mieć nowy sprzęt w MW!
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-rybacy-z-jastarni-wylowili-z-baltyku-zdalnie-sterowany-wojsk,nId,2480857


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 395 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 189 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL