Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Wybór: jacht, motorówka, łódź. https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=3&t=33096 |
Strona 1 z 8 |
Autor: | Adamspa [ 21 lis 2021, o 17:06 ] |
Tytuł: | Wybór: jacht, motorówka, łódź. |
Dzień dobry. Proszę o informacje czy poniższymi sprzętami można bezpiecznie pływać rekreacyjnie wzdłuż Bałtyku , przy falach o wysokości 0.5-1m. Producenci zapewniają kategorię projektową C, czyli siła wiatru do 6 stopni w skali Beauforta , wysokość fal do 2m , prędkość wiatru maksymalnie 40-50 km/h. nr 1 Jacht żaglowy Corveette 600 , firmy Sułkowski dłu. 6m , szer. 2.3m , masa całkowita 1060kg , masa balastu 230kg , pow.żagli 19m2 ![]() nr 2 Motorówka Posejdon 640 , ( opis na stronie http://www.dasyacht.com.pl ) dłu. 6.4m , szer. 2.35m , masa 750kg ![]() nr 3 Łódź Sea Ranger G600 ( opis na stronie http://www.kimple.com.pl ) dłu. 6m , szer. 2.25m , masa 442kg , wysokość od dna łodzi 1.2m ![]() Jeżeli w trakcie pływania pogorszą się warunki pływania i wzrośnie wysokość fal , to mogę w przypadku jachtu zwinąć żagle i dopłynąć nim do brzegu. Jacht ma balast , czyli jest stabilny i przez to bezpieczny w stosunku do motorówki i łodzi. Nie wiem czy motorówka ma balast przy dnie , bo producent nic na ten temat nie pisze, ale łódź to na pewno nie ma. Może najbezpieczniej byłoby pływać jeszcze lepszym jachtem niż podałem , tj. takim który oprócz balastu ma dodatkowo miecz np. Janmor 20 ? |
Autor: | plitkin [ 21 lis 2021, o 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Adamspa napisał(a): Proszę o informacje czy poniższymi sprzętami można bezpiecznie pływać rekreacyjnie wzdłuż Bałtyku , przy falach o wysokości 0.5-1m. Można, co nie oznacza, że każdy da radę. Adamspa napisał(a): Jeżeli w trakcie pływania pogorszą się warunki pływania i wzrośnie wysokość fal , to mogę w przypadku jachtu zwinąć żagle i dopłynąć nim do brzegu. Jacht ma balast , czyli jest stabilny i przez to bezpieczny w stosunku do motorówki i łodzi Czytając to zdanie mogę sugerować wyjątkową ostrożność w interpretacji odpowiedzi na pierwsze pytanie. Moim zdaniem zestawienie tych dwóch zdań w jednym poście powinno skłonić do refleksji i uznania, że odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi "nie". Pamietaj: pływa nie papier ani nie kategoria projektowa. |
Autor: | robhosailor [ 21 lis 2021, o 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Jeszcze można powiedzieć, że to nie łódź pływa, tylko żeglarz, ale np. Anglicy mają powiedzonko, które na polski tłumaczy się jakoś tak: Bądź pewien, że twoja łódź jest dzielniejsza na morzu (more seaworthy) od ciebie. *** Po Bałtyku, wzdłuż polskiego wybrzeża, pływały i pływają bezpiecznie, rożne drobnoustroje, w tym mniejsze od Corveette 600. Również mnie się zdarzyło. A inne, nawet przez Bałtyk w tym nawet dwie odkrytopokładowe Salmo-15 i jeden Optimist! PS: byłbym zapomniał o naszych kolegach na Albatrosie! |
Autor: | Adamspa [ 21 lis 2021, o 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Gdybym nie zdążył skręcić i ustawić się dziobem do fali o wysokości ok. 1m , to czy te jednostki pływające (zwłaszcza nr 3) przewrócą się , gdy zostaną uderzone falą w bok burty. Ponoć one toną po przewróceniu. Podobno aby np. jacht przewrócił się i zatonął , wysokość fali która uderza w bok burty musi być zbliżona do szerokości jachtu. |
Autor: | robhosailor [ 21 lis 2021, o 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
W poprzednim swoim poście miałem na myśli głównie mieczówki, niektóre całkiem bez balastu. Ale i małe i lekkie wielokadłubowce, typu proa ... Co będzie? |
Autor: | plitkin [ 21 lis 2021, o 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Adamspa napisał(a): Gdybym nie zdążył skręcić i ustawić się dziobem do fali o wysokości ok. 1m , to czy te jednostki pływające (zwłaszcza nr 3) przewrócą się , gdy zostaną uderzone falą w bok burty. Ponoć one toną po przewróceniu. Podobno aby np. jacht przewrócił się i zatonął , wysokość fali która uderza w bok burty musi być zbliżona do szerokości jachtu. Taka historia: w ubiegłym roku wyjmowałem z osoby z wywróconej motorówki. Wywrócili się na absolutnie płaskiej wodzie, na jeziorze (Niegoci). To była motorówka z kabiną, podobna do nr 2. Po Twoim ostatnim poście już proszę, wręcz nalegam: nie pływaj samodzielnie na żadnej z tych łódek, ani na podobnych. Te jachty/łódki Ciebie nie uratują, a z opisu wynika, że nie posiadasz jeszczcze nawet podstawowej wiedzy i praktyki. Popływaj z kimś, nabierz doświadceznia. Raz wyjdź z kimś w trudniejsze warunki i spróbuj posterować pod kontrolą doświadczonej osoby. |
Autor: | plitkin [ 21 lis 2021, o 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Jeszcze doprecyzuję, żeby było jasne: ŻADEN z tych jachtów nie ZAGWARANTUJE Ci bezpieczeństwa, nawet w spokojniejszych warunkach niż 6B na Zatoce. |
Autor: | bury_kocur [ 22 lis 2021, o 08:23 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
plitkin napisał(a): Jeszcze doprecyzuję, żeby było jasne: ŻADEN z tych jachtów nie ZAGWARANTUJE Ci bezpieczeństwa, nawet w spokojniejszych warunkach niż 6B na Zatoce. Dokładnie TAK. Przy czym owe 6B to jest już moim zdaniem na Zatoce za dużo Wiktorze jak na prezentowany sprzęt ![]() Przy takiej szóstce potrafi się na Zatoce wybudować bardzo szybko całkiem spora, krótka i stroma fala, przy której takie maleństwa jak obserwuję mają już poważny problem. Kilka lat wstecz przyjechali na Zatokę do mnie w odwiedziny moi przyjaciele - jacht Tes 678 wykonany bardzo solidnie - niemniej jest to jacht mieczowy o określonych możliwościach, które ja określiłbym max. na kat. C - broń boże B... Oboje mają pojęcie o pływaniu. I jakie były ich odczucia po tygodniu na Zatoce ? Ano zgodnie oboje stwierdzili, że pół metra fali i wiatr do 15 kn to jest wszystko na ten jacht do w miarę bezpiecznej żeglugi na tym akwenie czyli takie 4B. Ta Corveette 600 w niczym nie jest od tego Tesa 678 ani lepsza ani dzielniejsza. Wiktor ma 101 % racji pisząc: plitkin napisał(a): nie pływaj samodzielnie na żadnej z tych łódek, ani na podobnych. Te jachty/łódki Ciebie nie uratują, a z opisu wynika, że nie posiadasz jeszczcze nawet podstawowej wiedzy i praktyki. Popływaj z kimś, nabierz doświadceznia. Raz wyjdź z kimś w trudniejsze warunki i spróbuj posterować pod kontrolą doświadczonej osoby. Dokładnie TAK - Zatoka naprawdę potrafi dać popalić - to nie jest wbrew pozorom taka spokojna woda jak się wydaje... Pzdr Włodek |
Autor: | bury_kocur [ 22 lis 2021, o 08:35 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Adamspa napisał(a): Producenci zapewniają kategorię projektową C, czyli siła wiatru do 6 stopni w skali Beauforta , wysokość fal do 2m , prędkość wiatru maksymalnie 40-50 km/h. To są pobożne życzenia producentów nie mające - moim oczywiście zdaniem - nic wspólnego z niczym co określiłbym mianem bezpieczeństwo. Takimi motorówkami jak zamieściłeś Szwedzi pływają w szkierach bardzo często, ale jak piszę w szkierach, gdzie mimo czasem silnego wiatru nie ma praktycznie fal - oni takimi sprzętami żeglują w osłonie wysp a nie na otwartej wodzie jaką jest nasza Zatoka. W życiu niczym takim nie wypłynąłbym w warunki z falą nawet metrową - a o dwumetrowej to już nie chcę nawet myśleć ![]() Pzdr Włodek |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 22 lis 2021, o 17:34 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Adamspa napisał(a): Może najbezpieczniej byłoby pływać jeszcze lepszym jachtem niż podałem , tj. takim który oprócz balastu ma dodatkowo miecz np. Janmor 20 ? Z czego wywodzisz "lepszość" jachtu balastowo-mieczowego nad jachtem balastowym w aspekcie "bezpieczeństwa"? Czy jacht z dwoma mieczami będzie 2x "lepszy"? A z trzema (np. Trismus Patricka Van Goda) 3x? ![]() |
Autor: | Moniia [ 22 lis 2021, o 19:33 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
plitkin napisał(a): Jeszcze doprecyzuję, żeby było jasne: ŻADEN z tych jachtów nie ZAGWARANTUJE Ci bezpieczeństwa, nawet w spokojniejszych warunkach niż 6B na Zatoce. A ja doprecyzuję jeszcze bardziej:Żaden jacht nie zagwarantuje Ci bezpieczeństwa. |
Autor: | Moniia [ 22 lis 2021, o 19:44 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
bury_kocur napisał(a): Adamspa napisał(a): Producenci zapewniają kategorię projektową C, czyli siła wiatru do 6 stopni w skali Beauforta , wysokość fal do 2m , prędkość wiatru maksymalnie 40-50 km/h. To są pobożne życzenia producentów nie mające - moim oczywiście zdaniem - nic wspólnego z niczym co określiłbym mianem bezpieczeństwo. (…) Mieszasz, Kocurze. Kategoria projektowa jest dość ściśle związana ze współczynnikiem STIX - a ten wynika m.in ze stateczności jednostki. Tak więc jakiś tam, luźny związek ma ![]() A z mojego podwórka dorzucę: ![]() Falmouth gypsy ma 24 stopy. I jak widać, całkiem solidną płetwę balastową - płetwy boczne nie maja balastu. Specjalnie dałam fotkę z sieci, a nie naszego Nimrodka, bo Nimroda nie widać byłoby w pełnej krasie. Tego widać. To jacht o blisko 25 procent dłuższy od Corvette. Ale i tak nie odważylismy się nim pływać przy fali większej niż 1 metr, bo przy takiej fali od dziobu była to już duża niprzyjemnosc. Przy lepszym przygotowaniu może byśmy się skusili, ale przy fali 1 metr mamy duże szanse, że wkrótce zrobi się dwa. A to już mocno niestrawne dla tej jednostki (choć dać się na pewno da, pływałam na Nimrodzie pod taką falę) rzecz w tym, że to co się da zrobić na takiej jednostce - a to co jest bezpieczne dla nowicjusza na takiej jednostce - to są jakby dwie kompletnie różne i nijak z sobą nie powiązane rzeczy. |
Autor: | bury_kocur [ 22 lis 2021, o 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
cors napisał(a): 5-6 B, 1,5m fala, 2Mm na NE od Górek Zach, jacht 6,344m, masa z załogą i z wyposażeniem OSR kat 4. Piotrze - jak Cie lubię - szaleńców nie brakuje - ja opisuję SWOJE - uwaga Piotrze - SWOJE odczucia dotyczące pływania takim sprzętem. Bardzo Cię szanuję, ale w moim oczywiście odczuciu takie żeglarstwo ma bliżej do wyczynu i szaleństwa niż spokojnej, bezpiecznej żeglugi. Podobnie wyprawa na Bornholm naszych dwóch znamienitych Kolegów na Albatrosie czy też wyprawa Marcina Optymistem tamże - wszystkich ich znam, lubię i ogromnie szanuję, ale nie zmienia to mego zdania o szaleństwie tych wypraw. Ja piszę cały czas o spokojnym żeglarstwie na bezpiecznym sprzęcie ![]() Dużym, ciężkim bezpiecznym sprzęcie ![]() I tu możemy Piotrze się nie rozumieć ![]() Pzdr serd. Włodek * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * Moniia napisał(a): Mieszasz, Kocurze. Monia - nie mieszam - po prostu w demokratycznym jeszcze świecie mamy inne spojrzenia na kwestię bezpieczeństwa i tyle. ![]() Pzdr Włodek |
Autor: | Adamspa [ 22 lis 2021, o 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Wojtek Bartoszyński napisał(a): Adamspa napisał(a): Może najbezpieczniej byłoby pływać jeszcze lepszym jachtem niż podałem , tj. takim który oprócz balastu ma dodatkowo miecz np. Janmor 20 ? Z czego wywodzisz "lepszość" jachtu balastowo-mieczowego nad jachtem balastowym w aspekcie "bezpieczeństwa"? Czy jacht z dwoma mieczami będzie 2x "lepszy"? A z trzema (np. Trismus Patricka Van Goda) 3x? ![]() Przy bocznym wietrze jacht balastowy z mieczem, stawia większy opór niż jacht balastowy. |
Autor: | Wojtek Bartoszyński [ 22 lis 2021, o 21:31 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Primo: niekoniecznie / to zależy. Secundo: jak ów "opór" ma się do "bezpieczeństwa"? |
Autor: | Marian Strzelecki [ 22 lis 2021, o 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Tu trzeba od podstaw: stabilność, to nie to co stateczność, a opór (miecza) to nie to co bezpieczeństwo: Pooglądaj, pomyśl, prześpij się z tematem i wróć do dysputy, ale już z sensownymi pytaniami. ITP ITD |
Autor: | Mir [ 23 lis 2021, o 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Dobrze to widać na tym filmie (od Skrytoczytacza), fale przed wejściem do Władysławowa: https://www.facebook.com/turyscipl/vide ... 154111997/ |
Autor: | Adamspa [ 24 lis 2021, o 21:53 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
plitkin napisał(a): Adamspa napisał(a): Gdybym nie zdążył skręcić i ustawić się dziobem do fali o wysokości ok. 1m , to czy te jednostki pływające (zwłaszcza nr 3) przewrócą się , gdy zostaną uderzone falą w bok burty. Ponoć one toną po przewróceniu. Podobno aby np. jacht przewrócił się i zatonął , wysokość fali która uderza w bok burty musi być zbliżona do szerokości jachtu. Taka historia: w ubiegłym roku wyjmowałem z osoby z wywróconej motorówki. Wywrócili się na absolutnie płaskiej wodzie, na jeziorze (Niegoci). To była motorówka z kabiną, podobna do nr 2. Po Twoim ostatnim poście już proszę, wręcz nalegam: nie pływaj samodzielnie na żadnej z tych łódek, ani na podobnych. Te jachty/łódki Ciebie nie uratują, a z opisu wynika, że nie posiadasz jeszczcze nawet podstawowej wiedzy i praktyki. Popływaj z kimś, nabierz doświadceznia. Raz wyjdź z kimś w trudniejsze warunki i spróbuj posterować pod kontrolą doświadczonej osoby. Tak wiem jestem tzw. "świeżakiem" , ale nie desperatem. Najpierw teoria potem praktyka. Muszę zacząć pływać na niedużym jeziorze Dziećkowickim koło Jaworzna, przy małym wietrze wyczuć manewry jak ostrzenie , odpadanie, zwrot przez sztag i rufę , ... , potem to samo przy średnim i dużym wietrze. Dopiero po tym szkoleniu spróbować pływać na tej samej zasadzie , ale już na dużo większym jeziorze Goczałkowickim koło Pszczyny. Jak nabiorę doświadczenia , to może wtedy będę mógł spróbować pływać po Bałtyku. To tak trochu porównuje , jak zacząłem jeździć na motorze , najpierw z silnikiem małej mocy potem dużej , po przejechaniu 11000km wyczułem że jeżdżę lepiej w zakrętach , po 25000km że jest jeszcze lepiej , teraz już mam 60000km i wyjeżdżając w trasy za każdym razem mam w głowie, pamiętaj rutyna może zgubić. Oczywiście to nie jest miarodajne porównanie , bo woda to żywioł już na jeziorze , a co dopiero na morzu. Jednak może warto spróbować, bo przecież trzeba się cieszyć życiem , a ponoć żeglarstwo to przyjemność i relaks. |
Autor: | robhosailor [ 24 lis 2021, o 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
"trzeba się cieszyć życiem , a ponoć żeglarstwo to przyjemność i relaks." Owszem! I bez napinki, ale z głową, mierząc siły na zamiary. Żeglarstwo może być całym życiem, nawet bez wyjścia na większą wodę, niż Goczałkowickie, i wejścia na pokład wiekszy od Omegi. Ale pewnie, prawie każdy najpierw marzy o oceanach... To też jest w porządku. |
Autor: | plitkin [ 24 lis 2021, o 23:18 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Adamspa napisał(a): Jednak może warto spróbować, bo przecież trzeba się cieszyć życiem , a ponoć żeglarstwo to przyjemność i relaks Nic z tego co powiedziałem nie wyklucza faktu, że warto spróbować. Pisałem zupełnie o czymś innym. Aha: osobiście jestem zwolennikiem innej ścieżki niż ta, którą opisujesz. Ale każdy ma swoją drogę. |
Autor: | Mir [ 27 lis 2021, o 18:33 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Taki rysunek, który obrazuje różnicę w położeniu środka wyporu dwóch różnych kadłubów: klasycznego i nowoczesnego. Warto na to zwrócić uwagę, gdyż w sytuacjach krytycznych (duży przechył) różnica taka ma znaczenie. Czyli kadłub o nowoczesnych liniach jest bezpieczniejszy. W dużym zakresie przechyłu. ![]() |
Autor: | Moniia [ 28 lis 2021, o 08:24 ] |
Tytuł: | Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Nie, mój drogi, to jest różnica pomiędzy kadłubem nowoczesnym a kadłubem nowoczesnym. Pogo 2 to ledwie parę lat temu*, Pogo 3 teraz. I rysunek pokazuje jedynie lekką różnicę… Jesteś pewien, że wkleiłeś to, co chciałeś? Jeśli tak, interpretacja jest do kitu ![]() Pomijam już to, że sam rysunek jest bez sensu. Bo środek ciężkości żadnego Mini nie leży w bulbie. Pomijam już, że to co jest zaznaczone na rysunku to jest jakiś rzut środka ciężkości (Centre de gravité) bo nijak nie widzę używania skrótu cg dla centre de flottabilité - czyli środka wyporu (Catz mnie poprawi jeśli się mylę). Dopuszczam, że ktoś zastosował skrót myślowy i zaznaczył środek ciężkości zanurzonej części - czyli środek wyporu - i idąc za ciosem z rozpędu oznaczył go jako środek ciężkości. Co nadal prezentuje pewien problem - zaznaczona na rysunku dźwignia jest lekko bezsensownie zaznaczona. Bo ramie prostujące jest pomiędzy środkiem wyporu części zanurzonej a środkiem ciężkości. Przy rysunku jak ten będzie to gdzieś w dole kadłuba/gorze płetwy. A nie w środku bulba….* który w tym mini to jakaś 1/4 ogólnej masy. Poglądowo - realny, wyliczony środek ciężkości, wyporu i ramię prostujace między nimi. Niestety, nie ma bubla, bo to nasz katamaran. Ale nawet ten się przyda, bo zobaczycie, jakie są zależności pomiędzy środkiem ciężkości i środkiem wyporu ![]() *notabene, jeśli ten rysunek byłby wykonany poprawnie, to nadal nie ilustrowałby nic co sugerujesz, bo przy nizej położonym środku wyporu, w tej samej linii pionowej (w tym położeniu poziomej) moment prostujący będzie akurat mniejszy, nie większy. A tak się składa, że to środek wyporu NOWSZEGO jachtu jest niżej. |
Autor: | Adamspa [ 28 lis 2021, o 13:20 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
plitkin napisał(a): Adamspa napisał(a): Gdybym nie zdążył skręcić i ustawić się dziobem do fali o wysokości ok. 1m , to czy te jednostki pływające (zwłaszcza nr 3) przewrócą się , gdy zostaną uderzone falą w bok burty. Ponoć one toną po przewróceniu. Podobno aby np. jacht przewrócił się i zatonął , wysokość fali która uderza w bok burty musi być zbliżona do szerokości jachtu. Taka historia: w ubiegłym roku wyjmowałem z osoby z wywróconej motorówki. Wywrócili się na absolutnie płaskiej wodzie, na jeziorze (Niegoci). To była motorówka z kabiną, podobna do nr 2. Po Twoim ostatnim poście już proszę, wręcz nalegam: nie pływaj samodzielnie na żadnej z tych łódek, ani na podobnych. Te jachty/łódki Ciebie nie uratują, a z opisu wynika, że nie posiadasz jeszczcze nawet podstawowej wiedzy i praktyki. Popływaj z kimś, nabierz doświadceznia. Raz wyjdź z kimś w trudniejsze warunki i spróbuj posterować pod kontrolą doświadczonej osoby. Co było przyczyną wywrócenia motorówki. |
Autor: | plitkin [ 28 lis 2021, o 15:36 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Brak umiejętności i 4 grubych byczków na pokładzie. |
Autor: | Adamspa [ 28 lis 2021, o 17:22 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
To znaczy że przy dużej szybkości płynięcia , gwałtownie skręcili? |
Autor: | plitkin [ 28 lis 2021, o 18:03 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Nie, przy małej prędkości. Jeden kazał drugiemu podejść bliżej, wszyscy się znaleźli na jednej nurcie chyba, łódka się przychyliła i wywróciła. Sternik i załoga zrobiły swoje. |
Autor: | Adamspa [ 28 lis 2021, o 22:47 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
bury_kocur napisał(a): plitkin napisał(a): Jeszcze doprecyzuję, żeby było jasne: ŻADEN z tych jachtów nie ZAGWARANTUJE Ci bezpieczeństwa, nawet w spokojniejszych warunkach niż 6B na Zatoce. Dokładnie TAK. Przy czym owe 6B to jest już moim zdaniem na Zatoce za dużo Wiktorze jak na prezentowany sprzęt ![]() Przy takiej szóstce potrafi się na Zatoce wybudować bardzo szybko całkiem spora, krótka i stroma fala, przy której takie maleństwa jak obserwuję mają już poważny problem. Kilka lat wstecz przyjechali na Zatokę do mnie w odwiedziny moi przyjaciele - jacht Tes 678 wykonany bardzo solidnie - niemniej jest to jacht mieczowy o określonych możliwościach, które ja określiłbym max. na kat. C - broń boże B... Oboje mają pojęcie o pływaniu. I jakie były ich odczucia po tygodniu na Zatoce ? Ano zgodnie oboje stwierdzili, że pół metra fali i wiatr do 15 kn to jest wszystko na ten jacht do w miarę bezpiecznej żeglugi na tym akwenie czyli takie 4B. Ta Corveette 600 w niczym nie jest od tego Tesa 678 ani lepsza ani dzielniejsza. Wiktor ma 101 % racji pisząc: plitkin napisał(a): nie pływaj samodzielnie na żadnej z tych łódek, ani na podobnych. Te jachty/łódki Ciebie nie uratują, a z opisu wynika, że nie posiadasz jeszczcze nawet podstawowej wiedzy i praktyki. Popływaj z kimś, nabierz doświadceznia. Raz wyjdź z kimś w trudniejsze warunki i spróbuj posterować pod kontrolą doświadczonej osoby. Dokładnie TAK - Zatoka naprawdę potrafi dać popalić - to nie jest wbrew pozorom taka spokojna woda jak się wydaje... Pzdr Włodek Jeżeli Tes 678 takie ma własności , to co sądzisz o jachcie Janmor JV24 , czy będzie bardziej dzielny do 1m wysokości fali. Jacht ma miecz zakończony bulbą (balastem) dł. 7.3m szer. 2.5m 900kg ; http://www.janmor.com.pl/index.php/exte ... /jv24#opis ; piszą że jest niewywracalny. ![]() ![]() Jak zachowywałyby się katamarany: Tiki dł. 8m szer. 6.8m 750kg https://www.wharram.com/professionally- ... ats/tiki8m ![]() oraz Salmo 24 dł. 7.5m szer. 3.8m 200kg http://www.salmoboats.com/projekty-lodz ... ger-canoe/ ![]() Co możesz Ty zaproponować dzielnego (bezpiecznego) na falę do 1m wysokości. |
Autor: | robhosailor [ 28 lis 2021, o 23:11 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Kod: Salmo 24 dł. 7.5m szer. 3.8m 200kg Kolega, ktory żegluje, tym konkretnie egzemplarzem ze zdjęcia, żegluje głównie po Zatoce Puckiej i Zalewie Włocławskim, również kiedy wieje pełne 5 Bft i nie pęka. Ale to doświadczony żeglarz.
|
Autor: | plitkin [ 29 lis 2021, o 07:28 ] |
Tytuł: | Re: Wybór: jacht,motorówka,łódź. |
Adamspa napisał(a): Co możesz Ty zaproponować dzielnego (bezpiecznego) na falę do 1m wysokości. Porządne szkolenie. |
Strona 1 z 8 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |