Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 21:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 40  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Przyczyn tego, że jacht dryfuje może być wiele. Może być to ciężka choroba, wypadek wreszcie śmierć ale może to być zupełnie coś innego.
Choćby kryzys, wyczerpanie organizmu...


Nie pocieszasz ...
W kazdym z tych przypadkow nalezy niezwłocznie uruchamiac pomoc.
Ostatni kontakt od Seby był dzis o 15. Czekamy dalej ? :twisted:

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Maar napisał(a):
Aha, jeszcze jedno.
Z FAQ iridiumowej wysyłarki: Q: How many messages can I send/receive?
A: Currently users may receive up to 150 pages per month. A maximum of five messages can be sent by the Web site or e-mail, every 10 minutes to a single Iridium paging subscriber.

Więc te wiadomości od nieprzypadkowej osoby, z dużą dozą pewności, pasą się na satelitarnych łąkach.


Skąd wysnułeś wniosek że korespondencję prowadzono via apka ze strony, która jak wiadomo generalnie wysyła sms'y niepewnie/z opóźnieniem/czasem wcale?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Yigael napisał(a):
Skąd wysnułeś wniosek że korespondencję prowadzono via apka ze strony

Yigael napisał(a):
dwoma kanałami dwie jednoznaczne wiadomości


Stąd, że nie da się zrobić dwóch kanałów z telefonu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 21:35 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dar_bob_63 napisał(a):
Nie pocieszasz ...

Nie jesteśmy dziećmi żeby nas pocieszać.
Dar_bob_63 napisał(a):
Ostatni kontakt od Seby był dzis o 15...

Jeśli przypadkowo wysłaną cyfrę uważasz za kontakt to świadczy tylko o tym, że z jakiegoś powodu ma problem z wysłaniem lub ogarnięciem wysyłania. Raczej żyje ale nie bardzo przekonuje mnie teoria prądowa.
Stawiam na problemy ze zdrowiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 21:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Mam pytanie do tych co pływali w takich temperaturach przez ocean. Co robić żeby uniknąć udaru w takiej sytuacji jak jest Seba?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
cine napisał(a):
Dar_bob_63 napisał(a):
Nie pocieszasz ...

Nie jesteśmy dziećmi żeby nas pocieszać.
Dar_bob_63 napisał(a):
Ostatni kontakt od Seby był dzis o 15...

Jeśli przypadkowo wysłaną cyfrę uważasz za kontakt to świadczy tylko o tym, że z jakiegoś powodu ma problem z wysłaniem lub ogarnięciem wysyłania. Raczej żyje ale nie bardzo przekonuje mnie teoria prądowa.
Stawiam na problemy ze zdrowiem.


Yigael napisał(a):
To znaczy, żę jak nie odpowie na pytanie o sytuację i pozycję sensownie w ciągu godziny poważnie rozważamy wykonanie telefonu do:

MRCC Northeast (Natal)

Type: MRCC, Country: Brazil
SRR: SRR BRAZIL
Tel: 55 84 3221 1947
mrccnortheast@3dn.mar.mil.br

i przekazanie im informacji securite o utracie łączności z jachtem żaglowym w jednoosobowej obsadzie i niezrozumiałych komunikatach z prośbą o pośrednictwo w potwierdzeniu pozycji i statusu. Był i będzie niedługo znowu mijany przez statki.

Jak długo zamierzamy czekać z przekazaniem prośby?

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cine napisał(a):
Nie jesteśmy dziećmi żeby nas pocieszać.

cine napisał(a):
Stawiam na problemy ze zdrowiem.


Następny niekumaty ? :twisted:

Co zrobiliscie dzis aby sie dowiedziec co sie dzieje z Sebą, prócz głupich komentarzy ?
Cine, a co jesli od 24 h ma kolke wątrobowa i lezy na pokładzie mogąc nacisnac tylko jedną cyfre 0 ??
Pytam WAS zeglarzy fachowców - jak teraz mu pomoc? ..jeśli jeszcze można cokolwiek zrobic ... :twisted:
Bo jesli ktokolwiek przypłynie za 3 dni to juz mamy pozamiatane ....
W dupie mam koszty albo jego ew fanaberie, ale watpie zeby tak sobie poigrywał ...
On potrzebuje pomocy .
Od 8 h 40 minut nie ma go na SAT.

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Ostatnio edytowano 25 wrz 2017, o 21:50 przez Dar_bob_63, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Maar napisał(a):
Stąd, że nie da się zrobić dwóch kanałów z telefonu.


Ale można z różnych źródeł bezpośrednio na telefon.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 21:58 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Dar_bob_63 napisał(a):
Cine, a co jesli od 24 h ma kolke wątrobowa i lezy na pokładzie mogąc nacisnac tylko jedną cyfre 0 ??


PRzestań gadać głupoty. Potrafił dokopać się do opcji sms, wybrać do kogo chce wysłać, za to treści nie był w stanie napisać ani uruchomić epirba czy emergency z telefonu? PRzestań podgrzewać atmosferę. Naprawdę zaczynasz mocno przegrzewać.

A uwagi typu
Dar_bob_63 napisał(a):
Co zrobiliscie dzis aby sie dowiedziec co sie dzieje z Sebą, prócz głupich komentarzy ?

są w ogóle żenujące. Przeczytałem konkret: inni zrobili dużo więcej niż właśnie Ty, który bez jakichkolwiek informacji jedynie podgrzewa i napina atmosferę. Inni, którym zarzucasz bezczynność, napisali wprost, że zestawili swoje przemyślenia opartę o wiedzę i znajomość przedmiotu i podjęli wspólnie rozsądną decyzję. Co zrobiłeś Ty poza klepaniem w klawiaturę i śledzeniem marinetraffic? Co konkretnie daje Ci prawo zadawać ludziom takie pytania jakie zadałeś powyżej? Twoje wewnętrzne przeżycia?

Dar_bob_63 napisał(a):
W dupie mam koszty albo jego ew fanaberie

Łatwo mieć w dupie nie swoje koszty i nie swoje problemy. I mieć pretensję do innych.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 7: Colonel, Jaromir, kooniu, Kurczak, Moniia, Netart, Ruda
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 22:12 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dar_bob_63, nie wiem czy ktoś ci to już mówił czy nie ale sam się prosisz.
Masz naturę histeryka. Okropną. Jak dla mnie.
Cool down.
Weź chłopie(?) kilka głębokich oddechów, zabierz psa na spacer i daj pracować tym co mają jakiekolwiek pojęcie.
I nie mam na myśli siebie.



Za ten post autor cine otrzymał podziękowania - 3: Colonel, Kurczak, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Podpisuję się oburącz pod słowami Wiktora.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Dar_bob_63 napisał(a):
W dupie mam koszty albo jego ew fanaberie

Łatwo mieć w dupie nie swoje koszty i nie swoje problemy. I mieć pretensję do innych.


Akurat tu sie grubo mylisz, nie oceniam tez braku twojej wiedzy w moim zaangażowaniu w całym projekcie. To sformułowanie brzmi : Mam w dupie i tak mu dalej pomoge .
Zależy mi na bezpiecznym powrocie Seby do kraju, a jesli utknie gdzies po drodze, to wiedz, ze na doładowanie jego telefonu w sytuacji kryzysowej , zawsze mnie stać.

Co to za spór do diabla ? Przekazujesz juz info wszystkim zainteresowanym ,że go odebrałeś z morza ? Bo na to wygląda ..

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 22:18 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Dar_bob_63 napisał(a):
Przekazujesz juz info wszystkim zainteresowanym ,że go odebrałeś z morza ? Bo na to na wygląda ..


Weź wytrzeźwiej.


Bez urazy i agresji, po żeglarsku PROSZĘ - nie pisz już nic dzisiaj. A jutro poczytaj ze świeżą głową całość wpisów przed umieszczeniem jakiejkolwiek kolejnej odpowiedzi w tym temacie. PROSZĘ.


Ostatnio edytowano 25 wrz 2017, o 22:20 przez plitkin, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Panowie... cool down. Wszyscy chcą szczęśliwego powrotu Sebastiana.

Pax.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Znasz kogoś komu nie zależy na powrocie Seby w jednym kawałku ?

Darku, Twoje pieniądze, Twoja sprawa. Nikt Tobie niczego zabraniał nie będzie.
Weź tylko pod uwagę, że przyczyna takiego a nie innego zachowania Seby może także być całkiem prozaiczna.
Moim zdaniem masz zbyt wyidealizowany obraz naszego kolegi, a nie jest on aniołem, oj nie...

Opanuj się i zacznij myśleć rozsądnie, nie panikuj, nie histeryzuj.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 2: Colonel, PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 wrz 2017, o 22:31 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 102
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Dajcie Panowie spokój, emocje nie są dobrym doradcą.
Mam pytanie do zespoły brzegowego, czy jest zdecydowane kto podejmuje decyzję o ewentualnym powiadomieniu SARu o możliwych kłopotach Polonusa i po jakim czasie braku kontaktu z Sebą taka decyzja zastanie podjęta.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Dar_bob_63
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 00:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13170
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3101
Otrzymał podziękowań: 2698
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Dwa razy w tygodniu są telefony do SAR, że trzeba ratować Zawiszę, bo zniknął z marinetraffic... na BAŁTYKU...

Nie widzę potrzeby interwencji, gdy dorosły facet, który świadomie wyprowadził jacht z Antarktyki, przestał się odzywać ze środka letniego kawałka Atlantyku.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 00:23 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Coś jakby ruszył ale to może być niedokładność freewarowej wersji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 01:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ruszył


Załączniki:
Zrzut ekranu 2017-09-26 o 01.59.41.png
Zrzut ekranu 2017-09-26 o 01.59.41.png [ 180.04 KiB | Przeglądane 3593 razy ]

Za ten post autor Były user otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 01:13 
Ruszył, ruszył. I z dobrym kursem. Stopy wody.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 05:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kurczak napisał(a):
(...)
Działający AIS wskazuje na to, że problemów z prądem raczej nie ma ma. To jest najbardziej prądożerne urządzenie na jachcie zaraz po autopilocie, (...).


Już któraś osoba to powtarza a to wcale prawdą nie jest... Mój transponder je sobie 0.25A i jest zadowolony (6Ah na dobę) Naprawdę, to takie gigantyczne zużycie, żeby z autopilotem porównywać?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 06:11 

Dołączył(a): 12 lip 2017, o 21:04
Posty: 99
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: Funka
Seba plynie od ok godziny pierwszej naszego czasu.
Jego aura , energie i wibracje wzrosly w ciagu ostatnich 10 godzin do okolo 90 %.

Z kazda godzinna polepszalo sie jego samopoczucie.

Dzieki wszystkim za lacznosc z Bogiem Wielkiej Milosci , ktory wysluchal naszych prosb
i przywrocil wszystkie funkcje jego organizmu i geniuszu , by dalej plynal do Prai.

Milego dnia

Pozdrawiam

Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 06:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Monia, napisałem "po autopilocie". Autopilot rzecz jasna ma zdecydowanie wiekszy pobór prądu.

Coś Ci się z Twoim AIS-em popimpało. Transponder pracuje w trybie Tx i Rx.

Skoro ma moc wyjściową rzędu kilku W nie może przy transmisji pobierać 0,25 A. Wypromieniowywana moc nie bierze się z powietrza. :D

Dla przykładu:

http://www.icomamerica.com/en/products/ ... tions.aspx
Tx - 1,5 A
Rx - 0,7 A

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 06:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Moniia napisał(a):
Już któraś osoba to powtarza a to wcale prawdą nie jest... Mój transponder je sobie 0.25A i jest zadowolony (6Ah na dobę) Naprawdę, to takie gigantyczne zużycie, żeby z autopilotem porównywać?
Piszę jako "któraś osoba".
Ale... na Polonusie nie ma autopilota.
Jedyną bardziej prądożerną rzeczą na Poldku jest radar - nie zakładam, żeby na środku oceanu miał włączony.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

@ Kurczak, może, chodzi o uśrednione wartości!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 06:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To też nie będzie 0,25 A a cirka 1 A. Można to wyliczyć dysponując czasem trwania poszczególnych cykli Tx.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 06:55 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Kurczak napisał(a):
Monia, napisałem "po autopilocie". Autopilot rzecz jasna ma zdecydowanie wiekszy pobór prądu.

Coś Ci się z Twoim AIS-em popimpało. Transponder pracuje w trybie Tx i Rx.

Skoro ma moc wyjściową rzędu kilku W nie może przy transmisji pobierać 0,25 A. Wypromieniowywana moc nie bierze się z powietrza. :D

Dla przykładu:

http://www.icomamerica.com/en/products/ ... tions.aspx
Tx - 1,5 A
Rx - 0,7 A


Nadawanie w AIS trwa 26ms i jest powtarzane typowo co 30s. To daje wypełnienie na poziomie 0.1%. Nadajnik klasy B ma 2W, więc przy zasilaniu 12V na samą emisję potrzeba średnio 0.16mA. Sprawność nadajnika jest na poziomie ~50%, więc realnie potrzeba trochę więcej, ale nadal jest to ułamek z 250mA.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 07:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kolejny wykwit fachowych opinii!

Kto z Was ma transponder po za Monią?
Monia, podajesz dane z oficjalnej publikacji?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 07:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie 0,16 mA tylko 0,16 A czyli 160 mA na czystą transmisję.

I tylko z teoretycznego przeliczenia mocy wyjściowej i napięcia zasilania na pobierany prąd.

Dane, które podałem nie są moimi wyliczeniami tylko danymi ze specyfikacji producenta.

Moim zdaniem na odbiorze pobór prądu 0,7 A to sporo. Może jest to związane z tym, że ten akurat ma własny wyświetlacz, który też coś pociągnąć musi.

Nie wiemy za to jaki AIS ma Monia.

Ale zagłębiając się w szczegóły odchodzimy od tematu wątku :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 07:31 

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 16:55
Posty: 377
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 90
Uprawnienia żeglarskie: sj
Kurczak napisał(a):
Nie 0,16 mA tylko 0,16 A czyli 160 mA na czystą transmisję.


0.16A*12V = 1.92W mocy ciągłej.

Po uwzględnieniu współczynnika wypełnienia:

0.16A * 26ms/30000ms = 0,00014A = 0.14mA średniego poboru prądu.

http://www.milltechmarine.com/AMEC-CAMINO-108-Class-B-AIS-Transponder_p_268.html

Power Consumption Typically less than 3W average @ 12V DC => 0.25A


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2017, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4909
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 881
Otrzymał podziękowań: 1941
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Stara Zientara napisał(a):
Nie widzę potrzeby interwencji, gdy dorosły facet, który świadomie wyprowadził jacht z Antarktyki, przestał się odzywać ze środka letniego kawałka Atlantyku.
Nie znam się na przepływaniu Atlantyku, ale gdybym to robił (szczególnie sam) na pewno umówiłbym się z osobami wspierającymi mnie z lądu ("ekipą brzegową") co do sposobu postępowania w razie braku kontaktu (od jakiego czasu?, jakiego kontaktu?). Z wyraźnym zaznaczeniem KIEDY (umówienie się na jakiś termin od ostatniego kontaktu - dyscyplinuje obie strony) wszczynać alarm*) i KTO (nie potrzeba po forumach apelować o "zrobienie czegoś", wiadomo do kogo kierować informacje) ma to zrobić. Jeśli założono, że "jakoś to będzie" (a może nic nie założono, nie poświecono chwili a przemyślenia?) to... "jakoś to jest". Wydaje mi się, że nie pierwszy raz w tej odysei planowanie (przewidywanie, kalkulacja budżetu, szacowanie prawdopodobieństwa) nie są na najwyższym poziomie... :-(
Nie wiem czemu sądzę, że niekoniecznie po raz ostatni... :-?
Chyba nie jest to w porządku - przynajmniej w stosunku do osób które autentycznie się martwią o losy Polonusa i jego kapitana/właściciela.

--
*) o ile alarm ma wszczynać KTOŚ a nie np EPIRB, PLB czy inny środek

_________________
wolne publikacje nautyczne

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 40  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL