Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 12:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2232 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 75  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 gru 2015, o 15:46 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Marian Strzelecki napisał(a):
Albo rozsmarować coś tłustego, co się poniewiera gdzieniegdzie.
Ty się lepiej fokom na oczy już nie pokazuj :oops:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 14:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mineła doba bez wieści od chłopaków, ciekawe czy już Poldek dotknął wody, bo ileż można na rolkach się bujać :mrgreen:

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
Chyba wiem dlaczego im się nie śpieszy.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 15:56 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
No tak, flaszka schowana, ino się świadek ostał... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Dar_bob_63 napisał(a):
Mineła doba bez wieści od chłopaków,
To dobrze. No news is good news.
Dar_bob_63 napisał(a):
ciekawe czy już Poldek dotknął wody
Mam nadzieję, że nie.
Dar_bob_63 napisał(a):
ileż można na rolkach się bujać
Im dłużej tym lepiej.

Ta konstrukcja ma duże szanse rozlecieć się przed dojechaniem do wody. Seba i Janusz - dostaliście e-mailem wytyczne, jak to wzmocnić. Zróbcie to. Łącznie z zabezpieczeniem "oponowym".

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5561
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 3181
Otrzymał podziękowań: 2993
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Marian.Kowalski napisał(a):
No tak, flaszka schowana, ino się świadek ostał... ;)

Widać, żeś nigdy pierogów nie robił, skoro szklaneczka tylko z jednym Ci się kojarzy. :-P

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca



Za ten post autor Janna otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 16:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
Ta konstrukcja ma duże szanse rozlecieć się przed dojechaniem do wody.

Januszku, jak to Szkutnik przeczyta , to sie wkurzy. On to przemyslał, już sprawdził w realu i opisał dzien temu, jak to ma zadziałać. A ponadto z każdym metrem bedą widzieli czy rolki są na "twardym" czy sie zapadają w glebę...

A jeśli widziałeś jeszcze inne miejsca do wzmocnienia , to ok ...aby to tylko zastosowali , jeśli mają jeszcze materiał . :roll:

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Dar_bob_63 napisał(a):
to sie wkurzy
To niech się nie wkurza, tylko przeczyta korespondencję.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tu widać w jakich warunkach pracują i w jakiej odległosci od wody jest Poldek, wg kroków Marcina ok 33 m + 10 do 20 aby usiadł na wodzie. :mrgreen: - > https://www.facebook.com/mjkolacz/video ... 905491001/

=====
Ale jak przeanalizowałem film , to mam wątpliwości jak sobie poradzą na krawedzi wody, tam będzie coraz bardziej miękko i rolki nie dadzą rady. :oops: Może już są w tym miejscu i dumają jak to ogarnąc ....

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 17:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Poczekac na wode?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 17:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Poczekac na wode?

Janusz, ty przekazałeś chłopakom plany pływów. Czy to możliwe aby morze sie tam podniosło np o metr ? Pytam retorycznie bo zupełnie nie mam pojęcia o tym , a coś czuję , że zbliża się "ten" moment kiedy ugrzęzną w piachu i tylko wyższa woda może im pomóc...

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1771
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dar_bob_63 napisał(a):
Może już są w tym miejscu i dumają jak to ogarnąc ....


Eeee no bez jaj! Chyba nikt nie zakłada, że pojechali tam, odwalają olbrzymią robotę, bez WCZEŚNIEJSZEGO planu, jak zwodować jacht.
Ja w każdym razie ich o to nie podejrzewam absolutnie. Oczywiście, plan może się nie udać, zapasowy także, ale nie zakładajmy, że tych planów nie ma.
Znaczy - zdziwiłbym się.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Milena
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Podałem im krzywe pływów na każdy dzień, do 1 stycznia. Tam pływy są dość nieregularne, zwłaszcza jeśli chodzi o niską wodę.
W skrócie:
23.12 HW 1000 1,25
24.12 HW 1030 1,33 LW 1730 -0,08
25.12 HW 1120 1,25 LW 1830 -0,16
26.12 HW 1210 1,41 LW 1920 -0,20
Czas - nasz zimowy. Muszą to przeliczyć na swój.
Z tego wynika, że optymalne byłoby wciągnięcie jachtu jak daleko się da 25.12 o 1830 (woda będzie 16 cm poniżej zera mapy), a próba "wyprostowania" i zejścia z dna 26.12 o 1210. Różnica prawie 170 cm. Przy szarpnięciu RIB-em + własny silnik powinny wystarczyć.
Pytanie, co z pogodą? Musi być dobra przez całą noc.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: Colonel, Marian Strzelecki, Walen
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 18:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1960
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Darek rukwa nać przestań krakać. Optymistą bądź :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
waliant napisał(a):
Znaczy - zdziwiłbym się.
Zacznij od zaraz.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pewnie Sajmon pisze książkę i muszą poczekać aż skończy mu się wena. ;)
Logistycznie rzecz ujmując...
rolkami mieli jechać po sklejkach, nie po piasku. Dechy też są dobre do podłożenia, może nawet sztywniejsze. Czary-mary z pływami trza wykorzystać, bo to Archimedes przecież i miło jest patrzeć jak woda wyręcza Chłopaków. Ale możemy sobie gdybać, Oni tam widzą to, czego my nie widzimy. I wiedzą lepiej... :cool: Czują.
A kambuzowo spoglądajac, przed Wigiliją uciekać na morze byłoby co najmniej nierozsądne, banalne i pochopne. :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczaku :mrgreen: podoba mi sie twoje motto , ja też wolę być gorszego sortu niż "lepiej" sterowany :lol:
Janusz, mój laicki metr może sie okazać nawet 1,7 m ? ok dzieki dobra informacja .
Natomiast w kwestii odleglości do morza i średnicy wałkow, to jak znam sie trochę na technice, to nawet półmetrowa średnica wałków nie pozwoli zjechać na głebokosc 2 metrów do wody bo ugrzęźnie.
Dlatego też myślę że siedzą na granicy wody i czekają na te 1,5 metra które podejdzie do nich w ciagu najblizszych dni . ;)
Dobra, nie dywagujmy, poczekajmy na info z centrum akcji :D

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, o 09:04
Posty: 4465
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nowa wstawka z fejsa sprzed 6 godzin - >>> https://www.facebook.com/arctowski/phot ... 8132107499

_________________
Dariusz
Gdy palec wskazuje niebo, tylko głupiec patrzy na palec...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Chłopaki wiedzą co robią, wszystko będzie OK. Życzę spokojnego wodowania. Niech żyje POLONUS! i jego załoga.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski



Za ten post autor Leszek otrzymał podziękowanie od: PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 cze 2012, o 17:20
Posty: 3173
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował : 700
Otrzymał podziękowań: 231
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Panowie, czekamy na relację. Butelki szampana gotowe do rozbicia.

_________________
Pozdrawiam
Leszek Dmochowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 03:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 paź 2011, o 18:24
Posty: 3405
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 256
Otrzymał podziękowań: 1141
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Dzięki Panowie za rady związane z konstrukcją! Sorry za brak aktywności, ale ostatnio czasu brak na wszystko. Dzisiaj schodziliśmy z jacht, po 22giej

Jedna rzecz - dno w wodzie, wydaje się być stabilniejsze niź droga prowadząca do wody, Na brzegu jest czarny wulkaniczny piach ze żwirem, w wodzie praktycznie same kamienie otoczaki... Będziemy chcieli przesuwać się w stronę wody po troszku, po troszku, zaraz po wzmocnieniu, po zakończeniu ustawienia Poldka na czterech słupach i trzech poprzeczkach...

Jacht będzie poruszał się na dwóch płozach, toczonych na stalowych rurkach wypełnionych drewnem, na przekładanych , podkładanych pod płozy blatach ze sklejki wodoodpornej.

_________________
Tomek Sosin - +48 724 334 721
... jakby było lepiej - to by sie nie dało wytrzymać!



Za ten post autor Sajmon otrzymał podziękowanie od: PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 03:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Niestety pomimo moich chęci stoimy w miejscy po przejechaniu tych 20 cm próbnie .Nie było dalszych prób wodowania .
To nie jest akcja ratunkowa tylko kapitalny remont jachtu który miał być doskonale przygotowany do poprzedniej wyprawy a tu nic nie działa.
Z gówna przepraszam ze śmieci zrobiłem jednopalnikową kuchenkę na kardanie mamy też jeden garnek może coś nawet podgrzejemy prawdziwy surwiwal .
Moi trochę mało techniczni koledzy są podkręcani przez forum i sa nie potrzebne dyskusje ... oczywiście że można by wzmocnić dwukrotnie wszystko ale tu nie ma tartaku ani Centrostalu ani spawacza ,gwoździ ,śrub itd ...oraz organizatora .Podstawowe hasło ukradnij i zrób.
Stojak przeszedł ciężką próbę podnoszenia i żyje ...rolki nie zapadają się bo jadą po twardych płytach o powierzchni większej niż podpory pod łapy 30 tonowego dźwigu .
Podłoże w wodzie jest o wiele twardsze i gładsze niż na lądzie a opony oczywiście zdejmiemy z PTS-a lub ciągnika bo kierownik swoją osobówkę zaparkował na kontynencie ...
Dajcie nam trochę spokoju i zajmijcie się przygotowaniami do Świąt ....
Ja miałem je spędzić z rodziną w Polsce już po akcji " ratunkowej" a książkę jak nie organizować wyprawy ratunkowej na Antarktydzie napiszę po powrocie ...

Zdrowych i pogodnych Świąt życzę i Szczęśliwego Nowego Roku i oby jachty nie wypadały już na brzeg przez cały rok i jeszcze dłużej .

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl



Za ten post autor szkutnik otrzymał podziękowania - 16: Colonel, krzychuAPIA, Kurczak, Maar, Marian Strzelecki, Marian.Kowalski, markrzy, MaxLux, Moroszka, peter, PilotR, Szpiszpak, tuptipl, Walen, Wojciech, zbigandrew
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 10:21 

Dołączył(a): 31 sie 2010, o 17:20
Posty: 713
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 72
Uprawnienia żeglarskie: jakiś sternik
Janna napisał(a):
Marian.Kowalski napisał(a):
No tak, flaszka schowana, ino się świadek ostał... ;)

Widać, żeś nigdy pierogów nie robił, skoro szklaneczka tylko z jednym Ci się kojarzy. :-P


Jesteś w mylnym błędzie, ja jestem ten od pierogów, ale mam dwa wykrojniki, choć jak było potrzebne w tym przypadku, czasem używam coś mniejszego. :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
szkutnik napisał(a):
a opony oczywiście zdejmiemy z PTS-a lub ciągnika bo kierownik swoją osobówkę zaparkował na kontynencie ...
Nie wiem, z czego zdejmować opony, ja po prostu widzę ponad 20 opon i nie chce mi się wierzyć, że nie można ich użyć, bo to nówki sztuki walające się na zewnątrz, jako że nieudolne kierownictwo stacji nie potrafiło wsadzić ich pod dach. Opony są tu:
Załącznik:
Opony.jpg
Opony.jpg [ 172.01 KiB | Przeglądane 5894 razy ]
Załącznik:
Opony z bliska.jpg
Opony z bliska.jpg [ 54.1 KiB | Przeglądane 5892 razy ]
Te opony (zużyte!) już były używane jako odbijacze czy ochraniacze, co widać, bo niektóre są przedziurawione do przeciągnięcia lin.
One tam leżą od prawie roku.
Załącznik:
Opony rok temu.jpg
Opony rok temu.jpg [ 73.6 KiB | Przeglądane 5892 razy ]


Janusz, otwartym tekstem: ta konstrukcja jest do dupy!!!!

Dwa podstawowe zastrzeżenia: rama dolna nie jest sztywna. Brak jakichkolwiek zastrzałów. Poziomych! Żeby trójkątami usztywnić "platformę poziomą".

Przy ciągnięciu - jest to tylko kwestia: na drugim metrze, czy na jedenastym, wystąpi większe tarcie po lewej stronie niż po prawej (albo odwrotnie) i z ramy prostokątnej zrobi się romb, a cała konstrukcja zacznie pracować na skręcanie, przed czym nie jest zabezpieczona. Zabezpieczenie stalowymi kątownikami z Castoramy to - wybacz - śmiałość decyzji niehamowana znajomością rzeczy.

Zastrzeżenie drugie: jeśli nie masz belek i robisz je z desek, to nie wystarczy połączenie tych desek za pomocą paru gwoździ. Deski muszą między sobą pracować na tarcie, a to zapewni tylko albo ich sklejenie (teraz już chyba za późno) albo mocne związanie śrubami co 20-30 cm z dużymi podkładkami pod łby.

Największe zagrożenie: przewrócenie się jachtu podczas ciągnięcia. Jest duże prawdopodobieństwo wgniecenia burty i złamania masztu. W takim przypadku już będzie "po ptokach". Jakie takie zabezpieczenie, to powieszenie na burtach opon i przymocowanie ich (choćby sznurkiem) od dołu, żeby podczas przechylania się jachtu nie "odjechały" na linach do pionu.

Nie ciągnijcie podczas silnego bocznego wiatru.

Podczas ciągnięcia - nikogo z boku jachtu.

Jeśli to możliwe - nikogo przed jachtem. Stalowa lina, kiedy pęka (odpukać), z człowieka robi dwie połówki. Safety first. Wiem, serce boli, ale trzeba to otwarcie powiedzieć: Pies drapał "Polonusa". Wasze bezpieczeństwo najważniejsze.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 5: Colonel, MaxLux, sailhorse, Sajmon, Seba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Wiem że siedząc w ciepłym domu przed kompem jest wszystko proste. Jednak jeżeli mogę coś doradzić to powinniście przemyśleć wciąganie jachtu do wody leżącego na zabezpieczonej (kantówkami) burcie i brzegu kila. Wtedy na pewno się nie przewróci bo juz będzie leżał. Może się trochę farby zedrze. Ważne żeby jak napisał Zbieraj nie dopuścić do wywrócenia się łódki.


Załączniki:
na boku.jpg
na boku.jpg [ 35.11 KiB | Przeglądane 5874 razy ]

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"

Za ten post autor Micubiszi otrzymał podziękowania - 2: cine, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Micubiszi napisał(a):
Wiem że siedząc w ciepłym domu przed kompem jest wszystko proste. Jednak jeżeli mogę coś doradzić to powinniście przemyśleć wciąganie jachtu do wody leżącego na zabezpieczonej (kantówkami) burcie i brzegu kila. Wtedy na pewno się nie przewróci bo juz będzie leżał. Może się trochę farby zedrze. Ważne żeby jak napisał Zbieraj nie dopuścić do wywrócenia się łódki.

No to jeszcze podaj sposób bezpiecznego położenia "na bok". Bo czekanie na silny wiatr nie jest IMO właściwą opcją...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Przymocować do burty opony z kantówkami. Podepchnąć spychaczem ziemię. Oprzeć o nia burtę i powoli ściągać z tej jacht oparty o tę hałdę :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lis 2012, o 11:41
Posty: 1777
Lokalizacja: Uznam
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 374
Uprawnienia żeglarskie: są, ale bez znaczenia
Wypowiem się jako bardzo życzliwy obserwator wyprawy ratunkowej, a nie ten "co nie zna się, ale swoje 3 grosze wtrąci...". Zaniepokoiło mnie to, co czytam o potrzebie udoskonalenia przyjętego sposobu wodowania Polonusa, jednak propozycje całkowitej zmiany koncepcji tej operacji w krytycznym momencie uważam za porażkę i skóra cierpnie, jeśli taką opcję można traktować serio, a nie jako coś rozpaczliwego. Wiele miesięcy temu, kiedy kompetentny zespół na wszystkie strony analizował ten najbardziej istotny etap operacji, nie przedstawił tej części operacji w szczegółach do powszechnej debaty na Forum. Wobec tego nie wydaje mi się ani stosownym, ani taktownym wobec zespołu ludzi rozumnych i obeznanych z rzeczywistymi warunkami lokalnymi, by teraz, w tym krytycznym i nerwowym pewnie momencie składać propozycje negujące całkowicie przyjęty sposób działania.

_________________
Zbig A. Gintowt



Za ten post autor zbigandrew otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Prawdziwy krytyk cnoty się nie boi :D Przecież my tak z dobrego serca, a nie po to żeby niestosownie nietaktownie :roll:
Przecież oni przeczytaja i zrobią tak jak chcą :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10553
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Micubiszi napisał(a):
Przecież oni przeczytaja i zrobią tak jak chcą :roll:

Ale będą już wkurwieni, a to przeszkadza spokojnie mysleć.
Wiadomo, że ryzyko jest, było i będzie i oni na bieżącio musza sobie z tym poradzić.
Najważniejsze z tekstu to:
szkutnik napisał(a):
Moi trochę mało techniczni koledzy są podkręcani przez forum i sa nie potrzebne dyskusje ...
szkutnik napisał(a):
Dajcie nam trochę spokoju i zajmijcie się przygotowaniami do Świąt ....


Nikt nie mówił, że będzie łatwo ... i nikt nie mówił z jakiego powodu. :roll:

MJS

PS
Moja skromna rada:
Kolego szkutnik: weź (choćby z racji wieku władzę w swoje ręce (nawet siłą ;) ) i jak nieprzymierzając Kaczor decyduj.
Jacht bez kapitana nie popłynie, a do momentu wodowania TY powinieneś nim być... czy lubisz czy nie.
Masz największą wiedzę z podróżach po lądzie i to jest najważniejsze. w chwili wodowania możecie nawet losować kto jest ważny.
A i wyłączcie sobie dostęp do forum na czas do zwodowania.


ps2 tego się spodziewałem, patrząc na skład ekipy... niestety.


A ... i wszystkiego najlepszego życzę...

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2232 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 75  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL