Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 lip 2025, o 13:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2013, o 08:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Historia zakupu Anromedy
Bardzo cierpiałem po sprzedaniu Hayki zeszłego roku, nie mogłem się pozbierać po tej stracie a życie moje, bez odskoczni od prozy codzienności stało się puste.
Tym bardziej że żeglarska sfera mojego żywota legła od tego momentu w gruzach, wszystkie ambitne plany żeglarskie spaliły na panewce, a oferty skiperowania się rozmyły z powodu awarii lub rezygnacji załóg z planów rejsowych. Powód wszystkich tych niepowodzeń mógł leżeć tylko w sprzedaży jachtu, gdyż wtedy wszystko zaczęło się chrzanić. Nie dziwi więc że każdą wolną chwilę moją głowę zaprzątały myśli o jachcie.
Nie muszę więc mówić jakie było moje zdziwienie i radość gdy kolega Tomek z którym nie raz rozmawiałem o moich pomysłach żeglarskich sprzedał swojego Cartera i napomniał o możliwości zakupu jachtu na spółkę. To był dar od losu bo wcześniej jako armator Tomek nie był za bardzo zainteresowany spółką. W nasze plany wdrożyliśmy jeszcze jednego kolegę Przemka z którym zawsze żegluję aby było bardziej demokratycznie i mniej uciążliwe finansowo, z resztą i tak i tak zawsze był on nieodzownym kompanem naszych Bałtyckich wojaży, czy to turystycznych czy regatowych.
Po ustaleniu priorytetów, którymi były: jacht musi być, niedrogi i szybki, z zacięciem regatowym, ale nie typowa regatówka tak aby można było się nim wybrać na Szkiery czy Alandy, rocznik między 80-90 gdyż linie konstrukcyjne z z wąskimi rufami z tamtych lat podobają nam się najbardziej i laminaty są grube i mocne, 33-34 stopy długości (na dłuższy raczej nas nie stać), aby był teoretycznie szybszy od naszych 30 stopówek i miał szansę nawiązać rywalizację z takimi jednostkami jak Sigma kolegi Jacka Zielińskiego i paroma innymi na zatoce.
Zaczęło się żmudne przeszukiwanie sieci, szybko okazało się że lata dziewięćdziesiąte są poza granicą naszego budżetu więc skupiliśmy się na latach osiemdziesiątych. Po zawężeniu poszukiwań do Europy okazało się że w naszym zasiegu pozostaje zaledwie kilkanaście do kilkudziesięciu jachtów, przeważnie w słabej kondycji, znalazłem co prawda parę Firstów 33 i 34, Sigmę 33, MG ¾ T i jednego X-33 ¾ T ale mając już doświadczenie z kupowaniem jachtu, wiedziałem że takie orzeszki mogą oznaczać skarbonkę bez dna, a tego chcielibyśmy uniknąć.
Po wielu przemyśleniach, kilku dyskusjach przy flaszeczce whisky zrewidowaliśmy nasze plany, trzeba kupić jacht do remontu. Zapłacimy za niego połowę jak nie 1/3 przeznaczonej na jacht kwoty, a po remoncie przez nas będziemy na 100% pewni co mamy.
Ostatecznie wybraliśmy trzy jachty w UK
MG 34, Cartera 35 i Bolero 35, ten ostatni szczególnie nam się spodobał, gdyż był to protoplasta dobrej i szybkiej Sigmy 36 i właściciel niedawno obniżył cenę do 9900 GBP, co prawda jacht nosił niewielkie ślady osmozy, ale z nowym silnikiem i takim potencjałem że po wyremontowaniu byłaby to super jednostka do naszych planów. Negocjacje się przedłużały, właściciel był nieugięty i nie chciał spuścić ani pensa, jakoś tak nie po angielsku. W każdym razie cena była i tak super, napaliliśmy się na ten konkretny jacht, więc resztę traktowaliśmy tylko jako rezerwę, ustaliliśmy dzień oględzin , zakupiliśmy bilety lotnicze i…
Na trzy dni przed wylotem otrzymuję maila od brokera że właściciel wycofał jacht ze sprzedaży, szok i jeszcze raz szszszok. Jak to tak, załamaliśmy się kompletnie. Przecież już widzieliśmy w wyobraźni jak łoimy tyłek konkurentom.
No trudno chłop zrezygnował, jego prawo, bilety i tak kupione więc lecimy. Przeddzień wylotu, oglądam wiadomości kolejny cios, w UK klęska żywiołowa, spadło… 5 cm śniegu. Pociągi w kilku hrabstwach nie kursują, ludzie bez prądu, szkoły pozamykane, ale co najgorsza Heathrow zamknięte a na mniejszych lotniskach opóźnienia i nie wiadomo czy też nie zamkną.
Dzwonię wieczorem na lotnisko do Gdańska, gościu mówi miłym głosem że owszem samoloty mają opóźnienie ale latają, a co będzie rano to on nie wie, radzi żeby zadzwonić dwie godziny przed wylotem. OK. Konultuję sprawę z kolegami, Tomek rezygnuje, twierdzi że pod śniegiem i tak nie będzie nic widać.
Trudno, lecimy sami z Przemkiem. Odpuszczamy Cartera gdyż Jest na zachodnim wybrzeżu i to kawał drogi, a ponadto broker nie ma kontaktu z właścicielką i mimo tego iż anonsowaliśmy nasz przyjazd nie ma 100% pewności że będzie w domu. Zostaje MG i jeden Motosailor którego na szybkości wynalazłem przed wyjazdem żeby nie lecieć przez pół Europy do jednego jachtu.
Najpierw po drodze zajeżdżamy obejrzeć Motosailera bo jest po drodze i chcemy tylko rzucić okiem, wiec nie zajmie nam to dużo czasu, a potem mamy jechać oglądać MG. Wjeżdżamy na plac, brokera jeszcze nie ma aięc oglądamy zami ten jachcik, nic szczególnego, szczerze powiedziawszy w ogóle nam nie pasuje, ale umówieni jesteśmy więc wypada poczekać i się chociaż przywitać. Jachtów w marinie sporo na kilku kartki FOR SALE, Przemek proponuje aby się przejść i pooglądać, może coś się trafi. OK mamy czas, idziemy, jachty starsze , nowsze, cruisery, motorowe, i nagle …. Błysk w oku, olśnienie, stoi piękny jacht.
-O ten jest ładny- mówię do Przemka. ANDROMEDA – czytam na burcie.
-No niezły ma maszt i takielunek, sztywny sztag i węglowy spinakerbom - zauważa Przemek – Ciekawe czy na sprzedaż- pyta. –I za ile ??
Podchodzimy bliżej, jest tabliczka FOR SALE, spoglądamy na opis
ANDROMEDA - STARLIGHT 30 PERFORMANCE YACHT
- Szkoda że taki krótki – mówię. To jest 1/2T a chcieliśmy ¾ Tony – No i kosztuje 3 K GBP więcej niż nasze Bolero 35. Szkoda.
W tej chwili podchodzi do nas broker. Pyta czy chcemy wejść na Motosailera a my mu na to że zmieniliśmy zdanie i chcemy wejść na to cacko przy którym stoimy. Dał nam kluczyki i poszedł do biura po opis a my weszliśmy na jacht.
Na pokładzie znowu błysk w oku.
Nowe kabestany szotowe Harkena
Wszystkie spinlocki nowe
Nowe kabestany fałowe też Harkena
Idę na dziub sprawdzić czy twardy, podchodzę do sztagu, owiewka TUF LUF,a
-Ktoś tu sporo kasy wrzucił – mówię do Przemka. – to wygląda jak nowe.
Wracam do kokpitu, Przemek pokazuje na instrumenty, widać cztery uchwyty od przyrządów TAC TIC’A – to chyba regatowe- mówi Przemek
Wchodzimy do środka, rozczarowanie, wnętrze jak to na regatówce, skromne i całe do odnowienia, WC w kabinie dziobowej i na dodatek otwarte, nie po naszemu, wszystko bardzo zniszczone. Co prawda z remontem wnętrza się liczyliśmy już jak przymierzaliśmy się do Bolera ale to co zobaczyliśmy trochę nas przygnębiło, do tego nigdzie nie widać żagli, nie wiemy w jakim są stanie. Rozglądamy się do okoła robimy jakieś fotki, otwieramy pokrywę silnika znów błysk w oku. Silnik Yanmarek 2YM 15 jak nowy, potem się okazuje że z 2007r.
Cóż nad wnętrzem trzeba by popracować, zchodzimy z jachtu i idziemy od biura, broker pokazuje nam opis jachtu, potwierdzają się nasze spostrzeżenia,
W zasadzie cały osprzęt z takielunkiem wymieniony w 2010 i 11 roku, do tego komplet żagli też dwu i trzy letnich z czego część kewlarowych, właściciel trzyma je w garażu ale niestety nie ma go w domu, broker obiecuje porobić zdjęcia i wysłać nam mailem, w opisie jest informacja iż właściciele w 2010 i 11 zainwestowali w jacht 9 tysięcy funtów, jest to jak najbardziej realne, jesteśmy już przekonani, to jest ten jacht który chcemy kupić.
Nic tu po nas, trochę się zasiedzieliśmy i na MG nie starcza już czasu, wracamy do Polski, trzeba zdać sprawozdanie Tomkowi.
Po powrocie urządzamy spotkanko, są już foty żagli i jest o czym dyskutować.
Tomek ma mieszane uczucia, przecież chcieliśmy jacht większy, szybszy, w końcu składamy się we trzech więc możliwości są. Rozmawiamy, rozważamy za i przeciw, dyskusje nie mają końca, każdy argument zarówno za jak i przeciw ma sens i jest trafny. W końcu godzimy się na te 30 stóp, jest to kompromis ceny do wymagań i późniejszych kosztów a zważywszy na osprzęt zdaje się że obędzie się bez większych inwestycji przez najbliższe lata.
Rozpoczęły się długie i ciężkie negocjacje cenowe, zaczęliśmy z grubej rury i opłaciło się, właściciele powoli miękli aż w końcu godzili się na cenę niewiele wyższą od zaproponowanej przez nas.


Załączniki:
P3 Andromeda.jpg
P3 Andromeda.jpg [ 235.62 KiB | Przeglądane 9997 razy ]
P2 Andromeda.jpg
P2 Andromeda.jpg [ 197.96 KiB | Przeglądane 9997 razy ]
P1 Andromeda.jpg
P1 Andromeda.jpg [ 131.97 KiB | Przeglądane 9997 razy ]

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl

Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowania - 6: bryg, Maar, Magister, Moniia, Piotr Kasperaszek, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 09:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zbyszku, z tym Bolero 35,5 to musi byc jakas mina. Od paru lat ukazuje sie ogloszenie i znika. W miedzyczasie zostal pomalowany ale wiekszych inwestycji nie zrobiono.
MG 34 plywa u nas, nazywa sie "Fever" i gdzies 2-3 lata temu startowal na UL ale poza tym w regatach sie nie pokazuje.
Gratuluje zakupu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
No stary gratuluje maszoperii i jachtu. Kiedy w Gdyni? Płyniecie czy na kołach?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12596
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4265
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Gratulacje! :)
To kiedy w Gdyni stanie?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17564
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3697
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nie bardzo mi mówi cokolwiek 1/2, 2/3 czy 3/4 tony :-) Jakiej długości jest nabytek?

Gratuluję.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 11:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Płyniemy , płyniemy, mamy wszystko ustalone na długi weekend majowy,
lecimy tam 25 kwietnia, musimy wymienić łożyska jarzma steru (właściciel ma już kupione nowe trzeba je tylko zamontować przed włożeniem jachtu do wody) i w sobotę lub niedzielę ruszamy na Północne, tak więc w Gdyni koło 10 maja się meldujemy. Jak warunki pogodowe pozwolą.
Faktycznie M@rku coś jest z facetem nie tak, pisałem trochę z właścicielem Fevera przed decyzją, on też chciał to Bolero kupić i jemu też się nie udało.
Zobaczymy jak Andromeda będzie chodzić, waży 3300 i jest lżejsza od Hayki o 700 kg. Do tego ma więcej żagla o 10 m2.
Trzeba będzie zrobić ORC International i się ścigać, może po kilku latach złoimy ci Tomciu dupę... ;) hehe

1/2 T to około 30 stóp i tyle ma Andromeda
3/4 T to około 34 do 36 stóp
1T to już jachty 40 stopowe
IMHO

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12596
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4265
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
Trzeba będzie zrobić ORC International i się ścigać, może po kilku latach złoimy ci Tomciu dupę... ;) hehe


Ha, wszystko jest możliwe, ale będę się bronił, jak ten, nooo, lew... :)

Inna sprawa, że na Pallasie bym się łatwo nie dał, a na Czarodziejce to na początku będzie ciężko.
Ale cieszę się jak gwizdek, że nowy jacht do regat się pojawia. Tylko spróbujcie nie startować!!! :evil: :evil: :evil:

Pomiary zróbcie koniecznie, jedne i drugie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 12:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
hehe, nie ma innej opcji jak starty !!!
Czarodziejka , ładne imię, ja ( a w zasadzie my) mamy niestety zagwostkę, nie chcieliśmy zmieniać nazwy bo jest ładna, ale już jedna Andromeda stoi w Gdyni, i to w naszym klubie :roll:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12596
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4265
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zależy, czy przechodzicie pod polską banderę czy nie. Jak pod naszą, to nazwę trzeba będzie zmienić (czy na pewno?).
A wtedy musicie zrobić nasiadówkę i coś wymyślić, a nie jest to wcale takie łatwe ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 12:26 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
masz ty oko do okazji
potencjalnie możecie nieźle namieszać
jedyny problem to spóła - ale od czego są pięści
byle nie na wodzie
ale najfajniejsze - to przeprowadzenie z UK
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 12:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
junak73 napisał(a):

1/2 T to około 30 stóp i tyle ma Andromeda
3/4 T to około 34 do 36 stóp
1T to już jachty 40 stopowe
IMHO


Nie zeby sie spierac ale 1/2 tony to od 29 do 32 stopy ( Hustler 32)
3/4 to praktycznie 33 stopy
1 Tona od 35-6 do 40

Mam podobne do Was dylematy :) Na razie musze oddac "Kiwi" w dobre rece i mocno interesuja mnie HT. Klasa odrodzila sie na zachodzie. pozwala scigac sie na dobrym poziomie bez ponoszenia astronomicznych kosztow. U nas plywa "Antidotum" czyli Banner HT i X 95 "Simba". U Was "Sea Bee". Fajnie byloby poscigac sie w klasie :)
Dla zainteresowanych strona klasy

http://www.belgi.net/halfton/

Sa tam przepisy klasowe, lista jachtow seryjnych a tez ogloszenia o sprzedazy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 12:58 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
we łbie mi się nie mieści, z jakiego powodu sprzedajesz Kiwi
IMHO to jacht docelowy
ciekawe czego mu brakuje
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 14:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, jak kupowalem to wybieralem starannie i spelnil moje oczekiwania w zupelnosci :) Fajnie plywa i jest jak na te wielkosc bardzo komfortowy. Ale jak wiekszosc moich Kolegow mysle o czyms wiekszym w granicach 9-10m. Glownie z mysla o startach w regatach ale tez dalszych, rodzinnych rejsach. Teoretycznie wybor jest ogromny ale jesli sie ma ograniczone srodki to juz tak lekko nie jest :)
Fajna HT mozna kupic w zakresie 15-25 tys euro w zaleznosci od miejsca, stanu i wyposazenia i jak sprzedam "Kiwi" cos takiego bede kupowal. Na razie szykuje sie do sezonu i odpowiadam na pytania : 1. Ile opuszcze 2. Czy jest wysokosc stania ? :)
Inne sprawy pytajacych jakos nie interesuja :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 14:20 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
To jest ciekawe zagadnienie.
Jaka jest grupa docelowa dla 24-27 stopowych wypatentowanych, dopieszczonych jachtów za 40K.
To powinien być koleś 27-32 lata, którego w trąbkę puściła narzeczona, albo ma dość korporacyjnej tyry i chce 2 lata odreagować.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 17:15 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
waliant napisał(a):
Zależy, czy przechodzicie pod polską banderę czy nie. Jak pod naszą, to nazwę trzeba będzie zmienić (czy na pewno?).
A wtedy musicie zrobić nasiadówkę i coś wymyślić, a nie jest to wcale takie łatwe ;)

No jakoś tak jestem żeglarskim patriotą, kocham łopot Biało-Czerwonej na rufie,
jak na razie wyszło że nazwa zostanie + dodamy III bo jest nas trzech
fajnie nie ?? ;)

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 17:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
vaginal napisał(a):
To jest ciekawe zagadnienie.
Jaka jest grupa docelowa dla 24-27 stopowych wypatentowanych, dopieszczonych jachtów za 40K.
To powinien być koleś 27-32 lata, którego w trąbkę puściła narzeczona, albo ma dość korporacyjnej tyry i chce 2 lata odreagować.
v


Widzisz, przynajmniej u nas, aktywnie scigajacy sie armator ma srednio 2x wiecej lat :)
Kupuje swije cacko w stanie srednim i sukcesywnie dopieszcza w miare posiadanych pieniedzy. Ci z korporacji jezdza albp " na Chorwacje" albo "na Karaiby" placac po kilka tysiecy za 2 tygodnie ze 2 x w roku :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 18:01 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
junak
po co się spieszyć - możliwości jest sporo:
czarna krosta
laleczka
szybka lufa
wesoły pedalczyk
a ja to lach
betszeba (pamięci hajki)
starych koni żal
kareta asów
usziro-geri
dar teścia

itd itp bez końca
v

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

tak samo to widzę
może lepiej sprzedać za granicą.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
junak73 napisał(a):
jak na razie wyszło że nazwa zostanie + dodamy III bo jest nas trzech
fajnie nie ??

Brak przeciwwskazań ! :)
Gratulacje. :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lut 2010, o 20:31
Posty: 268
Lokalizacja: Topola Mała
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 52
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
junak73 napisał(a):
[

jak na razie wyszło że nazwa zostanie + dodamy III bo jest nas trzech
fajnie nie ?? ;)


Tu może być kłopot. Pani Cytling z PZŻ poinformowała mnie , że :"Nie można dodawać kolejnych cyfr – ma do tego prawo właściciel pierwotnej nazwy". :-(

_________________
Pozdrawiam
Witek
'odwierty do pomp ciepła'


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13875
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1634
Otrzymał podziękowań: 2384
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ketiw napisał(a):
junak73 napisał(a):
[

jak na razie wyszło że nazwa zostanie + dodamy III bo jest nas trzech
fajnie nie ?? ;)


Tu może być kłopot. Pani Cytling z PZŻ poinformowała mnie , że :"Nie można dodawać kolejnych cyfr – ma do tego prawo właściciel pierwotnej nazwy". :-(


5. Nazwa statku wykreślona z indeksu nazw statków
morskich albo indeksu nazw statków sportowych
lub rekreacyjnych może być ponownie nadana po
upływie 5 lat od dnia jej wykreślenia. Wcześniejsze
nadanie statkowi takiej nazwy jest możliwe, jeżeli zostanie
ona uzupełniona kolejną cyfrą rzymską.


http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0041181237

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Może wystarczy dołożyć do nazwy s/y

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Wojtek, nie czytaj wybiórczo.

3. Właściciel lub armator statku może zastrzec w indeksie nazw statków morskich albo indeksie nazw statków sportowych lub rekreacyjnych nazwy dla poszczególnych statków lub całej przewidzianej do budowy serii statków.

Wniosek: jeśli armator/właściciel "Andromedy" (tej pierwszej bez liczebnika) zrobił zastrzeżenie - nazwę "Andromeda 3" można nadać za jego zgodą. Jeśli nie zrobił - PZŻ nie ma prawa odmówić.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 19:58 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Hm, spróbujemy może się uda, a jak nie to wymyślimy jakąś szybką nazwę, coby konkurentom spadało morale. Hehe

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Andromeda III to nazwa galaktyki. Idźcie za ciosem i postarajcie się o numer PCG 2121, będzie komplet ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2013, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lut 2007, o 13:28
Posty: 376
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 95
Otrzymał podziękowań: 93
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j
"Trzy Andromedy" ! a co! ;)

_________________
Jacek Szczepaniak
www.bryg.pl
www.skipperklub.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 07:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Ketiw napisał(a):
:"Nie można dodawać kolejnych cyfr – ma do tego prawo właściciel pierwotnej nazwy".

Pismo z prosba o podanie podstawy prawnej do PZŻ.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2011, o 01:22
Posty: 1212
Podziękował : 263
Otrzymał podziękowań: 367
Uprawnienia żeglarskie: sterownik azjatycki
To jeszcze ja: Andromeda Czi , a skoro lubisz dalekowschodnie klimaty to "Andromeda Chi" - i nikt nie zarzuci że to kolejna cyfra w nazwie! ;)
Zbychu, gratulacje! :respekt:

_________________
Pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 08:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
vaginal napisał(a):
masz ty oko do okazji
potencjalnie możecie nieźle namieszać
jedyny problem to spóła - ale od czego są pięści
byle nie na wodzie
ale najfajniejsze - to przeprowadzenie z UK


Zima jest więc w budowlance człek ma dużo czasu na przeglądanie sieci. ... :lol:

Spóła to nie problem, mam już jedną w biznesie i działa od 2000 r, poza tym my som same ugodowe chłopaki, a ja to jestem najspokojniejszym człowiekiem na świecie... :D dopóki się nie zdenerwuję ;)

No faktycznie, przeprowadzenie jachtu do kraju zapowiada się fascynująco, planowanie już rozpoczęte, załoga się krystalizuje, poza tym będzie to mój najdłuższy rejs i chcemy go zrobić w tydzień.

THX Marcin.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Colonel napisał(a):
Pismo z prosba o podanie podstawy prawnej do PZŻ.
Andrzeju, nie doczytałeś, co pisał Wojtek Numerowany i ja na poprzedniej stronie :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2013, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 mar 2012, o 08:33
Posty: 1897
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 150
Otrzymał podziękowań: 280
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie potrzebne
junak73 napisał(a):
poza tym będzie to mój najdłuższy rejs i chcemy go zrobić w tydzień.


Rejs czy przelot bez zawijania do portów?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL