Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 16:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 sie 2013, o 20:56 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1272
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 328
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Razem z kumplem Piotrkiem odbyliśmy rejs jego jachtem Cytryna 2 \Sasanka 660 \.
Zawieźliśmy jacht z Jadwisina do Kołobrzegu i tu pierwsze rozczarowanie, piękny nowy port niema slipu i dźwigu. Po kilku długich godzinach dojechał dźwig z miasta. Przed świtem wyruszyliśmy w stronę Bornhomu i po 15 godzinach zacumowaliśmy w Norekas \70mil\ z kilkoma jachtami z Polski. Tutaj już byliśmy więc bez zwiedzania rano płyniemy do Smirshamn \30mil\ port duży ale wszędzie daleko, jesteśmy jedyną łódką z Polski i chyba najmniejszą z gości. Następny port to Ahus \25mil\ miasto ciekawe na pół godziny zwiedzania ale marina fajna i pustawa. Najbardziej mi się podobał pomnik przy wejściu do fabryki Absoluta -miniaturki pijanych ludzi. Kolejne miejsce odwiedzone to wyspa Hano \20mil\ tu warto stanąć na dłużej bo wyspa mała ale urocza. Spotkaliśmy tu Tango 780.
Wpłynęliśmy w szkiery i pierwsza odwiedzona wyspa to Tarno, pomost z bojkami, wc i wodą bezpłatny i pustawy. Wyspa śliczna z latarnią, pozostałościami umocnień wojennych i pełno skał. Domki drewniane zazwyczaj brązowe z elementami białymi. Warto pospacerować bo ze wzgórza śliczny widok na okoliczne wysepki. Następną wyspą była Arpoe \20mil\ pomost z wc bezpłatny i pusty, zwiedziliśmy okolicę dokładnie bo się rozwiało ale i tak była tego warta. Następny dzień i też tylko skały i pełno kardynałek ale widoki przepiękne. Przepłyneliśmy przez most obrotowy Haszlo bridge\ trzeba dzwonić bo radia nie słuchają\ widzieliśmy Karlskronę z wody ale nie była naszym celem przepłyneliśmy pod drugim mostem. Wbiliśmy haki w skałę koło Senoren? \20mil\ O brzasku ruszylismy w stronę Olandi, ten etap zapamiętam na długo, był to 13 sierpnia.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Ostatnio edytowano 26 sie 2013, o 21:24 przez Michal, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Michal otrzymał podziękowania - 3: LukasJ, Micubiszi, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 20:59 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Szacun! Foto poprosimy!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
plitkin napisał(a):
Szacun! Foto poprosimy!

Racja! Przyłączam się do apelu. :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
szkodnik napisał(a):
jachtem Cytryna 2 \Sasanka 660 \
A ja myślałem, że na Antili takie hołubce na Bałtyku wyprawiacie :-)
viewtopic.php?f=39&t=10163&start=350#p245223

Tak czy siak, stajesz się Michałku polskim guru od bałtyckiego żeglowania śródlądowymi łódkami.
Oprócz zdjęć o które razem z kolegami proszę, napisz jakie masz plany na kolejny sezon.


ps. I napisz też, kiedy planujesz zrobić Horn na Maku 606, Antili czy innej wypasionej Sasance (koniecznie ze sztagiem 7/8)? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2013, o 21:51 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1272
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 328
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Był to jeden z dłuższych dni mojego życia, płynąc na drugim refie grota jacht się położył dwukrotnie. Dalej płynęliśmy tylko na skrawku foka baksztagiem z prędkością 5w, nie było gdzie uciec a wiatr chyba koło 7B przez chyba trzy godziny. Dopłynęliśmy do Morbylangi \50mil\ na Olandi i tu chciałem ziemię całować. Zwiedzanie miasta i odpoczynek jednodniowy bo i tak nadal wieje mocno, znów w porcie jesteśmy jedynym jachtem z Polski. Nie było wiele do zwiedzania to zawróciliśmy do Sandhamn wiatr nie przekraczał już 5
B ale kierunek miał podły, port duży, ładny, wi-fi i rowery w cenie opłaty portowej. Kolejne miejsce było chyba najładniejsze w całej Szwecji ale to jutro.


Załączniki:
Wyspa Arpo.jpg
Wyspa Arpo.jpg [ 124.25 KiB | Przeglądane 5282 razy ]
Wyspa Arpoe 2.jpg
Wyspa Arpoe 2.jpg [ 102.61 KiB | Przeglądane 5282 razy ]
Wyspa Arpo 1.jpg
Wyspa Arpo 1.jpg [ 140.74 KiB | Przeglądane 5282 razy ]
Widok z wyspy Tarno.jpg
Widok z wyspy Tarno.jpg [ 126.18 KiB | Przeglądane 5282 razy ]
Widok z Tarno.jpg
Widok z Tarno.jpg [ 138.13 KiB | Przeglądane 5282 razy ]
Maron 1.jpg
Maron 1.jpg [ 104.92 KiB | Przeglądane 5282 razy ]
Hano.jpg
Hano.jpg [ 156.71 KiB | Przeglądane 5282 razy ]
Norekas 1.jpg
Norekas 1.jpg [ 103 KiB | Przeglądane 5282 razy ]
Hano 1.jpg
Hano 1.jpg [ 101.01 KiB | Przeglądane 5282 razy ]
Ahus.jpg
Ahus.jpg [ 112.7 KiB | Przeglądane 5282 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze

Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: artur_k
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2013, o 08:24 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1272
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 328
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Kolejne miejsce było dosyć blisko bo 15 mil więc dopłynęliśmy szybko, to dwie wyspy Utlikppan. Port między wyspami, latarnia morska i tylko skały ale mnie urzekło. stały trzy wiosłówki do przepływania między wyspami, woda kryształ, foki pływające koło skał. Dwa wejścia do portu więc można wybierać zależnie od kierunku wiatru. Pełno skał obok wejść budzących grozę ale podejście głębokie, z morza wygląda niepokojąco ale faktycznie wejść łatwo. Polska bandera na maszcie przy latarni pojawiła się szybko, milutko. Mówiono że w portach szwedzkich jest cisza a tu załogi ze szwedzkiego duńskiego i niemieckiego jachtu balowały wspólnie na brzegu z gitarą chyba do rana, nawet latarnika upijali.
Opłata portowa w kopercie do skrzynki 150 koron. Wypłynęliśmy następnego dnia ale spore fale z dziobu zmusiły nas do powrotu. Pobudka przed świtem i płyniemy do Christianso \40mil\ końcówka znów z burzą niefajną.
Zwiedzanie ślicznej wyspy ale tu już byliśmy to wypłynęliśmy do Svaneke i tu pełno jachtów z Polski aż dziwnie. Zwiedzanie krótkie i płyniemy Nexo, tu już same jachty z Polski i jeszcze prom z Kołobrzegu przypłynął, bomanka tez Polka. Wstajemy przed drugą w nocy i obieramy kurs na Łebę, to najdłuższy nasz etap 85 mil i bez osłony lądu. Mocno nas wybujało ale jeden ref wystarczył. W Łebie zacumowaliśmy o 19, dzień lenistwa, plaża. Znów pobudka przed świtem i płyniemy do Helu, port faktycznie się rozbudował nieżle. Przepłynęliśmy do Górek Zachodnich, w pierwszym porcie odmówiono nam miejsca \świństwo\ to popłynęliśmy dalej. Stanęliśmy w porcie JKM Nepun, tu miła odmiana bo bosman bardzo życzliwy i uczynny. Wieczorem staliśmy już na przyczepie, slip jakiś nietypowy ale bardzo fajny. Zwodowaliśmy łódkę w Jadwisinie i zamiast jechać do domu popłynęliśmy na wyspę Krowią na Bug.


Załączniki:
Utlkilpan.jpg
Utlkilpan.jpg [ 47.19 KiB | Przeglądane 5137 razy ]
Utklippan.jpg
Utklippan.jpg [ 77.68 KiB | Przeglądane 5137 razy ]
utklipan.jpg
utklipan.jpg [ 73.14 KiB | Przeglądane 5137 razy ]
Plaża Utklipan.jpg
Plaża Utklipan.jpg [ 113.5 KiB | Przeglądane 5137 razy ]
Christianso.jpg
Christianso.jpg [ 95.77 KiB | Przeglądane 5137 razy ]
Przystań prywatna.jpg
Przystań prywatna.jpg [ 102.14 KiB | Przeglądane 5137 razy ]
Nexo.jpg
Nexo.jpg [ 75.81 KiB | Przeglądane 5137 razy ]
Neptun.jpg
Neptun.jpg [ 108.95 KiB | Przeglądane 5137 razy ]
Absolut.jpg
Absolut.jpg [ 106.09 KiB | Przeglądane 5137 razy ]

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Ostatnio edytowano 27 sie 2013, o 08:45 przez Michal, łącznie edytowano 2 razy

Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2013, o 08:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
A jak zachowuje się mieczówka na Bałtyku? Miecz wali mocno o skrzynię? Robiłeś jakieś specjalne techniczne przygotowania do rejsu? Typu blokowanie miecza w skrzyni, lub dodatkowy balast wewnętrzny, mocniejsze olinowanie stałe?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2013, o 09:12 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1272
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 328
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Jacht budowałem osobiście 9 lat temu i morze właściciel Piotr planował od razu, nierdzewka z 316, wszystkie stalówki fi5, dodatkowe wanty spod salingów do przodu, dwa achtersztagi ze ściągaczami,więcej balastu. Dwa refy grota, szybkie refowanie,kuchenka na kardanie, kompas,
echosonda. Przed rejsem dodaliśmy ploter map, ukfkę stacjonarną, światła sektorowe,pasy zamykające rufę, zmieniłem płetwę sterową na dłuższą, miecza nie blokowaliśmy. Sporym balastem były puszki i żarcie. Benzyny wzięliśmy 50l ale zostało z 15. Mam sporo filmów gdzie widać jak łódka pracuje na fali a opowiedzieć to trudno, może korrida by pasowała. Jestem daleki od namawiania aby pływać po Bałtyku Sasankami bo wiele tych jachtów jest zbyt delikatnie zrobionych. Taki rejs nie jest niedzielną wycieczką po Bełdanach i wszyscy na pokładzie muszą się dobrze znać na żegludze oraz być odporni na kołysanie. Na śródlądziu można pływać wiele lat nie znając kardynałek ale w szkierach wykluczone.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze



Za ten post autor Michal otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2013, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 wrz 2013, o 22:30
Posty: 6
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik jacht, moto
Super rejs Michale :D
Gdybyś w przyszłości potrzebował załoganta to...
Jacek - onuca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2013, o 22:25 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1272
Podziękował : 145
Otrzymał podziękowań: 328
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Filmik z 13 sierpnia
https://www.facebook.com/photo.php?v=53 ... =2&theater

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL