Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 08:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 gru 2017, o 08:54 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Zapraszam na intensywne szkolenie dla przyszłych skipperów.
Na szkolenie zabieram tylko 6 osób.

Terminy szkoleń: od 12 do 19 maja 2018 roku, Górki Zachodnie

Jacht oraz miejsce rozpoczęcia i zakończenia kursu: jacht jednomasztowy , Górki Zachodnie

Program szkolenia:
- manewrowanie jachtem na silniku w warunkach portowych (podstawowe manewry odejścia i podejścia do nabrzeża, overholung i ferholung na silniku, „manewry śródziemnomorskie” – rufą do nabrzeża), nauka obsługi manewrów portowych w najwyżej dwie osoby, a dla ambitnych cumowanie jednoosobowo.

- manewry człowiek za burtą ćwiczone w nocy i dzień( różne manewry łącznie z monachijskim i typu quick stop), omówienie „za i przeciw” każdego z tych manewrów i kiedy jaki stosować,

- manewry awaryjne, stawanie na kotwicy, cumowanie z użyciem kotwicy

- żegluga bez GPS-u, rejs w którym każda osoba będzie samodzielnie prowadzić nawigację z punku A do punktu B, nawigacja terestryczna,

- odbieranie, interpretacja i korygowanie prognoz pogody w oparciu o warunki lokalne, wykorzystanie map synoptycznych, gribów, odbieranie komunikatów pogodowych z wykorzystaniem: Internetu, radioodbiornika globalnego z modulacją SSB oraz odbiornika SDR - w transmisji RTTY, FAX, NAVTEX, VHF i z satelitów meteorologicznych NOAA. Ograniczymy się do akwenów: Bałtyk, Morze Północne, Morze Śródziemne.

- planowanie trasy rejsu o oparciu o samodzielnie zebrane materiały, programy do weather routingu, nawigacja meteorologiczna,

- wykłady i ćwiczenia z: przejmowanie jachtu morskiego, na przykładzie kilku popularnych akwenów na świecie, sposób przeprowadzenia szkolenia dla załogi na jachcie, organizacja rejsu.

- używanie i obsługa wysokoprężnego silnika jachtowego ( wymiana oleju, paska klinowego, wirnika pompy wodnej, odpowietrzanie silnika), podstawowe awarie silnika, itp., efekt śruby

- częste awarie na jachcie i umiejętność ich naprawy.

Koszt szkolenia: 1400zł/osobę ( czarter jachtu, opłaty portowe, paliwo) + składka do kasy jachtowej na jedzenie( ok. 150 – 200zł).

Zgłoszenia proszę kierować na adres mailowy: maciekmickiewicz@tlen.pl

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2017, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maciekm1 napisał(a):
Na szkolenie zabieram tylko 6 osób.


Ciekawe szkolenia ale jak dla mnie brak dwóch informacji:

1. jaki to konkretnie jacht

2. czy osoby szkolące się mieszkają na nim czy załatwiają sobie noclegi "gdzieś" ?

Tego nie napisałeś jednoznacznie - napisałeś jedynie o jedzeniu ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2017, o 10:03 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Faktycznie nie napisałem takich informacji. teraz się poprawiam.

Jacht: Oceanis 390
W trakcie szkolenia wszyscy będą mieszkać na jachcie, Manewry portowe będziemy wykonywać w różnych portach aby kursanci nie przyzwyczaili się do stałych warunków. Część zajęć będzie odbywała się w nocy- zwłaszcza dotycząca żeglowania bez GPS-a( wtedy zwykle zostają wyłączone wszystkie urządzenia nawigacyjne)

Tego typu zajęcia prowadzę od kilku lat. Kiedyś robiliśmy jeszcze trymowanie żagli , wpływanie do portu i cumowanie na żaglach. W jednym z portów Zatoki Gdańskiej ( nie chcę pisać w którym) chcieli mnie ukarać i wyrzucić z portu za tego typu manewry. Obecnie na Zatoce Gdańskiej nie ma gdzie uczyć takich manewrów. Nawet jak port jest prawie pusty to obsługa portu nie chce się zgodzić. Szkoda. Obecnie coraz mniej skipperów potrafi zacumować na żaglach jachtem morskim. Taka umiejętność czasem się przydaje.

Zauważyłem, że również bardzo słabo wypada umiejętność wykonania manewru człowiek za burtą. Robiłem kiedyś takie szkolenie, ze w załodze jedna trzecia to osoby świeżo po odbiorze patentu kapitańskiego. Manewr podejścia do człowieka na żaglach ćwiczyliśmy przy wietrze 7B, na jachcie ok 16m długości. Zasada była taka. Z dwóch osób które były na pokładzie jedna wypada druga musi podejść do człowieka na żaglach. Nikt z kurantów nie był w stanie wykonać tego manewru. Pokazałem jak zrobić ten manewr jednoosobowo. Takich manewrów nie uczy się na kursach na jstm a szkoda.

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Ostatnio edytowano 11 gru 2017, o 10:16 przez Maciekm1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2017, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Maciekm1 napisał(a):
Obecnie na Zatoce Gdańskiej nie ma gdzie uczyć takich manewrów. Nawet jak port jest prawie pusty to obsługa portu nie chce się zgodzić. Szkoda. Obecnie coraz mniej skipperów potrafi zacumować na żaglach jachtem morskim. Taka umiejętność czasem się przydaje.


Wyspa Sobieszewska. Tylko alongside ale zawsze to lepiej niż nic. Z Górek masz nie daleko. No chyba że zanurzenie Ci nie pozwala.

_________________
Mirosław Dados


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2017, o 10:26 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Wyspa Sobieszewska nie nadaje się do tego typu manewrów.Płytko, nie ma główek portu, słabo wieje, nie ma innych jachtów zacumowanych przy kei, itp. Inaczej planuje się manewr wpłynięcia z morza przez główki portu a inaczej sam manewr podejścia do nabrzeża w basenie portowym. Inne prędkości , utrudnienia, itp. Oczywiście jeśli zanurzenie pozwala można próbować na Wyspie Sobieszewskiej ale to nie jest to o co mi chodzi. Zależy mi na bardziej realnych warunkach.

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2017, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Maciekm1 napisał(a):
Zależy mi na bardziej realnych warunkach.


NCŻ? Jastarnia? JKSG?
W sumie nie wiem ja teraz to wygląda, ale jeszcze kilka lat temu... Inna sprawa, że im większy jacht tym gorzej władze portowe/przystaniowe mogą na takie coś patrzeć. Tym niemniej - lipa.
W NCŻ "kanapki" pływają co chwila, bez silnika, ale małe są.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2017, o 14:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maciekm1 napisał(a):
Terminy szkoleń: od 12 do 19 maja 2018 roku


Maciekm1 napisał(a):
Nawet jak port jest prawie pusty to obsługa portu nie chce się zgodzić


A ja bym spróbował pogadać z kapitanatem na Helu.

Od 14. maja do 18. to jest taki termin, że praktycznie ten port będzie stał pusty.

Może jakby dostali dzienną opłatę to Zarząd Portu zgodziłby się na takie manewry szkoleniowe.

W końcu co im szkodzi - jak port pusty ?

Widziałem tam parę razy szkolących się.

Spróbuj pogadać - to nie boli - masz tel. do kapitanatu 58 675 06 24.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 09:24
Posty: 2789
Lokalizacja: Norge
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 332
Uprawnienia żeglarskie: hm...
Są miejsca, gdzie można wchodzić do portu na żaglach. Samotnie. Sami zobaczcie.



Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
waliant napisał(a):
Jastarnia?


W Kołobrzegu mieli w tym roku gdzieś manewrowanie drobnoustrojem w marinie na żaglach za to stanowczo żądali holowania od mariny do główek portu czy w drugie mańkie.

W Jastarni w kapitanacie przyjęto nas bardzo miło i nie robili żadnych problemów w halsowaniu się bez silnika czy asysty po basenie od slipu do główek i wąskim dla większych torem podejściowym przez płytkie. Powiedzieli, że będą o naszej obecności pamiętać i prosili tylko żeby mieć radio na nasłuchu i w razie czego stosować się do sugestii jak będzie coś większego wchodziło/wychodziło. Jeszcze nam prognozy dwa razy pokazywali /pierwsza sobota września :mrgreen: /


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak pisałem, pewnie zależy od wielkości jachtu. Ja byłem bez silnika w każdym morskim polskim porcie, z wyjątkiem Gdańska (tam byłem na holu, bo...) i nikt nie robił problemów w zasadzie. Ale co mieli robić problemy, jak silnika zwyczajnie jacht nie miał?
Jastarnia jest duża, miejsca sporo, można się pewnie dogadać, zwłaszcza poza ścisłym sezonem.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Yigael napisał(a):
W Kołobrzegu

Byłem Pallasem w Kołobrzegu, bez silnika i bez radia :) Rok 2009. Ale tam bez silnika jest słabo i byłem w dużym stresie, bo przez wysokie brzegi wiatr znikał.
Ale pytający mówil o portach Zatoki. Dlatego podałem, które podałem.
W sumie w Pucku (jachtowym) też pewnie można. W rybackim to już ciężko technicznie się wyrobić, ale Pallasem dawałem radę ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 15:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
waliant napisał(a):
Jastarnia jest duża


Pamiętaj, że dla kapitanatu czym innym być może sprawne wejście jachtu bez silnika na nocleg, a czym innym kursowe tłuczenie manewrów na żaglach przez pół dnia.

Chcieliśmy potrenować, a nie tylko wejść czy wyjść, nie wiedzieliśmy jeszcze, że okienko zmusi nas do gonitwy na zachód to woleliśmy pogadać. Z dobrym skutkiem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Byłem Pallasem w Kołobrzegu, bez silnika i bez radia :) Rok 2009


A kiedy Cię wyciągałem bez silnika z Łeby ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
Pamiętaj, że dla kapitanatu czym innym być może sprawne wejście jachtu bez silnika na nocleg, a czym innym kursowe tłuczenie manewrów na żaglach przez pół dnia.

No tak, to prawda.
Dlatego też pogadać trzeba, i może warto jednak spróbować.

bury_kocur napisał(a):
A kiedy Cię wyciągałem bez silnika z Łeby ?

Wcześniej, to były Regaty Heweliusza, rok 2008.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2017, o 09:04 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Dziękuję Wam wszystkim za dyskusję. Temat jest ważny i warto o tym mówić i pisać w różnych miejscach. W obecnej sytuacji powoli zaczyna zanikać umiejętność manewrów portowych na żaglach. Program szkolenia przy ubieganiu się o stopnie żeglarskie mamy jaki mamy. Jeśli komuś bardziej zależy na umiejętnościach niż patencie (co nie zawsze idzie w parze)będzie chciał się doszkalać.
Czym innym jest wykonanie manewru podejścia do nabrzeża na żaglach przez osobę doświadczoną a czym innym nauka osób, które taki manewr będą wykonywać po raz pierwszy. Szkolenie specjalnie robię przed sezonem( kwiecień - maj) aby w portach było jak najmniej jachtów. Jednak ostateczna decyzja( mogę czy nie mogę) zależy od władz portu. Kiedyś na Helu nie dostałem zgody na manewrowanie na silniku przy prawie pustym porcie a innym razem dali mi zgodę w warunkach kiedy było mało miejsca i dosyć mocno wiało.
Na Helu dobrym miejscem byłby awanport pod warunkiem zamontowania innych odbijaczy przy nabrzeżu. Te które są stwarzają niebezpieczeństwo uszkodzenia jachtu.

Nauka manewrów podejścia na żaglach do nabrzeża to również duży stres dla instruktora ciągłe kontrolowanie oraz przewidywanie tego co zrobi kursant. Czasem można nie zdążyć zareagować i nieszczęście gotowe. Kto odpowiada - instruktor. Znam takich instruktorów , którzy manewr podejścia na żaglach pokazują osobiście i nie pozwalają kursantowi dotykać steru. Jednak chyba nie o to chodzi. Do nauki potrzeba miejsca w porcie i woli ze obsługi portu.
Brakuje typowych miejsc do nauki manewrów. Jeśli chcemy mieć coraz lepszych żeglarzy warto aby nasi włodarze pomyśleli o takich miejscach. To jest dla bezpieczeństwa osób , które trzymają swoje jachty w marinach, jak również i dla firm czarterowych, czarterujących i ich rodzin. Mam nadzieję, że to kiedyś zmieni i powstaną takie miejsca gdzie będzie można uczyć manewrowania w warunkach portowych.

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2017, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maciekm1 napisał(a):
Mam nadzieję, że to kiedyś zmieni i powstaną takie miejsca gdzie będzie można uczyć manewrowania w warunkach portowych.


Maćku - pierwsze szlify żeglarskie robiłem w 74 w Jadwisinie.

Mieliśmy tam wtedy taki spory wyciągany na wodę - i stawiany na kotwicy - pomost manewrowy obwieszony dookoła obijaczami i to był bardzo dobry pomysł na naukę podchodzenia do pomostu.

Miałeś możliwość podejścia do niego pod każdym kątem do wiatru a jak nawet kursant uderzył weń to szkody nikomu nie narobił.

Dziś nie wiem czy taką prosta metodę na kursach stosują - u nas w Neptunie widuję czasem kursantów z klubów obok ćwiczących od zewnątrz portu dojście do pomostu ale tak można tylko bokiem.

Kilka lat wstecz uczyłem na Helu mego kolegę wchodzenia między Ygreki dziobem i rufą ale port był pusty a kapitanat wyraził zgodę na moje manewry.

Stąd moja propozycja Helu.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2017, o 09:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Maciekm1 napisał(a):
Temat jest ważny i warto o tym mówić i pisać w różnych miejscach. W obecnej sytuacji powoli zaczyna zanikać umiejętność manewrów portowych na żaglach. Program szkolenia przy ubieganiu się o stopnie żeglarskie mamy jaki mamy.


Ja bym jeszcze dodał do takiego szkolenia stawanie rufą do keji na kotwicy.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2017, o 09:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
junak73 napisał(a):
Ja bym jeszcze dodał do takiego szkolenia stawanie rufą do keji na kotwicy.


Bardzo przydatny manewr - szczególnie w Chorwacji ale i u nas stosowany coraz częściej.

Ponieważ pływam często praktycznie jednoosobowo bo Marzena nie pomoże mi za wiele - do wykonywania takiego manewru zdublowałem u siebie sterowanie windą kotwiczną i założyłem drugi pulpit manewrowy kotwicy przy kole sterowym.

Robota była prosta - jeden przewód trzy żyłowy więcej przez długość jachtu i jeden nieskomplikowany sterownik.

Wielokrotnie podchodziłem tak rufą i jest to manewr bez kłopotów wykonywalny, ale fakt - Zbyszek ma rację - trzeba go parę razy przećwiczyć.

Z odejściem z takiego postoju jednoosobowo jest gorzej bo nie jestem w stanie jednocześnie sterować, obsługiwać cum rufowych, wyciągać kotwicy i dodatkowo jeszcze myć wciągany łańcuch i kotwicę.

Dlatego po takim manewrze muszę potem wywalić cały łańcuch z kotwicą raz jeszcze do wody i spokojnie umyć całość tego żelaznego ustrojstwa wciągając je ponownie.

W miarę możliwości robię to na głębokiej wodzie ale czasem sie nie udaje i trzeba w porcie.

Ale manewr wart jest przećwiczenia.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2017, o 10:21 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
W moim szkoleniu jest miejsce na naukę cumowania rufa do nabrzeża potocznie ten manewr jest nazywany śródziemnomorskim.
Włodek masz rację Hel jest dobrym miejscem i bardzo często właśnie tam płynę aby ćwiczyć manewry z kursantami. Przeważnie w Sopocie, Gdyni, Jastarni nie robią problemów. Jednak to są głownie manewry na silniku. Trochę inaczej wygląda sytuacja z nauką manów na żaglach.
Hel ma jeszcze jedną zaletę. W porcie potrafią pojawić się prądy wiatrowe i silniejsze porywy wiatru na tyle istotne, że trzeba analizować ich występowanie przy manewrach portowych. Cenna wskazówka,o czym niektórzy zapominają, że przy manewrach portowych trzeba analizować kierunek wiatru, prądu, itp.

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2017, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maciekm1 napisał(a):
Włodek masz rację Hel jest dobrym miejscem i bardzo często właśnie tam płynę aby ćwiczyć manewry z kursantami.


Jest jeszcze jeden sposób zdecydowanie najmniej "kolizyjny" - tyczka zakotwiczona w dowolnym miejscu.

Wybierasz sobie punkt - byle niezbyt głęboki - walisz do wody tyczkę z flagą i z kotwicą.

Jak tak też często ćwiczę załogę - sposób kompletnie nieinwazyjny dla innych a możesz sobie dawkować falowanie + wiatr.

Bo bardzo proszę - mamy falkę np. metrową + wiatr 20 kn. i musimy podejść do tyczki ... np. rufą z wiatrem i się przed nią zatrzymać.

To też niezły sposób na naukę dochodzenia do punktu a nikomu krzywdy nie zrobisz.

Na początek Rozlewisko Wisły jest do tego manewru znakomite.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2018, o 13:33 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Zostały 2 ostatnie miejsca.

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sty 2018, o 10:11 

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 11:39
Posty: 183
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
Na chwilę obecną brak wolnych miejsc. Kilka osób pytało nie o wolne miejsca. Jeśli ewentualnie zwolni się jakieś miejsce wtedy dam znać.

_________________
Pozdrawiam
Maciej Mickiewicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: marioczewa i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL