Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 wrz 2020, o 19:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 wrz 2020, o 13:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 wrz 2020, o 12:37
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cześć,
czy orientujecie się, gdzie w Polsce (najlepiej w Trójmieście) można zrobić kurs na sternika motorowodnego po angielsku? To znaczy i kurs i egzamin w języku angielskim.

Dziękuję z góry za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2020, o 17:23 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:46
Posty: 1781
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 330
Otrzymał podziękowań: 289
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
spróbuj w Akademi Jachtingu w Jastarni

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2020, o 17:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2020, o 13:38
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Z góry zaznaczam, że nie znam tej firmy, ale po szukaniu w Google ją znalazłem. Chwalą się, że:
Cytuj:
"DLA OBCOKRAJOWCÓW – Kursy i EGZAMINY w języku: ANGIELSKIM, NIEMIECKIM, HISZPAŃSKIM + 400 ZŁ".


Przy czym zastrzegam, że dla mnie praktyka przeprowadzania egzaminu (nie szkolenia) w języku innym niż polski jest wątpliwa prawnie.

Strona internetowa:
https://wilkmorski.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2020, o 22:37 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4263
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 671
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Nie sądzę, aby był to problem, skoro sensowne egzaminacyjne zadanie nawigacyjne, na JSM, obejmujące pływy i prądy powinno być oparte o pomoce wydawane w języku obcym /BHMW nie wydaje, ani Atlasów Prądów, ani Tabel Pływów, ani map z tabelami prądów/.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2020, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 wrz 2020, o 12:37
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki, napisałem do nich. Też mi się wydaje, że powinno to być problemem, ale oczywiście jeszcze to sprawdzę.
Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2020, o 19:13 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 11:54
Posty: 283
Podziękował : 33
Otrzymał podziękowań: 31
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
B199 napisał(a):
Przy czym zastrzegam, że dla mnie praktyka przeprowadzania egzaminu (nie szkolenia) w języku innym niż polski jest wątpliwa prawnie.


Akademia Jachtingu szkoli też w systemie RYA. W czym jest wątpliwość prawna w szkoleniu/egzaminowaniu w języku organizacji wystawiającej dokumenty?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2020, o 21:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2020, o 13:38
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Problem jest taki, że po kursie i egzaminie RYA nie nabywasz uprawnień sternika motorowodnego. I tu wątpliwości co języka angielskiego nie ma, nie jest to polski egzamin państwowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2020, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 12:31
Posty: 305
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
B199 napisał(a):
Problem jest taki, że po kursie i egzaminie RYA nie nabywasz uprawnień sternika motorowodnego. I tu wątpliwości co języka angielskiego nie ma, nie jest to polski egzamin państwowy.
A to ciekawe jest . To jakich uprawnień się nabywa?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"Nigdy nie polemizuj z idiota bo najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a pozniej pokona doswiadczeniem " M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2020, o 22:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2020, o 13:38
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: JSM
piotras napisał(a):
B199 napisał(a):
Problem jest taki, że po kursie i egzaminie RYA nie nabywasz uprawnień sternika motorowodnego. I tu wątpliwości co języka angielskiego nie ma, nie jest to polski egzamin państwowy.
A to ciekawe jest . To jakich uprawnień się nabywa?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Żadnych. RYA wystawia co do zasady nieobowiązkowe certyfikaty kompetencji, po prostu. Honorowane i bardzo szanowane przez armatorów na całym świecie, ale nie wiążą się z nimi konkretne uprawnienia. W UK na jachtach rekreacyjnych do 24 metrów obowiązuje wszak bezpatencie, żadne uprawnienia nie są wymagane :)

Konkretne uprawnienia nabywa się, gdy na podstawie certyfikatów RYA uzyskuje się commercial endorsement lub ICC, bo jak wyżej wskazałem, sam certyfikat nie wiąże się uprawnieniami. Dopiero po uzyskaniu CE lub ICC zyskujesz uprawnienia i stosowny dokument, o którym mowa w art. 37a ust. 6 ustawy o żegludze śródlądowej, który może zastąpić polski patent żeglarski, przy żeglowaniu na statku polskiej bandery.

Cytuj:
Art. 37a ust. 6 UŻŚ
Osoba, która uzyskała uprawnienia do uprawiania turystyki wodnej w innym państwie, może uprawiać turystykę wodną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie posiadanych uprawnień potwierdzonych stosownym dokumentem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2020, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 12:31
Posty: 305
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
A jak uzyskać CE lub ICC mając , jak to zrozumiałem na podstawie Twojego tekstu „ zaświadczenie „ o przebytym kursie i egzaminie RYA ?
Do 24 metrów mówisz? Czyli jakieś 72 stopy? Bez uprawnień ? W UK ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"Nigdy nie polemizuj z idiota bo najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a pozniej pokona doswiadczeniem " M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 01:02 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4263
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 671
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
B199 napisał(a):
W UK na jachtach rekreacyjnych do 24 metrów obowiązuje wszak bezpatencie, żadne uprawnienia nie są wymagane


Proponuję się zapoznać z prawem funkcjonującym w UK, a potem produkować się na forum.

1. Jeśli mam jacht rekreacyjny, służący do komercyjnego uprawiania żeglarstwa, to żadne prawo brytyjskie nie zmusi mnie do tego abym czarterował ten jacht osobie nie posiadającej patentu.
2. Jeśli mam jacht rekreacyjny, służący do komercyjnego uprawiania żeglarstwa, który wynajmuję wraz z sobą jako skipperem, to prawo brytyjskie nakłada na mnie obowiązek posiadania odpowiednich uprawnień.
3. Jeśli mam jacht rekreacyjny do 24 metrów długości do użytku własnego, i nie będę żeglować na nim komercyjnie/zarobkowo, to nie potrzebuję patentu taki jacht będzie się nazywał w ichniejszej nomenklaturze pleasure craft

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 12 wrz 2020, o 01:24 przez ins, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 01:22 

Dołączył(a): 24 gru 2018, o 00:34
Posty: 138
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: brak
Czy w 1 i 2 punkcie potrzeba będzie wtedy posiadanie CE lub ICC, o których użytkownik B199 wspomniał?

I czy jakieś prawo brytyjskie zmusi cię do czarterowania swojego jachtu tylko posiadaczom patentu?

Zapytam tu, zamiast googlować


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 01:39 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4263
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 671
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Musze się wycofać z części wypowiedzi i przeprosić B199.
W nomenklaturze polskiej jacht komercyjny i rekreacyjny to nie to samo, podobnie jak w UK.
Tym niemniej, w momencie kiedy w UK jachtem rekreacyjnym będzie się chciało czasowo popływać komercyjnie, należy spełnić wówczas wymagania dla jachtu zakwalifikowanego jako komercyjny.

https://www.rya.org.uk/knowledge-advice ... -Code.aspx

Tym niemniej nie ma czegoś takiego jak obowiązkowe bezpatencie w UK, do 24 metrów.
Po prostu można nie posiadać certyfikatów i uprawnień, jeśli się żegluje na własnym jachcie niekomercyjnie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 07:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11845
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
piotras napisał(a):
B199 napisał(a):
Problem jest taki, że po kursie i egzaminie RYA nie nabywasz uprawnień sternika motorowodnego. I tu wątpliwości co języka angielskiego nie ma, nie jest to polski egzamin państwowy.
A to ciekawe jest . To jakich uprawnień się nabywa?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Chodzi o to, że , po uzyskaniu patentu jachtowego sternika morskiego, nabywa się z automatu uprawnienie motorowodnego sternika morskiego. Trzeba tylko złożyć do PZMINW (Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego) wniosek o wydanie patentu, przedkładając patent jsm jako podstawę do jego wydania i zapłacić 50 zł.

W przypadku certyfikatów RYA ta zasada nie obowiązuje.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 12:31
Posty: 305
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
Kurczak napisał(a):
piotras napisał(a):
B199 napisał(a):
Problem jest taki, że po kursie i egzaminie RYA nie nabywasz uprawnień sternika motorowodnego. I tu wątpliwości co języka angielskiego nie ma, nie jest to polski egzamin państwowy.
A to ciekawe jest . To jakich uprawnień się nabywa?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Chodzi o to, że , po uzyskaniu patentu jachtowego sternika morskiego, nabywa się z automatu uprawnienie motorowodnego sternika morskiego. Trzeba tylko złożyć do PZMINW (Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego) wniosek o wydanie patentu, przedkładając patent jsm jako podstawę do jego wydania i zapłacić 50 zł.

W przypadku certyfikatów RYA ta zasada nie obowiązuje.
Jak kolega zrobi kurs motorowodny RYA to będzie sternikiem motorowodnym. To po pierwsze . Po drugie nawet gdy zrobi sailing YACHT day skipper to za £45 lub free ( jeśli ma RYA Membership ) otrzyma ICC , gdzie będzie także licencja na motorboats do 10m LOA.
Mam natomiast pytanie . Czy czarter zagraniczny możliwy jest na podstawie polskiego patentu , czy trzeba mieć ICC lub inny międzynarodowy certyfikat ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"Nigdy nie polemizuj z idiota bo najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a pozniej pokona doswiadczeniem " M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 11:46 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4263
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 671
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
W UK podobnie jak w Chorwacji, Turcji, Hiszpanii
etc polski patent jest wystarczający do wyczarterowania jachtu.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 12:31
Posty: 305
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
ins napisał(a):
W UK podobnie jak w Chorwacji, Turcji, Hiszpanii
etc polski patent jest wystarczający do wyczarterowania jachtu.

Piotr Siedlewski
Czyli, że z polskim patentem w ręku mogę jechać np do Chorwacji i spokojnie wyczarterują mi jacht?


https://improvesailing.com/destinations ... or-croatia

https://www.rejsyiszkolenia.pl/patent-czy-certyfikat
Przyznam , w świetle tych artykułów czuję się trochę zmieszany .


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"Nigdy nie polemizuj z idiota bo najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a pozniej pokona doswiadczeniem " M Twain


Ostatnio edytowano 12 wrz 2020, o 12:39 przez piotras, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 12:33 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4263
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 671
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... L5mtMn5-dR

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 13:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 12:31
Posty: 305
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
Czyli , że mogę zabrać patent wydany w Polsce przez PZŻ i na jego podstawie wyczarteruję jacht. Tak mam to rozumieć ? Nie potrzeba konwertować na ICC lub ISSA?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"Nigdy nie polemizuj z idiota bo najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a pozniej pokona doswiadczeniem " M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 14:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 17:44
Posty: 1425
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 248
Otrzymał podziękowań: 205
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
piotras napisał(a):
Czyli , że mogę zabrać patent wydany w Polsce przez PZŻ i na jego podstawie wyczarteruję jacht. Tak mam to rozumieć ? Nie potrzeba konwertować na ICC lub ISSA?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nie, nie potrzebujesz.
Tylko w CRO ktokolwiek z załogi musi jeszcze mieć SRC i wynajmujesz jacht.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 12:32
Posty: 11845
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1570
Otrzymał podziękowań: 1561
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
To jeszcze wytłumacz co to jest SRC. :)

To certyfikat radiooperatora bliskiego zasięgu uprawniający do obsługi morskiej UKF-ki.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" a także "chamską hołotą", "zdradziecką mordą" oraz "kanalią"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 22:09 

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 03:26
Posty: 4263
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 671
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Kurczak napisał(a):
To certyfikat radiooperatora bliskiego zasięgu uprawniający do obsługi morskiej UKF-ki.

Nie do końca. Do obsługi VHF wystarczy.
Cytuj:
VHF - świadectwo operatora radiotelefonisty VHF – uprawniające do obsługi urządzeń radiotelefonicznych pracujących w tzw. zakresie morskim VHF (156-174 MHz). Nadaje uprawnienia, które zawierają się w uprawnieniach nadawanych przez wszystkie pozostałe rodzaje świadectw.

Zakres SRC jest znacznie większy:
Cytuj:
SRC - świadectwo operatora łączności bliskiego zasięgu – uprawniające do obsługi urządzeń radiowych wykorzystujących częstotliwości i techniki stosowane w GMDSS na statkach morskich niepodlegających przepisom Konwencji SOLAS, na obszarze morza A1;


Piotr Siedlewski



Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2020, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 12:31
Posty: 305
Podziękował : 98
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: skip ICC RYA
Kurczak napisał(a):
To jeszcze wytłumacz co to jest SRC. :)

To certyfikat radiooperatora bliskiego zasięgu uprawniający do obsługi morskiej UKF-ki.
No co Ty ? W życiu bym się nie domyślił . Czy to to samo co VHF ? Czegoś tam chcieli jak czarterowałem w Chorwacji , ale kto by tam znał chorwacki , więc dawałem im wszystkie certyfikaty jakie miałem . Nawet ten z IV dye injection competency .


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
"Nigdy nie polemizuj z idiota bo najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu a pozniej pokona doswiadczeniem " M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2020, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 12:31
Posty: 16306
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 1662
Otrzymał podziękowań: 3073
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie konieczne
Ognisty Szkwał napisał(a):
Tylko w CRO ktokolwiek z załogi musi jeszcze mieć SRC i wynajmujesz jacht.
Żeby nie uogólniać zanadto, to w każdym innym kraju też.

A to powyższe dotyczy tylko jachtów wyposażonych w radio (tu akurat VHF)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL