Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
kurs st. j. Poznań - Szczecin https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=43&t=12924 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Sea-adventure.eu [ 4 wrz 2012, o 21:39 ] |
Tytuł: | kurs st. j. Poznań - Szczecin |
Zostały ostatnie miejsca na kursie na stopień sternik jachtowego organizowanego przez firmę Sea Adventure. Zaczynamy w połowie września, sesja manewrowa 19-23.09 (Szczecin). Zajęcia teoretyczne od września do października (egzamian IIga połowa października). http://www.sea-adventure.eu/index.php/p ... htowy.html Zapraszam w imieniu całej załogi, Tomek http://www.sea-adventure.eu |
Autor: | Jaromir [ 4 wrz 2012, o 22:22 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
Sea-adventure.eu napisał(a): Zajęcia teoretyczne od września do października (egzamian IIga połowa października). Myślisz, ze w drugiej połowie października będzie jakas podstawa do egzaminowania albo do wydawania jakiś patentow, np. sternika? |
Autor: | morka [ 5 wrz 2012, o 06:19 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
Cześć! Myślę, że nie będzie żadnej podstawy. Próbuję się dowiedzieć coś w PZŻ-cie co zamierzają, ale się jeszcze nie dowiedziałem. Za to w motorowodnym wszystkie egzaminy muszą się zakończyć do 15-go października. Potem nie rejestrują kursów i egzaminów. Tak, że Tomek pomyśl nad zrobieniem kursu do 15-go października, ja profilaktycznie swój kurs z egzaminem na 20-go odwołałem ![]() ![]() Pozdrawiam Piotrek Lewandowski |
Autor: | Jaromir [ 5 wrz 2012, o 06:50 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
morka napisał(a): szkoda, Większa jeszcze szkoda to będzie jak minister Mucha nie wyrobi się na wiosnę...Przypomnę - projekt rozporzadzenia musi zostać opublikowany w BIP ministerstwa sportu. Następnie powinien minąć pewien czas na "konsultacje społeczne (nie jest określony, więc jak g... trafia w wentylator, to bywa on skracany poniżej wszelkiej przyzwoitości, jak już drzewiej bywało...). Wszelkie uwagi z konsultacji publikowane być powinny w BIP. Potem projekt może być zmieniany zgodnie z sugestiami z konsultacji (lub nie...). Następnie projekt musi być ponownie opublikowany w BIP. Powstają do niego dokumenty takie jak ocena zgodności z prawem UE i ocena wpływu na finanse publiczne, skutki społeczne... Następnie projekt jest wysyłany do wszystkich innych ministerstw i do centum legislacyjnego. Z ministerstw, po kilku tygodniach co najmniej (teoretycznie 30 dni, ale bywa i 100...) projekt wraca - z uwagami lub bez. Znów wszelkie pisma w sprawie projektu publikowane są w BIP... Jeżeli następują istotne zmiany - proces konsultacji ministerialnych jest powtarzany. Etc, etc... "Normalny" projekt rozporządzenia procedowany jest minimum pół roku. Oczywiscie - jak ktoś (najczęściej premier) się uprze, to przeprowadzi cały proces tworzenia rozporzadzenia w 2-3 tygodnie, wymuszając jakieś "szybkie ścieżki". Ale jakoś wątpię, aby groziło to wiszącemu od kilku lat w próżni rozporządzeniu "patentowemu"... |
Autor: | morka [ 5 wrz 2012, o 07:47 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
pierdupierdu napisał(a): Większa jeszcze szkoda to będzie jak minister Mucha nie wyrobi się na wiosnę... Cześć! A jestem w stanie się założyć, że się nie wyrobi. Między innymi dlatego jestem zwolennikiem dobrowolności patentów, a nie przymusu. Kuźwa miałbym wtedy rozporządzenia w tzw. głębokim poważaniu. Jak ktoś by koniecznie chciał pamiątkowy certyfikat po szkoleniu dostałby dyplom, lub zdał sobie egzamin na ISSA. A tak - czort wie co robić z następnym sezonem, a to już czas na planowanie. Ech... chyba moim największym przejawem patriotyzmu jest to, że jeszcze nie uciekłem z tego kraju ![]() Pozdrawiam Piotrek Lewandowski |
Autor: | ins [ 5 wrz 2012, o 08:20 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
morka napisał(a): . A tak - czort wie co robić z następnym sezonem, a to już czas na planowanie. Brak rozporządzenia przeszkadza w wydawaniu własnych pamiatkowych certyfikatów i w planowaniu szkoleń i rejsów ??? Piotr Siedlewski |
Autor: | morka [ 5 wrz 2012, o 08:36 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
ins napisał(a): Brak rozporządzenia przeszkadza w wydawaniu własnych pamiatkowych certyfikatów i w planowaniu szkoleń i rejsów ??? Cześć! Nie w tym nie przeszkadza ![]() Natomiast, o ile się nie mylę, to żeby poprowadzić sobie łódkę np. po Zatoce Gdańskiej, dalej będę musiał mieć minimum sternika jachtowego? A nie będzie go można legalnie zdobyć, przy braku rozporządzenia? Bo jeśli się mylę - to proszę mnie sprostować - prawnikiem nie jestem. Aha info z PZŻ - też egzaminy i szkolenia mają się skończyć do 15-go października. Pozdrawiam Piotrek |
Autor: | Były_User 934585 [ 5 wrz 2012, o 09:50 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
ins napisał(a): morka napisał(a): . A tak - czort wie co robić z następnym sezonem, a to już czas na planowanie. Brak rozporządzenia przeszkadza w wydawaniu własnych pamiatkowych certyfikatów i w planowaniu szkoleń i rejsów ??? Ależ w niczym nie przeszkadza a nawet jest zgodne z filozofią liberalizatorów. Pamiętać trzeba tylko aby wydawane certyfikaty nie przypominały "patentów". |
Autor: | Bastard [ 5 wrz 2012, o 18:09 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
Jacek Woźniak napisał(a): Ależ w niczym nie przeszkadza a nawet jest zgodne z filozofią liberalizatorów Chyba jednak przeszkadza, bo to, że można żeglować na jachcie powyżej 7.5m stwierdza (zgodnie z Ustawą a nie Rozp.) dokument wydany przez właściwy związek sportowy. A to oznacza, że te inne certyfikaty nie mają z punktu widzenia Ustawy żadnej wartości. Brak rozp. będzie tylko oznaczał brak podstaw do zdobycia nowych uprawnień. No chyba, że się mylę.... |
Autor: | Były_User 934585 [ 5 wrz 2012, o 18:14 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
Oj, chyba nie zauważyłeś do czego się odniosłem? |
Autor: | Jaromir [ 5 wrz 2012, o 18:30 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
bastard napisał(a): Jacek Woźniak napisał(a): Ależ w niczym nie przeszkadza a nawet jest zgodne z filozofią liberalizatorów Chyba jednak przeszkadza, bo to, że można żeglować na jachcie powyżej 7.5m stwierdza (zgodnie z Ustawą a nie Rozp.) dokument wydany przez właściwy związek sportowy. A to oznacza, że te inne certyfikaty nie mają z punktu widzenia Ustawy żadnej wartości. Brak rozp. będzie tylko oznaczał brak podstaw do zdobycia nowych uprawnień. Ba - w tej chwili luźno sobie z domowym prawnikiem dywaguję na temat ważnosci... wszystkich dotychczas wydanych patentów ![]() No bo do tej pory każdy kolejny ukaz patentowy zawierał zapis o tym, ze "uprawnienia wydane na podstawie dotychczas obowiązujących przepisow zachowują swoją ważność..." A teraz - zabraknie "nowego" ukazu - nie będzie zatem nigdzie potwierdzenia, że te kwity, które wydano na podst. starych, nieobowiązujących już regulacji są nadal "ważne"... ![]() Nooooo - to pozostaje jedyne pewne wyjście - wydrukować sobie Oświadczenia - takie jakie przedstawiono tu: viewtopic.php?f=17&t=11086&p=142161&hilit=o%C5%9Bwiadczenie#p142161 PS - jak ja lubię, kiedy uporczywa mania regulowania sama się ośmiesza... brakiem regulacji ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Były_User 934585 [ 6 wrz 2012, o 06:26 ] |
Tytuł: | Re: kurs st. j. Poznań - Szczecin |
pierdupierdu napisał(a): Ba - w tej chwili luźno sobie z domowym prawnikiem dywaguję na temat ważnosci... wszystkich dotychczas wydanych patentów ![]() No to cmoknij ode mnie Iwę w łapkę ![]() pierdupierdu napisał(a): A teraz - zabraknie "nowego" ukazu - nie będzie zatem nigdzie potwierdzenia, że te kwity, które wydano na podst. starych, nieobowiązujących już regulacji są nadal "ważne"... ![]() Ale też nie są określone nowe więc nie można mówić, że "stare" nie spełniają wymogów... ![]() pierdupierdu napisał(a): Nooooo - to pozostaje jedyne pewne wyjście - wydrukować sobie Oświadczenia - takie jakie przedstawiono tu: viewtopic.php?f=17&t=11086&p=142161&hilit=o%C5%9Bwiadczenie#p142161 Ja tam widzę całkiem zgodne z obowiązującymi przepisami rozwiązanie, przynajmniej na morzu. Trzeba się dobrze wczytać w tekst artykułu 62 i dojść do przekonania, że nie mówi on o tym, że tylko dokumenty wydane na podstawie art 37a... są jedynymi uprawniającymi do żeglowania. W skrócie nie tylko te są ważne ale te też są ważne. ![]() ![]() pierdupierdu napisał(a): PS - jak ja lubię, kiedy uporczywa mania regulowania sama się ośmiesza... brakiem regulacji ![]() ![]() ![]() Ja też "wyczekuję" sytuacji kiedy poziom zdurnienia regulacji doprowadzi do powszechnego wQnia tak, że będą możliwe prawdziwe zmiany. Ps: Zupełnie poważnie to zawsze możemy się odwołać do obowiązującej ustawy o żegludze śródlądowej Art. 72. 1. Dokumenty kwalifikacyjne, żeglarskie załogi i rejestracyjne statków, świadectwa zdolności żeglugowej oraz świadectwa pomiarowe wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność do czasu ich wymiany w zakresie, na jaki zostały wydane. Za wymianę dokumentów pobiera się opłaty w wysokościach określonych w załączniku do ustawy. W zamyśle dotyczy żeglugi zawodowej ale... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |