Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 23:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Jakie warsztaty powinien prowadzić Samoster? cz.1
AIS 30%  30%  [ 3 ]
Analiza wypadku morskiego 10%  10%  [ 1 ]
Astronawigacja 20%  20%  [ 2 ]
Bezpieczeństwo w praktyce (flary...) 0%  0%  [ 0 ]
Bojery 0%  0%  [ 0 ]
Budowa jachtów 0%  0%  [ 0 ]
Diesel 10%  10%  [ 1 ]
Dobra Praktyka Morska 10%  10%  [ 1 ]
Dzielność / stateczność jachtu 20%  20%  [ 2 ]
Dziennik jachtowy 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 10
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lis 2013, o 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Ankieta została rozbita na cztery części, ponieważ jest 40 opcji a można zrobić ankietę z 10 opcjami.

Na każdy z tych tematów możemy zaprosić prelegentów na wtorkowe spotkania.
Co Was najbardziej interesuje?

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12944
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2912
Otrzymał podziękowań: 2585
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
A dlaczego tylko jeden wariant można wybrać?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lis 2013, o 19:02 

Dołączył(a): 2 cze 2013, o 21:53
Posty: 12
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: już niedługo
Kuracent napisał(a):
Co Was najbardziej interesuje?
Czterdziestu prelegentów? To czterdzieści tygodni. Odliczając tygodnie "świąteczne i noworoczne" wychodzi prawie rok! Więc dlaczego kończycie w marcu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2013, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Stara Zientara napisał(a):
A dlaczego tylko jeden wariant można wybrać?


Gdyby było 40 opcji w jednej ankiecie to myślałem o ok. 5-ciu możliwych odpowiedziach. Bo w ciągu sezonu jesienno-wiosennego przewiduje, że mniej więcej tyle warsztatów da się zrobić. Pozostałe byłyby o rejsach. Gdyby dać więcej opcji do wyboru, to każdy zaznaczałby prawie wszystko. Tak mam nadzieję uzyskać jednego zwycięzcę z każdej kategorii i wtedy stanę na głowie, aby zorganizować taką prelekcję. Innymi słowy każdy zastanowił się z jakiego szkolenia najbardziej ucieszyłby się, przy założeniu, że poprowadzi je najlepszy specjalista w kraju w danej dziedzinie lub osoba, którą ma na myśli. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ktoś w dyskusji napisał, że głosował np. na pomoce żeglarskie ale na szkolenie z NAVTEXu też by przyszedł. Głosy z dyskusji też będę uwzględniał.

karamustafa napisał(a):
Czterdziestu prelegentów? To czterdzieści tygodni. Odliczając tygodnie "świąteczne i noworoczne" wychodzi prawie rok! Więc dlaczego kończycie w marcu?


Będziemy starać się robić spotkania do 28 kwietnia. Potem jest czas na rejsy. Mało osób przychodziłoby. Nie miałby kro organizować. Nie byłoby łatwo o prelegentów, bo wtedy właśnie pracują. Ale w ostatnich 7 latach udało się w Warszawie przeprowadzić ogromną większość z tematów, które są w ankietach. Zaraz zrobię dokładniejszą statystykę. Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych 7 lat uda się zorganizować większość z tych 40 tematów.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2013, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Na ankiete nie odpowiem, bo nie mam szans uczestniczyć. Ale metodyka Kuracenta wydaje sie pragmatyczna.
Gorzej z samymi pytaniami a w ankiecie. Obok konkretnych są niezwykle ogólnikowe.
Hasło "dotra praktyka" morska na przykład.
Z kolei "analiza wypadku morskiego", czy chodzi o sposoby i metody analizowania, czy o analizę konkretnego wypadku, którego?
Tematy o budowie jachtu (budowa w sensie opis elementów, czy jak zbudowac jacht?) i o dzienniku jachtowym wydaja mi sie bezsensowne.
AIS, Astro, DPM, stateczność i diesel wydają sie sensowne.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: Kuracent, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2013, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Podziękowałem za bardzo konkretną treść. A pośrednio wypowiedziałeś się też w ankiecie. BTW Zapraszamy do Warszawy na spotkania zarówno w roli "słuchacza" jak i "gospodarza spotkania".

Colonel napisał(a):
Z kolei "analiza wypadku morskiego", czy chodzi o sposoby i metody analizowania, czy o analizę konkretnego wypadku, którego?


Analizę konkretnego wypadku.

Był już taki wykład:
19 kwietnia 2011 Janusz Zbierajewski "Uczmy się na cudzych błędach"

Marek zapraszał tak:

Cytuj:
Janusz "Zbieraj" Zbierajewski obiecał na przykładzie kilku orzeczeń Izby Morskiej omówić sytuację jaka panowała na jachtach tuż przed katastrofą oraz skomentować błędy, które były jej pośrednią i bezpośrednią przyczyną.

Czyli krótko mówiąc, pomoże nam zrozumieć co było praprzyczyną nieszczęścia i czy można było nieszczęściu zawczasu zapobiec?


A po wykładzie z dyskusją opinie były takie:

JoEve napisał(a):
Byłam tylko na kilku, ale ten oceniam jako najciekawszy i oczywiście najbardziej pouczający ...


Kuracent napisał(a):
JoEve napisał(a):
Podobał mi się niezmiernie i nie zauważyłam kiedy się skończył.


Ja też nie zauważyłem.

Kilka zdań trzeba powiedzieć, może ktoś rozwinie?

Było dużo o roli Izby Morskiej. Czym różni się od sądu? Czy lepiej, aby pozostały - czy też ich kompetencje zgodnie z sugestią UE powinny być przeniesione do sądów powszechnych?

Było dużo o roli słynnego Delegata Ministra Infrastruktury. (choć to pod różne ministerstwa w historii podlegało). Ich kuriozalne wypowiedzi są już chyba przysłowiowe wśród żeglarzy.

Były przykłady konkretnych wypadków. Ale nie chodziło o proste przedstawienie Orzeczenia Izby Morskiej. To wszyscy znamy. Były dodatkowe opowieści, komentarze, anegdoty z pierwszej ręki.

Były opowieści o jachtach, które ponoć były w totalnym zagrożeniu a tymczasem spokojnie 'żeglowały' bez załogi aby najczęściej spokojnie 'wysztrandować'. Przykłady jachtów, które nie potrzebują załogi, aby pływać to jak wiadomo choćby Rzeszowiak czy Kmicic.

Było przypomniane, żeby nie opuszczać jachtu dopóki nie tonie. Pisał o tym Nick Ward w 'Pozostawiony śmierci'. Mówią o tym wszyscy. Wszyscy to wiedzą. Ale jednak często załogi próbują opuszczać jacht. Częstokroć z dużymi stratami. Także śmiertelnymi.
Zbieraj powiedział, że zna tylko dwa przykłady pozytywne pomocy dużego statku dla załogi małego jachtu: Spaniel i Oskard.

Nie chcę nikogo denerwować, ale muszę powiedzieć, że niech żałują wszyscy, którzy nie mogli być.


Muszę przyznać, że tego typu wykłady z dyskusją to genialny pomysł. Ja uczestniczyłem w kilkugodzinnych wykładach, które prowadził Michał Meissner, SSO Prezes Izby Morskiej w Gdynii. Michał, ku mojemu zaskoczeniu nie był poważnym gościem w todze z łańcuchem z orzełkiem, lecz "równym gościem" i czasem żartując, prowadził wykłady z dyskusją. Bardzo wciągające. Omówiliśmy ponad 20 wypadków polskich jachtów bardzo szczegółowo. A kilka innych mniej szczegółowo. Wiem, co chcecie powiedzieć:

- Andrzeju! Zbyszku! Koniecznie zaproście Michała do "Korsarza".

Nie doceniacie mnie! Jak zwykle. ;-)

Po końcowym wykładzie zaprosiłem Michała. Ale okazało się, że prezes Izby Morskiej musi być jak żona Cezara, poza wszelkimi podejrzeniami. Michał śmiał się, że z mocy prawa jest "nieskazitelny" i "ma to piśmie". Transparentność w III RP poszła tak daleko, że chcąc charytatywnie wystąpić w "Korsarzu" ... musi mieć specjalną zgodę. I nie jest ją łatwo zdobyć. Co mogę Wam poradzić? zapiszcie się na kurs oficerski na "Pogorii".Warunkiem minimum uprawniającym do szkoleń jest stopień żeglarza jachtowego, choć najlepiej być oczywiście jachtowym sternikiem morskim. Nawet jak na rejsie będziecie mieć chorobę morską przez 3 dni, nic wam się nie będzie podobało itd. poza tymi wykładami, to cena rejsu i tak jest warta choćby tych wykładów. A przecież jest wiele innych + praktyka. BTW Na Pogorii mało kto ma chorobę morską przy wiatrach do 6ºB. Jakiś taki stabilny jest ten żaglowiec w porównaniu do innych.

Tematem wykładu 19 listopada nie będą wypadki morskie. Ale w przerwie możecie Andrzeja zapytać o szczegóły kursów oficerskich. Dodam, że Andrzej uczestniczył w wiekszości wykładów i słuchał jak przyszli oficerowie analizują wypadki? Jakie jest Ich podejście? Co Oni zrobiliby w takiej sytuacji?

Andrzeju, jeszcze raz dzięki za Twoje wypowiedzi. Muszę lecieć na pływalnie. Jak wrócę cdn.

pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lis 2013, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17300
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2168
Otrzymał podziękowań: 3591
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kuracent napisał(a):
Analizę konkretnego wypadku.

Był już taki wykład:
19 kwietnia 2011 Janusz Zbierajewski "Uczmy się na cudzych błędach"
O wypadkach było znacznie więcej spiczy.

Widzę, że pewien wypadek administratora strony samosterownej polegający na nieumyślnym skasowaniu kawałka tekstu, skutkuje zanikiem pamięci tak u Googla jak i u Kuracenta :-)

17 marca 2008 Paweł Jędrzejko opowiadał (dostarczył nawet ksero dokumentów) o zatonięciu jachtu Oskard, o akcji ratunkowej i o postępowaniu kapitana oraz załogi. Wielce edukacyjne było to spotkanie. W szczególności część o tym, co powinien zrobić, jak postępować, jaką biurokrację prowadzić a jaką zabezpieczyć prowadzący a jakie zapiski powinna popełnić załoga.

Tego samego roku, 5 maja nasi forumowicze, znaczy się Zbieraj i _JP_ opowiadali o akcji ratowniczej Juranda. Również ta opowieść była wyjątkowa, bo mogliśmy usłyszeć relację z dwóch końców holu.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lis 2013, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, o 18:03
Posty: 4794
Podziękował : 652
Otrzymał podziękowań: 347
Uprawnienia żeglarskie: k.j., kpt.mt.
Kuracent napisał(a):
Jak wrócę cdn.


Dzięki Marku, że w tak ważnym wątku, uprzedziłeś wypadki. Ale oczywiście pamiętam o tych wspaniałych prelekcjach. Pisałem o tym niedawno - 15 października:

Kuracent napisał(a):
17 marca 2008, g. 1930 Paweł Jędrzejko "Ostatni rejs s/y Oskard"


Kuracent napisał(a):
5 maja 2008, g. 1930 Jacek Pytkowski, Janusz Zbierajewski "Awaria s/y Jurand"


pzdr,
Andrzej Kurowski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 119 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL