Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 08:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 maja 2017, o 16:57 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
pyt 49 - Czy wszystkie silniki zaburtowe są chłodzone wodą?


Czy mógłbyś Jaromirze wskazać pytanie egzaminacyjne ze strony PZŻ zawierające tak sformułowane zdanie pytające jak żeś łaskawie to przedstawił?
Pomyłka czy kłamstwo z Twojej strony?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Jaromir napisał(a):
pyt 49 - Czy wszystkie silniki zaburtowe są chłodzone wodą?


Czy mógłbyś Jaromirze wskazać pytanie egzaminacyjne ze strony PZŻ zawierające tak sformułowane zdanie pytające jak żeś łaskawie to przedstawił?
Pomyłka czy kłamstwo z Twojej strony?

Piotr Siedlewski


Miły jak zawsze i uprzejmy nad wyraz Panie Siedlewski...
Rżnięcie głupa czy głupota z Pańskiej strony?

Żaden z siedmiu przykładów piętrowych bzdur w pytaniach egzaminacyjnych PZŻ, które może Pan przeczytać powyżej, nie zawiera cytatu z samego pytania.
Dotyczy to również pytania numer 49.

Przeczytaj Pan zatem raz jeszcze pytanie numer 49 z wskazanego zestawu pytań egzaminacyjnych PZŻ - i odpowiedz, czy choć jedna z proponowanych odpowiedzi uwzględnia istnienie silników innych, niż chłodzone wodą....
Która z proponowanych w pytaniu nr 49 odpowiedzi będzie Pańskim zdaniem prawidłowa - podczas egzaminu, którego cześć "manewrowa" przeprowadzana jest na jachcie wyposażonym w silnik chłodzony powietrzem?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 18:05 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Proszę o usunięcie chamskich postów niejakiego "Jaromira".


-----
Jaromir napisał(a):
Rżnięcie głupa czy głupota z Pańskiej strony?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 18:09 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
Żaden z siedmiu przykładów piętrowych bzdur w pytaniach egzaminacyjnych PZŻ, które może Pan przeczytać powyżej, nie zawiera cytatu z samego pytania.
Dotyczy to również pytania numer 49.


Koniec końców sam Pan przyznał że wypisuje kłamstwa.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Żaden z siedmiu przykładów piętrowych bzdur w pytaniach egzaminacyjnych PZŻ, które może Pan przeczytać powyżej, nie zawiera cytatu z samego pytania.
Dotyczy to również pytania numer 49.


Koniec końców sam Pan przyznał że wypisuje kłamstwa.


Piotr Siedlewski


Koniec końców - Siedlecki się przyznaje, że nie umie przyznać się do braku umiejętności czytania ze zrozumieniem.
I pokazuje, że zamiast odpowiedzieć na pytanie, które uparcie chciałby uczynić cytatem - woli popluć.
Mnie to nie martwi - bo teraz można ocenić, jaki z niego "Pan"!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 09:06 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Proponuję by każdy kto natrafi na ten wątek przeczytał jeśli chce podchodzić do egzaminu w PZŻ lub jakimkolwiek innym podmiocie, zawarte pytania z odpowiedziami, olewając nic nie wnoszącą publicystykę Jaromira, który nie wiadomo z jakich powodów wymyślił własne pytania wmawiając czytelnikom że są one z testów PZŻ. Niektóre z nich są faktycznie idiotyczne i nie potrzeba do tego radosnej tfurczości naszego Drogiego Jaromira.

Przy okazji wyjaśniam Panu Jaromirowi że w pyt # 49 na ŻJ problem nie tkwi w istnieniu silników chłodzonych powietrzem tylko w konstrukcji silnika zaburtowego chłodzonego wodą zaburtową. Właściwe odpowiedzi są dwie. Pan Jaromir z pewnością Czytelnikom wątku wyjaśni w czym rzecz.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 09:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zainteresowało mnie to pytanie 49. Nie znam się za specjalnie na silnikach, ale faktycznie chyba dla chłodzonego powietrzem żadna odpowiedź nie jest prawidłowa, a dla chłodzonych wodą B. Czy mam rację?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 09:56 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Sąsiad napisał(a):
Zainteresowało mnie to pytanie 49. Nie znam się za specjalnie na silnikach, ale faktycznie chyba dla chłodzonego powietrzem żadna odpowiedź nie jest prawidłowa, a dla chłodzonych wodą B. Czy mam rację?

Nie będę dręczyć Drogiego Pana Jaromira.

Woda wypływająca z otworu kontrolnego świadczy tylko o sprawności pompy i drożności rurki doprowadzającej wodę do podstawy silnika.

Jak się zatka otwór kontrolny to chłodzenie może się odbywać bez problemu, ale gdy kanały w korpusie silnika pokryte będą kamieniem to woda z otworu może tryskać aż miło - b gorąca - ale chłodzenie będzie mikre i przegrzany silnik może zacząć nierówno chodzić aż do zatrzymania.

Czyli o sprawności układu chłodzenia świadczy nie tylko strumień kontrolny, ale również jego temperatura, powinna być taka że bez problemu można trzymać pod strumieniem dłoń.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Wszyscy wiemy, że testy to jeden z najgorszych sposobów sprawdzania wiedzy.

Gdyż zdający musi niejako zniżyć się do poziomu układającego test, wejść w jego sposób rozumowania.

Jaromir pokazał, że życie jest znaczenie bogatsze od książkowych formułek.
I gdyby literalnie rozumieć te pytania to można się nieźle zakałapućkać.
Co więcej, wystarczyłoby dodać w tych pytaniach słowa w stylu 'm.in.' czy 'może' i już nabierałyby większego sensu.
Np. Dla umożliwienia kładzenia masztu może być umieszczony w tzw. cęgach.

z kolei:
ins napisał(a):
[...] Właściwe odpowiedzi są dwie. [...]

Co też jest lekko bez sensu, bo to test jednokrotnego wyboru.

Dlatego też, tak jak pisałem - tego typu testy rozwiązuje się metodą eliminacji negatywnej, a nie szukania właściwej odpowiedzi.

A szkoda.

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 13:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A czy te kulawe i słabe pytania ma obowiązek umieścić podmiot egzaminujący w swoim zestawie egzaminującym?
Rozmawiałem z kolegą który prowadzi szkołę żeglarską, i w której egzaminują komisje ze związku. Na przeprowadzonych kilkanaście egzaminów nie zauważył żeby pytania były kulawe a członkowie komisji nie wiedzieli o co chodzi. Na te kilkanąscie egzaminów miał zastrzeżenia merytoryczne tylko raz, które w dyskusji zostały wyjaśnione.
Generalnie jego doświadczenia są pozytywne i wielkich zastrzeżeń nie ma a egzaminatorów ma zazwyczaj róznych, których pierwszy raz na oczy widzi.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
piotr6 napisał(a):
A czy te kulawe i słabe pytania ma obowiązek umieścić podmiot egzaminujący w swoim zestawie egzaminującym?

Nie ma takiego obowiązku.
Może wymyślić swoje. I zwykle tak się dzieje.

Ale te, na stronie PZŻ, powinny być hmm, wzorcowe. Tego byśmy przynajmniej oczekiwali.

pozdro
FAZI

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ins napisał(a):
Czyli o sprawności układu chłodzenia świadczy nie tylko strumień kontrolny, ale również jego temperatura,

Z czego wnioskuję, że żadna odpowiedź prawidłowa nie jest, nawet gdyby silniki były chłodzone wyłącznie wodą :roll:



Za ten post autor Sąsiad otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 16:44 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Sąsiad napisał(a):
ins napisał(a):
Czyli o sprawności układu chłodzenia świadczy nie tylko strumień kontrolny, ale również jego temperatura,

Z czego wnioskuję, że żadna odpowiedź prawidłowa nie jest, nawet gdyby silniki były chłodzone wyłącznie wodą :roll:


Prawidłowe są A i B zusammen do kupy, jak się nie będziemy czepiać szczegółów to z osobna też. Ale rozwlekłe jaromierydy są bezsensowne w tym temacie.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 maja 2017, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
piotr6 napisał(a):
czy te kulawe i słabe pytania ma obowiązek umieścić podmiot egzaminujący w swoim zestawie egzaminującym?

Nie - każdy podmiot egzaminujący opracowuje swoje własne pytania.

W tym wątku nabijamy się z bezsensów w przykładowych pytaniach, które opublikował podmiot egzaminujący o nazwie PZŻ.
PZŻ na 57 pytań na pierwszy stopień żeglarski, tylko z tematu "Budowa Jachtu" - opublikował 7 pytań (12,3%), na które "prawidłowa" odpowiedź jest albo niejasna, albo nieprawdziwa, albo prawdziwa tylko pod warunkiem wystąpienia okoliczności nie wspomnianych nawet w pytaniu.

Pozostałe pytania tego testu czekają na przejrzenie. Ktoś chętny?

Np.
- czy pokazany w jednym z pytań znak E.22 oznacza "slip"?
Czy może jednak coś innego:
Załącznik:
E.22.jpg
E.22.jpg [ 13.33 KiB | Przeglądane 5947 razy ]


- czy pokazany w innym pytaniu znak E.5 oznacza "zezwolenie na cumowanie"?
Czy może jednak:
Załącznik:
E.5.jpg
E.5.jpg [ 19.92 KiB | Przeglądane 5947 razy ]

a zezwolenie na cumowanie - to znak E.7:
Załącznik:
E.7.jpg
E.7.jpg [ 17.86 KiB | Przeglądane 5947 razy ]


Itd, itp...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 09:44 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Już widzę kierownika przystani który na pytanie czy można skorzystać z slipu odpowie z wyższością w głosie.

'Na terenie mojej przystani nie ma slipu, u mnie jest miejsce na wodowanie i wyciąganie z wody!"

Pomyślałby kto że z Pana Jaromira znanego jako ostoja rozsądku taki drobiazgowy kazuista?

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
Już widzę kierownika przystani.../cut...

Czyli w PZŻ egzaminy państwowe przeprowadzają już nawet kierownicy przystani?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 12:42 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
ins napisał(a):
Już widzę kierownika przystani.../cut...

Czyli w PZŻ egzaminy państwowe przeprowadzają już nawet kierownicy przystani?

Może się zdarzyć że kierownik przystani będzie jednocześnie posiadaczem flepa IŻ PZŻ.

W każdym razie Twoje czepianie się błahostek jest po prostu śmieszne. W testach są faktyczne "kwiatki" po których można pojechać tymczasem wynajdujesz mało istotne wydumane przez siebie problemiki.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
ins napisał(a):
W każdym razie Twoje czepianie się błahostek jest po prostu śmieszne. W testach są faktyczne "kwiatki" po których można pojechać tymczasem wynajdujesz mało istotne wydumane przez siebie problemiki.

Panie Siedlewski, tu piszemy o testach egzaminacyjnych opublikowanych na oficjalnej stronie PZŻ, a nie o tym, czy Panu podoba się wytykanie przeze mnie rażących błędów w tych testach.
A dokładniej - to piszemy tu o błędach w (baczność!) "Bazie pytań egzaminacyjnych na patenty żeglarskie" PZŻ (spocznij...).
Z zaskakującą jak na egzaminatora dezynwolturą pisze Pan, Panie Siedlecki o "kwiatkach" wśród pytań na egzaminach. Nie zauważa Pan, że w bazie pytań opublikowanych na oficjalnej stronie PZŻ "kwiatki" występują w stężeniu co najmniej zastanawiającym, nieprawdaż?
I upiera się Pan, Panie Siedlecki - że jest to tylko zdanie jednego marudnego Jaromira? Doprawdy... https://www.tawernaskipperow.pl/czyteln ... esc-i/5825

Ergo:
Nie rozumiem, czemu próbuje Pan bagatelizować rażące błędy w pytaniach opublikowanych przez PZŻ?
Nie rozumiem, czemu bagatelizuje Pan nagromadzenie tych błędów, umieszczonych przez PZŻ w publicznie dostępnej "Bazie pytań egzaminacyjnych na patenty żeglarskie" PZŻ?
Nie rozumiem też stylu "dyskusji", jaki usiłuje Pan narzucić... Czyżby występował jakiś związek między obrzucaniem tu przez Pana dyskutantów epitetami - a tym, że egzaminuje Pan, Panie Siedlecki "z ramienia" PZŻ?
Cóż - być może niektórych typków nie jest mi dane rozumieć szczególnie mocno...

Pzdr, Jaromir

PS1. Jeżeli tylko w pierwszej, najłatwiejszej (dotyczącej budowy jachtu) części "Bazy pytań" PZŻ, dla egzaminu na najniższe, najbardziej podstawowe uprawnienia w turystyce żeglarskiej, PZŻ publikuje licznie (ca 13%) pytania:
- zawierające więcej niż jedną prawdziwą odpowiedź,
- zawierające wyłącznie nieprawidłowe odpowiedzi,
- a nawet pytania na które nie sposób dać poprawnej logicznie odpowiedzi
to wydawało mi się, że egzaminator PZŻ nie powinien takiego wysypu błędów w "Bazie pytań" swojej organizacji bagatelizować...


PS2 - Z radością pośmiałbym się z biurokratycznego języka rozporządzenia ustalającego wygląd i nazwy znaków żeglugowych...
Ale jeżeli pytanie egzaminacyjne dotyczy wprost nazwy znaku - a "prawidłową" jakoby odpowiedzią na to pytanie wcale nie jest jest nazwa znaku - to ja uważam, że nie ma się z czego śmiać.

Niemniej - Panu Siedleckiemu życzę więcej dystansu i uśmiechu.
Nawet, jeżeli przyszłe uśmiechy Pana Siedleckiego wypadać będą równie głupawo, jak do tej pory...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 20:15 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
Nie rozumiem też stylu "dyskusji", jaki usiłuje Pan narzucić... Czyżby występował jakiś związek między obrzucaniem tu przez Pana dyskutantów epitetami - a tym, że egzaminuje Pan, Panie Siedlecki "z ramienia" PZŻ?

Po pierwsze epitetami to Pan operuje, po drugie od paru lat nie egzaminuję.
Jako szkoleniowiec nie powinienem egzaminować w klubie w którym szkolę, a w innych nie chce mi się, wolę żeglować.
W każdym razie pocieszające jest to że tacy jak Pan specjaliści od halslinek w bryfokach oraz miejsc cumowania i wodowania nie zajmują się ani szkoleniem ani egzaminowaniem, bo los polskiego żeglarza wisiałby na włosie pańskiej kazuistyki.
Cytuj:
"Bazie pytań" swojej organizacji bagatelizować...

Proszę sobie wyobrazić że jest wprost przeciwnie, ale nie jest Pan i nie będzie adresatem mojej niebagatelizacji.

Piotr Siedlewski


Ostatnio edytowano 21 maja 2017, o 20:35 przez ins, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor ins otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jaromir, jaki to ma sens?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Jaromir napisał(a):

A mnie w tym tekście zainteresował następujący fragment:
Cytuj:
Innym przykładem złej interpretacji przepisów, żeby nie powiedzieć wręcz braku ich znajomości, jest pytanie o stronę z której jeden statek żaglowy powinien wyprzedzać drugi statek żaglowy. Otóż wbrew twierdzeniu autora pytań (ale i obiegowej opinii krążącej wśród żeglarzy) wyprzedzanie takie przepisy zalecają prowadzić od strony nawietrznej jednostki wyprzedzanej (Rozp. Min. Inf. § 6.10.p.2), a nie zawietrznej jak chciałby autor pytania.

Wyjaśnijcie mi, drogie za przeproszeniem Autorytety, czego powinno się w takim razie uczyć adeptów żeglarstwa: elementarnych zasad dobrego wychowania na wodzie, obowiązujących od pokoleń, czy wypocin pana ministra od kolei żelaznych i autostrad?

Lubo też - inaczej ten sam problem ujmując - czy wpajając jakieś niedzisiejsze zasady, że mając jacht szybszy nie zabieramy wiatru wolniejszemu od siebie, nie nakłaniamy tym samym do (o zgrozo) lekceważenia obowiązujących przepisów prawa?

Droga Redakcjo, z niecierpliwością czekam na odpowiedź :rotfl:

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 maja 2017, o 21:17 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
myszek napisał(a):
czego powinno się w takim razie uczyć adeptów żeglarstwa: elementarnych zasad dobrego wychowania na wodzie, obowiązujących od pokoleń, czy wypocin pana ministra od kolei żelaznych i autostrad?

http://sailing.org.pl/files/Przepisy-ze ... odnych.pdf
Odsyłam do paragrafu 1.04. i do chyba najistotniejszego 1.05 natomiast co do samego wyprzedzania proszę dokładnie zapoznać się z paragrafami 6.9 i 6.10.

Tym co wypisuje Pan Kapitan Piwnicki proszę się nie przejmować wie on tyle samo o zasadach wyprzedzania na wodach śródlądowych, co Jaromir o "żółtym podwójnym stożku"

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2017, o 06:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
ins napisał(a):
http://sailing.org.pl/files/Przepisy-ze ... odnych.pdf
Odsyłam do paragrafu 1.04. i do chyba najistotniejszego 1.05 natomiast co do samego wyprzedzania proszę dokładnie zapoznać się z paragrafami 6.9 i 6.10.

Tym co wypisuje Pan Kapitan Piwnicki proszę się nie przejmować wie on tyle samo o zasadach wyprzedzania na wodach śródlądowych, co Jaromir o "żółtym podwójnym stożku"


:roll:
W rzeczonym rozporządzeniu, we wskazanym paragrafie, jak wół stoi:

Cytuj:
2. Przy wyprzedzaniu statku żaglowego przez inny statek żaglowy statek wyprzedzający powinien z zasady wyprzedzać drugi statek po stronie nawietrznej. Zasady tej nie stosuje się do małych statków żaglowych wyprzedzających statki żaglowe niezaliczane do małych statków. Przy wyprzedzaniu statku przez statek żaglowy, statek wyprzedzany powinien ułatwić przejście statku żaglowego po stronie nawietrznej. Zasady tej nie stosuje się, gdy mały statek żaglowy wyprzedza statki niezaliczone do małych statków.


Dokładnie odwrotnie, niż nakazuje żeglarska kindersztuba. Moje pytanie pozostaje w mocy.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2017, o 08:27 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
myszek napisał(a):

Cytuj:
2. Przy wyprzedzaniu statku żaglowego przez inny statek żaglowy statek wyprzedzający powinien z zasady wyprzedzać drugi statek po stronie nawietrznej. Zasady tej nie stosuje się do małych statków żaglowych wyprzedzających statki żaglowe niezaliczane do małych statków. Przy wyprzedzaniu statku przez statek żaglowy, statek wyprzedzany powinien ułatwić przejście statku żaglowego po stronie nawietrznej. Zasady tej nie stosuje się, gdy mały statek żaglowy wyprzedza statki niezaliczone do małych statków.


Dokładnie odwrotnie, niż nakazuje żeglarska kindersztuba. Moje pytanie pozostaje w mocy.

pozdrowienia

krzys


Użyte zostało słowa "w zasadzie" czyli nie jest to obligatoryjne w odróżnieniu od innych sytuacji gdy zostało użyte słowo "powinien"
Jeśli płynę jachtem szybszym np 420, ale o powierzchni ożaglowania mniejszej niż jacht który chcę wyprzedzić np Venus naturalną rzeczą jest wyprzedzanie po nawietrznej, wszak chcę go wyprzedzić, i nie będzie to zadnym odstępstwem od zasad dobrego wychowania.
Jeśli wyprzedzać będę na Skippim Cadeta zrobię to po jego zawietrznej i nie będzie to żadnym odstępstwem od przepisów.
No chyba że Skippi i Cadet uczestniczyć będą razem w regatach o błękitną wstęgę.
Po za tym sytuacje opisane w rozporządzeniu dotyczą głownie zachowania na drogach wodnych stosowanie tego na otwartym przestworze jeziora byłoby aberracją przeciwną zaleceniom z dwóch paragrafów: 1.04 i 1.05.
Przy okazji. Nie są to przepisy ustanowione przez ministra do dróg żelaznych tylko międzynarodowe.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2017, o 10:19 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
myszek napisał(a):
Wyjaśnijcie mi, drogie za przeproszeniem Autorytety, czego powinno się w takim razie uczyć adeptów żeglarstwa: elementarnych zasad dobrego wychowania na wodzie, obowiązujących od pokoleń, czy wypocin pana ministra od kolei żelaznych i autostrad?
A może teorii żeglowania i zdolności pojmowania sytuacji - znaczy, poniekąd, fizyki i logiki? :lol:
A zwłaszcza instruktorów, by potrafili adeptom wytłumaczyć "dlaczego" . :-P
A co się stanie gdy idący szybciej wejdzie w cień wyprzedzanego? Na wąskiej 'drodze wodnej', dodajmy.
Albo co będzie gdy oba idą ostro, przy czym jeden jest w tym sprawniejszy (ciekawość który? ;) ) - np. kto na kogo zdryfuje?

A i pamiętać warto że przepisy one są tradycyjne. Od pokoleń, o takich :D
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2017, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Ryś napisał(a):
A co się stanie gdy idący szybciej wejdzie w cień wyprzedzanego? Na wąskiej 'drodze wodnej', dodajmy.


A ja to wiem i przedstawiam sobie, że Pan Minister od Autostrad zaleca zminimalizowanie czasu, potrzebnego na wykonanie horrendalnie niebezpiecznego manewru wyprzedzania na wąskiej i ruchliwej drodze (wodnej) :rotfl:
I rzeczywiście, jeżeli wyprzedzanemu zasłoni się wiatr, to zwolni jeszcze bardziej i wyprzedzimy go szybciej.

Może i na ruchliwej, wąskiej drodze wodnej ma to jakiś sens. Dużo mamy takich przypadków? We wszystkich innych, elementarna kultura wskazuje, że:
  • jesteśmy na ogół na wakacjach, nigdzie nam się pod żaglami nie śpieszy
  • nie musimy nikogo wyprzedzać, nie musimy płynąć szybciej, jest to nasza fanaberia i wybór
  • nasza fanaberia nie powinna nikomu (w tym wypadku: wyprzedzanemu) utrudniać żeglugi.

No i teraz - pytanie pozostaje. Czy należy przekazywać młodemu pokoleniu zasady uprzejmości na wodzie, czy egzekwować ściśle znajomość rozporządzenia ministra od autostrad i innych zatłoczonych dróg?

Ci tutaj https://www.tawernaskipperow.pl/czyteln ... esc-i/5825 uważają, że koniecznie to drugie. I że w związku z tym, odpowiedź "od zawietrznej" na pytanie, z której strony wyprzedzamy wolniejszy jacht, jest jednoznacznie błędna.

ins napisał(a):
Po za tym sytuacje opisane w rozporządzeniu dotyczą głownie zachowania na drogach wodnych stosowanie tego na otwartym przestworze jeziora byłoby aberracją przeciwną zaleceniom z dwóch paragrafów: 1.04 i 1.05.


Ejże - owe paragrafy przewidują możliwość postępowania niezgodnie z pozostałymi "zaleceniami" tylko "w celu uniknięcia bezpośrednio grożącego niebezpieczeństwa". O uprzejmości nie wspominają...

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2017, o 11:31 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
myszek napisał(a):
A ja to wiem i przedstawiam sobie, że Pan Minister od Autostrad zaleca zminimalizowanie czasu, potrzebnego na wykonanie horrendalnie niebezpiecznego manewru wyprzedzania na wąskiej i ruchliwej drodze (wodnej)
I rzeczywiście, jeżeli wyprzedzanemu zasłoni się wiatr, to zwolni jeszcze bardziej i wyprzedzimy go szybciej.

Rozumiem że masz doświadczenia z żeglowania na kanałach europejskich pod żaglami w Niemczech, Holandii, Belgii i w związku z tym przepisy międzynarodowe obowiązujące i tam i w Polsce uważasz za zbędne.
Moje doświadczenia są takie ze kiedy wyprzedzałem będąc na żaglach inna jednostkę tez pod żaglami, po jej nawietrznej ta bez żadnych ceregieli mi trochę ustępowała, nawet lekko luzując żagle, zaś kierujący nią skipper przyjaźnie odwzajemniał pozdrowienie. ale oni w tej Holandii pewnie nie znają się na dobrych wodnych obyczajach.


myszek napisał(a):
No i teraz - pytanie pozostaje. Czy należy przekazywać młodemu pokoleniu zasady uprzejmości na wodzie, czy egzekwować ściśle znajomość rozporządzenia ministra od autostrad i innych zatłoczonych dróg?


Jedno z drugim absolutnie nie koliduje.

Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2017, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Cytuj:
Przy wyprzedzaniu statku żaglowego przez inny statek żaglowy statek wyprzedzający powinien z zasady wyprzedzać drugi statek po stronie nawietrznej.

ins napisał(a):
Użyte zostało słowa "w zasadzie" czyli nie jest to obligatoryjne w odróżnieniu od innych sytuacji gdy zostało użyte słowo "powinien"


No comments...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2017, o 12:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Uprzejmie wpuszczając w korek kierowcę podporządkowanego z bocznej czynita to z powodu kindersztuby, czy z powodu zasad bezpieczeństwa, obowiązujących ogólnie? A czy zasady owe są znane i rozumiane, a czy uprzejmość je uchyla?

A tak btw - a skąd właściwie się wzięły, i na czym wzorowały, autostradowe przepisy, znaczy np. te dotyczące "horrendalnie niebezpiecznego manewru wyprzedzania na wąskiej i ruchliwej drodze"? :-P
Bo to, widzita, taka tradycja taka, powszechne zwyczaje, wypraktykowane przez liczne pokolenia, i długie wieki.

No i jest, oczywiście, różnica - czego nikt nie neguje - między człekiem kurtularnem a obytem, a takim ino cywiliźniętem :mrgreen:
Podobnie zresztą jak z 'czytającym' i 'czytającym ze zrozumieniem'. I zrozumieniem spójników też... :lol:

Podobnie jak jest różnica między duchem prawa, a literą jego, a i ona cywilizacyjną jest - acz tu skończę w porę, zanim wyślą wątek do politycznych... :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2017, o 12:16 
*** Ban ***

Dołączył(a): 20 mar 2010, o 02:26
Posty: 4717
Podziękował : 39
Otrzymał podziękowań: 706
Uprawnienia żeglarskie: K.J.
Jaromir napisał(a):
No comments...

W Twoim przypadku to się sprawdza - nie powinieneś komentować nie rozumiejąc przepisów.

W celu wyjaśnienia innym. Na drogach wodnych obowiązuje ruch prawostronny stąd się bierze ogólny przepis o wyprzedzaniu wzdłuż lewej burty wyprzedzanego, z jednoczesną możliwością wyprzedzania z prawej gdy jest dużo miejsca, ale ze względu na specyficzną sytuację statków o napędzie żaglowym sformułowano przepis dwustopniowo : "powinien z zasady" dając możliwość wyprzedzanemu doboru takiego manewru który zapewni bezpieczeństwo i skuteczność manewru miast tępego trzymania się przepisu, którego tak naprawdę nie ma - obowiązku wyprzedzania po nawietrznej.

Zapraszam do przeczytania treści przepisów międzynarodowych
https://wiki.unece.org/display/Transpor ... Overtaking
Cytuj:
6. In the case of two sailing vessels, the overtaking vessel shall as a general rule pass on the side on which the vessel being overtaken has the wind. This provision shall not apply to a small sailing craft which is overtaken by another sailing vessel.


Brzmi to zupełnie inaczej niż taki przepis:
Cytuj:
8. When two small craft are meeting and there may be a risk of collision, each vessel shall veer to starboard so as to pass on the port side of the other.


Piotr Siedlewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL