Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Tour de France 2013 https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=46&t=15815 |
Strona 1 z 10 |
Autor: | Wąski [ 27 cze 2013, o 11:46 ] |
Tytuł: | Tour de France 2013 |
Start już jutro. Te diletantckie pływania mocno dali mi popalić, teraz chyba zafunduję sobie AO. Regatta potrwa chyba z miesiąc, a ostatnimi czasy nocne wachty na SO bardzo niemisie! ![]() Poza tym w classementcie AO mam lepszą pozycję. |
Autor: | zbigandrew [ 27 cze 2013, o 19:44 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Wąski napisał(a): Start już jutro. Te diletantckie pływania mocno dali mi popalić, teraz chyba zafunduję sobie AO. Regatta potrwa chyba z miesiąc, a ostatnimi czasy nocne wachty na SO bardzo niemisie! ![]() Poza tym w classementcie AO mam lepszą pozycję. Przekonałeś mnie! ![]() |
Autor: | Bastard [ 27 cze 2013, o 19:49 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Nie, nie i jeszcze raz nie!!! ![]() ![]() Będę Wam kibicował tak jak to ostatnio w modzie, wejdę i ustawię się pod wiatr. Jadę dookoła Gotlandii jako diletanti i przez Pacifik jako profi. |
Autor: | zbigandrew [ 27 cze 2013, o 20:32 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Bastard napisał(a): Nie, nie i jeszcze raz nie!!! ![]() ![]() Będę Wam kibicował tak jak to ostatnio w modzie, wejdę i ustawię się pod wiatr. Jadę dookoła Gotlandii jako diletanti i przez Pacifik jako profi. Ale siem zbiesiłeś! ![]() ![]() Ponadto żeby wejść i ustawić siem trwale pod wiatr trzeba mieć auto TWA. A to trzeba kupić. A jak kupić to nie ma sensu nie zawalczyć. Pewnie skończysz sztrandowaniem gdzieś na skałach i wówczas sobie popatrzysz. Mnie przekonał nie tylko Sławek Wąski, ale też koefisjent który grenuje tu ustawili na 3. Co prawda od tej trasy można siem nabawić czkawki, a przy tym cholera wie jak to będzie z tą żeglugą "inshore"? |
Autor: | Bastard [ 27 cze 2013, o 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
zbigandrew napisał(a): Ponadto żeby wejść i ustawić siem trwale pod wiatr trzeba mieć auto TWA. Przecież mówiłem, że będę Wam kibicował. Przez 12 godzin wiatr się nie zmienia, wystarczy wejść raz i ustawić łódkę i po ptokach. ![]() zbigandrew napisał(a): Dookoła Gotlandii SO to poznasz noce w fotelu w pozycji półleżącej, Pojadę na cztery, no może pięć lub sześć, zwrotów. ![]() |
Autor: | Wąski [ 27 cze 2013, o 23:03 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
zbigandrew napisał(a): Przekonałeś mnie! Zbyszek, czekaj... Napisałem wyraźnie "chyba"... że sobie zafunduję. Ja siem jeszcze wohom!
![]() |
Autor: | Wąski [ 27 cze 2013, o 23:44 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Już siem nie wohom... ![]() |
Autor: | Wąski [ 28 cze 2013, o 01:35 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Szybkie pytanie do profi. Kiedyś używanie AutoTWA było ryzykowne... W sumie przy niezmiennych kierunkach wiatrów w ramach kwadratu, rzadko tego używałem, bo przejście w inny kwadrat z diametralnie różnym wiatrem, często prowadziło na manowce - nigdy tego do końca nie rozkminiłem... Wg dzisiejszych zasad gry, AutoTWA jest chyba bardzo wartościową opcją. Czy jeśli to włączę, a następnie ustawię kurs początkowy jakiś tam, potem dajmy na to po 2 godzinach ustawię programową zmianę kursu na jakąś wyliczoną wartość wynikającą ze spodziewanej pozycji, to wszystko zagada? AutoTWA pozostanie włączone z nową wartością, wynikającą ze zmienionego kursu i wiatrów jakie w danym momencie wieją? Mogę się spodziewać jakichś niespodzianek przy zmianie halsu? ![]() Dawniej w programatorze kursu, można było ustawiać dla każdej zmiany, czy ma być AutoTWA włączone czy nie. Miałem z tym niezłe jaja nie raz. Potem to usunęli... |
Autor: | Bastard [ 28 cze 2013, o 07:19 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Wąski napisał(a): Czy jeśli to włączę, a następnie ustawię kurs początkowy jakiś tam, potem dajmy na to po 2 godzinach ustawię programową zmianę kursu na jakąś wyliczoną wartość wynikającą ze spodziewanej pozycji, to wszystko zagada? Sławek to działa!! Jeśli zakładasz stały kąt, dodatni albo ujemny, to w TWA kurs jest liczony przez dodanie lub odjęcie od kierunku wiatru tego właśnie kąta. Jeśli podajesz kursy w programatorze i TWA jest włączone to wszystkie kolejne zmiany przebiegają z TWA. Włączyć i wyłączyć TWA trzeba ręcznie. I trzeba to sprawdzać, szczególnie przed dłuższym odejściem od komputra, bo kilka razy miałem tak, że TWA było inne niż chciałem. Ale to dotyczy tylko momentu ustawiania programowania, korekt itp., jeszcze nie wiem, być może robiłem coś źle. Ale jeśli już jest zaprogramowane i sprawdzone (np patrzę kolejną iterację czy jest dobrze), to potem już w programowaniu wszystko hula bez pudła. ![]() |
Autor: | Bastard [ 28 cze 2013, o 07:30 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Aha i w Paco jest taka opcja, że można obliczyć pozycję po iluś iteracjach z TWA. Ale w ostatnim wyścigu jak mi wypadało w nocy na szczelinę między wyspami to się przestraszyłem i nie ryzykowałem. Ale potem przed finiszem cypelek mijałem na piksle, więc chyba pozycję liczy dobrze. |
Autor: | Dar_bob_63 [ 28 cze 2013, o 07:53 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Bastard napisał(a): Aha i w Paco jest taka opcja, że można obliczyć pozycję po iluś iteracjach z TWA. Ale w ostatnim wyścigu jak mi wypadało w nocy na szczelinę między wyspami to się przestraszyłem i nie ryzykowałem. Ale potem przed finiszem cypelek mijałem na piksle, więc chyba pozycję liczy dobrze. Ja tez potwierdzam, obserwowałem przez dwie, trzy godziny non stop ustawione TWA w końcówce 3 etapu Princes i co iterację zmieniał sie kurs przy sztywno ustawionym 100 do wiatru. W efekcie uzyskałem track w postaci paraboli. Co do Paco to tyż prawda, zaznacz tak aby generował co 10 minut ( przy stałym kącie natarcia ) i widac że w ramach godziny mamy 6 wyników w jednym kolorze , następna godzina to znów inny kolor itd ... |
Autor: | zbigandrew [ 28 cze 2013, o 07:57 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Wiem tylko tyle: Każda poprawka kursu, czy zmiana halsu przy włączonym auto TWA generuje komunikat: czy chcesz ustawić nowy auto TWA? Czy coś w tym guście. Auto TWA nie wykona automatycznie zmiany halsu, bo to oznacza zmianę znaku kąta TWA. Opcja paco o której pisze Sławek Bastard jest cenna, ale ja jak dotąd jestem odporny na wiedzę pacową (i świadczą o tym uzyskiwane rezultaty)... ![]() |
Autor: | Bastard [ 28 cze 2013, o 08:06 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
zbigandrew napisał(a): Wiem tylko tyle: Każda poprawka kursu, czy zmiana halsu przy włączonym auto TWA generuje komunikat: czy chcesz ustawić nowy auto TWA? Czy coś w tym guście. Zbyszku, to dotyczy tylko ręcznej zmiany kursu przy włączonym TWA. Przy programatorze zmienia bez pytania, bo z pytaniem to już nie byłoby automatycznie. ![]() A tak naprawdę to najważniejszy jest dobór trasy uwzględniając przewidywane prognozy wiatru. ![]() |
Autor: | Bastard [ 28 cze 2013, o 08:19 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Sławek każda zmiana kursu w programatorze powoduje, że od tego momentu liczy nowy kąt TWA i taki jest do następnej zmiany kursu. Tzn podajesz kurs, program liczy kąt TWA i do następnej zmiany jedzie z tym katem, następnie podajesz nowy kurs, znów liczy nowy kąt TWA i tym katem jedzie do następnej zmiany itd. I trzeba uważać z tym kątem, bo teraz jest ułamkowy i przy optymalnym kącie do wiatru np 40 stopni, może być tak, że szybkość łódki np. dla kąta 39.6 jest większa niż dla kąta 40.4. |
Autor: | Dar_bob_63 [ 28 cze 2013, o 08:24 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Zaraz po starcie widze ze jest 5,8 i ponad 6 wiec trzeba po 2- 3 iteracjach zmienic z 45 na 41 i wtedy ustawic TWA. Po 2 - 3 godzinach zmieniamy kurs na W. Ad 2 Myśle że tak , Idziesz TWA 41 kursem xx, Programator zmienia kurs i masz np 45 do wiatru, następna iteracja po zmianie kursu znów ustawi utkę 45 do wiatru , i kolejna tyż , aż do ew kolejnej zmiany ręcznej lub programatorem. |
Autor: | Bastard [ 28 cze 2013, o 08:30 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
A co do zmiany halsu, to zmieniłem go wczoraj w nocy i działa poprawnie. Błąd o który mówisz występował na granicy sektorów bez zmiany zaprogramowanego kursu. Ponieważ TWA liczy przez dodawanie lub odejmowanie kąta TWA do kąta wiatru, to jak zmienił się gwałtownie kierunek wiatru to otrzymywaliśmy błędny zwrot łódki. Teraz już wiem, że to i wtedy działało by poprawnie, trzeba było tylko zaraz po przejściu granicy sektorów zaprogramować nowy kurs. * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * Nota bene tamten układ programatora, z każdorazowym ustaleniem TWA (włączony lub wyłączony) dla każdego zaprogramowanego kursu, w dzisiejszym systemie byłby dużo praktyczniejszy. |
Autor: | Wąski [ 28 cze 2013, o 08:32 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Dzięki. Jest zatem tak, jak wydaje się by być powinno. Tera jak se to wszystko analizuję to i tak trza będzie siedzieć po nocach i korygować, bo to autoTWA będzie znosiło utkę wraz z odwracaniem wiatru... Przewidzieć gdzie będę po iluś tam iteracjach, to 3baby jaki program napisać... ![]() Tyle tylko, że siem będzie samo przestawiało, a ja będę tylko 3mał rękę na pulsie (a w drugiej drynka z palemką). ![]() |
Autor: | Wąski [ 28 cze 2013, o 08:46 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Dar_bob_63 napisał(a): Zaraz po starcie widze ze jest 5,8 i ponad 6 wiec trzeba po 2- 3 iteracjach zmienic z 45 na 41 i wtedy ustawic TWA. Mnie wychodzi że idąc do wiatru 41°, to dopiero po 5 iteracjach będzie 6w... jak ujdę 3,9nm... 3,9nm*60minut/4,6nm=50,8 minut Mając programator, ustawiam zatem zmianę kursu o 1451 na 287,1°+41°=328° ![]() |
Autor: | Bastard [ 28 cze 2013, o 08:51 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Wąski napisał(a): Tera jak se to wszystko analizuję to i tak trza będzie siedzieć po nocach i korygować, bo to autoTWA będzie znosiło utkę wraz z odwracaniem wiatru.. Z mojego ostatniego doświadczenia na finiszu 3 etapu (przedwczoraj) wynika, że nie zawsze TWA jest najkorzystniejsze, jeśli za dużo wiatr odkręca. Na finiszu przez długi czas jechałem stałymi kursami, założyłem sobie minimalny kurs do wiatru którego nie mogę przekroczyć i w Paco wyliczałem sobie kiedy muszę zaprogramować zmianę. W sumie okazało się to chyba korzystne, bo przesunąłem się z 64 na 44 pozycję. |
Autor: | Dar_bob_63 [ 28 cze 2013, o 08:52 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Tak, 41 bedzie od 5,94 a to wychodzi na 6 iteracji od startu kursem 332 czyli przechodzimy na 328. * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * Zmiana jest w 6 minucie , więc 14,56 |
Autor: | Wąski [ 28 cze 2013, o 08:54 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
O qźwa!!! ![]() ![]() ![]() Ja cały czas patrzę na polarsy dla diletanti! ![]() PS Drobna korekta: 4nm*60min/5,3nm=45min (przecie średnio popłyniemy między 4,6w a 6w czyli jakieś 5,3w) ![]() * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * Dar_bob_63 napisał(a): Zmiana jest w 6 minucie , więc 14,56 A to teraz dla profi programator nie umi zmienić w każdej minucie?! ![]() |
Autor: | Dar_bob_63 [ 28 cze 2013, o 09:32 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Wąski napisał(a): A to teraz dla profi programator nie umi zmienić w każdej minucie?! Umi Umi , tyle że przypomniałem to co naskrobane w manualu ![]() |
Autor: | zbigandrew [ 28 cze 2013, o 10:21 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
To auto TWA działa z programatorem? Jeśli więc idem auto TWA 45 i skrącę programatorem w lewo 90, to TWA będzie trzymał automatycznie nowy kąt 135? |
Autor: | Dar_bob_63 [ 28 cze 2013, o 10:29 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Tak wygląda, z tym że dostaniesz komunikat ostrzegawczo- informujący który trzeba zaakceptowac. |
Autor: | Bastard [ 28 cze 2013, o 10:49 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
zbigandrew napisał(a): To auto TWA działa z programatorem? Jeśli więc idem auto TWA 45 i skrącę programatorem w lewo 90, to TWA będzie trzymał automatycznie nowy kąt 135? Dar_bob_63 napisał(a): Tak wygląda, z tym że dostaniesz komunikat ostrzegawczo- informujący który trzeba zaakceptowac. Nie tak wygląda, tylko tak jest, bo już halsowałem TWA z programatora. A jeszcze raz mówię, że komunikat jest tylko przy ręcznej zmianie kursu. Jeśli zmianę zaprogramujesz w programatorze i masz włączone TWA to program po prostu robi zmianę nikogo nie pytając.
|
Autor: | Sąsiad [ 28 cze 2013, o 11:00 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
A ja nie biorę żadnych opcji, czasu też nie mam za dużo, więc tradycyjnie zamknę stawkę. ![]() A więc nie dajcie się wyprzedzić - kto za mną ten cienias ![]() |
Autor: | Bastard [ 28 cze 2013, o 11:10 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
Sąsiad napisał(a): więc tradycyjnie zamknę stawkę. Nie mam przeciw czemu protestować, więc nie będę stał w dryfie. Jadę na chubek czuja tzn. bez opcji i obliczeń. W razie czego, transparent z napisem "Koniec wyścigu" biorę ze sobą. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | zbigandrew [ 28 cze 2013, o 11:18 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
tyle, że ja jako nie wierciulowaty, ani pacanowaty nie używam programatora inaczej jak tylko do szydełkowania, a tam auto twa nie ma zastosowania... ![]() |
Autor: | Bastard [ 28 cze 2013, o 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Tour de France 2013 |
zbigandrew napisał(a): nie używam programatora inaczej jak tylko do szydełkowania, a tam auto twa nie ma zastosowania... A zapominasz Zbyniu, że są różne ściegi. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 10 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |