Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 00:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 lis 2011, o 00:53 

Dołączył(a): 2 lis 2011, o 22:01
Posty: 17
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: zeglaz jachtowy
witam. moj kolega wynalazl sobie jachcik knarr variant. chcielismy sobie poczytac o tym jachcie ale w internecie jakos brak informacji o takim jachcie. moze ktos wie co to jest i czy jakos sie da tym plywac po morzu? jacht wyglada calkiem fajnie tu sa zdjecia nie tego, ale identycznego http://www.finn.no/finn/boat/used/viewi ... e=30885666 my szukalismy kilka dni w necie i jedyne co znalezlismy to to ze byly produkowane w norwegii, danii, a wersje drewniane nawet w polsce.
dzieki za jakiekolwiek info.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 01:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Fajny jacht , podoba mi się ... tu Klub Knarr http://www.knarr.dk/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 04:09 

Dołączył(a): 2 lis 2011, o 22:01
Posty: 17
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: zeglaz jachtowy
no tak to jest strona raczej drewnianych klasykow a tam nic nie ma o variancie. nawet nie wiadomo czy da sie tym atlantyk przeplynac hehehehehe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 08:51 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Moim zdaniem to nowoczesniejsza wersja typowego "schaerenkreuzer" lub inaczej "skargardskysse" Sa to jachty budowane w poludniowej Szwecji w rejonie tysiace skalistych wysepek. Dlatego tak duze nawiasy rufowe i dzobowe. Mozna rufa lub dziobem stanac na kotwicy i sucha noga przejsc na lad. Jachty posiadaja wysoki maszt i waski grot umozliwia to lapanie wiatru nawet w cieniu tych skalistych wysepek.Stosunkowo mala linia wodna przy przechyle wydluza sie nadajac lajbie duzej predkosci. Na otwartym morzu i wiekszej fali zegluja "mokro"(duzy nawias dziobowy).Wnetrze raczej spartanskie. wiecej infirmacji Google - schaerenkreuzer.

pozdrowienia
Bartoszek
www.bartoszek.de



Za ten post autor bartoszek otrzymał podziękowanie od: pikasiak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
http://www.sfbayknarr.com/?page_id=102
http://www.bootswerft-schneidereit.de/i ... 13&lang=en

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: pikasiak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 09:54 

Dołączył(a): 2 lis 2011, o 22:01
Posty: 17
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: zeglaz jachtowy
a da sie tym bezpiecznie plynac na dalsze wyprawy czy to tylko na weekendowe plywanie raczej sie nadaje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
pikasiak napisał(a):
a da sie tym bezpiecznie plynac na dalsze wyprawy

Ludzie różne rejsy robią na jeszcze mniejszych ;)
Moim zdaniem to jednak dosyć ekstremalne pływanie: pewnie mokro pływa, w kabinie dosyć mało miejsca.
Może spytajcie producenta? http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/g ... 954556.htm

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wojciech1968 napisał(a):

Na tej stronie masz kilka filmików z regat...brak niestety rejsu przez Atlantyk. ;)






Gdybyś się bardziej wczytał :roll: , to znalazł byś te zapisy...

( W tłumaczeniu wujka googla... ;) )

O Knarreborg

Knarreborg został zaprojektowany przez norweskie Erling L. Kristofersen w 1943 roku.

Nazwa odnosi się do typu statku z epoki Wikingów, statek handlowy.

Łódź została zbudowana z drewna ponad przeczytać. Ta metoda konstrukcji było to, że łodzie są bardzo podobne. Ponad 300 drewna Knarreborg zostały zbudowane od 1943 roku. W 1973 r. Stocznia Borresen w Vejle prawa do budowy Knarreborg z włókna szklanego. Fiberglass Knarreborg został zaprojektowany tak, aby vægtmæssingt i właściwości były podobne, jak było to możliwe z drewna Knarreborg. Nie do tej pory wybudowała ponad 160 szklanych Knarreborg.
Prawa do budowy Knarreborg przeszedł w 2004 r. do niemieckiej stoczni, Bootswerft Schneidereit w Stade w północnych Niemczech.

W 1948 roku Knarreborg zatwierdzona jako łódź entype klasy Królewskiego Seilforening norweskim i zostały ujęte w międzynarodowych zestawów reguł klasy. W 1954 roku Knarreborg zatwierdzony w Danii krajowych entype klasy. W 1953 roku pojawiły się pierwsze Knarreborg do San Francisco Bay.

Knarreborg rozwijała się szybko w klasie w Norwegii, najpierw w Oslo, a później w Bergen. Obecnie 100 łodzi w Norwegii, większość w Oslo. W San Francisco Knarreborg również bardzo popularne, to dobrze nadaje się do, czasami bardzo wietrznie zatoki. Obecnie jest 40 łodzi w San Francisco. W Danii, Knarreborg szybko bardzo atrakcyjnym klasy entype z wielu utalentowanych żeglarza. Obecnie istnieje 110 w Danii, główny nacisk zarówno leży w dźwięku, ale także w Svendborg jest floty. Istnieje także niewielka liczba w Niemczech i kilka we Francji.

W 1968 r. Narodowy Knarreborg Admiralicji z Norwegii, Danii i USA porozumiały się co do zasady "Deed of Trust" dla Międzynarodowego Knarreborg Championship (IKC), która miała odbyć się na przemian w Norwegii, Oslo i Bergen. San Francisco i Danii. Nawet rok po pierwszym IKC która odbyła się w San Francisco przez San Francisco Yacht Club. Od tego czasu bardzo prestiżowe żeglarskie zostały popłynął w poszczególnych krajach.

Knarreborg mają wszelkie szansę stać się bardzo atrakcyjnym łodzi kil klasy w przyszłości. Jest to bardzo mocno klasy entype który zapewnia, że ​​statki są takie same, czy są one wykonane z drewna lub włókna szklanego. Jest piękny, ma klasyczne linie, proste do żeglowania, jest tylko grot i fok. To wymaga tylko niewielkiej załogi, można popłynął przez jeden lub dwa, ale większość z nich. Wyniki w nauce w każdych warunkach pogodowych, bez żadnych problemów. Jest doskonałym żagle dni są równie dobre jak podróż i kapsejladsbåd. Jest to bardzo wysoki poziom torach wyścigowych, jak Knarreborg przyciąga jedne z najlepszych rorsmænd i stad. Roczne IKC zdarzeń pozwala konkurować na innych wodach niż zwykle i wiele związanych z powiązań między żeglarzami z różnych krajów.

Knarreborg jest bardzo napięty entype ale również ewoluowała z nowych metod budowlanych. Z drewna do włókna szklanego, ale również z włókna szklanego kadłuba z wbudowanym træoverbygning. Drewniany maszt został obecnie zastąpiony przez nowoczesny masztu i bomu. Zmiany sprawiły, że łódź łatwiejszy w utrzymaniu, tańsze w produkcji, ale bez poszła o poza klasyczny wygląd.

TC na 2 Kwiecień 2011


Ps. Powyższą stocznię budującą współczesne jachty wskazał ( następnie) Tobie @ boSmann :) ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: pikasiak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 20:15 

Dołączył(a): 2 lis 2011, o 22:01
Posty: 17
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: zeglaz jachtowy
ojej dzieki:D fajnie. bo ja nie bylem zainteresowany a tak juz widze ze z kolega sobie wrocimy nim do polski. a moj brat juz prowadzi rozmowy na temat tego bialego i jest na 90% ze go kupi:D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ile ma kosztować po przeliczeniu na PLN ? :)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lis 2011, o 20:46 

Dołączył(a): 2 lis 2011, o 22:01
Posty: 17
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: zeglaz jachtowy
ten bialy juz stargowalismy do 40tys nok to jest jakies 22tys zl ale to bylo przez tel wiec liczymy ze za 15-19tys zl go wezmiemy jak juz tam pojedziemy a jedziemy po niedzieli:D tu w norwegii jest pelno tanich jachtow widzialem nawet 6,5m z sinikiem za.... 1500zl na nasze wlasnie ogladalem cos jak tango lub jakos tak tylko starsze z lat 80 z silnikiem 6 osobowe za... 10tys zl silnik 8km tu jest np link do pieknej regatowki safir 32 za smieszne pieniadze bo wywolawcza jest 16tys zl a stan ladny http://www.finn.no/finn/boat/used/objec ... e=31243021 takie knarry odrestaurowane widzialem za 15tys zl piekne



Za ten post autor pikasiak otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 304 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL