Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 cze 2025, o 21:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 wrz 2009, o 13:13 

Dołączył(a): 27 lip 2009, o 10:23
Posty: 21
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam.
Kupiłem ostatnio tango 780s z 2004r. i nie wiem czy jest to wykonanie stoczniowe,skorupa i wnętrze.Czy można wogóle jakoś to poznać,po jakis szczegółach?
BArdzo bym prosił o pomoc.!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2009, o 13:23 

Dołączył(a): 27 lip 2009, o 10:23
Posty: 21
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Zakupiłem własnie Tango 780s i po przejazdzce próbnej stwierdziłem ze jest dosyć chwiejne w porównaniu do sasanki 660Sn i przy w miare słabym wietrze ok 2B w bajdewindzie mocno sie przechyla.Czy tak ma byc?

Kolejnym moim pytaniem jest:Na jachcie piosiadam pasy łączące sie z okienkami bocznymi które powodują fajniejszy wygląd(nie wiem jak to sie dokładnie nazywa wiec pisze troche nie profesionalnie) lecz są one jakby wyblakniete ,całkiem straciły swój smak.Czy można cos z nimi zrobić zeby powróciły do normaslnego ładnego wyglądu?Myslałem o przemalowaniu ich lakierem no nie mam pojęcia..Jeśli jest ktos zorientoway bardzo bym Dziękował o POmoc!
Za wszystkie pomocne komentarze z góry bardzo dziękuje!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2009, o 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
Nie pisz dwóch tematów jeden po drugim. Zawrzyj wszystko w jednym, już nie wspomnę, że nie ten dział.

Co do pytania: Pływam na 780s tylko ,że z dorobionym balastem przy mieczu. Jak nie było balastu to rzeczywiście była bardziej chwiejna, no ale w końcu literka "s" do czegoś zobowiązuje. Także jest to normalna sytuacja.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2009, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
m.a.j.o.r napisał(a):
no ale w końcu literka "s" do czegoś zobowiązuje. Także jest to normalna sytuacja.


Trudno z tym się zgodzić. W/g dokumentacji na tej łódce powinno być ok 300kg balastu (nie pamiętam teraz dokładnej ilości).
Wielu wykonawców, z niejasnych powodów uważa, że łódka powinna być najszybsza na akwenie jak pozbawi się ją "zbędnego" balastu. W słabych wiatrach to i owszem, jednak jak powieje mocniej to trzeba się refować i faktycznie zamiast płynąć to się pełza i jeździ na kancie. Bez sensu.
Niestety, sporo łódek jest tak zrobionych.
--------------------
Literka s oznacza, że w stosunku do 780 F ma więcej żagla i lżejszy pokład a nie, że nie ma balastu.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2009, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
boSmann napisał(a):
Trudno z tym się zgodzić. W/g dokumentacji na tej łódce powinno być ok 300kg balastu (nie pamiętam teraz dokładnej ilości).
W takim razie zwracam honor, nie wiedziałem. Wiem tylko ,że na łódce na której pływałem był dodany balast. Wnioskowałem więc ,że wcześniej nic nie było.
boSmann napisał(a):
Literka s oznacza, że w stosunku do 780 F ma więcej żagla i lżejszy pokład a nie, że nie ma balastu.

"s" chodziło mi w sensie Sport, a nie ,że nie ma balastu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2009, o 14:24 

Dołączył(a): 5 maja 2009, o 13:03
Posty: 38
Lokalizacja: Szczecin/J.Drawsko
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Jachtowy
przez 4 lata byłem właścicielem 780fs
tanga 720-780 mają ten jeden minus że tyle ile powstało to tyle było wersji, nie ma czegoś takiego jak stoczniowy bądź nie, można tylko patrzeć czy porządna skorupa i kto wykonywał zabudowę
dopóki tylko janmor robił skorupy to jeszcze można było coś powiedzieć na temat jachtu
dzisiaj większość małych tang jest robione metodą garażową, bez żadnej dokumentacji i wiedzy na ten temat,
w moim jachcie skorupa była janmora a wnętrze i wyposażenie było montowane przez tango yachts i to były jachty z pełną dokumentacją
wszystkie zmiany były ustalane z Panem Skrzatem i jacht pływał pięknie
ale jak na tango przystało był "miękki" - od 3-4B trzeba było się refować
więc jeżeli normalne wersje są dość miękkie to wyobrażam sobie jak pływają te bez balastu
sasanka to jacht zupełnie inny niż tango, bardziej wygodny niż szybki, więc jest jasne że tango będzie szybciej wchodziło w przechył - jacht większy, nie znaczy że się nie przechyla :)
masz jakieś dokumenty od jachtu? Albo czy skorupa ma tabliczkę znamionową? Tam powinno być napisane jakiej produkcji jest skorupa i jakiej reszta
na zmatowiony i wyblakły żelkot są dwie metody:
1.Położenie nowego – dość drogie i pracochłonne
2. Pomalowanie – efekt praktycznie ten sam, często nawet lepszy bo łatwiej jest równo odciąć kolory
pozdawiam

_________________
Sprowadzanie jachtów z zagranicy. Zakup w Polsce. Nowe i Używane na indywidualne zamówienie. Doradztwo. 512 403 105 LUPUS YACHTS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 219 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL