Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 04:21




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lip 2014, o 16:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Witam,

Czytając wątek Szamana i innych kolegów forumowiczów pomyślałem, że taka „mazurska łódka” może być dobrym rozwiązaniem ostatnio dyskutowanego problemu. W wąskim gronie „tetryków” zastanawialiśmy się nad wyborem jachtu spełniającego poniższe założenia.

Rejon pływania – szeroko pojęty Zalew Szczeciński z możliwością wyjścia na zatokę a w przypływie fantazji Bałtyk południowozachodni.

Rodzaj pływania – turystycznie podczas wszelkich weekendów oraz tygodniowe wyprawy „hen za widnokrąg” i chociaż nam się już nigdzie nie śpieszy to jednak nikt nie lubi być ostatni.

Załoga – do sześć osób(ach te wnuki) ale podczas „wypraw” cztery osoby(max), które niestety czasy studenckie i/lub fascynacje survivalową mają już dawno za sobą.

Armator – nie jest „szkutnikiem amatorem” ale leniem także nie, potrafi zadbać o jacht co nie znaczy, że będzie miał czas i ochotę na generalne remonty.

Budżet – 50 tys. pln ???

O żeglarstwie coś trochę wiemy niestety nowych konstrukcji nie znamy a i takich konstrukcji tu na zachodzie nadal mało. Pływaliśmy na „lubczyńskich” Twisterach oraz Antili 26 i … zdania nie mamy a raczej mamy ale rożne, żeby nie powiedzieć wzajemnie wykluczające się.

Z jednej strony chciałoby się mieć bezpieczną i stabilną klasyczną jednostkę kilową z drugiej natomiast korci podnoszony miecz, małe zanurzenie, szeroka rufa i przestronny kokpit.

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie i opinie na temat dostępnych konstrukcji a także uwagi typu; babysztag, blokady miecza i steru czy dodatkowy bulbkil.

Pozdrawiam,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2014, o 17:22 

Dołączył(a): 28 gru 2013, o 16:15
Posty: 37
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Wszelako najlepszy wydaje się kiler że średnm zanurzeniem 1,2-1,4m.
Na morzu wystarczająca dzielnoośc na Zalewie do wszystkich przystani wchodzi,cumowanie w oczeretach tu się nie sprawdza więc mieczówka się nie przyda.
Takim jachtem pływam i wydaje się w tym budżecie akuratny.
Friendship 26, jest na sprzedaż


Załączniki:
$(KGrHqJ,!lwFIVNWzdOUBSM2PRhF6!~~60_85.JPG
$(KGrHqJ,!lwFIVNWzdOUBSM2PRhF6!~~60_85.JPG [ 61.35 KiB | Przeglądane 6540 razy ]

Za ten post autor hurley otrzymał podziękowanie od: SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2014, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
Z jednej strony chciałoby się mieć bezpieczną i stabilną klasyczną jednostkę kilową

SIRK napisał(a):
Budżet – 50 tys. pln


Kup sobie Kolego Albina Vegę - bardzo przyzwoity niewielki morski jacht ze Szwecji.
Na stronie Albina poczytaj sobie o tym jachcie.
Spokojnie zmieścisz się w zadanym budzecie - jacht kup w Szwecji - poszukaj na www.blocket.se - i będziesz mial przyzwoity kilowy jacht, ktory nie boi sie byle wiatru i fali.
Po co na morzu Ci ten miecz ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2014, o 23:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
"Klasyczną jednostkę kilową" na morze o zanurzeniu metra a nawet mniej da się znaleźć u Holendrów, a także Niemców czy Francuzów - płycizny im znane. To już zwykle starocie, to i niedrogo. Czasem nawet nie trzeba do Holandii jechać ;) http://sprzedajemy.pl/oferta-sprzedazy- ... 720,336637

A ciekawe czy ktoś pamięta od jakich zaczął pan Bénéteau ;) http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=6744
Ale gdyby kto chciał bardziej regatowo: http://www.yachtall.com/show-boat/yacht ... bid/54731/

Morskie mieczowe też jak poszuka to trafi. Także u Anglików. Sam rozważałem balastowo-mieczową wersję Snapdragon 26 - rzadka wersja, za to solidna konstrukcja. Zanurzenie (mieczowego) ok. 65 cm. Były też balastowo-mieczowe wersje Trident 24.

Tak na szybko:
http://www.yachtall.com/show-boat/yacht ... id/114200/
http://www.yachtall.com/show-boat/yacht ... bid/52318/
http://www.brauckmann-boote.de/boote/fr ... ategorie=1
http://www.yachtsnet.co.uk/archives/sai ... ish-25.htm
http://www.eyb-boats.com/en/ads/sailing ... 11093_.htm
http://www.westerly.apolloduck.co.uk/di ... aid=365161


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2014, o 00:36 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
P.S. A o takim nie zapominajmy (potargowałbym) - nie tylko na zalew :D
http://essex.boatshed.com/southerly_28-boat-172771.html


Ostatnio edytowano 31 lip 2014, o 06:34 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem ortografię


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 lip 2014, o 06:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A ja bym na Twoim miejscu rozejzal sie po szczecinskich przystaniach i zobaczyl jakie jachty w prywatnych rekach dominuja :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Za wszystkie rady dziękuje ale jak zawsze jest jakieś „ale”.
bury_kocur napisał(a):
Po co na morzu Ci ten miecz ?


Pytanie, po co mi na morzu miecz jest chyba nie na miejscu, gdybym planował pływanie tylko po Bałtyku to pełna zgoda ale my mówimy o pływaniu po Zalewie i ewentualnie po Zatoce.
Przytoczę po raz wtóry słowa kolegi Szamana;
...nie miąłem blokady miecza bo płynąłem przez Zalew i dalej na Rugię gdzie bywają płycizny....

A z jakimi głębokościami można się tu spotkać było nie raz już mówione. Osoby posiadające dobrą mapę wektorową mogą osobiście sprawdzić na ile zmniejszy się dostępny akwen żeglugowy jeżeli ustawimy sobie izobatę bezpieczna na np. 2.0m

M@rek napisał(a):
A ja bym na Twoim miejscu rozejzal sie po szczecinskich przystaniach i zobaczyl jakie jachty w prywatnych rekach dominuja


Pełna zgoda, korzystajmy z doświadczenia innych, tylko jakie ono jest? Danych statystycznych nie znam ale na naszych przystaniach jestem często i widzę rożne konstrukcje. Powiedziałbym, że mamy bardzo często takie łódki na jakie nas stać.

A tak naprawdę to zalew nasz jest jeszcze „żeglarską pustynią” Szczecin to nie Warszawa a Zalew to nie WJM. Dlatego też, jestem bardzo ciekawy jak to będzie wyglądało za kilka/-naście lat i jakie konstrukcje zdobędą u nas przewagę.

Pytając się o „jacht na zalew i nie tylko”, miałem na myśli nowe rodzime konstrukcje które bardzo często posiadają klasę C i teoretycznie mógłbym dopłynąć taka łódką do naszych kolegów na wschodzie.

Czasami jakąś konstrukcje można spotkać w wersji M czy to zawsze znaczy stały kil, czy rozwiązanie z mieczem szybrowym to tylko sport, czy może także zatoka? Pytań jest wiele i wszystkie nadal aktualne, choćby podstawowe, które mazurskie konstrukcje definitywnie nie sprawdzą się na zalewie i dlaczego?

Pozdrowienia,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 18:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Piszesz o budzecie 50 tys zl, potem o 6 osobach a na koniec " nowe rodzime konstrukcje"

Takie rzeczy tylko w ERZE :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 20:18 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
SIRK napisał(a):
rodzime konstrukcje które bardzo często posiadają klasę C i teoretycznie mógłbym dopłynąć taka łódką do naszych kolegów na wschodzie.
Teoretycznie zauważmy że "klasa C" oznacza "śródlądowe", czyli na Mazury. Po co takie komuś ze Szczecina? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 21:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz Rysiu, Kolega ma takiego "mazurskiego " Storma 22 budowanego na morze w uzgodnieniu z konstruktorem ktory z powodzeniem plywa na morzu w bardzo roznych warunkach. Tylko mimo ze to mala lodka nie kosztowala 50 tys ale troche wiecej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
Storma 22 budowanego na morze

Ten z szybrem?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 21:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Z szybrem ale innym niz seryjne jeziorowe i jedna wiecej warstwa zbrojenia na calym kadlubie + inne zmiany.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 21:57 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
Storma 22 budowanego na morze w uzgodnieniu z konstruktorem ...
Z szybrem innym niz seryjne jeziorowe i jedna wiecej warstwa zbrojenia na calym kadlubie + inne zmiany.
No ale to już inna klasa niż jeziorowe, nie? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 22:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Klasa taka sama ( "C" ) ale jakosc zupelnie inna. O klasie armatora nie wspominajac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Formalnie może taka sama, ale tylko formalnie. Tak naprawdę to inny jacht, mimo takich samych linii jak standardowy.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
SIRK napisał(a):
A z jakimi głębokościami można się tu spotkać było nie raz już mówione. Osoby posiadające dobrą mapę wektorową mogą osobiście sprawdzić na ile zmniejszy się dostępny akwen żeglugowy jeżeli ustawimy sobie izobatę bezpieczna na np. 2.0m


Ano zmniejszy sie do pływania farwaterowego ...
Ale głębokości poza farwaterem to tak naprawdę pelna zagadka - 0,2 m też się tam znajdzie.
I na takie glębokości tez chcesz mieć udkę ?
Każdy ma wprawdzie prawo do własnej oceny wydarzeń ale plywanie poza farwaterem na takich głębokościach zaznaczonych na mapie przypomina mi mapę z ujścia Wisły -"Glębokości stale zmienne"
To ja juz wole popływac bezpiecznie po morzu a jak juz przechodzę takie "Glębokości stale zmienne" to chciałbym mieć pewność, e przejdę.
A farwater mi tą pewność daje...
Ale jak mówię - każdy ma prawo do wlaśnej oceny wydarzeń...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sie 2014, o 22:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
Ryś napisał(a):
Przytoczę po raz wtóry słowa kolegi Szamana;
...nie miałem blokady miecza bo płynąłem przez Zalew i dalej na Rugię gdzie bywają płycizny....


Być może następnym razem zablokowałbym miecz, choć kilka razy możliwość podniesienia miecza przydała się. Z drugiej strony świadomość tej możliwości powodowała, że na płytkim prowadziłem mniej uważna nawigację, niż gdybym pływał jachtem kilowym. I ze trzy razy usiadłem, tak jak na codzień siada się np. na Mazurach.
Jest jeszcze jeden aspekt, brak blokady miecza to możliwość jego podniesienia wtedy, gdy mocno wieje i kosztem dryfu chcę zmniejszyć przechył jachtu. I to też miało znaczenie przy podjęciu decyzji o braku blokady.
A wracając do Twojego pytania o jacht, to na tamten akwen chyba wybrałbym jakiegoś kilerka, albo jacht z mieczem szybrowym, gdzie cały balast jest w szybrze. Kolega dwa lata temu zamówił właśnie tak wykonanego Phobosa 25. Miał płynąć ze mną :-D

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2014, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
M@rek napisał(a):
Piszesz o budzecie 50 tys zl, potem o 6 osobach a na koniec " nowe rodzime konstrukcje"

Takie rzeczy tylko w ERZE :)


Czy aby na pewno?
http://www.jacht-market.com.pl/adv/show ... 11737.html

Nie mówię, że to dobry wybór ale przykład pierwszy z brzegu i wcale nie najtańszy.
Nie będę siebie cytował ale pytałem o łódkę na zalew dla czterech dorosłych osób lub max. sześciu, licząc dzieci. W formie pytania podąłem orientacyjny koszt 50 tys. rozszerzając ewentualnie akwen żeglugi na zatokę.

Wątek ten założyłem aby wysłuchać opinii żeglarzy znających tzw. konstrukcje mazurskie lub podyskutować z zainteresowanymi jak rozwinie się żeglarstwo masowe na naszym akwenie. Wybacz ale spodziewałem się czegoś więcej po Twoich wypowiedziach.

Ryś napisał(a):
Teoretycznie zauważmy że "klasa C" oznacza "śródlądowe", czyli na Mazury. Po co takie komuś ze Szczecina?


http://www.prs.pl/__files/parent259/kat ... j_cych.pdf
Jak wyżej, nie wiem skąd teoria o „śródlądowej klasie C na WJM”

bury_kocur napisał(a):
Ano zmniejszy sie do pływania farwaterowego ...Ale głębokości poza farwaterem to tak naprawdę pelna zagadka - 0,2 m też się tam znajdzie.I na takie glębokości tez chcesz mieć udkę ?Każdy ma wprawdzie prawo do własnej oceny wydarzeń ale plywanie poza farwaterem na takich głębokościach zaznaczonych na mapie przypomina mi mapę z ujścia Wisły -"Glębokości stale zmienne" To ja juz wole popływac bezpiecznie po morzu a jak juz przechodzę takie "Glębokości stale zmienne" to chciałbym mieć pewność, e przejdę.A farwater mi tą pewność daje...Ale jak mówię - każdy ma prawo do wlaśnej oceny wydarzeń...


Ty naprawdę myślisz, że u nas żegluje się tylko od bramy do bramy i od bojki do bojki?

Szaman3 napisał(a):
Jest jeszcze jeden aspekt, brak blokady miecza to możliwość jego podniesienia wtedy, gdy mocno wieje i kosztem dryfu chcę zmniejszyć przechył jachtu. I to też miało znaczenie przy podjęciu decyzji o braku blokady.


Za opinie dziękuje ale czy mógłbyś rozwinąć wątek o podnoszeniu miecza. Jeżeli podnosimy miecz to nie tylko zmieniamy położenie środka bocznego oporu ale także podnosi się nam środek ciężkości a dalej to już elementarz.
W trudnych warunkach pogodowych przy ciężkim (standardowym?) mieczu przestrzegałbym przed takim działaniem ale tak jak już wcześniej napisałem nie znam współczesnych konstrukcji.

Pozdrowienia,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 07:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14010
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A ja bym Ciebie SIRK przestrzegał przed wyciąganiem wniosków nie posiadając wiedzy co do współczesnych konstrukcji....... :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 07:12 

Dołączył(a): 30 cze 2012, o 21:18
Posty: 54
Podziękował : 64
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: człowiek uczy się całe życie
Podnoszenie miecza by zmniejszyć przechył kosztem większego dryfu to jest właśnie elementarz :|


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 11:36 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
SIRK napisał(a):
nie wiem skąd teoria o „śródlądowej klasie C na WJM”
Przemyśl zatem wymogi normy. A i znaczenie określenia "Inshore". Bo u nas kiepsko tłumaczą... Imho: nawet na WJM należy liczyć się z "wiatrem ponad 4 B" i falą "ponad 0,3 m" :-P

Oczywiście klasa C (Inshore) jest na "Zalewy i Jeziora".
Ale jak ktoś ma wyjście na Bałtyk - czyli "Morze" - a pływań po Jeziorze Mikołajskim nie planuje... nie lepiej "B"? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 14:44 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
SIRK napisał(a):
M@rek napisał(a):
Piszesz o budzecie 50 tys zl, potem o 6 osobach a na koniec " nowe rodzime konstrukcje"

Takie rzeczy tylko w ERZE :)


Czy aby na pewno?
http://www.jacht-market.com.pl/adv/show ... 11737.html

Nie mówię, że to dobry wybór ale przykład pierwszy z brzegu i wcale nie najtańszy.
Nie będę siebie cytował ale pytałem o łódkę na zalew dla czterech dorosłych osób lub max. sześciu, licząc dzieci. W formie pytania podąłem orientacyjny koszt 50 tys. rozszerzając ewentualnie akwen żeglugi na zatokę.

Wątek ten założyłem aby wysłuchać opinii żeglarzy znających tzw. konstrukcje mazurskie lub podyskutować z zainteresowanymi jak rozwinie się żeglarstwo masowe na naszym akwenie. Wybacz ale spodziewałem się czegoś więcej po Twoich wypowiedziach.

Krzysztof


To odpowiem tak, na mazurskich konstrukcjach sie nie znam. Plywalem Maxusem 28 Victora, "Morskim" Stormem 22 Andrzeja i to z nowych "mazurskich konstrukcji prawie wszystko . Byla jesscze Sasanka od Jacka ze Skagena ale ona moim zdaniem do zeglugi na Zalewie przy silniejszym wietrze zupelnie sie nie nadawala.
Roznia miedzy 50 a 60 tys to jakby nie pztrzyc 20% a to juz sporo.
Czy u nas mieczowka ma ses ? Na podstawie doswiadczen lokalesow uwazam ze nie. Stanac " po mazursku mozna praktycznie jedynie na Dabskim. Na Zalewie przy zmianie sily i kierunku wiatru mozna stracic lodke. Dlatego ludzie zazwyczaj przerabiaja lodki, najpierw dodajac ulba na mieczu a potem dajac dobrze zaprojektowany staly balast.
Najlepszym przykladem jest Piotr i jego Sportina "Sowa".
Tez czasy spartanskich podrozy mam za soba i wlasnie dlatego moim subiektywnym zdaniem dla 4 osob 8 m dlugosci to minimum. Na Twoim miejscu poszukalbym starszej morskiej lodki z rozsadnym zanurzeniem .



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: SIRK
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 14:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A gdybys mial ochote obejzec to zapraszam na Lasera 28 :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Ryś napisał(a):
Przemyśl zatem wymogi normy. A i znaczenie określenia "Inshore". Bo u nas kiepsko tłumaczą... Imho: nawet na WJM należy liczyć się z "wiatrem ponad 4 B" i falą "ponad 0,3 m"


Nie wiem co masz na myśli mówiąc o kiepskich tłumaczach w każdym razie polecam oryginały.
http://www.europarl.europa.eu/document/ ... 6965EN.pdf
http://www.mg.gov.pl/Wspieranie+przedsi ... 2003+44+WE

Naprawdę trzeba mieć dużo złej woli aby zwrot „significant wave height up to and including 2m” przetłumaczyć jako „fale ponad 0,3m”
Jak widzisz już niedługo znikną wszelkie opisowe terminy i pozostaną tylko graniczne wartości siły wiatru i wysokości fali.

Ale naprawdę nie zamierzałem tu dyskutować o zawiłościach certyfikacji rekreacyjnych jednostek pływających. Po prostu natchnęła mnie wyprawa Szamana i szukam w miarę dobrego rozwiązania. Spotkałem się z modelami z literka M w nazwie lub B przy specyfikacji technicznej ale czy naprawdę musze się tylko do nich ograniczyć? Nie chce wydawać majątku na łódkę morską, cokolwiek miałoby to znaczyć aby później w trakcie weekendów pływać tylko od bojki do bojki.

Nie zgadzam się z Markiem, że po naszych marinach cumują tylko jednostki kilowe, można sprawdzić chociażby przeglądając ofertę czarterową. Pytanie tylko jaką konstrukcje wybrać aby wypłynąć na zatokę i czy to nadal byłaby frajda.

Pozdrowienia,
Krzysztof

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 17:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A w ktorym miejscu napisalem ze u nas sa jedynie jachty kilowe ?
Oferta firm czarterowych a preferencje armatorow ktorzy tu ciagle plywaja to zupelnie inna sprzwa. Firmy czarterowe lizinguja jachty a kalkuluja rowniez koszt osobo/koi i wlasnie dlatego sa u nas rowniez Maxusy 33 itd.itp. Jachty mieczowe w rekach prywatnych armtorow to margines. Nawet takie Foki czy Cariny w zdecydowanej wiekszosci sa kilowe.
Warto sie zastanowic dlaczego ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 17:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8028
Podziękował : 1872
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
SIRK napisał(a):
Spotkałem się z modelami z literka M w nazwie lub B przy specyfikacji technicznej ale czy naprawdę musze się tylko do nich ograniczyć? Nie chce wydawać majątku na łódkę morską, cokolwiek miałoby to znaczyć ...
Ależ nie musisz kupować "morskiej", jeśli chcesz pozostać na Zalewie... lecz nie lepiej mieć możność zeń wyjść, jak się zdarzy dłuższy urlop? ;)
Ja tylko zwracam uwagę że istnieją łodzie płytkie bądź mieczowe spełniające Twe wymogi, a zdolne wygodnie i bezpiecznie pojechać i na ocean.
Jako miłośnik antyków - nowych nie znam. Snapdragon 26 którego sobie rozważałem (mieczowy) był wygodną łódką "pełnomorską" na 4-5 osób. A kosztował kilkanaście tys zł., w stanie jak Vega Micubishiego: kupić nowe żagle, przegląd silnika i posprzątać.

Krótko mówiąc - nie ma powodu ograniczać się do konstrukcji "mazurskich".

A na kategorie zwróciłem uwagę bo inni też czytają ;)
Oznaczają one "na jakie wody łódź jest zaprojektowana". Zwracam uwagę że "C" nie jest przeznaczona na morze. Co najwyżej do przemknięcia się za Rugią jak pogoda dobra. :-P

"Rejony żeglugi śródlądowej:
rejon 1 - obejmujący wody, na których może występować fala o wysokości do 2 m; do tego rejonu zalicza się część Zatoki Pomorskiej na południe od linii prostej łączącej cypel Nord Perd na wyspie Rugia z latarnią morską Niechorze oraz część Zatoki Gdańskiej na południe od linii prostej łączącej latarnię morską Hel z pławą podejściową do portu Bałtijsk;
rejon 2 - obejmujący wody, na których może występować fala o wysokości do 1,2 m; do tego rejonu zalicza się Zalew Szczeciński, Zalew Kamieński, Zalew Wiślany, Zatokę Pucką, Zbiornik Włocławski oraz jeziora Śniardwy, Niegocin i Mamry;
rejon 3 - obejmujący wody, na których może występować fala o wysokości do 0,6 m; do tego rejonu zalicza się niewymienione w rejonie 1 lub 2 rzeki, kanały i jeziora [...] "
http://pya.org.pl/files/1/prawo/rozporz ... ad93c3.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
SIRK napisał(a):
niedługo znikną wszelkie opisowe terminy i pozostaną tylko graniczne wartości siły wiatru i wysokości fali.

Niedługo zamiast rozmawiać o jachtach, ich właściwościowych, zaletach i wadach - będziemy wyłącznie walczyć ze zbaczaniem dyskusji w rejony "kategorii projektowych".

Zupełnie, jakbyśmy nie byli świadomi genezy tych "kategorii", tkwiącej po uszy w kompletnie niekompatybilnym z żeglowaniem, sztucznym, zurzędniczałym świecie.

Zupełnie, jakbyśmy byli tak naiwni, by przypuszczać, że "kategorie" mają cokolwiek wspólnego z realiami... Albo że będą miały - po 18.01.2016..
Eeeechhh...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 18:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A co bedzie w moje urodziny ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
M@rek napisał(a):
A co bedzie w moje urodziny ? :)

W dniu 28 grudnia 2013 r. w Dzienniku Urzędowym UE L 354/113 ukazała się nowa Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/53/UE z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie rekreacyjnych jednostek pływających i skuterów wodnych, i uchylająca dyrektywę 94/25/WE. Nowa Dyrektywa będzie transponowana do prawa krajowego Państw Członkowskich do dnia 17 stycznia 2016 r. aby wejść w życie 18 stycznia 2016 r.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2014, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:57
Posty: 3241
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 333
Otrzymał podziękowań: 976
Uprawnienia żeglarskie: RYA/MCA Yachtmaster Ocean
SIRK napisał(a):
Za opinie dziękuje ale czy mógłbyś rozwinąć wątek o podnoszeniu miecza. Jeżeli podnosimy miecz to nie tylko zmieniamy położenie środka bocznego oporu ale także podnosi się nam środek ciężkości a dalej to już elementarz.



Współczesne jachty mieczowo balastowe nieco się różnią od dawnych mieczówek. Przede wszystkim mają w zęzie sporo balastu i to on przede wszystkim wpływa na stateczność łódki. Nawet ciężki miecz stanowi ledwie ułamek masy owego balastu. Dla przykładu, ja mam 500 kg balastu w zęzie i miecz o masie 70 kg. Przy takich proporcjach podniesienie miecza nie zmienia istotnie położenia środka ciężkości i tym samym nie wpływa zbyt mocno na stateczność jachtu.

SIRK napisał(a):
W trudnych warunkach pogodowych przy ciężkim (standardowym?) mieczu przestrzegałbym przed takim działaniem ale tak jak już wcześniej napisałem nie znam współczesnych konstrukcji.


I popełniłbyś błąd ;)
Podniesienie miecza spowoduje większy dryf i mniejszy przechył. Część energii wiatru idzie w pchanie łódki po wodzie bokiem jak mydelniczkę w wannie.

_________________
Jedni mówią po to, żeby mówić, a inni po to, żeby powiedzieć.



Za ten post autor Szaman3 otrzymał podziękowanie od: jgrz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 269 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL