Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 10:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lis 2014, o 19:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17632
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4271
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Tam jest relacja myszka z tego rejsu i z wywrotki:

http://www.zeglarstwo.sail-ho.pl/relacje/pjoa/relacja.htm

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 20:33 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
I tutaj tradycyjnie co się komu podoba. Mnie się wielokadłubowce podobają. Na mazurskie pływanie konstrukcje Pana Bazylego są ok bo i tak nocą stoisz a nie płyniesz więc postawienie między kadłubami dobrze uszytego namiotu radykalnie poprawia przestrzeń "biesiadną" (z pełną wysokością itp itd) a pływamy głównie latem więc o izolację term. nie ma się co bić. Moje doświadczenia mazurskie (prawie 40 letnie) mówi:
Na żadnym jachcie kabinowym nie udało mi się odgrodzić od komarów tak jak na Słonce wyposarzonej w dobrze przemyślany namiot. A jak już się uda zabezpieczyć kabinę przed tym bzyczącym cho......stwem to można się było udusić. Zatem mazurski wielokadłubowiec jest OK.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 20:46 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
A teraz nieco moich teorii. Katamaran w idealnych warunkach szybkiego pływania powinien podnieść nawietrzny pływak -tylko po co on taki duży? W trimaranie jest mniejszy i fajnie tylko ten drugi niepotrzebny. Rozwiązaniem jest proa, która załatwia wyżej opisane problemy pozostałych wielokadłubowców (za cenę nieco większych trudności w manewrowaniu) dokładając dodatkowe zalety. Problemem konstrukcyjnym katamaranu jest olbrzymia siła oddziaływania masztu na belkę podmasztową (musi byś solidna czyli ciężka lub droga), w trimaranie zawietrzny pływak opierając się o wodę próbuje wyłamać dźwigary (muszą byś solidne więc ciężkie lub drogie), a w proa?
Maszt opiera się o kadłub więc nie łamie belki, pływaka zawietrznego nie ma więc nie wyłamie dźwigarów a rozkład sił na "kratownicy" maszt-wanty-dźwigar sprawia, że działają one wyłącznie na ściskanie/rozciąganie czyli wzdłuż swojej osi. Mogą dzięki temu być znacznie lżejsze/tańsze). No to się wymądrzyłem w góry przepraszam za przynudzanie ale wierzcie - długo już to analizuję i zdaje się, że wtej teorii nie jestem odosobniony. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2015, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
JanekL napisał(a):
pływaka zawietrznego nie ma

A to zależy od proa ;)
Pacyficzne proa ma pływak od strony nawietrznej.
Atlantyckie proa ma pływak od strony zawietrznej.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2015, o 06:08 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 16:10
Posty: 190
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: Sternik Morski
To skrót myślowy z mojej strony. Atlantyckiego proa nie poważam z przyczyn opisanych wyżej. Mają ten sam problem co trimarany - próbują wyłamać dźwigary a prawdopodobieństwo żeglugi na jednym pływaku znikome. Jak się poduczę FreeShip`a narysuję coś co trochę pogodzi multi vs mono. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 125 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 215 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL