Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 03:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 gru 2015, o 11:22 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Seba napisał(a):
wiem, że temat jest starszy niż administrator tego forum, ale problemu z zamykaniem zaworu dennego uniknąłem przez wstawienie zaworu zwrotnego. Za 12 zł. Jak na razie działa :D a tak dodatkowo - w "kadłubie" pompy jest otwór i oznacza on, że powietrze będzie tam zawsze :mrgreen: zagadka...
W wątku nie pojawiła się informacja, czy w układzie wody zaburtowej był filtr tejże wody. Taki filtr często wygląda jak umieszczona w najwyższym punkcie lewara (układu rur) wielka pucha z pokrywą często przezroczystą (żeby było widac, czy filtr jest już zanieczyszczony np. wodorostami itp.). Dość popularną przypadłością jest drobne rozszczelnienie tego filtra lub okolicy, przez co woda z układu ucieka. Miałem raz na J-80 (Perkins Ursus) tak, że przed każdym uruchomieniem silnika trzeba było zaczerpnąć wiadrem wody zza burty i zalać układ przez odkręconą pokrywę filtra, OIDP pokrywa była delikatnie peknięta (włoskowate peknięcie, więc wody nie popuszczał, a powietrze prawdopodobnie wpuszczał). Alternatywą było zamykanie zaworu wlotowego, ale był on głęboko i to gdzieś pod hundkoją i bałem sie, że przy jakiejś "akcji" zapomnimy o otwarciu zaworu i silnik się zagotuje. Też jestem za zaworem zwrotnym, tyle że są one dość łatwej do zapchania konstrukcji (tłoczek lub kulka na sprężynce), czyli jeszcze jedno miejsce do ewentualnej awarii. Ciekawe byłoby rozwiązanie elektrycznego zaworu na wlocie wody chłodzącej, tyle że z uwagi na rozmiar (średnicę) to musiałaby być chyba zasuwa z serwomechanizmem? Lub wyprowadzenie zamykania-otwierania zaworu przez jakieś cięgło przynajmniej do zejściówki?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 14:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Dwa tygodnie temu naprawiałem taką pompę. Po rozebraniu były do wymiany dwa simeringi (10zł), dwa łożyska (20) zł, dekielki, wewnętrzny i zewnętrzny wystarczyło odwrócić (miały wyżłobienia od wirnika). Do tego wirnik za 120 zł. I to cały koszt naprawy. Może być jeszcze do wymiany takie czółenko z komory wirnika. Dostępne w serwisach razem z uszczelką i dekielkiem.
Pisałaś, że problem z chłodzeniem jest kiedy jacht żegluje w przechyle. Sądzę, że pobór denny "wyskakuje z wody" i pompa zasysa powietrze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2015, o 15:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Ania napisał(a):
Nasza pompa to Jabsco 9700-21

Twoja pompa: http://www.jabscoshop.com/marine/pumps/ ... -ports.htm
Naprawa prosta, koszt niewielki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2015, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 gru 2014, o 00:56
Posty: 4
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Temat bardzo dawny.
Problem w 2010 r., z pompą był taki, że straciła szczelność. Po wymianie pompy wszystko działało prawidłowo.

Od tamtego czasu "reanimacji" poddałem zarówno starą pompę jak i nową (czyli już 5 letnią :)) - zrobiłem to w specjalistycznym zakładzie, bo moim zdaniem skuteczna naprawa, bez odpowiednich narzędzi i stosownej wiedzy nie gwarantuje długiej eksploatacji. Jest to na pewno tańsze niż zakup nowej, ale tacy fachowcy sa tylko w Polsce.
Obecnie pompa działa bez zarzutu.

Artur

_________________
SPITSBERGEN 2020
Rejsy morskie-www.syberg.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 185 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL