Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 00:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 mar 2017, o 00:50 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
jgrz napisał(a):
Ten typ jachtu przeznaczony jest do pływania po akwenach pływowych a nie naszych. A

A tak kategoryczne stwierdzenie wobec całkiem innej rzeczywistości to nie dyrdymał?
A co może być synonimem słowa dyrdymały? Wybór sporawy. coś koło 90 pozycji
Od niewinnej bajki poczynając.
http://synonim.net/synonim/dyrdyma%C5%82y

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 10:36 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Panowie ! Po co te nerwy. Bardzo na serio biorę Wasze zdania o dwu mieczowcach i z jednej i drugiej wypowiedzi wyciągam istotne wnioski.Właśnie o różne widzenia sprawy najbardziej w tym wszystkim chodzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 10:49 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
brodaty napisał(a):
Panowie ! Po co te nerwy. Bardzo na serio biorę Wasze zdania o dwu mieczowcach i z jednej i drugiej wypowiedzi wyciągam istotne wnioski.Właśnie o różne widzenia sprawy najbardziej w tym wszystkim chodzi.

No to jeszcze, ku wniosków wyciąganiu.
Mój dwupłetwiec""morskość""ma w genach i papierach. A i parę rejsów po ( o zgrozo) Bałtyku odbył. Raz czy dwa nawet Angielczyków odwiedził. Stałe, wylaminowane płetewki, wypełnione balastem ołowianym -po 104 kilo każda- w niczym mu nie przeszkodziły.
To informacje od pierwszej właścicielki, blisko 90-letniej pani..

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 11:40 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Bombel. Ty dajesz za przykład Silhouetty R .Tuckera. Jacht ten faktycznie morskość i nawet te dwa kile ma "w genach". Jak pamiętam Shrimpy Shane Actona co opłynęła świat to właśnie ta konstrukcja.Kile w tej łódce jakby wyrastały w sposób naturalny i oczywisty z kadłuba. Według mnie kile w Carinie są jakby zaprzeczeniem tego piękna i naturalności.Są takie toporne i brzydkie. Wprawdzie ich przy pływaniu nie widać ale mogą być niedoskonałe nautycznie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 11:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
" Nasz Nesh" i Carina "Halszka" w normalnych regatach i "Halszka" zdecydowanie wygrywala. Bywa ze do tej pory wygrywa swoja grupe KWR w okreslonych warunkach.
Nie wątpię - oryginal kilerek?
Aleć tu o dwupłetwowcu, wszak, i w tem to aspekcie, a delikatnie ;) przypominam o zdolności niesienia żagla (sail carrying power). Carinka smukła, ostra, opory małe - wiele jej żagla nie potrzeba. Taki koncept konstrukcji.
Oporu gdy sporo dołożyć, okaże się że rezerwy mocy niet. A nie za bardzo jak dodać, bo nie uniesie.
Nie tylko stateczność tu istotna, może także 'obciążenie powierzchni oporu bocznego', a nawet może rozkład wyporów?
Nash to kapeć, musi przywiać by jechał; ale jak co do czego to ma (przy tym samym wyporze) 1/4 więcej żagla i sporo głębiej płetwę; i jest w stanie to nieść.
Tak dla dowyjaśnienia.
Dwupłetwowe zwykle mają większe opory i gorszą sprawność płetw, normalna rzecz. Jeśli projekt przewiduje od początku, to w porządku. ;)

A tak w ogóle czas najwyższy we wątek zamieścić:
http://www.barleben-ing.de/segeln/klass ... carina.pdf
http://www.barleben-ing.de/segeln/prospekt_carina20.pdf
http://www.barleben-ing.de/segeln/test_carina20.pdf



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 11:56 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Ryś napisał że jeśli projekt przewiduje od początku /dwa kile/ to w porządku. I też się zastanawiam czy konstruktor Cariny tak przewidywał czy te dwa miecze to "patent" stoczni która go produkowała. A może ktoś dodał te miecze tak od siebie. Taki Nasz Słodowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 12:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Czytać, panocku, czytać :mrgreen:
Załącznik:
carina klasse.JPG

Co nasza stocznia dodała od siebie to rzecz insza, aleć licencja i formy sprowadzone.
Aleć to smukła łódeczka, o regatowym przeznaczeniu, bez rezerwy mocy na te "płytkowodne warianty" ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2017, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
brodaty napisał(a):
dajesz za przykład Silhouetty R .Tuckera. Jacht ten faktycznie morskość i nawet te dwa kile ma "w genach". Jak pamiętam Shrimpy Shane Actona co opłynęła świat to właśnie ta konstrukcja.

Mylisz się.
Shrimpy to Caprice.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 304 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL