Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 1 lis 2024, o 00:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3406 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 114  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 kwi 2024, o 07:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W piątek po pracy jadę do Kołobrzegu, wracam w niedzielę, tak, aby jeszcze zagłosować. :)

Zamówiłem farbę antyporostową od Seajeta w kolorze białym, czyli jacht wraca do białej części podwodnej kadłuba. Poprzednie lata malowałem takim antyporostem, jaki wpadł mi w ręce, po taniości.

Zawożę wszystkie ciężkie i gabarytowe materiały i inne szpeje, żeby w miarę możliwości korzystać z pociągów. Jest dużo taniej, a przede mną jeszcze kilka takich łikendowych wyjazdów.

Został mi jeden dzień zeszłorocznego urlopu, trzymam go na czarną godzinę, czyli na koniec kwietnia i wodowanie.

Z tegorocznego urlopu na rejs potrzebuję 21 dni, dwa dni "zabrał mi" Szef na pokrycie "długich łikendów". W rezerwie zostają trzy dni. Bieda. :)

Poprzednim razem zrobiłem przegląd olinowania miękkiego, które co do zasady powinno zostać wymienione niemal w całości.
Zobaczymy jak to wyjdzie finansowo, ale koniecznie muszę wymienić fał grota, topenantę i szoty grota. Fał genui jest używany rzadko, wiec jeszcze wytrzyma.
Zapasowy fał taż. W sumie 80 m "10". :-o
Trzeba wymienić wszystkie flaglinki ale to już groszowa sprawa, wystarczy marketowa linka za kilkanaście zyla. .

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2024, o 18:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Farba dotarła, półka pod lodówę polakierowana.
Rano start, zakupy w "Neptunie" i do roboty, do roboty. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2024, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1373
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 567
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
GUT LAK!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2024, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2037
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 953
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." B. Russell
"Propaganda u ruskich jest potrzebna, bo jak im wyłączycie TV zorientują się, że są głodni." Internet
"To dziwne być w tym samym wieku co starzy ludzie." tamże


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2024, o 05:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nienawidzę Chińczyków. :D
W sobotę po południu miał być montaż lodówki, która według producenta może być rozdzielona z agregatem, i wyszło, że niestety trzeba będzie z tej możliwości skorzystać.
Wszystko było fajnie, wystarczyło niby odkręcić kilkanaście wkrętów. Rurki od czynnika i termostaty super zwinięte, tylko rozprostować.
Niestety wiązka przewodów już nie... :evil: Trzeba ja było przedłużać.

Oprócz tego wszystko według planu. Kabestany i stare stopery odkręcone, miejsca gdzie były przymocowane wyszpachtlowane i wyszlifowane, następnym razem będzie lakierowanie i przykręcanie. Bloczki do szotów genui będą niesymetrycznie, za to liny nie będą nigdzie tarły po drodze.

Wymieniłem fał grota, wyszło 30 m liny, będzie jako punkt odniesienia dla pozostałych.
Zdemontowałem także szoty grota i muszę je zmierzyć.

Kadłub został z pomocą Klubowiczów pomalowany antyporostem. Niestety 3,25 l (2,5 l + 0,75 l) farby nie wystarczyło trzeba dokupić jeszcze dwie puszki.

Zasadniczo nie ma powodu do narzekania. Malowanie antyporostem było zaplanowane dopiero za dwa tygodnie wiec jakby nie było opóźnienia w pracach. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: robertrze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2024, o 07:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wychodzi, że 20 kwietnia będzie wodowanie. :)
W długi łikend rejs próbny, może Bornholm, zobaczymy jaka będzie pogoda.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2024, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wodowanie w sobotę rano, wstępnie o 8 - mej.
Pogoda ma być nieciekawa, tzn. ma być zimno, ale za to następny łikend ma gibać całe dnie. :) :-o
Jutro wcześnie rano ruszam do Kołobrzegu.

Długołikendowy rejsik pod dużym znakiem zapytania, kwestia czy UMS zdąży usunąć piasek z wejścia do basenu rezydenckiego.
Na razie jest koło 1 m głębokości. :-o :twisted:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2024, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1373
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 567
Otrzymał podziękowań: 440
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
jak się dobrze rozpędzisz to może się przebijesz:D
Przetwornicę będę miał dopiero w majówkę chyba, że naprawię te które leżą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2024, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Masakra. :-o

Don Kichot pływa, zima w pełni, z soboty na niedzielę w nocy - 2 C i szron, po 7 - mej rano grad, grzejnik olejowy wyłączył się w nocy, bo kredyt prądowy się wyczerpał choć od zawsze wystarczał na całą noc. W dzień też było paskudnie zimno choć teoretycznie było 4 - 5 C. :twisted:
Mam nadzieję, że nie odchoruję tego łikendu.

Z dobrych wiadomości , jak powszechnie wiadomo co cztery ręce to nie dwie. W związku z czym :

- wyszpachtlowane i pomalowanie miejsca po starych kabestanach,
- zamontowane nowe kabestany,
- zamontowane bloki do szotów genui,
- zamontowany blok i stoper do linki operacyjnej rolfoka,
- zamontowana lodówka.
- dokończone oszlauchowanie toalety i zbiornika i przetestowane.
- resztą rozrobionego białego poliuretanu wymalowana została część bakisty rufowej. Docelowo będą wymalowane wszystkie bakisty.

Z prac zewnętrznych wykonawców Darek zamontował bramkę rufową i solar, niestety wiatr tak zawiewał, że nie dał rady przyspawać stężeń łączących bramkę z półkoszami rufowymi. Za to przyspawał mi palec. :lol:

Zdjęcia bramki później, bo chyba z zimna smyrofon rzucił robienie zdjęć.
Jest fajna, delikatna i można odchylać panel do słoneczka. :)

Na za tydzień zostanie instalacja elektryczna.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2024, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak wygląda prawie na gotowo toaleta.

Załącznik:
1-IMG_20240421_155201_3.jpg
1-IMG_20240421_155201_3.jpg [ 157.39 KiB | Przeglądane 3974 razy ]


Brak baterii i okablowania schowanego w szafie. :)

Ale widać już jaki cel mi przyświecał.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2024, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
No to teraz będę się skarżył. :-o

Don Kichot (i nie tylko) stał się więźniem basenu rezydenckiego kołobrzeskiej mariny. Wejście do niej zostało zamulone przez Parsętę tak, że nie da się z niego wypłynąć łódką o zanurzeniu większym niż metr.
Wszystko wskazuje, że winowajcą jest UMS, który przez lata nie opróżniał odstojnika i dopuścił w ten sposób do jego przepełnienia i naniesienia osadów w ujście rzeki do basenu portowego.
Wiem już, że rejs testowy, który miał wypróbować wszystkie Don Kichotowe nowinki raczej się nie odbędzie, ponieważ prace czerpalne nie zakończą się do długiego łikendu.
Oczywiście skoro mleko się wylało można było prace zorganizować tak, że w pierwszej kolejności pogłębiarka wykonałaby wąski przekop do basenu oznakowany odpowiednimi znakami nawigacyjnymi. Ale kogo obchodzą żeglarze ? :-(

W poniedziałek będę miał sprawdzone informacje, nie ma sensu abym jechał jutro do Kołobrzegu, szkoda kasy na paliwo.

Jeżeli nic się nie zmieni, długi łikend poświęcę na prace przy jachcie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2024, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12096
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1701
Otrzymał podziękowań: 4086
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Ale kogo obchodzą żeglarze ?

Nikogo.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2024, o 08:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Niestety taka jest prawda. Płacimy za korzystanie z infrastruktury mariny, która jest częścią składową portu niemałe pieniądze, w zamian takie kwiatki.
Armatorzy nie wodują jachtów, bo nie są w stanie odpłynąć na swoje miejsca (część ma miejsce w basenie gościnnym lub za redutą Morast), za chwilę ( od 1 maja) będą płacić karę za niezwodowanie swojej jednostki. :-o
Ja mam o tyle dobrze, że mogłem to zrobić, ponieważ moje miejsce jest w basenie bez wyjścia...

https://kolobrzeg-marina.webcamera.pl/

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 kwi 2024, o 13:06 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1116
Podziękował : 415
Otrzymał podziękowań: 403
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
...Armatorzy nie wodują jachtów, bo nie są w stanie odpłynąć na swoje miejsca (część ma miejsce w basenie gościnnym lub za redutą Morast), za chwilę ( od 1 maja) będą płacić karę za niezwodowanie swojej jednostki. :-o
Ja mam o tyle dobrze, że mogłem to zrobić, ponieważ moje miejsce jest w basenie bez wyjścia...


Piotrze, przeczytałem Twoją informacje i ręce mi na chwilę opadły.

Absurdalność pomysłu, żeby karać armatorów za niezwodowanie jachtu w terminie, wprost bije po oczach, ale jak widać, właściciela przystani to nie obchodzi.

Opisana sytuacja jest następująca:

Właściciel przystani przedstawia użytkownikom żądanie dotyczące sposobu korzystania z opłaconych usług, które winien dostarczyć, a których nie dostarczył.
Usługa sprzedaży lub wynajmu miejsca w porcie nie jest wykonana, bo port nie spełnia elementarnego warunku użytkowania: nie można do niego wejść/wpłynąć ani z niego wyjść/wypłynąć; naturalnie nie można także wodować, bo jest za plytko.

Jeżeli właściciel przystani chce karać użytkowników, to:
- musi wskazać podstawę prawną żądania wodowania w takim a nie w innym terminie;
- nie może nikomu narzucać sposobu dysponowania własnością (np. czy ma stać czy wodować); jeżeli w umowie jest taki warunek, to z definicji jest on niezgodny z prawem;
- musi wiedzieć, jako usługodawca, pobierający wynagrodzenie za świadczone usługi, że konstytucja gwarantuje każdemu właścicielowi swobodne posługiwanie się własnością, także Tobie jako właścicielowi jachtu i to Ty decydujesz, np. kiedy będziesz wodował łódkę.

______________________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: Maar
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2024, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17457
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2257
Otrzymał podziękowań: 3646
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kurczak, nie znam się, ale... pogadaj z kimś kto się zna. IMHO Wojtek Bartoszyński czy ktoś w ten deseń będzie optymalny :-)

Gdy płacisz, to zawierasz umowę. Skoro zapłaciłeś jesienią... to teraz oni pewnie muszą zapłacić Tobie za nie wywiązanie się lub możesz bez żadnych skutków prawnych przestrzelić im kolana. Niech wybierają :-) :-) :-)

Ale tak poważnie, czy umowa o zimowaniu to tylko trzymanie łódki?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2024, o 18:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Według informacji z dzisiaj płycizna została przekopana, więc we środę startujemy na wyprawę dookoła wyspy. :)

Karna opłata za niezwodowanie jachtu do końca kwietnia wynika z umowy rezydenckiej i cennika (Zarządzenie Zarządu Spółki). Zgodnie z umową jestem zobowiązany do terminowego opłacania "opłaty rezydenckiej" pod rygorem rozwiązania umowy.

https://zpmkolobrzeg.pl/wp-content/uplo ... 3-r.-1.pdf

(Zał nr 2 ust. 4)

Można się kopać, owszem ale na teraz i tak płacić trzeba.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2024, o 06:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Załącznik:
1-IMG_20240430_131136_9.jpg
1-IMG_20240430_131136_9.jpg [ 204.55 KiB | Przeglądane 3512 razy ]


Tak wygląda bramka rufowa, którą skonstruował Darek. Jest lekka i zapewnia możliwość regulacji panelu, a połączenie stężeniami z półkoszami dało konstrukcji sztywność.

Jestem zadowolony. :)

Wczoraj ogarnąłem instalację elektryczną, wszystko działa, lodówka chłodzi. Silnik po zimie odpalił od strzału, zaraz się zabieram za wymianę oleju.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 4: AlmiDG, Janna, Maar, robertrze
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2024, o 18:58 

Dołączył(a): 4 lut 2018, o 18:03
Posty: 236
Podziękował : 51
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Hej.

Kurde podoba mi się twoje zejście od rufy muszę też o czymś takim pomyśleć.

Bramka niczego sobie :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 maja 2024, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14073
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 350
Otrzymał podziękowań: 2440
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Tak wygląda bramka rufowa,


Bardzo fajnie wyszło - chętnie looknę na żywo - a póki co miłej niedzieli...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2024, o 17:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Od czwartku rana orałem morze ( Kołobrzeg - Świnoujście - Sassnitz - Kołobrzeg), prawie 200 mil i 52 godziny w morzu

W sobotę od 6 - tej rano do 4 - tej rano w niedzielę płynęliśmy na silniku we mgle. W dzień widoczność była około 3-4 kable, w nocy spadła do zera, tak, że woda się skraplała na takielunku i spadała na pokład kroplami niczym deszcz. Całe szczęście, że mam transponder AIS, co i tak zdałoby się na nic, gdybym się spotkał z jachtem bez tego urządzenia. Żadnych szans na reakcję. Z pół mili nie było widać Kołobrzegu, światła główek pojawiły się dopiero z odległości mniej niż kabla. Żeby było ciekawiej z portu akurat wychodziły w morze kutry, jeden o mały włos byłby nas rozjechał i SAR miałby robotę. :D

Ale była też całkiem solidna 2 - metrowa fala i fajny wiaterek, który w bajdewindzie na samej genui rozpędził Don Kichota do ponad 7 kn. Usiłowałem zrobić fotkę jako "dowód rzeczowy", ale zanim wpadłem na taki pomysł udało mi się zarejestrować tylko 6,39 kn.

Załącznik:
1-IMG_20240503_132044_1.jpg
1-IMG_20240503_132044_1.jpg [ 146.7 KiB | Przeglądane 2827 razy ]



Ogólnie po raz pierwszy jak sięgam pamięcią prognoza na Windy się kompletnie nie sprawdziła. :-o
Był to w sumie rejs testowy, wszystkie wprowadzone modyfikacje zadziałały bez pudła. Bloki prowadzące szoty i nowe kabestany działają prawidłowo, bramka solarowa na fali nie odpadła, lodówka chłodzi, kibelek działa. Jest tylko trochę hałaśliwy, ale te typy tak maja.
Nie udało się uruchomić wiatromierza, muszę zamówić podnośnik koszowy, przy okazji wymienię także lampę oświetlenia pokładu, stara się rozpadła. Mam w domu hermetyczną LED-ową lampę roboczą przygotowane do montażu na maszcie wiec nie będzie wydatku tylko chwila pracy.
Muszę także inaczej poprowadzić wężyk odpowietrzania zbiornika paliwa, w tym zbiera się ropa i robi się syfon.
W piątek po pracy jadę pracować.
Silnik cyka jak zegarek, przepracował ciurkiem 22 godziny przy oszczędnym pływaniu do 3,5 - 4 kn i zużył poniżej litra na godzinę.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: sirapacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2024, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17457
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2257
Otrzymał podziękowań: 3646
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kurczak napisał(a):
3,5 - 4 kn i zużył poniżej litra na godzinę.
To ładny wynik.

A powiedz Kurczaku, 4 w. to on przy jakich obrotach robi? (tak wiem, było to zapewne kilka razy pisane w tym wątku, ale sorry takiej kuwety - 107 stronnicowej - to nie ogarniam)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2024, o 18:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Trochę ponad 1000 obr/min. Przy obrotach biegu jałowego, na spokojnej wodzie płynie 3 kn.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2024, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14073
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 350
Otrzymał podziękowań: 2440
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Kurczak napisał(a):
Przy obrotach biegu jałowego, na spokojnej wodzie płynie 3 kn.


a jaką Piotruś masz śrubę ?

Ilość łopat, średnica i skok ?

Stała / składana ?

Może masz fotkę ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2024, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dwułopatową, pozostałych parametrów nie znam. Za to silnik ma 43 kuce, to sporo jak na tej wielkości jacht.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2024, o 16:12 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 408
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Kurczak napisał(a):
Trochę ponad 1000 obr/min. Przy obrotach biegu jałowego, na spokojnej wodzie płynie 3 kn.
Kurczak napisał(a):
Za to silnik ma 43 kuce, to sporo jak na tej wielkości jacht.
Miałem odwrotny problem: mimo dobierania śruby przez różnych fachowców i liczeniu na różne sposoby, przy silniku 50KM i długości jachtu 31ft, przy małej naprzód/wstecz (symetryczna przekładnia) robił ok. 1 kn - za mało na utrzymanie stabilnego kursu przy manewrach portowych. Śruba poszła do przerobienia (zwiększenie skoku) i teraz jest ok - 1,5-1,8 kn.
Silnik duży, czterocylindrowy Perkins, ale jacht starszej konstrukcji, z długim kilem i dość ciężki. Na nadwyżkę mocy nie narzekam :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2024, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Na obrotach zbliżonych do maksymalnych w Kanale Piastowskim jacht netto płynął na silniku ponad 7 kn.
Ale to jest zasadniczo bez sensu, szkoda silnika i paliwa.
Fakt, że w przypadku nagłej sytuacja, gdzie trzeba wiać gdzie popadnie i bez zastanowienia taka rezerwa prędkości może się przydać.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2024, o 16:45 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 408
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Rzecz w mocy, nie prędkości. Tę przy za dużym silniku i tak ograniczają opory falowe. Wyjście z portu pod wiatr i falę przestało być problemem - np. w porównaniu z Carterem, którego silnik to 18KM, a na gładkiej wodzie robi ok 5,5kn przy 2200 rpm.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2024, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zgadza się.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 maja 2024, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17457
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2257
Otrzymał podziękowań: 3646
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Kurczak napisał(a):
w Kanale Piastowskim jacht netto płynął na silniku ponad 7 kn
A miałeś Kurczaczku jakieś "wejście pod silny wiatr" czy inne "spierdalamento furioso pod wiatr i fale"?

Jeśli tak, to jaki był wiatr, jaki stan morza i - to w szczególności - jaka była szybkość łódki?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2024, o 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14175
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1937
Otrzymał podziękowań: 2032
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak, pisałem o tym. Spierdalamento furioso pod na oko 1,5 - 2 metrową falę ogranicza prędkość jachtu mniej - więcej o 1/3.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3406 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 114  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL