Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 16:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 cze 2011, o 10:13 

Dołączył(a): 11 cze 2011, o 09:55
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam wszystkich serdecznie :D Rozważam zakup jachtu lub jego budowę, o ile jednak ceny używanych jak i nowych są podane i oferta ta jest duża, o tyle jednak nie znalazłem żadnego kosztorysu (przynajmniej orientacyjnego) budowy jachtu stalowego. Kryteria jakie powinien spełniać to:
- 12 ( co najmniej)
- kategoria A ( to oczywiste, gdyż jacht ma służyć dla rekreacji po morzach i oceanach :D )
- 8 ( ale nie wykluczone 10 :) )

widziałem projekty jachtów z których najbardziej spodobały mi sęe Rudy, Bruceo i Pasja 1201
http://www.maderskiyachts.alpha.pl/newpage23.htm <- Zwłaszcza pasja mi odpowiada, kawał dobrej roboty. I na dodatek Polskiej :D

Głównie interesują mnie ceny budowy kadłuba, wykończenia wnętrza, maszty itd. Ceny elektroniki i wyposażenia raczej są mi bliskie. Jeśli ktoś miałby wiedzę na ten temat to bardzo proszę o wypowiedz i z góry dziękuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2011, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, o 23:44
Posty: 309
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
Krystian_N napisał(a):
Kryteria jakie powinien spełniać to:
- 12 ( co najmniej)
- kategoria A ( to oczywiste, gdyż jacht ma służyć dla rekreacji po morzach i oceanach :D )
- 8 ( ale nie wykluczone 10 :) )

powinienneś trochę bardziej precyzować swoje pytania:
12 czego ? metrów :)
8 ale nie wykluczone 10 ?
nie żebym się czepiał ale to na 100% pomoże Ci w zdobyciu jakichkolwiek informacji

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
http://www.rejsteam.dyn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2011, o 15:50 

Dołączył(a): 11 cze 2011, o 09:55
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Faktycznie, trochę się rozpędziłem i jakoś mi uciekło. Tak chodziło mi o 12 metrów długości i 8-10 koji. Dzięki za poprawkę. Najlepiej jakby miał np 4 (lub 5) kabin. Ze względu na wygodę. Jacht będzie służył na dłuższe wyprawy. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2011, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rudy to też całkowicie polskie dzieło, a Bruceo własciwie też, bo tylko "zapoczatkowane" kształtami Robertsa. Kosztorysu w necie nie znajdziesz raczej, a o poprzednich budowniczych bedzie o tyle trudno, że takie jachty powstaja latami, na raty, i różnymi "dziwnymi" sposobami". Myśle, że dysponenci dokumentacji mają pewna wiedzę na temat kosztorysowych kosztów. Pamiętaj też, że kadłub to okolo1/3 lub mniej kosztu jachtu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2011, o 17:42 

Dołączył(a): 11 cze 2011, o 09:55
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Pamiętaj też, że kadłub to okolo1/3 lub mniej kosztu jachtu.

Tak właśnie myślałem. Miałem nadzieje że zmieszcze się z całością w 300-350 tys. Nie mam pojęcia czy to wykonalne. Wiem też że wiele można wykonać samemu i przez to też można zaoszczędzić troszkę, jednak spawać musi spawacz zatwierdzony przez PRS a wykonanie wnętrza to dla dobra jachtu sobie nie powierze :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2011, o 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Krystian_N napisał(a):
jednak spawać musi spawacz zatwierdzony przez PRS

To zależy od tego czy będziesz potem chciał ubiegać się o klasę PRS dla jachtów, czego nie polecam bo tobie jest to do niczego nie potrzebne ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2011, o 22:48 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Pamiętaj też, że kadłub to okolo1/3 lub mniej kosztu jachtu.

A to tylko przy założeniu wykańczania jachtu w sposób...powiedzmy tradycyjny.Dużo można zaoszczędzić na takielunku,wnętrze też nie musi być z mahoniu.Myślę że dobrze kombinując to da się zejść z 1/3 do 1/2 kosztów kadłuba jako kosztów całości.Za to 12 metrów i 10 koji to trochę jak zatłoczony tramwaj,da się wytrzymać tydzień na czarterze na śródziemnym ale włóczęga po oceanach to raczej nie,myślę że w cztery osoby to maksymalnie żeby się nie pozabijać.
pozdrawiam.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2011, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
peter napisał(a):
A to tylko przy założeniu wykańczania jachtu w sposób...powiedzmy tradycyjny.Dużo można zaoszczędzić na takielunku,wnętrze też nie musi być z mahoniu.Myślę że dobrze kombinując to da się zejść z 1/3 do 1/2 kosztów kadłuba jako kosztów całości

Zejść, czy wejść ?
Nie na wszystkim da sie oszczedzic - Colonel ma racje: 1/3 !
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 cze 2011, o 23:31 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Nie na wszystkim da sie oszczedzic - Colonel ma racje: 1/3 !
Catz

A jak to wyliczyłeś tak dokładnie?
Da się oszczędzać na wielu rzeczach,tyle że trzeba zerwać z tradycyjnym jachtowym myśleniem.Ocynkowana stal zamiast nierdzewki,sosna i modrzew zamiast mahoniu i teaku,low tech ożaglowanie takie jak gaflowe,lugrowe, chińskie,zamiast drogiego bermudzkiego,prosta minimalna elektryka zamiast echosonaroradarologów za 10000$ i wyremontowany stary volvo penta lub sabb zamiast nowego turbo yanmara.
Jacht nie musi być aż tak drogi jak piszą sailmagazyny...ale taki na pewno nie będzie dla każdego...

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 00:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
peter napisał(a):
A jak to wyliczyłeś tak dokładnie?

Wcale tego nie wyliczalem. Bez wyliczen wiem dosc dokladnie, bo kilka lodek zbudowalem i czytalem co pisza inni budujacy.
peter napisał(a):
Da się oszczędzać na wielu rzeczach,tyle że trzeba zerwać z tradycyjnym jachtowym myśleniem.Ocynkowana stal zamiast nierdzewki,sosna i modrzew zamiast mahoniu i teaku,low tech ożaglowanie takie jak gaflowe,lugrowe, chińskie,zamiast drogiego bermudzkiego,prosta minimalna elektryka zamiast echosonaroradarologów za 10000$ i wyremontowany stary volvo penta lub sabb zamiast nowego turbo yanmara.

Tak.... Ale czy naprawde "trzeba zrywac"?
Z niczym nie zrywam, elektryki nie mam zadnej, a mahon i gre swiatla na jego slojach lubie. ;)
peter napisał(a):
Jacht nie musi być aż tak drogi jak piszą sailmagazyny...ale taki na pewno nie będzie dla każdego...

Wiec i kazdy robi sobie jak lubi i moze.....
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 00:25 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Catz napisał(a):
Wiec i kazdy robi sobie jak lubi i moze.....


I to by było na tyle :D
pozdrawiam

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 06:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Źle to rokuje jak przyszły armator zaczyna rozmowę o budowie od tematu oszczędzania. :-P
Jeżeli natomiast skupi się nad racjonalnością wydatków to wygląda trochę inaczej.
Oszczędności o jakich piszesz mogą być pozorne.
Typowe okucie z nierdzewki może być tańsze (bo masowo robione) niż zamawianie z ocynku.
Sosna czy modrzew w dobrym gatunku i odpowiednio sezonowana (nie suszarniana) wcale nie są takie tanie.
Ożaglowanie np gaflowe nie daje oszczędności, dochodzą dodatkowe liny i bloki.

Moim zdaniem największą oszczędność da rezygnacja z marzeń i budowa dużo mniejszego jachtu.
Np. takiego http://1.bp.blogspot.com/_G2s2yBIDE80/S ... e_girl.jpg
:lol: ;)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 07:24 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
boSmann napisał(a):
Źle to rokuje jak przyszły armator zaczyna rozmowę o budowie od tematu oszczędzania. :-P
Jeżeli natomiast skupi się nad racjonalnością wydatków to wygląda trochę inaczej.


Prawda to,masz rację.
boSmann napisał(a):
Typowe okucie z nierdzewki może być tańsze (bo masowo robione) niż zamawianie z ocynku.


do 12 metrowego jachtu chyba nie ma zbyt wiele masowo produkowanych typowych okuć ,przynajmniej w Polsce.
boSmann napisał(a):
Sosna czy modrzew w dobrym gatunku i odpowiednio sezonowana (nie suszarniana) wcale nie są takie tanie.

A co jest złego w użyciu drewna suszonego w suszarni na zabudowę stalowego jachtu?
boSmann napisał(a):
Ożaglowanie np gaflowe nie daje oszczędności, dochodzą dodatkowe liny i bloki.


Każde ożaglowanie low tech będzie tańsze od nowoczesnego bermudzkiego.

A co do realności budowy mniejszego jachtu to się zgodzę z tym ze nie koniecznie z aż tak małym.
pozdrawiam

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 20:11
Posty: 504
Lokalizacja: Notteroy/Norwegia
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz swobodny z Wyspy Orzechowej
peter napisał(a):
A co jest złego w użyciu drewna suszonego w suszarni na zabudowę stalowego jachtu?

No właśnie, ponawiam pytanie. Jestem cieślą i używam takiego drewna na codzień uważam, że jest dużo lepsze od sezonowanego dlaczego więc nie używać go przy wykańczaniu wnętrza jachtu?

_________________
Lat/Lon
59 12.9594, 10 26.5332


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 08:27 

Dołączył(a): 11 cze 2011, o 09:55
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kolos napisał(a):
Krystian_N napisał(a):
jednak spawać musi spawacz zatwierdzony przez PRS

To zależy od tego czy będziesz potem chciał ubiegać się o klasę PRS dla jachtów, czego nie polecam bo tobie jest to do niczego nie potrzebne ;)

Zazwyczaj nigdy nie zajmowałem się stroną prawną żeglarstwa :) więc nie bardzo rozumiem. Duże jachty oceaniczne nie wymagaja klasy PRS-u? Czy tylko niektóre? Więc jakie? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
1. Jacht długości 12 m nie wymaga klasy ani nadzoru PRS. Natomiast spawacz musi byc po prostu dobry - spawanie cieńkich blach nie jest łatwe, a do tego trzeba przestrzegać pewnej kolejności i metody kładzenia spoin.
2. Ułamek 1/3 jest wzięty z doświadczeń wielu pokoleń. Uważam, że dziś, szczególnie przy armatorsiej budowie kadłuba, może on być nawet jeszcze niższy, bo można włożyc własną robocizne w budowę kadłuba (jeśli swój czas wyceniasz na wypasione zero złotych), natomiast zakup silnika, urządzeń, elektroniki, szycie żagli - wszystko to ma zdeterminowane ceny.
3. Oszczędzanie na jakości materiałów i urządzeń zaowocuje kłopotami w odległych rejonach świata. Dziś już nie te czasy, że pływało się z "marynizowanym" dieslem z ciagnika Ursus, a jak co to polscy albo sowieccy rybacy pomogli w remoncie gdzieś w Patagonii.
4. W Polsce można obecnie kupic wszystko, co potrzebne dla dowolnie nowoczesnego lub luksusowego jachtu. Problem w tym, ze fachmani twierdzą, że u nas bywa drożej albo dużo drożej niż za granicą, czasem więc warto kusic się o import indywidualny.
5. 350 000 wydaje się trochę mało (chyba, że doliczysz dwa lata własnej robocizny -jeśłi masz czas, chęć i umiejętności, ale wtedy nie będziesz zarabiał).
6. Mam wrażenie, że powinieneś rozważyć opcję zakupu używanego jachtu (czemu by nie z laminatu - tysiące takich są we włóczędze po oceanach). Zwróc uwage np. na marke Hallberg Rassy ale są i tańsze. Jaskółki ćwierkają, ze tanio można kupic jacht w USA, tyle że przy wjeździe do Unii masz cło, no i trzeba tym zakupem przepłynąc Atlantyk zanim sie jacht całkiem obłaskawi.
7. Na pewno nie próbuj pakować do 12 m jachtu więcej niz 8 koj (3 lub 4 kabiny dwuosobowe,z naciskiem na trzy).

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 10:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
peter napisał(a):
Dużo można zaoszczędzić na takielunku,


Napisz jak chcesz oszczedzac na takielunku ? Ja wlasnie koncze wymieniac cale
olinowanie wraz ze sciagaczami mimo tego ze wyglada na dobre :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 10:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
peter napisał(a):
Dużo można zaoszczędzić na takielunku,

Napisz jak chcesz oszczedzac na takielunku ? Ja wlasnie koncze wymieniac cale
olinowanie wraz ze sciagaczami mimo tego ze wyglada na dobre :)

Teoretycznie można zastosować grubsze, drewniane maszty bez olinowania stałego i niskie ożaglowanie lugrowe o prostym kroju, mozliwe do wykonania z normalnego, ale grubego dakronu.
Ożaglowanie chińskie jest jednak dosyć drogie - ze względu na dużą ilość lin ruchomych i bloków, ale możliwe do wykonania przez amatorów ze względu na prosty krój i osprzęt bez użycia hi-tech. Kiedyś wymagało częstej wymiany łatwo przecierających się szotów, stropów i np. lin zwanych po angielsku "batten parrels", które przytrzymują żagiel przy maszcie. Dzisiaj można do konkretnych zastosowań użyć lin dobranych celowo, zgodnie z ich parametrami i tak wykonany takielunek jest dużo trwalszy - liny wytrzymują przejścia przez całe oceany, a nawet dookoła...
***
EDIT:
Cały czas chodzi o wygodny jacht turystyczny, a nie o regatowy bolid...
Tak projektuje np. Thomas Colvin:

Obrazek

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 11:21 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Napisz jak chcesz oszczedzac na takielunku ?


Dokładnie tak jak napisał Robert,stosując tańsze,prostsze nie wymagające drogich materiałów rodzaje ożaglowania.Z tym że absolutnie się nie zgodzę z jego opinią o cenie ożaglowania chińskiego,jest bardzo tanie,odpada cały takielunek stały,maszt może być pełny drewniany,może być też klejony,to jest obojętne.Sam żagiel jest płaski,więc prosty w uszyciu,można zresztą uszyć go praktycznie z byle czego ponieważ tkanina jest bardzo mało obciążona,pływają bawełniane,z plandek,z tkanin z których są robione namioty,firanki w naczepach ciężarówek itp.Faktycznie jest troszkę więcej olinowania ruchomego,ale nie są to liny mocno obciążone,więc nie ma potrzeby stosować super lin. A bloczków wcale nie ma tam dużo,a te co są można spokojnie zrobić z drewna.
To samo dotyczy i innych low tech żagli,z tym że dakron jest bardziej wskazany.
Ale nawet uproszczone do minimum ożaglowanie bermudzkie może być tanie.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 11:23 

Dołączył(a): 11 cze 2011, o 09:55
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
6. Mam wrażenie, że powinieneś rozważyć opcję zakupu używanego jachtu (czemu by nie z laminatu - tysiące takich są we włóczędze po oceanach).

No właśnie się rozglądałem, i wszędzie do wyboru są Bavarie po czarterach, beneteau i jeanneau maja wysokie ceny w porównaniu do roku produkcji. Zazwyczaj w tym samym przedziale cenowym są 10 lat starsze od bavari, przez co w środku wyglądają nieciekawie. Czytałem i wszędzie tak narzekają na Bavarie. Może jest ktoś posiadaczem takowej i potwierdziłby lub zaprzeczył tą opinie.
Colonel napisał(a):
Zwróć uwagę np. na marke Hallberg Rassy ale są i tańsze.

Fakt przejrzałem parę ofert i do najlepszych w kwestii cenowej nie należą :) ale możliwe ze faktycznie są warte tej ceny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 11:25 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
Cały czas chodzi o wygodny jacht turystyczny, a nie o regatowy bolid...
Tak projektuje np. Thomas Colvin:


dużo żeglowałem na Gazeli zaprojektowanej właśnie przez pana Colvina z chińskimi żaglami.I od tego czasu już nie chcę pływać na innych żaglach.
A są jeszcze projekty pana Benforda ze słynnym Badger'em.Jeden z najtańszych jachtów porównując cenę do wielkości.


Załączniki:
badger.jpg
badger.jpg [ 65.5 KiB | Przeglądane 10782 razy ]

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
peter napisał(a):
M@rek napisał(a):
Napisz jak chcesz oszczedzac na takielunku ?

Dokładnie tak jak napisał Robert,stosując tańsze,prostsze nie wymagające drogich materiałów rodzaje ożaglowania.Z tym że absolutnie się nie zgodzę z jego opinią o cenie ożaglowania chińskiego

W zasadzie nie będę się spierał - chińskie ożaglowanie na prawdę można zrobić tak, aby wyszło dużo taniej niż konwencjonalny maszt, olinowanie i żagle bermudzkie, ale jeszcze taniej wyjdzie europejskie lugrowe zrównoważone - ze względu na mniejszą liczbę i długość lin i liczbę bloków.

A Badger, to jeden z moich faworytów, gdybym miał wybierać dla siebie jednokadłubowy jacht morski około 10 m długości.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 12:21 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
ale jeszcze taniej wyjdzie europejskie lugrowe zrównoważone - ze względu na mniejszą liczbę i długość lin i liczbę bloków.

ale przy lugrowym należy zastosować bardziej szlachetne tkaniny żaglowe ze względu na większe obciążenia rogów i różnicy może nie być wcale... :D

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
peter napisał(a):
robhosailor napisał(a):
ale jeszcze taniej wyjdzie europejskie lugrowe zrównoważone - ze względu na mniejszą liczbę i długość lin i liczbę bloków.

ale przy lugrowym należy zastosować bardziej szlachetne tkaniny żaglowe ze względu na większe obciążenia rogów i różnicy może nie być wcale... :D

Kalkulowałem to sobie kilkakrotnie - przy swoich własnych projektach katamaranów biplane - wyszło mi, że lugrowe zrównoważone, jest jednak ciut tańsze od chińskiego.
W sumie może wyjść podobnie, ale na pewno taniej, niż to, co stawiamy na większości naszych współczesnych jachtów.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Krystian - jak chcesz zdobyć jakąś wiedzę o oszczędnej budowie, zwłaszcza w stali - to może przyda się poczytać książkę tu wymienioną: http://www.jachtymalolepszy.orangespace.pl/
Jak wolisz stal i dojrzałeś do konkretnych kosztorysowych rozmów, to skontaktuj się z fachowcami: http://www.yachtmetal.com/onas.html

Jak nie chcesz oglądać w ogłoszeniach głównie wysłużonych po-czarterowych (B)awarii to... obejrzyj ogłoszenia z nieczarterowych rejonów, np tu:
http://www.blocket.se/hela_sverige/bata ... 062&blf=10
A tu masz instrukcję obsługi tamtego rejonu: http://www.sychut.com/szwecja/kupowanie.html


BTW - 12m LOA i 4-5 kabin z 10 kojami?
Takim jachtem na "dłuższe wyprawy"...?
Hmmmmm

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 13:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jaromir napisał(a):
BTW - 12m LOA i 4-5 kabin z 10 kojami?
Takim jachtem na "dłuższe wyprawy"...?
Hmmmmm

Nie da się ukryć, że taki jacht na 10 osób do przejścia oceanu może być dość niewygodny... Moim zdaniem 4-5 osób, to maksimum w, na prawdę, długim rejsie, a niektórzy mówią, że każdy jacht jest dwuosobowy!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 13:29 

Dołączył(a): 11 cze 2011, o 09:55
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po prostu chciałem jacht dobrze zaprojektowany i aby nie zmarnował się ani jeden kawałek wolnej przestrzeni. W 10 osób oczywistym jest że będzie ciasno. Ale posłuży on kilkanaście lat, więc potem przy krótkich przelotach można zabrac więcej osób. A wolne koje w czasie długich podróży można zmienić w półki na prowiant, paliwo i wodę. Żeby potem się nie martwic tylko spokojnie cieszyć się podróżą. Przez atlantyk, a potem przez pacyfik potrzebne będą w końcu dość spore zapasy nawet dla 6 osób.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Uwazam osobiscie, czyli subiektywnie, ze ozaglowanie bermudzkie jest jednak optymalne w trojkacie cena/ prostota obslugi/wydajnosc.
Moitessier na swoim "Joshua" zastosowal maszty ze zdemobilizowanych wlasnie slupow telegraficznych i napisal dobitnie, ze czekajac na srodki na maszt metalowy pewnie nie wyruszylby nigdy w swoja piekna "Dluga Droge".
Sam Joshua Slocum mial drewniana kotwice....
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
Uwazam osobiscie, czyli subiektywnie, ze ozaglowanie bermudzkie jest jednak optymalne w trojkacie cena/ prostota obslugi/wydajnosc.
Moitessier na swoim "Joshua" zastosowal maszty ze zdemobilizowanych wlasnie slupow telegraficznych i napisal dobitnie, ze czekajac na srodki na maszt metalowy pewnie nie wyruszylby nigdy w swoja piekna "Dluga Droge".
Sam Joshua Slocum mial drewniana kotwice...

Nie znam się na drewnianych kotwicach, ale uważam, że ożaglowanie lugrowe się cenowo wybroni - ma o jedno drzewce więcej od bermudzkiego, ale dzięki nisko położonemu środkowi ożaglowania nie wymaga olinowania stałego, które znacznie podnosi koszty.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2011, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Nie znam się na drewnianych kotwicach,

Tez sie nie znam, ale to fakt moim zdaniem warty odnotowania! :D
robhosailor napisał(a):
ale uważam, że ożaglowanie lugrowe się cenowo wybroni - ma o jedno drzewce więcej od bermudzkiego, ale dzięki nisko położonemu środkowi ożaglowania nie wymaga olinowania stałego, które znacznie podnosi koszty.

Uwazam, ze nie, zwlaszcza na lodce powyzej 12m. Sama cena nie ma zreszta sensu w oderwaniu od prostoty (mozliwosci, latwosci?) obslugi - o trojkacie pisalem.
Catz Wektorowo Wypadkowy ( dlaczego nie z trojkata? ;) )

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Wojtek Bartoszyński i 199 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL