Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 sie 2025, o 13:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 91  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 sty 2015, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Tutaj prosiłbym Cie o zdefiniowanie użytego przez siebie określenia.
To znaczy, że to plitkin ma definiować Twoje określenia? ;)
Bo przecież to Ty pierwszy stwierdziłeś: Za jakieś 150 tys zł w PL można kupić nowy jacht morski z nowym silnikiem i wszystkim nowym. I właśnie to zdanie - nawet bez związku z dyskusją o wyższości jachtów nowych nad używanymi - sprowokowało mnie do pytania o przykłady takich okazji cenowych.

Na pytanie o przykłady - dałeś link do jachtu morskiego... obdarzonego kategorią "B/C". Cokolwiek takie łamanie kategorii miałoby znaczyć. Niemniej przypomnę - kategoria "C" zakłada pływanie do 6'B i 2m fali.
I dodałeś jeszcze, że satysfakcjonuje Cię jacht, który "nie rozleci się" przy wietrze 8'B i umiarkowanej, trzymetrowej fali.
I dorzuciłeś, że nawet taka jednostka po porządnym wyposażeniu "stoczniowo ni diabla nie wyjdzie za 150 tys... ".
Hmmm... Włodek - ja rozumiem, że bardzo lubisz swoje własne zdanie, no ale bez przesady... :-P

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 19 sty 2015, o 18:30 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 18:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Rysiu, u mnie na przystani stoja 4 Albiny Vegi i kroi sie piata ale to zupelnie inna generacja projektowania, dla mnie archaiczna i nie do przyjecia zarowno ze wzgledu na nautyke jak i ergonomie wnetrza. Najtansza sprowadzono na gotowo na poziomie 25 tys zl. Najdrozsza za prawie 40 tys .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 18:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
bury_kocur napisał(a):
- konstrukcja jachtu winna być oparta na grubościennym "ruszcie" stalowym wlaminowanym w dno, do którego "dowiązuje się" wanty

bardzo poważny błąd konstrukcyjny..
bury_kocur napisał(a):
- zdublowane wszystkie wanty, sztagi i achtersztagi

nie widziałem jeszcze takiego takielunku...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jaszra napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
- konstrukcja jachtu winna być oparta na grubościennym "ruszcie" stalowym wlaminowanym w dno, do którego "dowiązuje się" wanty
bardzo poważny błąd konstrukcyjny..

Nie jest to "poważny błąd konstrukcyjny" (zwłaszcza bez uzasadnienia*) w chwili gdy dopiero co był cięgnięty wątek o urywajacych sie kilach w nowoczesnych jachtach (spowodwanych brakiem jakiegokolwiek rusztu czy mocowania kila).

MJS


* wypowiadasz się enigmatycznie; co najmniej jak Cors :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14119
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
pierdupierdu napisał(a):
Za jakieś 150 tys zł w PL można kupić nowy jacht morski z nowym silnikiem i wszystkim nowym.


Jarek - to co powyżej napisałem to prawda i dałem ku temu pierwszy z brzegu link.
Wszystko nowe tzn - nowe laminaty i żelkoty a nie 30 letnie obciążone promieniowaniem UV, nowy takielunek, nowe żagle, nowe olinowanie, nowy silnik, wyposażenie wnętrza, WC, materace itd.itd....
Póżniej napisałem wraz z kol. dobre wyposażenie takiego jachtu - wiadomo, że ze szczyptę ironii - a Ty wziąłeś to na poważnie...
Natomiast pytanie jakie wobec tego postawić należy warunki brzegowe - znaczy dla jakiej jednostki to robimy - aby można było ją uznać za jacht bałtycki, o którym tu dyskutujemy...
Bo to, że pozwolilem sobie dopisać trochę dobrego wyposażenia do Kolegi postu to zrobiłem to dla uzmysłowienia co w jacht można włożyć.
Natomiast raz jeszcze powtórzę - dla spokojnego pływania, bez hardkoru i niedżwiedziego mięsa, w normalnych warunkach pogodowych można - i tu przyznasz mi rację - w rejs bałtycki wypłynąć jachtem jaki pozwoliłem sobie zaprezentować ze stoczni naszego Kolegi forumowego.
Możesz oczywiście napisać, że ten jacht nie popłynie wg Ciebie w ciężkich warunkach.
Pewnie nie ale po co pływać w takich warunkach ?
Bałtyckie pływanie turystyczne to spokojne pływanie na emeryta, któremu sie nigdzie nie spieszy.

pierdupierdu napisał(a):
I dodałeś jeszcze, że satysfakcjonuje Cię jacht, który "nie rozleci się" przy wietrze 8'B i umiarkowanej, trzymetrowej fali.
I dorzuciłeś, że nawet taka jednostka po porządnym wyposażeniu "stoczniowo ni diabla nie wyjdzie za 150 tys... ".
Hmmm... Włodek - ja rozumiem, że bardzo lubisz swoje własne zdanie, no ale bez przesady... :-P


Jarku
- ad zdania nr 1. - trochę humoru w polemice ... :cool:
- ad. zdania nr 2 - bo jak doposażymy taka łódkę do granic możliwości to wiadomo, że i 250 tys euro będzie mało... :rotfl:
Mówimy o jachcie za 150 tys zl ze stacjonarnym silnikiem i klasycznie czyli standardowo wyposażonym (tylko te standardy się Qrcze ciągle zmieniają :rotfl: )
- ad zdania nr 3. - Przepraszam Jarku ale dlaczego mam nie mieć swego zdania ?
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

jaszra napisał(a):
bardzo poważny błąd konstrukcyjny..


skrót myślowy - rzecz idzie oczywiście o wzmocnienie dna wlaminowane w dno tworzące coś w rodzaju rusztu z zamkniętego profilu stalowego.
U mnie tak jest i mogę za podwięzia wantowe podnieść jacht.
Maszt opartu jest na tym dennym wzmocnieniu a od dołu na kilkanaście śrub dokręcony jest kil.
Dlaczego to ma być blędem ?

jaszra napisał(a):
nie widziałem jeszcze takiego takielunku...


Wpadnij do mnie - zapraszam :)
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 19 sty 2015, o 19:02 przez bury_kocur, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 19:00 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1384
Podziękował : 173
Otrzymał podziękowań: 476
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Jaromir to proste, jachtowi PRS nadał kategorię B i tak może być sprzedawany. Producent może budować też te jachty nadając kategorię C. Wtedy można zwiększyć ilość dopuszczalnej załogi z 6 do 8

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 19:12 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8053
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2421
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
Rysiu, u mnie na przystani stoja 4 Albiny Vegi i kroi sie piata ale to zupelnie inna generacja projektowania, dla mnie archaiczna i nie do przyjecia zarowno ze wzgledu na nautyke jak i ergonomie wnetrza. Najtansza sprowadzono na gotowo na poziomie 25 tys zl. Najdrozsza za prawie 40 tys .
Dla mnie też nie... a tem bardziej nie za tę cenę :lol:
bury_kocur napisał(a):
idzie oczywiście o wzmocnienie dna wlaminowane w dno tworzące coś w rodzaju rusztu z zamkniętego profilu stalowego. U mnie tak jest i mogę za podwięzia wantowe podnieść jacht. Maszt opartu jest na tym dennym wzmocnieniu a od dołu na kilkanaście śrub dokręcony jest kil. Dlaczego to ma być blędem ?

A na mojej utce podwięzie typu U-bolt przez pokład. Żadnych "wzmocnień". A maszt stoi na pokładzie. Żadnych pilersów, rusztów, zero 'usztywnień kadłuba'.
Widziałem też stary jacht ze stalowymi wzmocnieniami do podwięzi, wlaminowanymi w skorupę. Znaczy z ich skorodowanymi w proch resztkami... :lol:

A zgadzam siem w pełni że podwięź trzeba miec do czego przykręcić. Zwłaszcza gdy żadna lina takielunku nie jest dublowana, a ta mała wszak udeczka (9m) niesie 55 m2 żagla, nawet we wspomniane wcześniej 6'B. , w cęgach. I może to i nie ta nautyka jaką M@rek lubi, ale konstrukcja wytrzymuje ;)
W każdym razie skonstruowano to dobrze, sprawdziło się i "wzmacniać" czy tem bardziej dublować oryginału - w przeciwieństwie do coniektórych - powodu tam nie ma.

Tak sobie czytam te uwagi... i tak jakoś mię naszło. Utka 40 lat pływała w stanie jak stocznia dała, nie wymieniono jej silnika, takielunku, ani nawet zagli... a nawet rollera :oops: Wciąż sprawne. Owszem, kompletuję nowy takielunek, będę zmieniał. I tak niedużo zakosztuje, a czy wcześniej czy później...
Można wydać na nowy 20 razy tyle, ino po co.
Żeby tracił na wartości? To już nie ma przyjemniejszych sposobów marnowania kasy? :mrgreen:
A czy w ogóle znalazłbym nowy równie porządnie robiony? :roll:

Nikt nie mówi przecie żeby kupić zajeżdżony stary złom do remontu, ani że do regat lepsza jest 30-letnia - ale bez przesady z tą "najnowsiejszą techniką", co to bez niej pławat' nielzia. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14119
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
nie wymieniono jej (...) takielunku, ani nawet zagli... a nawet rollera :oops: Wciąż są sprawne.


Silnik i żagle to sprawa niejako drugorzędna (?) ale mogę tak od ręki podać minimum 5/7 przykładów łódek moich kolegów - jachtów kupionych na zachodzie, w których nie wymieniono takielunku i skutkiem tego była albo utrata masztu albo jego zwalenie się.
Ale w sumie to Twoja łódka i co mi tam do niej - Ty tam decydujesz.
Zdublowanego takielunku przecież nikt nikomu nie każe nosić, podobnie wymieniać go co 10 lat z powodu zmęczenia materiału.
Tyle, że nie znam na morzu pojęcia "za mocno"
Nic nie jest ma na morzu "za mocno".
Także wszelkie wzmocnienia denne i burtowe kadłuba czy też elementów konstrukcji masztowych i ich zakotwień chyba nie są błędem konstrukcyjnym ?
Ale co ja tam - ja prosty żeglarz :rotfl:
Pzdr
Kocur
ps. Silnik jak chodzi te 40 lat to dobry Pan Bóg z nim ...
Póki chodzi to chodzi i służy.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 19:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8053
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2421
Uprawnienia żeglarskie: -
Toć mówię że zmieniam takielunek. Jakoś niepewnie bym siem czuł tak wyjść na Biskaj :oops:
Ale kto tu mówi że w Bałtyk wystarczy "wytrzymać 6B i 3 m fali"? :rotfl:
Tylko zauważ że nasze łódki są tej samej wielkości i wagi. A uważam swoją za przesadnie ciężki pancernik.
Właściwie więc jak to zrobiłeś że masz kadłub wymagający usztywnień i takielunek z cienkich linek, co musiał być dublowany? Nie prościej by było od razu wybrać jakiej pancerniejszej konstrukcji?

P.S. Co zaś zmęczenia materiału się tyczy, to ja właśnie o tym. Gruba a w pełni samonośna skorupa nie ulega zmęczeniu tak jak cienka 'usztywniana'. Podobnie takielunek z lin pokrętkowych kończony na ucha - dlatego wytrzymał 40 lat. Są konstrukcje różne, w tym trwałe i mniej trwałe; a wybór na rynku jest.


Ostatnio edytowano 19 sty 2015, o 19:45 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 19:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
jaszra napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
- konstrukcja jachtu winna być oparta na grubościennym "ruszcie" stalowym wlaminowanym w dno, do którego "dowiązuje się" wanty

bardzo poważny błąd konstrukcyjny..


Powiedz to projektantowi i budowniczym X -Yacht :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Michal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14119
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
Widziałem też stary jacht ze stalowymi wzmocnieniami do podwięzi, wlaminowanymi w skorupę. Znaczy z ich skorodowanymi w proch resztkami...


Ja mam to z profilu 40 x 60 x 4 z A4 (lub jak wolisz z 316).

Piszesz:
"Tylko zauważ że nasze łódki są tej samej wielkości i wagi. A uważam swoją za przesadnie ciężki pancernik."

Kocur wazy 4750 kg a Twój ile ?

Piszesz:
"Właściwie więc jak to zrobiłeś że masz kadłub wymagający usztywnień i takielunek z cienkich linek, co musiał być dublowany? Nie prościej by było od razu wybrać jakiej pancerniejszej konstrukcji?

Kadłub mam wściekle mocny - przesztywnienia denne i burtowe były na "wszelki wypadek" (jak u księdza :rotfl: )

Linki want i sztagów (3 :rotfl: szt) mam z szóstki.

Achtersztagi (dwa) są z piątki...

Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 20:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8053
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2421
Uprawnienia żeglarskie: -
A ja z siódemki, a sztag z ósemki... a i tak więcej ich niż u Ciebie :-P OK, moja 6 ton. Ale stopę dłuższa. By nie wspomnieć o wadze silnika (za to trwały :) ) i balastu.
A co do "nierdzewnej" - chyba wiesz w jakich warunkach koroduje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14119
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
A ja z siódemki, a sztag z ósemki... a i tak więcej ich niż u Ciebie


Masz większą łódkę - ja mam 44 m, kw. żagla
Ale sztagi mam 3 szt.
Pzdr
Kocur
ps. ila Twoja waży ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 20:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
M@rek napisał(a):
Moim zdaniem idealny na Baltyk

może i idealny ale starocie....
Wolę taki: http://www.x-yachts.com/range/xc/xc-35/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 20:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja tez wole ale mam taki na jaki mnie stac, a Ty jaki masz ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 21:05 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
M@rek napisał(a):
Powiedz to projektantowi i budowniczym X -Yacht

nie muszę, on o tym wie. Ruszty w X-yacht nie są żelastwem wlaminowanym w poszycie.
Żelazne ruszty wlaminowane miały np Dufoury 25, C-54 "Wojewoda Pomorski". Co było po paru latach powinieneś wiedzieć.
Jak powinien być wykonany ruszt znajdziesz tu:
http://www.farrdesign.com/732.html

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
wypowiadasz się enigmatycznie; co najmniej jak Cors

Zasada jest prosta: nie miesza się w konstrukcjach różnych materiałów zwłaszcza o tak różnych właściwościach i dlatego PIPA ma wręgi drewniane a nie stalowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 21:26 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
M@rek napisał(a):
Ja tez wole ale mam taki na jaki mnie stac, a Ty jaki masz ?

M@rku, nie o to chodzi. W tej dyskusji interesuje mnie jaki ma być jacht na Bałtyk a nie jaki był


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2015, o 21:52 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8053
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2421
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
ps. ila Twoja waży ?
Jak wyżej mówiłem: ok. 6 ton - projektowo 5,8 t ale według dźwigu (załadowana) bliżej 7t...
Wszak jednako nie była projektowana jako Jacht na Bałtyk.
I nie śmiałbym nawet sugerować... kecze tępo zresztą chodzą :) Jedyny wymóg tutejszy, jaki by ewentualnie ten projekt spełnił, to
bury_kocur napisał(a):
- plandeka nad kokpit - podnoszona i zapinana bokami i tyłem niezależnie i tak skonstruowana aby można było pływać nie zdejmując jej w stanie złożonym
I z wysokością stania, ofkors. :rotfl:

Ale
taka_jedna napisał(a):
Czy teza, jakoby mocne, stalowe kadłuby jachtów mogły się przydać nie tylko w warunkach arktycznych, gdzie grozi spotkanie z pływającym lodem, ale i na każdym już w tej chwili akwenie, wobec znajdujących się tam śmieci, jest uzasadniona?
A czemuż to akurat stalowe? 'Mocno' można budować z każdego materiału.
Ino będzie więcej ważyć - o regatach szkoda marzyć...
Coś za coś... :mrgreen:
Załącznik:
w lodzie - Kopia.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 20:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
i dyskusja zamarła.... Było fajnie jak dyskutowaliśmy o szrotach skandynawskich czy niemieckich ale o tym co ma być dzisiaj cisza...
I znów analogia do samochodziarstwa. Golfów II i III już nikt nie sprowadza bo nie warto a jachty? Wychwalamy jakie są doskonałe pomimo zgniłego wnętrza i zardzewiałego takielunku. No cóż, okres przejściowy....



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 20:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jaszra napisał(a):
Wychwalamy jakie są doskonałe pomimo zgniłego wnętrza i zardzewiałego takielunku. No cóż, okres przejściowy....


Hm.. nie wiem jaką Ty łódkę sprowadziłeś ale u siebie takich rzeczy nie zauważyłem :D

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ryś napisał(a):
kecze tępo zresztą chodzą


Obrazek

Ten też? :roll: :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 20:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
piotr6 napisał(a):
Hm.. nie wiem jaką Ty łódkę sprowadziłeś ale u siebie takich rzeczy nie zauważyłem

ja żadnej nie sprowadziłem i nie sprowadzę. Dlaczego? Bo "nowoczesna" konstrukcja kosztuje 150 000 EUR, a ja ją zbuduję dla siebie za 1/3 ceny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 20:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No to czekamy , nie wiem tylko czy sie doczekamy :)
Czekamy tez na okreslenie Twojego idealnego jachtu na Baltyk :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja tam ostatnoi plywalem na takim "smierdzacym starociu"
http://yachts.apolloduck.com/feature.phtml?id=290547


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Plywa fajnie ale uklad wnetrza choc przemyslany, nie do konca mi odpowiada.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14119
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 355
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
jaszra napisał(a):
Wychwalamy jakie są doskonałe pomimo zgniłego wnętrza i zardzewiałego takielunku.


O przepraszam - ja nie wychwalam.
Czasami tylko wskażę jakiś w miare tani jacht ale generalnie uważam, że ze starych rzeczy to wino... :rotfl:
Na stare rzeczy stać bogatych kolekcjonerów :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:12 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dobra, Kocur napisałeś post o idealnym jachcie, niestety okazało się,że to Twój :D i jaszra się zaniepokoił że wszyscy umilkli.
I rzeczywiście max, szacun. Choć muszę powiedzieć,że jako osoba techniczna nie bardzo, to się boję trochę tych wszystkich instalacji i u mnie z wyboru jednak będzie skromniej.
A jak z muzyką co u Ciebie gra za sprzęt, ? pytam bo muszę kupić jakiś tranzystorek

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1772
Otrzymał podziękowań: 4268
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jaszra napisał(a):
ja żadnej nie sprowadziłem i nie sprowadzę. Dlaczego? Bo "nowoczesna" konstrukcja kosztuje 150 000 EUR, a ja ją zbuduję dla siebie za 1/3 ceny.


A ja na swojej już pływam.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jaszra napisał(a):
I znów analogia do samochodziarstwa. Golfów II i III już nikt nie sprowadza


analogia jak analogia , kolega jeżdzi mercedesami raczej z górnej półki i zawsze kupuje/sprowadza z Niemiec tak 1-2 roczne. Drugi tylko Audi też raczej świerzynki :D

Wiesz ja jedną łódkę zbudowałem, jednak raczej wolę pływać niż siedzieć w warsztacie

ale budowa super, co chcesz budować

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Piotrze, mam Kolege ktory mowil ze znow chce sie przespac z ( tu wg uznania)
na pytanie czy juz spal > odpowiedzial ze nie aje juz chcial i to nie raz :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2710 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 91  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 221 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL