Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
jacht Bostrom 31 https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=16135 |
Strona 6 z 6 |
Autor: | Andrzej Kolod [ 30 lis 2016, o 23:09 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Leszku, przy tej okazji dziękuję za zaciski na kable. Pozdrowienia Andrzej |
Autor: | M@rek [ 9 gru 2016, o 18:43 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Marian Strzelecki napisał(a): Znając jachty M@rka wiemy też, że nie był w żadnym swoim "zakochany" (choćby dlatego, że zmieniał) Widzisz, mam aktualnie 3 wlasna lodke , wczesniej byl Cruiser 22 potem po dlugiej przerwie Eythene 24 a teraz mam Lasera 28 ktorego usiluje sprzedac. Kazda wybieralem starannie, z kazdej bylem/jestem bardzo zadowolony ale tez mam marzenia Kupujac elementy pierwszej mialem juz ponad 20 lat doswiadczenia na slodkich i slonych wodach. Zdjecia wnetrza mojej lodki sa w ogloszeniu o sprzedazy. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 9 gru 2016, o 19:25 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
M@rek napisał(a): Kazda wybieralem starannie, z kazdej bylem/jestem bardzo zadowolony ale tez mam marzenia A co teraz kupisz? MJS ps aaa i nie wstydz się podaj adres ogłoszenia . |
Autor: | M@rek [ 9 gru 2016, o 19:37 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Prosze bardzo http://www.portalzeglarski.com/news_sai ... rettyPhoto[photos]/0/ jesli mało, moge Ci podeslac wiecej na priva. Tak sobie mysle ze majac do wyboru Maxusa 28 (a plywalem z Victorem na "Babooshce") to wybralbym mojego "Asso". |
Autor: | Marian Strzelecki [ 9 gru 2016, o 20:13 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Ja natomiast wybrał bym ... Kiwi. opss > Bostroma (wiesz dlaczego?) |
Autor: | piotr6 [ 9 gru 2016, o 20:16 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
jeśli miałbym pływać po Bałtyku to bez żadnych wątpliwości wybrałbym Lasera niż Bostroma. mimo że laser krótszy * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * dodam,że 5 lat temu byłoby odwrotnie |
Autor: | reed [ 9 gru 2016, o 21:17 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
M@rek napisał(a): RyśM napisał(a): M@rek napisał(a): Co do solidnosci konstrukcji Cartera, o urywajacych sie balastach slyszales ? Oczywiscie po jakims czasie to poprawiono Urywające siem balasty Cartera dotyczyły oryginalnej konstrukcji Dicka Cartera, notabene produkcji skandynawskiej. 200 czy 300 szt robionych w szwecji, jeśli nie mylę. Ano, mylisz sie Carterow 30 w Szwecji nie budowano. Budowano w GB ( Northshore) Grecji ( Olimpic) Polsce ( Teliga i Stogi) oraz w Australii. Problem z brakiem wzmocnien w czesci dennej pojawil sie na zbudowanej w Stogach "Umbriadze" w regatach w ciezkich warunkach. Potem na paru innych. W konsekwencji w trakcie remontow powstawiano "pajaki" ktore weszly do seryjnej produkcji. Umbriaga weszła zdrowo na mielizne Skoszewska, o czym się czarterowicze nie pochwalili a potem Jurek M. na MP z wyścigu musiał się wycofać bo równo brali wodę. Pytałem nawet czy asekuracji nie potrzebują. |
Autor: | cine [ 3 wrz 2017, o 19:46 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Andrzej Kolod napisał(a): "Amnezja" W końcu wpadłem na nazwę Boströma w Kamieniu. "Amnezja" teraz w Gdańsku w czarterze chodzi Obecny właściciel opowiada jakieś dyrdymały, że to MKII o zanurzeniu 170cm, a właśnie zanurzenie jest podstawową różnicą między pierwsą wersją a tzw.MKII. |
Autor: | M@rek [ 4 wrz 2017, o 06:05 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Dlaczego od razu dyrdymaly ? http://www.udkik.dk/app/yyshow.jsp?id=B31MARKII&pr=1179 |
Autor: | Kurczak [ 4 wrz 2017, o 06:45 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
MK II miał zanurzenie powiększone do 180 cm. Inną, dłuższą płetwę balastową. http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=7977 |
Autor: | M@rek [ 4 wrz 2017, o 06:56 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Ja wyczytalem jedynie ze mial wyzsza wolna burte i nieco inny poklad Tak sobie mysle ze w przypadku konstrukcji skandynawskich UDKIK powinien byc bardziej wiarygodny niz Sailboatdata Ale to tylko moje przypuszczenia. |
Autor: | cine [ 4 wrz 2017, o 10:53 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Zwiększenie zanurzenia do 180cm przy odchudzeniu całości o 200kg było główną zmianą konstrukcyjną MKII. Reszta to lifting. |
Autor: | M@rek [ 4 wrz 2017, o 13:58 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Polecam strone w UDKiK na ktorej opisane sa obie wersje Wynika z tej strony ze I produkowana do 78 r miala zanurzenia 180 cm przy wadze balastu 1700 kg a wersja II produkowana do 82 r miala mniejsze zanurzenie 170 cm i balast o 100 kg lzejszy. Wypornosc taka sama |
Autor: | cine [ 4 wrz 2017, o 15:33 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Czytaj dalej UDKiK a będziesz zimą w trampkach zaiwaniał. Bzdur tam tyle samo co na sailboatdata. Ale przecież ty zawsze wiesz lepiej. Nawet jeśli nic nie wiesz. |
Autor: | M@rek [ 5 wrz 2017, o 09:12 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Widzisz, ja podalem zrodlo informacji, jesli jest tam ewidentny blad to mozesz do nich napisac i sprostowac, sa na to otwarci . Podaj moze zrodlo swoich informacji bo inaczej sa niewiele warte |
Autor: | cine [ 5 wrz 2017, o 11:30 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Pisałem już do sailboatdata żeby poprawili to: Ballast: 352 lbs. / 160 kgs. Bal./Disp.: 4.85% Z 5 razy. Bez skutku. A UDKiK gdzie są same bzdury mnie nie interesuje. Przykładowo silniki Yanmar 8hp czy Yanmar 2 GM NIGDY nie były oferowane fabrycznie. Ale tego nie wiesz bo i skąd skoro nigdy nie czytałeś historii tego jachtu, jak projekt się rozwijał ani nie widziałeś na oczy żadnej dokumentacji technicznej. Nie wspominając o tym, że nigdy nawet na żadnym Bostromie nie byłeś Jesteś żałosnym ciulikiem, który nie może spać jak nie wsadzi swoich brudnych łap nawet nie mając zielonego pojęcia o czym pisze. |
Autor: | Kurczak [ 5 wrz 2017, o 12:00 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Pax panowie - bo będę ciachał ! Cine zamiast się ciskać wklej link do oficjalnych danych, które przecież posiadasz i będzie po sprawie. O nic innego nie chodzi. |
Autor: | M@rek [ 5 wrz 2017, o 12:41 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
cine napisał(a): Pisałem już do sailboatdata żeby poprawili to: Ballast: 352 lbs. / 160 kgs. Bal./Disp.: 4.85% Z 5 razy. Bez skutku. A UDKiK gdzie są same bzdury mnie nie interesuje. Przykładowo silniki Yanmar 8hp czy Yanmar 2 GM NIGDY nie były oferowane fabrycznie. Ale tego nie wiesz bo i skąd skoro nigdy nie czytałeś historii tego jachtu, jak projekt się rozwijał ani nie widziałeś na oczy żadnej dokumentacji technicznej. Nie wspominając o tym, że nigdy nawet na żadnym Bostromie nie byłeś Jesteś żałosnym ciulikiem, który nie może spać jak nie wsadzi swoich brudnych łap nawet nie mając zielonego pojęcia o czym pisze. Ten post nawet na odpowiedz nie zasluguje bo jest szczytem chamstwa i tyle. |
Autor: | cine [ 5 wrz 2017, o 16:33 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Kurczak napisał(a): wklej link do oficjalnych danych, które przecież posiadasz Nie ma oficjalnych danych. Tylko dokumentacje wykonawcze bo większość szwedzkich Bostromów było sprzedanych jaki kity do samodzielnego montażu. No i takie bzdurki jak na "Sailboat..." czy tym drugim. Jest opisana cała historia od pierwszych Markantów do B31 ale nie wożę ze sobą komputera domowego więc Ci nie powiem gdzie. |
Autor: | Jaromir [ 5 wrz 2017, o 16:42 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
cine napisał(a): Andrzej Kolod napisał(a): "Amnezja" W końcu wpadłem na nazwę Boströma w Kamieniu. "Amnezja" teraz w Gdańsku w czarterze chodzi Obecny właściciel opowiada jakieś dyrdymały, że to MKII o zanurzeniu 170cm, a właśnie zanurzenie jest podstawową różnicą między pierwsą wersją a tzw.MKII. Ano w czarterach: http://allegro.pl/czarter-jachtu-bostro ... ule_id=201 I w sprzedaży: http://allegro.pl/morski-jacht-zaglowy- ... 01#thumb/6 BTW - unikałbym lekkości stwierdzeń o właścicielu, że myli się co do danych własnej łódki... |
Autor: | Kurczak [ 5 wrz 2017, o 16:53 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Czyżby ? Znalazłem kiedyś na niemieckiej stronie jakiegoś klubu oficjalne foldery zarówno Markanta, jak i B31 MK1 i MK2 oraz wersji na rynek duński. Foldery wówczas otwierały mi się jako miniaturki i za cholerę nie mogłem ich powiększyć ani pobrać/zapisać. He,he, nie do końca Jaromirze. Znam osobiście faceta, który do minionej wiosny był przekonany, że jest właścicielem Fellowshipa 28, ba, miał nawet tak wpisane w polskich papierach. Dopiero jak naocznie porównał z moim uwierzył, że to jednak "27" |
Autor: | cine [ 5 wrz 2017, o 17:01 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Folder to nie oficjalne dane tylko reklama:D |
Autor: | Kurczak [ 5 wrz 2017, o 18:46 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Ale jeśli jest przygotowany przez producenta jest wiarygodny. |
Autor: | burzum [ 12 lis 2017, o 00:00 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Cześć, czy w ostatnich postach ("Amnezja") była mowa o tym Bostromie ? https://sprzedajemy.pl/morski-jacht-zaglowy-bostrom-b-31-mk2-po-remoncie-gdansk-062e3e-nr53555012 ? pozdrawiam, Piotr |
Autor: | M@rek [ 12 lis 2017, o 08:49 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Kurczak napisał(a): Ale jeśli jest przygotowany przez producenta jest wiarygodny. Wiarygodny to MOZE BYC pomiar ORC INT |
Autor: | vaginal [ 12 lis 2017, o 09:05 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Cytuj: Dopiero jak naocznie porównał z moim uwierzył, że to jednak "27" Na wschodzie używają taśmy mierniczej, na zachodzie jednostka miary nazywa się jest jeden kurczakołódź. v |
Autor: | Adik [ 12 lis 2017, o 18:28 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
M@rek napisał(a): Kurczak napisał(a): Ale jeśli jest przygotowany przez producenta jest wiarygodny. Wiarygodny to MOZE BYC pomiar ORC INT Bzdury. Pomiar (jakikolwiek) będzie adekwatny dla DANEGO EGZEMPLARZA jachtu i nie rozwiąże problemu że ktoś np. ma MK I a twierdzi że to MK II bo on wie lepiej. W przypadku jachtów, które ewoluowały, było wiele modyfikacji a dokumentacji stoczniowej nie ma pomiar niczego nie zmienia. |
Autor: | M@rek [ 12 lis 2017, o 19:37 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
Moze nie zdajesz sobie sprawy z tego ze pomiar ORC Int. dotyczy wlasnie jednego , konkretnego egzemplarza |
Autor: | Adik [ 12 lis 2017, o 20:41 ] |
Tytuł: | Re: jacht Bostrom 31 |
M@rek napisał(a): Moze nie zdajesz sobie sprawy z tego ze pomiar ORC Int. dotyczy wlasnie jednego , konkretnego egzemplarza Przeczytaj co napisałem powyżej i postaraj się zrozumieć. W razie problemów poproś kogoś dorosłego, najlepiej Tatę. Dla ułatwienia przypomnę tym, którzy słabo kojarzą że wcześniejsza dyskusja w tym wątku była o tym czy model MK II ma 170 cm zanurzenia czy 180 cm. A teraz bądź uprzejmy wyjaśnić w jaki sposób w/g ciebie pomiar ORC INT rozstrzygnie który to model przy braku stoczniowej dokumentacji i jaki sens ma twój wpis? |
Strona 6 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |