Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 2 lip 2025, o 07:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 267 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lut 2014, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
RyśM napisał(a):
Nie idzie o żadną teorię, po prostu sporo tak zaprojektowanych pawęży było.

Czy sporo? Zgoda, ze "było".
Slizgacze maja potezny zapas mocy, jachty regatowe, w znacznie mniejszym stopniu, tez, ale i one wiekszosc czesc zycia zegluja predkosciami wypornosciowymi.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2014, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17641
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4516
Otrzymał podziękowań: 4273
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
Przecież wypadkowa sił z tych żagli jest skierowana do góry, więc raczej nie powinno być tak, że trzeba dociążać rufę :-P
Od zawsze mnie uczyli, że spinaker podnosi dziób czyżby coś się zmieniło?
M@rek napisał(a):
nie bede teoretyzowal jak spinaker unosi dziob bo to i tak w praktyce sesu nie ma.
Praktycy robia to widac odwrotnie niz teoretycy i jakos to idzie :)

Jakoś tak, jak byśmy nie patrzyli, to główna składowa siły aerodynamicznej od żagli skierowana jest do przodu, a środek parcia umieszczony jest dość wysoko. Opór od kadłuba i miecza skierowany jest do tyłu. To razem powoduje duży moment przegłębiający na dziób, dlatego załogę trzeba przemieścić ku rufie, żeby moment ten zniwelować i nie machnąć kozła. Ten efekt jest szczególnie widoczny na wielokadłubowcach oraz na szybkich skiffach, jak choćby znany 49-er.

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2014, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak by nie patrzec to spora część siły z foków idzie do góry... w porównaniu do keta. (Laser Finn)
Rysiu Ja cały czas piszę o szerokich rufach, a zanurzenie one uzyskuje od tworzonej fali własnej. Każdy kadłub płynąc wypornościowo tworzy taką falę.
Jeśli ich (jak na regatówach) nie widać to znaczy, że ich kadłuby są bardzo lekkie i w natłoku falek dziobowych i bryzgów nikną nam z oczu.
Nie ma kadłuba który nie tworzy fali, bo by przeczył podstawowym prawom fizyki.

Jeśli wodę wepchniemy pod kadłub to ja to nazywam, że jacht podniósł (dziób) do góry.
Jeśli go podniósł to musiał rufę obniżyć.
Jeśli nie obniżył to znaczy, że płynie na dziobie i rufie w wodzie, a reszta kadłuba jest w powietrzu. (Moth to umie bardzo ładnie :lol: )
Nie da sie oszukać nieściśliwej wody.
Albo odejdzie na boki, albo? ... nie ma innej drogi!
Dziób może rozgarniać wodę na boki i wtedy tworząca się fala będzie go ściskała: pomyśl ile się ta woda napracuje, żeby tak ściskać dziób? :D
I co z tego wychodzi? - jakie tam na skosie kadłuba są wektory sił?

Druga rzecz to fakt, że Folkboat ma wąską rufę i nawet jak trochę ryje to robi to blisko osi kadłuba. Wtedy nie trzeba kontrować sterem ostrzenia i nie ustawia się kila skośnie z wiatrem.


Załączniki:
żelazko pustak colin.JPG
żelazko pustak colin.JPG [ 19.51 KiB | Przeglądane 6162 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lut 2014, o 23:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
(Moth to umie bardzo ładnie

Wtrace, swoim brzydkim zwyczajem, ze Moth ( i Europe ) sa "przecinakami" - cos miedzy lodkami slizgowymi i wypornosciowymi, przy zdolnosci do predkosci bliskiej tym pierwszym.
Te co lepsze, miewaly nawet okno w pawezy, dla obserwacji. ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 01:20 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Jak by nie patrzec to spora część siły z foków idzie do góry... w porównaniu do keta.
Rysiu Ja cały czas piszę o szerokich rufach, a zanurzenie one uzyskuje od tworzonej fali własnej.
Idzie, ale przecie nie w tym rzecz. A bardziej w tym że dodanie spinakera ( w porównaniu do roboczych żagli) podnosi środek ożaglowania. Dźwignia dłuższa, a i siła od żagli większa oczywiście. Ta do przodu składowa. Bo gdyby ciągnął do góry raczej niż do przodu to po co by go stawiali? :mrgreen:

A że fala - oczywista że kadłub tworzy falę. Ale jaką? Jak długą, jak dużą, nawet jakim kątem u dzioba? Jaki zatem kształt, także rufy, pasuje? No i przy jakiej prędkości.
W ślizgu - dłuższą od kadłuba, zatem pod rufą się nie podnosi - przecie o to w całej zabawie idzie. A rufa idzie po wyprasowanym ;)
Insza rzecz ile kadłub ma objętości i ile wody rozsunąć musi, toż lżejszy kadłub owego ślizgacza wytworzy niższą falę idąc wypornościowo, niż ciężki. Zatem i niższy bedzie grzbiet przy rufie. Zatem i inna może mu pasować rufa.
A nawet w jakim kierunku dokładnie owa woda po kadłubie się porusza. Bo skoro woda została rozsunięta na boki, to siem musi zejść z powrotem. Po kadłubie. Też zależnie od kształtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
RyśM napisał(a):
Dźwignia dłuższa, a i siła od żagli większa oczywiście. Ta do przodu składowa. Bo gdyby ciągnął do góry raczej niż do przodu to po co by go stawiali? :mrgreen:

Dlaczego dźwignia dłuższa, skoro genaker stawiany na tym samym maszcie, a jego środek jest wymiarzalny tak jak każdego innego trójkąta ?
A to, że jacht (dziób) robi się lżejszy to niby żadna zaleta?
Wg. mnie o to właśnie chodzi a to , że muszą dociążać rufę to właśnie jedna z wad żelazka.
Jak by mieli powierzchnię wyporu bardziej z przodu to szybciej by w ślizgu jechali.
Punty wiedziały co robią... szkoda, że o nich zapomniano.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 14:42 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mluga deska- Raceboard ma ok 370-380 dlugosci i ok 68 cm szerokosci wchodzi w slizg znacznie gorzej niz FW o metr krotrza ale majaca blisko metr szerokosci. Taka jest prawda a teorie mozna dopisac jaka sie chce :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 15:08 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Dlaczego dźwignia dłuższa, skoro genaker stawiany na tym samym maszcie, a jego środek jest wymiarzalny tak jak każdego innego trójkąta?
Wymierzalny jest: o, można zmierzyć bez genakera i z...
A ciąg do góry działa tak samo na rufę, szotem, nie? A spinaker ma lik pionowo bardziej, nie jak foki. Zresztą jakby specjalnie w górę rwał to by watersztag dawali :)
Obrazek
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
RyśM napisał(a):
...A ciąg do góry działa tak samo na rufę, szotem, nie? A spinaker ma lik pionowo bardziej, nie jak foki. Zresztą jakby specjalnie w górę rwał to by watersztag dawali :)

Z Twoich uwag wynika że i na boki jakoś mało ciągnie, skoro brak waterbaksztagów :-P
Wniosek: ciągnie tylko do przodu. :lol:
Sztag/lik spinakera trzeba by uśrednić, i wyjdzie (chyba) podobnie jak na foku.



Z mojej praktyki wynika, że spinakera można wyluzować (pracującego) na linkach nawet z 50 m do przodu/góry/boku i regulować linkami (tak jak kiterzy czy spadochroniarze to robią) - w którą stronę pójdzie (czyli w którą będzie ciągnął).
Pływałem ze spinakerem wypuszczonym na linkach tak, że widziałem go z tyłu (za/nad grotem) sam płynąc chwilowo pełnym bajdewindem, (gdy nie chciało mi się go zwijać, jak musiałem kawałek podostrzyć.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 16:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Żarty żartami, sam potwierdzę że spinaker nawet chłopa podniesie... no, taką chudziną będąc... :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9251
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Szanowni dyskutanci nie biorą pod uwagę usytuowania masztu, a to on jest punktem przechylania jachtu. Żagiel, jaki by nie był, ciągnie masztem w bok, albo w inną stronę. A załoga instynktownie przesuwa się w stronę przeciwną do przechyłu celem zrównoważenia KLW. Ot choćby i tu:
Załącznik:
597-osprey_sirene.jpg
597-osprey_sirene.jpg [ 120.6 KiB | Przeglądane 5907 razy ]

Link: http://www.jsjohnston.org/JPEGs/597-osprey_sirene.jpg od Skrytoczytacza.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2014, o 20:17 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Szanowni dyskutanci ( :kiss: ) zgodzą się chyba że dzisiejsze żelazko nie postawi sobie masztu na dziobie... :D
A że genaker ciągnie za trzy rogi, to tylko część siły pionowej działa na dziób. Bo pozostałe rogi podnoszą resztę jachtu.
A pionowa składowa ponoć jest rzędu 1/3 całkowitego ciągu; przy czym jeśli łódka w przechyle to, oczywista, jeszcze mniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2014, o 21:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zeby powrocic do tematu polecam nowe Mini seryjne

http://www.portalzeglarski.com/galeria, ... rettyPhoto[photos]/0/

Nasz Diamant 650 bedzie mial grozna konkurencje


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2014, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
I nie można było tak zacząć od początku?
Załącznik:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 74.98 KiB | Przeglądane 5708 razy ]
...powoli będę coraz mniej marudził na żelazka. ;)
MJS
ps
A możesz pokazać dziób Diamanta?
To ci odpowiem jak groźna bądzie ta konkurencja - bo, że oba mają szerokie (i ostatnio coraz bardziej kanciate) rufy to wiemy obaj.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2014, o 21:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mowisz, masz :)

http://www.portalzeglarski.com/galeria,575.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2014, o 22:02 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Martianie, z calym szacunkiem, widziales kiedys Mini 65o z bliska ? Widziales moze jak plywa w realu ? Moze na jakims plywales ? Masz moze jakies sukcesy w regatowym plywaniu ?
Dla kazdego interesujacego sie zeglarstwem regatowym znane sa sukcesy konstruktora Pogo 3 ( choc w innych klasach) Konstruktor Diamanta to nic Mu nie ujmujac, nie ta sama liga.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2014, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Odpowiadasz niemerytorycznie
Mnie nie o ligę chodzi tylko o szerokość dzioba! :-P
Nawet jeśli ktoś jest świętą krową konstruktorską, to wąski dziób mu nie pomoże gdy projektuje żelazka.

MJS

ps
Sukcesy regatowe mam,* ale ... nie z tej ligi :rotfl: bo w M.P. klasy 620 na PIP-550

*przecież wiesz jakie więc po co pytasz?

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2014, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9251
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ładne to Pogo 3, w porównaniu z "dwójką" węższa pawęż, głębsze zanurzenie i... "dziób Mariana" z PIP-a 550:
Załącznik:
dziób Pogo 3.jpg
dziób Pogo 3.jpg [ 7.76 KiB | Przeglądane 5611 razy ]


Czyżby powrót do starych, dobrych linii?? :roll:

A tutaj 3D:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2014, o 09:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wnioskowanieo mozliwosciach konstrukcji jedynie na podstawie szerokosci dziobu to dla mnie czysta abstrakcja :) Chcialbym przypomniec zafascynowanym liniami kadluba ze jacht to skomplikowane urzadzenie skladjace sie z wielu elementow ktore wplywaja na koncowy sukces lub porazke. Warto o tym pamietac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2014, o 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9251
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Wnioskowanieo mozliwosciach konstrukcji jedynie na podstawie szerokosci dziobu to dla mnie czysta abstrakcja :)

Nie tylko...
Załącznik:
Pogo 3.jpg
Pogo 3.jpg [ 17.21 KiB | Przeglądane 5496 razy ]

Załącznik:
Pogo 3_Linesplan.jpg
Pogo 3_Linesplan.jpg [ 107.95 KiB | Przeglądane 5496 razy ]

Załącznik:
Pogo 3.fbm [74.37 KiB]
Pobrane 54 razy

:D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2014, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Marku dla mnie czystą abstrakcją jest jakiekolwiek wnioskowanie, dopóki nie porównamy dwóch identycznych jachtów w regatach z dwu identycznymi załogami....itp
Czyli nie ma porównania :rotfl:
A tak na poważniej
Jeżeli porównują dzioby to zakładam, że reszta jest taka sama i nie widzę sensu przypominania o tym za każdym razem.
Jak bym miał zastrzegać: wszystko: zawsze: dokładnie: to w zasadzie pisałbym same zastrzeżenia, tyko po to abyś sie Marku nie miał do czego przyczepić.

Popatrzyłem na Diamonda 650:
Załącznik:
Clipboard01.jpg
Clipboard01.jpg [ 83.65 KiB | Przeglądane 5466 razy ]

i tak prawdę mówiąc nie bardzo bym odróżnił te dwa jachty widząc je na wodzie.
Dla Ciebie Marku to dobry znak.
Dla mnie to staje sie już tak jak z seryjnymi samochodami - różnice są w katalogach i na mecie a widzą je tylko fachowcy. Nam pozostaje rozróżniać po kolorach i numerach na burcie.

MJS

ps
A mnie się marzy takie nowe Ferrari California T albo Giulietta Quadrifoglio Verde
ale w jachtach :cool:
Śliczne, małe, sprawdzone, a mimo to nowe i nowoczesne.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2014, o 18:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz Marianie ja na to patrze nieco inaczej. Startujac regularnie wiekszosc z nas wie jaki udzial w sukcesie ma sprzet a jaki zaloga. Przy wielu startach to widac. Przy wyrownanym poziomie wystarczy nowy, lepszy zagiel zeby uklad wynikow byl inny.
Mini 650 interesyje mnie teoretycznie bo jestem za stary i za wygodny zeby sie na niej scigac ( o pieniadzach nie wspominajac). Kibicuje za to goraco Krzyskowi bo Jego umiejetnosci i doswiadczenie daja szanse na znacznie lepsze wyniki niz Radka.
Jesli ktos bylby zainteresowany to topowa seryjna Nacira 650 w pelni wyposazona jest do kupienia w Berlinie za 58 tys euro wywolawczo. Lodke osobiscie ogladalem w 2012.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
mjs napisał(a):
Żagiel, jaki by nie był, ciągnie masztem w bok, albo w inną stronę. A załoga instynktownie przesuwa się w stronę przeciwną do przechyłu celem zrównoważenia KLW. Ot choćby i tu

albo tu http://segelreporter.com/fotostories/sr ... 304a-45990

;)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 18:38 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Na tym 6. zdjeciu troche ciasno. Ale czy regatowcy, to zeglarze czy juz scigacze?


Andrzej JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dam porównanie ... bo fajne i samo za siebie mówi :lol: :
Załącznik:
Zagle 500 przechył.jpeg
Zagle 500 przechył.jpeg [ 41.26 KiB | Przeglądane 5015 razy ]

Załącznik:
Ż Nieżelazko przechył.jpg
Ż Nieżelazko przechył.jpg [ 211.99 KiB | Przeglądane 5015 razy ]


Jacht instynktownie przechyla się w stronę przeciwną od największej szerokości...
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 19 kwi 2014, o 23:48 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2014, o 23:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9251
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2214
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Nasi płyną głośniej? :roll: Ale trzymają kurs. Walczą o miecz.
A "uni" idą ciszej, ale dryfują w bok... i miecz swój zgubili.

Różnica tkwi w długości linii wodnej. Wyporność dziobowa wygląda na wystarczającą. Kadłub tradycyjny musiałby mieć nie tylko dwie płetwy sterowe, ale i dwa miecze (boczne).

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2014, o 10:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja wem ze o zeglowanu pojeca ne mam , na dodatek jestem tak tepy ze ne rozumem co te dwa zdjeca maja udowodnic :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 3: Były user, Colonel, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2014, o 11:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13986
Podziękował : 10543
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Koledzy: zamiast podjudzać, poczytajcie (po raz któryś) moje posty o wyższości jednego nad drugim,
(a może nawet wystarczy moją stopkę) ...ale ze zrozumieniem. :rotfl:

Bo zaczynam się przychylać do Twej Marku wypowiedzi.:
Cytuj:
...na dodatek, ...że nie rozumem ... :)

MJS
ps
Ja na razie przestałem chcieć pisać nadaremno, bo już kilka razy to wszystko (także Tobie) wyłuszczyłem, za każdym razem innymi słowami, (żeby było jaśniej) i nic.


Dobra niech Wam będzie: dodam tylko to:
Załącznik:
Elan 350 prze.jpg
Elan 350 prze.jpg [ 24.33 KiB | Przeglądane 4919 razy ]

Zastanówcie się jak musi być ster ustawiony, żeby żelazko nie ostrzyło!
Taki hamulec na regatowym jachcie?
... wnioski należą do Was.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 20 kwi 2014, o 11:26 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2014, o 11:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Maranie, inny akwen, inna lodka, inne ozaglowanie, inne bledy zalogi, co tu porownywac wyciagac wnioski ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2014, o 11:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Na Elane 350 mialem okazje sie przeplynac, uwierz ze zachowuje sie znakomcie :) Zrownowarzony na kazdym kursie i jesli zagle sa poprawne ustawione wcale nie ostrzy.
Chcialem taka lodke wyczarterowac z Kroslina na "Poloneza" ale sponsorzy nie dopisal a dla mnie niestety za drogo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 267 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 169 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL