Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 lip 2025, o 04:41




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 kwi 2015, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Yigael napisał(a):
Nie wiem co na preclu, nie bywałem, nie wiem co na innych forach,

To trochę tłumaczy. Tylko trochę.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 21:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Ryś napisał(a):
Wspomniałem jacht (spełniający wszystkie zdroworozsądkowe wymagania statecznościowe) który został na grzyba tydzień.
Szukam szukam i nic; pomóż ... ;)
MJS
Wrócę do tego bo przypomniał mi się inny - na szczęście szczęśliwszy - a fotogenicznie, nie?
Załącznik:
Pogo 8.5 'Yum' Pierre Andre Huglo(1).jpg

A współczynnik balastowy zdroworozsądkowy - 30%. :mrgreen:
A propos wywodu Yigaela - stracił maszt.
AVS 121 (a szczegółów szukać zapewne trza w lingua franca ;) )

Pierre Andre Huglo na Pogo 8.50 "Yum", w drodze z Dieppe do St. John, Nowa Fundlandia, uległ wywrotce ok. 460 mil na zachód od Anglii, 5 lipca 2007 r.
Spędził ok. półtorej godziny wewnątrz jachtu - aż znalazł zapasowy GPS i telefon satelitarny - a następnie 'ponad 6 godzin' na kadłubie, czekając na statek.
Jacht został odnaleziony i zaholowany do La Coruna przez irlandzkiego rybaka, 13 sierpnia; poza brakiem masztu "w dość dobrym stanie"...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ryś napisał(a):
A propos wywodu Yigaela - stracił maszt.


A w czasie wywrotki? Holu? Stawiania?

Bo przy takim AVS jak dzielneg

Ryś napisał(a):
AVS 121


To dużo? :roll: ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 22:36 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
1. Przed. Znaczy, literalnie "przed wywróceniem na grzyba" (może przy uderzeniu o wodę trzasł?)
2. Dla mnie mało. Dla dzisiejszych - norma, znaczy zgodnie z wymaganą normą... :roll:

"Pierre Andre Huglo was sailing from France to Newfoundland when his 27.8 foot yacht called 'Yum' was capsized by a massive wave in the Atlantic Ocean on July 5.
The wave snapped the mast before capsizing the vessel approximately 460 miles west of England."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Poszukałem już i poczytałem trochę. Nie składa mi się mimo wszystko, chyba że nastąpił problem ze sztauowaniem - lekka łódka o małej wyporności dowalona i przeciążona zapasami na oceaniczny rejs poszła w grzyba na dużej fali, jeżeli zasztauowanie nie było najlepsze /a za dużo przestrzeni ładunkowej na tej utce nie ma/ to waga towaru, który poszedł na sufit kabiny mogła mieć znaczenie? :roll: Albo po prostu facet ma pecha z cyklu cegła w drewnianym kościele - w końcu przy poprzedniej próbie tego samego rejsu staranował go wieloryb - wtedy może faktycznie spotkał jakąś samotną falę z interferencji? :roll: W każdym razie na fotkach z samolotu morze na tyle gładkie, że faktycznie nie ma go co obrócić z powrotem.

Przy tej wyporności to AVS tak na styk...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 maja 2015, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13993
Podziękował : 10547
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Yigael napisał(a):
Nie składa mi się mimo wszystko, chyba że nastąpił problem ze sztauowaniem - lekka łódka o małej wyporności dowalona i przeciążona zapasami na oceaniczny rejs poszła w grzyba na dużej fali, jeżeli zasztauowanie nie było najlepsze /a za dużo przestrzeni ładunkowej na tej utce nie ma/ to waga towaru, który poszedł na sufit kabiny mogła mieć znaczenie?

Całkiem jak jeden z Taurusów? :mrgreen:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 00:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Yigaelu: onegdaj użyłeś celnego sformułowania: "prawdopodobieństwo graniczące z pewnością... :D
Ano, w tem rzecz cała: jakie jest prawdopobieństwo że łódka zajmie pozycję 'kilem w górę', w porównaniu do 'kila w dół'?
A toć łatwo unaocznić: proporcjonalnie do wielkości pola pod krzywą ;) Obrazek
Jak widać zazwyczaj prawdopodobieństwo 'kila w górę' jest mniejsze - lecz niezerowe :-P

Aliści wszak idziem z postempem - pytanie konkursowe zatem: którą chętniej zajmie ta łódka pozycję -
z "większem prawdopodobieństwem"?
(a współczynnik balastowy 35%) ;)
Obrazek

Zupełnie nie wiem czemu ta akurat tak skojarzyła siem mię z tematem wątka...
:mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 00:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Nie tłumacz mi oczywistości. Sęk w tym, że pole pod krzywą pokazuje też, że dużo mniejsza fala niż ta co łódkę obróciła ją postawi, o ile łódka na skute bezwładności nie machnie 360 i nie wstanie w jednym obrocie. To się nie dzieje statycznie tylko dynamicznie. I prawdopodobieństwo graniczące z pewnością mam, że któraś następna fala łódkę wyprostuje. Którą łatwiej to oczywista.

W przypadku tego Pogo to IMHO albo źle zasztauowane i przeciążające łódkę zapasy albo jakiś wybitny fenomen pojedynczej fali. Trafienie wieloryba też jest mało prawdopodobne a jemu się udało ;)

PS. A Ovni całkiem ambitnie pływają po świecie n'est ce pas?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 01:03 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ale rozważamy "czy łodka wstanie", względnie "w jakiej pozycji pozostanie"...
A Twoim tokiem rozumowania - skoro jest wielka fala to łódka zostanie postawiona przez kolejną - równie dobrze po postawieniu może apiać zostać przewrócona przez kolejną, i tak dalej, da capo ad libitum.
A w jakiej pozostanie pozycjji gdy fale się uspokoją... ano, to zależy od przypadku.
I prawdopodobieństwa. ;)
I dlatego nie musisz się głowić czemu Pogo zostało na grzyba. Istnieje po temu spore prawdopodobieństwo.

A wątek zaczął się od jachtu o stateczności w stylu owego Ovni. Pytanie "dlaczego wstał" nie jest wcale dziwne. Prawdopodobieństwo... znaczy na dwoje babka...

Mówisz że to oczywistości? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 08:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
Yigael napisał(a):
Nie składa mi się mimo wszystko, chyba że nastąpił problem ze sztauowaniem - lekka łódka o małej wyporności dowalona i przeciążona zapasami na oceaniczny rejs poszła w grzyba na dużej fali, jeżeli zasztauowanie nie było najlepsze /a za dużo przestrzeni ładunkowej na tej utce nie ma/ to waga towaru, który poszedł na sufit kabiny mogła mieć znaczenie?

Całkiem jak jeden z Taurusów? :mrgreen:
MJS


Który ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 12:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Yigael napisał(a):
PS. A Ovni całkiem ambitnie pływają po świecie n'est ce pas?
A tak, i to po szerokiem świecie i wielkiem oceanie a nawet Hornach jakichś. I tam się nie wywracają. :cool:
Podobnie jak nie wywracał się tam MZ. Dopiero koło Norwegii poległ. Na takim małym, Północnym morzu, blisko domu.
Przypadek? :roll:
A to tak mimochodem, z Egersund, Norwegia:
"Well ... I have a 365 Ovni sitting in front of our house, it had a knockdown in a storm in the Northsea 14 days ago, the mast was under wather and the 2 guys onboard were in the sea. They had the lifelines hooked up so when the boat came back up again they where in the cockpit again. They did get the knockdown due to high speed racing down the waves, and then planting the bow in the wave at the bottom, this again made the boat go sideways, and the next wave turned them down.
The boat have now damage due to this and no wather got inside the boat.
They have been away sailing it from France, Brasil, Carib, USA, Grennland, Iceland, and were on there way from Iceland direct to Norway when it happened."

A wykres wyżej nie jest taki znów typowy dla tych francuskich mieczówek, podają dla nich AVS w okolicach 120 (mniej-więcej) czyli w dolnej strefie stanów niskich, lecz 'zgodnie z normą'. Co zazwyczaj wystarczy. Znaczy prawdopodobnie.
Yigael napisał(a):
W przypadku tego Pogo to IMHO albo źle zasztauowane i przeciążające łódkę zapasy albo jakiś wybitny fenomen pojedynczej fali. Trafienie wieloryba też jest mało prawdopodobne a jemu się udało ;)
Ano właśnie, pełna racja. ;)
Prawdopodobieństwo trafienia na nietypową, "wywracającą" falę na otwartym oceanie nie jest specjalnie duże. I w tym się problem zasadza z łódką co 'niechętnie wstaje' - małe szanse na drugą taką.


Ostatnio edytowano 14 maja 2015, o 12:49 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 12:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A czy AVS ma sens do takich jachtów jak pogo?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 12:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
M@rek napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
....Całkiem jak jeden z Taurusów? :mrgreen:


Który ?


Warto powtarzać plotki?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
A czy AVS ma sens do takich jachtów jak pogo?


A dlaczego ma nie mieć?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 13:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A w jakim sensie "sens"? :lol:
Jakiesi 'kategorie' są w obrocie, normy każą obliczać, no to podają. A że niezbyt ścisły, czesto z grubsza tylko obliczony, a na dokładkę zależny od rozkładu ciężarów? Kto go tam wie, tego Pogo, jaki kąt krytyczny miał w rzeczywistości, załadowany, jako słusznie Yigael zauważył.
Ale...
Przykład zmienności AVS dla różnych "stanów załadowania" - od trymu regatowego na leciutko do rodzinnej łódki turystycznej - a zauważmy że i "współczynnik balastowy" zmiennym jest: od 38 do 50% :mrgreen:
(bo skoro już o porównaniach... ;)
za Deakin B., "Methods of assessing the safety of cruising yachts in terms of stability". )
Załącznik:
stateczność - ładunek, contessa 32.gif


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13993
Podziękował : 10547
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Colonel napisał(a):
M@rek napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
....Całkiem jak jeden z Taurusów? :mrgreen:
Który ?
Warto powtarzać plotki?

Warto bo ta plotka była już kilkakrotnie używana w dyskusji o stateczności, jako argument - typu: "nie znasz się to się nie wypowiadaj". :roll:

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 14:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś bo sobie myślę, że te łódki imoca, transat sa stricte regatowe i są przeznaczone do określonych celów. Bezpieczeństwo nie jest tu priorytetem raczej prędkość i slizg.jak dla mnie te lodki wymykaja się jakimś staroswieckim wskaznikom.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 14:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Staroświeckim, powiadasz? :rotfl:
Ślizgiem na regatówce ostatniom pływał w 80-tych latach, poprzedniego znaczy stulecia... a wtedy jeszcze takich wskaźników nie było :oops:
Ani potrzeby. Łódki nie grzybiły, znaczy te morskie, nawet regatowe, bo takiej co wygrzybi nikt by nie kupił. W dobrze pojętym interesie własnym...
Z braku satelitów do wzywania helikoptera, głównie. :mrgreen:

Te nowe normy i wymogi wymyslono sporo później, a w interesie niekoniecznie żeglarzy. :-P Np. jedna pani z Francji wygrzybiwszy w czasie regat BOC takim ślizgowcem odpaliła EPIRBa. Co kosztowało australijski SAR 6 milionów dolców. Myślisz że się tym łódkom łatwo będzie tera "wymknąć wskaźnikom"? :mrgreen:
"After this, the fledgling IMOCA class implimented some severe stability requirements, including a minimum Angle of Vanishing stability requirement. Skippers also had to prove that they could right the boat from a full inversion ... "


Ostatnio edytowano 14 maja 2015, o 14:51 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 14:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marian Strzelecki napisał(a):
Colonel napisał(a):
M@rek napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
....Całkiem jak jeden z Taurusów? :mrgreen:
Który ?
Warto powtarzać plotki?

Warto bo ta plotka była już kilkakrotnie używana w dyskusji o stateczności, jako argument - typu: "nie znasz się to się nie wypowiadaj". :roll:

Aha...
Niemniej - Marianie, o którym Taurusie pisałeś?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13993
Podziękował : 10547
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jaromir napisał(a):
Aha...
Niemniej - Marianie, o którym Taurusie pisałeś?

A bo to więcej niż jeden stał do góry dnem przez kilka (8?) minut zanim się odwrócił i zatonął?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 20:21 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
A bo to więcej niż jeden stał do góry dnem przez kilka minut zanim się odwrócił i zatonął?
MJS
Nie za dużo nieprzyjemnych pytań zadajecie, Panie Szanowny? :roll:
Chronologicznie:
1.
"Gospodarz jachtu JANOSIK - kpt. J. potwierdził dużą jego dzielność morską, także przy wietrze do 9°B. Posiadał dużą poprzeczną stateczność dynamiczną.
Kapitan J. ocenił ten jacht jako niezdolny do przewracania się.
Ponadto biegły M. podkreślił, że eksploatacja tych jachtów potwierdziła obliczenia statecznościowe i wytrzymałościowe. "

2.
"Oceniając konstrukcję jednostki Delegat podniósł, że jacht POLARIS "odpowiadał obowiązującym przepisom Polskiego Rejestru Statków oraz spełniał istotne wymagania bezpieczeństwa żeglugi ... , a dzielność morska wielokrotnie sprawdzana w niekorzystnych warunkach pogodowych, również podczas regat, była dobra".
...
Przedstawiciel Amatora nie podzielił optymistycznej oceny stateczności i dzielności morskiej jednostki zaprezentowanej przez Delegata Ministra oraz uznał że zarówno stateczność, jak i dzielność jachtu "pozostawiały wiele do życzenia".
W wystąpieniu podkreślono, że armator s/y "Polaris" poczynił pewne działania w zakresie wzmocnienia konstrukcji kadłuba w części dziobowej jachtu oraz zwiększenia jego stateczności w drodze dodania ok. 200 kg balastu.

Przewrócenie jachtu nastąpiło mimo ze jednostka spełniała obowiązujące wymogi techniczne PRS w zakresie stateczności.
Pływając przez 10 minut w pozycji stępką do góry z masztem w dół jacht posiadał dodatnią stateczność uniemożliwiającą samoistny powrót do normalnej pozycji.
Dopiero działanie sztormowej fali było przyczyną obrotu jachtu do pozycji wyjściowej. Relacje świadków odnoszące się do pływania jachtu stępką do góry zostały w zakresie dodatniej stateczności potwierdzone przez drugiego biegłego, którego zadaniem było dokonanie obliczeń statecznościowych."

Co więcej trzeba... :-?

http://www.rejsymorskie.net/wypadki/16wrzesnia1975.php
http://www.prim-it.pl/includes/links/zagle/polaris.htm


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13993
Podziękował : 10547
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Rysiu;
naprawdę przypuszczasz, że Jaromir tego nie czytał? :rotfl:
On tylko tak sobie zapytał retorycznie:
Abym cokolwiek odpowiedział
...może coś pomylę (np. 8 a nie 10 minut) i będzie można się (doń) czepić i wytknąć lub pouczyć.[/u].* :-P

MJS

* chyba, że coś przeoczyłem (sklerozis?) i jakiś drugi też kozła fiknął.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 14 maja 2015, o 20:50 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 20:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ależ to tak dla innych czytaczy - coby potem potomni i maluczcy pojąc mieli możność o czym takie szacowni fachowcy wewnątrz swego kółka tak sobie jeden drugiemu pie...
piszą, znaczy, piszą, rzec miałem ;)

Po zaginięciu Janosika sama myśl że może wywrotka wyśmiewaną była.
A to wcale nie śmieszne...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 20:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Akurat tak sie sklada ze troche na Taurusach poplywalem, znam Kpt. A.J. ktory o zachowaniu Taurusow wypowiadzial sie pozytywnie. Gdyby ktos zechcial to mozna zapytac Andrzeja Wojciechowskiego , armatora Taurusa "Karfi" jak ten jacht zachowuje sie przy 12 B w okolicach Azorow :)
Jak ktos bardzo chce jacht przewrocic to z kazdym to sie uda :) Co do przyczyn wypadku "Polarisa" mam swoje zdanie ale nawet w orzeczeniu jest o zaniedbaniach armatora.
Sposob prowadzenia tez pozostawie wiele do zyczenia .



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 21:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
M@rek napisał(a):
Jak ktos bardzo chce jacht przewrocic to z kazdym to sie uda :)
Ano. Ale czy powinno? A różniaści pływają, niewprawne nowicjusze, sterniki mazurskie, emeryty bez formy, ofiary choroby morskiej... różnie może być.
To może lepiej żeby wstawały? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13165
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
M@rek napisał(a):
Co do przyczyn wypadku "Polarisa" mam swoje zdanie ale nawet w orzeczeniu jest o zaniedbaniach armatora.
Sposob prowadzenia tez pozostawie wiele do zyczenia .
Też mam swoje zdanie - studiowałem z jednym z oficerów...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Stara Zientara napisał(a):
Też mam swoje zdanie - studiowałem z jednym z oficerów...

No i ?
Hitchcocktz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13165
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3100
Otrzymał podziękowań: 2697
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Catz napisał(a):
No i ?
Sporo opowiadał, ale...
Colonel napisał(a):
Warto powtarzać plotki?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 21:24 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ale skor studiowales?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2015, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Warto miec "wlasne zdanie" i pisac tylko o "plotkach"?

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 184 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL