Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 19:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lis 2016, o 12:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Ciekawe by było porównanie w praktyce (na długim dystansie) osiągów obu wersji łódki.
MJS


Dla mnie to jasne jak słońce. Nowa wersja z pionowym dziobem bedzie istotnie szybsza przy zalozeniu ze talielunek i umiejetnosci sternika sa takie same.

Co wynika z fizyki oraz ograniczeń narzuconych przepisami regatowymi. Tutaj - długością całkowitą. Zrozumiałe, że w takiej sytuacji prosty dziób gwarantuje dłuższą linię wodną, co przełoży się dodatnio na średnią prędkość. Ale gdyby liczyła się długość w linii wodnej..?
Cytuj:
Archaiczna konstrukcja z nawisami

Jest tak samo archaiczna jak ta z dziobem prostym.
A może dziób prosty jest jeszcze archaiczniejszy. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Alterus napisał(a):
M@rek napisał(a):
Cytuj:
Marian Strzelecki napisał(a):
Ciekawe by było porównanie w praktyce (na długim dystansie) osiągów obu wersji łódki.
MJS

Cytuj:
Dla mnie to jasne jak słońce. Nowa wersja z pionowym dziobem bedzie istotnie szybsza przy zalozeniu ze talielunek i umiejetnosci sternika sa takie same.

Co wynika z fizyki oraz ograniczeń narzuconych przepisami regatowymi. Tutaj - długością całkowitą. Zrozumiałe, że w takiej sytuacji prosty dziób gwarantuje dłuższą linię wodną, co przełoży się dodatnio na średnią prędkość. Ale gdyby liczyła się długość w linii wodnej..?

Dla mnie to są prawdy "Tischnerowe" a ty Marku "lecisz schematami".

Dam przykłady (od końca)
1/ Pip 550 ma linie wodną 4,5m więc... mógłby mieć L~6m aby spełniać linię wodną Setek.
2/ Zakładając ten sam takielunek łódka (ta z szerszą rufą i większą statecznością początkową) będzie miała w jakiejś części żeglugi za mało żagli, a ta tradycyjna za dużo.
3/ Wydłużenie tylko dziobnicy przy pozostawieniu reszty kadłuba takiej samej niewiele wpływa na objętości wodnic wydłużających linie wodne, a tylko na teoretyczne dane wymiarowe.
4/ Poszerzenie rufy zasadniczo zmienia charakter kołysania jachtem na fali, co nie zawsze daje pożądany efekt. (ślizgu z falą) Zależy to głównie od pogody i kierunku wiatrów jakie będą na trasie.
5/ Pochylenie lub wypionowanie dziobnicy też jest problematyczne gdy gnamy z silnym wiatrem po zboczu fali. Pionowa przesuwa boczny opór do przodu, co wraz z szerszą rufą... :-P i mamy efekt żelazka. (oczywiście przeciwdziałamy jakimiś dodatkowymi mieczami na rufie itp.)
Czyli robimy wszystko, aby łódka była gorzej sterowna (i przeżaglowana -genakery) i zapobiegamy temu usilnie. Czy następna wersja (monotypu S) Setka-B będzie miała dwa stery? :cool:

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 16:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dla mnie to jestpierwsza prawda Tischnera :) Tak nawiasem mowiac ja tego nie napisalem "Podoba mi się także z tego prostego powodu, że jest (pod wodą) podobny do PIP-a :D
w każdym razie patrząc na linie wodne*. Tak samo jak ja kiedyś po opływaniu protoptypu Maderski poszerzył trochę rufę, jakkolwiek motywując to innymi względami.
U mnie rufa za bardzo (jak na turystyczną łódkę) wchodziła w wodę, a na Setce chodzi mu o łatwiejszy ślizg na oceanicznej fali.
Ponieważ ja nie ślizgałem sie na Atlantyku PIP-em nie mogę polemizować a tylko dywaguję.
Gringo w moim pojęciu zbliżył się trochę do tego co zrobili ze swymi PIP-ami "Waldek trzy sztagi" i Marian Janas.
Czyli Setka-Gringo nie zatraciła cech wąskiej rufy więc będzie doskonale zachowywać się w przechyłach i dzięki ostremu dziobowi także na fali; czego nie miał PIP."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Bosz...To nie jest wątek "Obraz Pipa w oczach twórcy i w kontekstach" tylko o setkach, które pływają po Atlantyku. Pomiłujcie.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowania - 6: Colonel, Jaromir, M@rek, Marian Strzelecki, nauaag, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Marku: czy ja gdzieś napisałem, że mi się nie podoba? :-P

Jakoś tak już jest na naszym forumie, że gdy tylko coś o jakiejś cudzej łódce napiszę, bez stosownych peanów, to nazajutrz stałe grono oponuje lub kpi.

Zacząłem od chęci porównania różnych Setek na wodzie, opisuję cechy i polemizuję ze stereotypami myślowymi (a jest ich wszędzie multum). W końcu proszę o merytoryczne polemiki; a PIP już sam wyskakuje; tym razem z waszych lodówek. :-P
Opierając się na tym co wiemy: Setki stare i nowe są to w zasadzie całkiem inne łódki, więc i tak wszelkie dyskusje są bezprzedmiotowe, ale ja i tak będę porównywał:
Załącznik:
setka 878t=166N.jpg
setka 878t=166N.jpg [ 346.08 KiB | Przeglądane 4635 razy ]
Załącznik:
setka A 878t=154N.jpg
setka A 878t=154N.jpg [ 362.12 KiB | Przeglądane 4635 razy ]

Jaki widać opory SetkiA (przy sprowadzeniu do tej samej wyporności*) są dużo niższe od poprzednika i w tym głównie będę widział lepsze osiągi tych łódek na (gładkim). Jednocześnie szerokość w linii wodnej SetkiA jest większa a więc i stateczność początkowa jest większa. Jak to jest na prawdę z nieco lżejszą łódką, która siedzi mniej w wodzie nie sprawdzałem.

* wyporność SetkiA musiałem powiększyć o ~200kG dla porównań. Jednak są to przecież tylko rysunki przybliżone (ręką nieocenionego mjs-Sziwy) więc tylko szacunkowe: dające jednak jakieś tam porównanie. (ta sama ręka ten sam program = te same przybliżenia).


Dla porównania opory kultowego Ramblera (co by już nie denerwować gawiedzi) także doprowadzonego do podobnej wyporności:
Załącznik:
Rambler862T= 144N.jpg
Rambler862T= 144N.jpg [ 368.21 KiB | Przeglądane 4635 razy ]

Oczywiście wszystkie opory mierzyłem do 5węzłow też dla porównań, bo wyżej różnie bywa.


MJS

ps Tak tylko dla wiadomości:PIP500 ma 155N oporu, a Śmigły przy podobnej wyporności ma 245N (oczywiście wszystko to bez różnorakich płetw).

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 18:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie drogi, porownuj sobie i rozwazaj co tylko chcesz ale niekoniecznie w tym watku. Szymon wyraznie napisal ze aktualnie ma wystartowac tylko jedna "setka" w starej wersji. Chetni sie zdecydowali na nowa wersje i wcale sie nie dziwie. Gdyby ktokolwiek zechcial poplynac na tej samej trasie w tym samym czasie na wlasnej konstrukcji to chyba nikt by mu lodki nie zatopil :)
Tak na marginesie roznice w plynacych obecnie IMOCA sa chyba znacznie wieksze niz miedzy setkami :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Marianie drogi, porownuj sobie i rozwazaj co tylko chcesz ale niekoniecznie w tym watku.
Marku wkurzasz tylko... A gdzie mamy porównywać na Sailforum? (tam też jesteś).
Nie tylko ty (i ferajna) korzystacie z NASZEGO forum.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Na tym forum sobie porównuj. W wątku o Pipie. Albo załóż wątek o porównaniach. Ten jest o Setkach. Czytam go bo interesują mnie Setki.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowania - 3: Colonel, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 19:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
Co wynika z fizyki oraz ograniczeń narzuconych przepisami regatowymi. Tutaj - długością całkowitą. Zrozumiałe, że w takiej sytuacji prosty dziób gwarantuje dłuższą linię wodną, co przełoży się dodatnio na średnią prędkość


fizyka,fizyką ale jak dla mnie wygra sternik uważam,że przy tej długości łódki i tej trasie nie będzie się liczyło długośc wodnicy tylko jakość sterników

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, nauaag
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Yigael napisał(a):
Na tym forum sobie porównuj. W wątku o Pipie.

Będę robił co mi się podoba... :rotfl: (bo mi wolno)!
Nie będę porównywał obu Setek ze sobą na wątkach Śmigłego czy 3.0 ; jeśli nie będzie takiej potrzeby.
Tu przecież jest wątek o przemyśleniach i o Setkach (może się mylę?) i tu jest to, na czasie i na temacie - mimo, że ferajna się "nerwuje" ... jak widać sama (masochizm?) wraca do wątków PIPa, bo nie może już inaczej. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Marian Strzelecki napisał(a):
Będę robił co mi się podoba...


Uprasza się moderację o wydzielenie marianowych dywagacji o Pipach do wątku o Pipach albo dowolnie zatytułowanego.



Za ten post autor Były user otrzymał podziękowania - 3: Colonel, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
piotr6 napisał(a):

fizyka,fizyką ale jak dla mnie wygra sternik uważam,że przy tej długości łódki i tej trasie nie będzie się liczyło długośc wodnicy tylko jakość sterników

Całkiem możliwe, różnice związane z fizyką są prawie tak małe, jak moje morskie doświadczenie, więc co do tego wymądrzać się nie będę. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 20:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie sądzę żeby były minutowe różnice czasowe na mecie. Sądzę że zwycięży ten który będzie płynął najrowniej kto popełni najmniej błędów i który swoim pływaniem nie dopuści do awarii. Różnice w jachtach są na tyle małe że jedna dłuższa drzemka jest bardziej decydującą niż centymetry na wodnicy.

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 21:45 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I dlatego wlasnie wszyscy, ktorzy budowali swoje lodki po pierwszych regatach wybrali nowa wersje , te po oceanicznych przemysleniach Konstruktora ktory sam ocean przeplynal :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
I dlatego wlasnie wszyscy, ktorzy budowali swoje lodki po pierwszych regatach wybrali nowa wersje , te po oceanicznych przemysleniach Konstruktora ktory sam ocean przeplynal :)
Coś ty? naprawdę? :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 22:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
wybrali nowa wersje


ale czy aby na pewno dlatego czy są szybsze?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 23:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mozna zapytac :) Mozna tez wrocic na poczatek watku i zobaczyc co napisal Szymon.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2016, o 23:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
inaczej, pewnie nowe setki są szybsze może ciut lepiej pływają, tylko mnie się wydaje że przy tak małych łódkach i przy takim dystansie decydująca będzie jakość sternika.
Zwrócę uwagę, że setkowicze podkreślają, że dla nich najważniejsze jest uczestniczyć w regatach i dopłynąć, jasne,regaty się rozrosły i podium pewnie też ważne ale się umówmy,że skiperzy to nie formuła 1 i w dużej mierze mogą walczyć ze swoimi słabościami.
Oczywiście nie chcę nikogo urażać bo mam dla nich duży szacun tym bardziej,że nawet jakby mi zapłacili to w tych regatach bym nie wziął udziału :D

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2016, o 07:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz, pare nazwisk sternikow jest mi dobrze znanych , nie wiem co dla Ciebie znacze formula 1 ale Kania czy Moszczynski znani sa z regatowych tras. W kazdych regatach zeby wygrac trzeba je ukonczyc :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2016, o 09:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marku właśnie o tym mówię że różnorodność wśród sternika spore i będą różne style pływania

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2016, o 10:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dokladnie, dlatego wlasnie jak w wielu innych regatacj jedni plyna po to zeby przeplynac a inni walcza o zwyciestwo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2016, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
To raczej nie TEN Kania ;)

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2016, o 19:32 

Dołączył(a): 8 wrz 2010, o 13:36
Posty: 1389
Podziękował : 101
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: kj
Osobny wątek dotyczący regat drugiej grupy setek otworzyłem w dziale Regaty
http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=442987#p442987
Szkoda, że zespół się podzielił nie nam jednak rozstrzygać po której stronie jest racja. Teraz już kibicuję obydwóm ekipom i życzę bezpiecznego przebiegu imprezy.

_________________
Pozdrawiam
Krzyś



Za ten post autor Krzys otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2016, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Krzys napisał(a):
Teraz już kibicuję obydwóm ekipom i życzę bezpiecznego przebiegu imprezy.

Takie przesłanie (na czasie):
Jak rzucą cumy to z tyłu na pożegnanie macha im Donald T.
a jak tam będą cumować to na powitanie... tak samo. :rotfl:

Od chwili oddania cum, będą płynąć w 12 dzielnych łódek i żądne lądowe pierepałki nie będą istnieć.
Mam nadzieję , że po dobiciu (za oceanem) te głupotki już nie zaistnieją.
Stamtąd perspektywa jest inna.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2016, o 02:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Coś się zacięło?
Tu cisza, tam tylko Wojownik popłynął.

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2016, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Może dzielą się na podgrupy. ;) Właśnie zajrzałem na officjal i zauważyłem tam takie grupy:
SOLO
DUET
i w każdej z nich:
EXTREME
SPORT
Razem z "buntownikami" - pięć...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2016, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
:cool: :cool: :cool:
Znaczy co drugi wygrywa.
- jak w totku. ;)

MJS

ps
... znów skojarzenie z > Precle 500

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2016, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
... znów skojarzenie z > Precle 500

I karton Precli - od sponsora - za zwycięstwo! :rotfl:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2016, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Zdziwicie sie Szanowni Panowie, ale uciechy mam malo, bo nic z tego nie rozumiem.
Niewielu ich jest i podzielic sie zdazyli?
Trustz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2016, o 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9243
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Niewielu ich jest i podzielic sie zdazyli?

Albo... zostali podzieleni.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 125 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL