Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 cze 2025, o 23:31




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lip 2014, o 20:49 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
AVS to nie wszystko. Mieczówki mają możność "ześlizgnąć się" jeśli podniosą miecz i to im pozwala uciekać z falą w sztormie dość bezpiecznie, unikając wywrotki. Na to też te francuskie łódki liczą. Nie 'podcina' ich głęboki finkil.
Ale nie powinny mieć aż takiej stateczności na grzyba, oczywiście. :-?
Klasyczne balastowo/mieczowe amerykany (jak Pearson wyżej) były o tyle lepszą opcją że miały kawałek płytkiego kila. Z wywrotek wstawały, jeździły dobrze i sterownie po podniesieniu miecza; także na wiatr, o ile coś wiało.
Zważ zresztą w/w aluminiowego Koopmansa (bardzo dobre konstrukcje)
Obrazek
Albo nasze Futuro - też pakowna łajba. Dyć można sobie zamówić w aluminium ;)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 20:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz, akurat wiem jak takie Futuro plywa :) wiem tez jak plywaja takie Owni. Tych holenderskich na oczy nie widzialem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 20:55 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Nie śmiej siem z biedactwa... może w aluminium byłoby lepiej... ale pakowne jest :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 21:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, przy osiaganych predkosciach i np Atlantyku do przeplyniecia musi byc pakowny a im bardziej pakowny tym wolniejszy :)
Jak juz pisalem, mialem okazje te jachty ogladac z bliska, rozmawialem z armatorami i wiem ze do turystycznego zeglawania taki lub podobny ( np. Southerly ) jacht chcialbym miec bo zalety zmiennego zanurzenia i mozliwosci stawania na osucach sa nie do przecenienia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 21:16 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Stojąc na kilu chwilowo - zgadzam siem w całej rozciągłości :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Może by tak nazwę wątku zmienić na :
Alusy mieczowe do dalekiej turystyki

albo choć:
Jacht: dalekomorski mieczowy
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2014, o 22:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Southerly jest z laminatu :) Taki wybor do dalekiej turystyki to moj subiektywny wybor.
Nie kazdemu musi odpowiadac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 16:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jeśli już o dalekiej turystyce. Zalety kadłubów aluminiowych są niewątpliwe, czy jednak poważną wadą nie jest ich trudniejsza naprawa? Mam na myśli, że możemy zapędzić się w takie rejony w których zawsze kadłub stalowy czy laminatowy naprawi, natomiast z aluminiowym mogą być kłopoty...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Alterus napisał(a):
możemy zapędzić się w takie rejony w których zawsze kadłub stalowy czy laminatowy naprawi, natomiast z aluminiowym mogą być kłopoty..

Ba, można sobie bez trudu wyobrazić rejony, w których naprawa kadłuba z laminatu jest co najmniej tak samo problematyczna, jak kadłuba z aluminium.
Ze stalowym kadłubem "rejony nienaprawialne" znaleźć niełatwo. :-P

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 16:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tak samo jak z siatkocementowym. :cool:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
pierdupierdu napisał(a):
Ba, można sobie bez trudu wyobrazić rejony, w których naprawa kadłuba z laminatu jest co najmniej tak samo problematyczna, jak kadłuba z aluminium.

No nie jestem przekonany ; przecież można mieć ze sobą "zestaw naprawczy", nie widzę tu problemu. Aluminium tej możliwości raczej nie daje...
Co do siatkobetonowych (a gdzie szkłocementowe..?), to jakoś ich mało pływa. Pamiętam budowę takiego kadłuba niedaleko Polic, chyba bliżej Zalewu, gdzieś tak w '85-tym, ale nie wiem, czy został zwodowany...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 17:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Alterus napisał(a):
Jeśli już o dalekiej turystyce. Zalety kadłubów aluminiowych są niewątpliwe, czy jednak poważną wadą nie jest ich trudniejsza naprawa? Mam na myśli, że możemy zapędzić się w takie rejony w których zawsze kadłub stalowy czy laminatowy naprawi, natomiast z aluminiowym mogą być kłopoty...


O jakiem uszkodzeniu myslisz ? Mam troche doswiadczenia w nadzorach i remontach statkow i problemow wiekszych nie widze. Gdybym mial sie wybierac na dluga wloczege zabralbym po prostu mala spawarke :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
M@rek napisał(a):
problemow wiekszych nie widze. Gdybym mial sie wybierac na dluga wloczege zabralbym po prostu mala spawarke :)

Aa, to teraz też już nie widzę... :-D Sądziłem, że to bardziej skomplikowane.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 17:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Siatkobetonowcow malo plywa bo czasy amatorskiej budowy odchodza do przeszlosci a sam kadlub jest tylko czescia ponoszonych kosztow. W Szczecinie plywa "Hubal" wzorowany na "Polonezie" i plywal ( bo stoi naprzeciw Dworca) Endurance 35.

co do napraw kadluba, czy w stalowym , czy aluminiowym zawsze mozna wstawic late na nity. a do roznych laminatow sa rozne zestawy naprawcze z zywicami wiazacymi rowniez pod woda. Po prostu trzeba miec dwie prawe rece :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A o "małej ilości" ferrocement 'owców i "niesprawdzonych" "amatorskich" technologiach
to już mi się nie chce pisać - ile można.
Patrz> choćby temat "Szamanidesa" na forum czy choćby:
http://www.ferroboats.com/
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Ale co nam chcesz Marianie powiedzieć? Dużo pływa ferrocementowców? W porównaniu z GRP, stalą czy nawet aluminium? Tak jest i nie ma się o co obrażać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A czy ja się obrażam? :cool:
Podałem zbiór danych: mało, niesprawdzone, amatorskie, a nie jeden element.
i na to mogę się obrazić. :evil:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
I jak dotąd nikt tu o "niesprawdzonych" konstrukcjach nie mówił, bo przecież niejeden taki jacht pływa od wielu lat. Ale w porównaniu z innymi jest ich mało. Ciekawe, dlaczego stocznie tym tworzywem nie są zainteresowane, bo chyba nie są..?

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2014, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Według mnie dużą rolę gra tu snobizm kupujących.
To tak jakby kupić kubek z fajansu i filiżankę z porcelany.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 10:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moze cos w tym jest ale niekoniecznie :) W Szczecinie plywa jeszcze jeden, "Sonar" na kilkadziesziat stalowych i kilkaset z laminatow.
Stocznie nie sa zainteresowane bo taka technologia jest za bardzo pracochlonna w stosunku do kadluba stalowego o laminatowych nie wspominajac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9246
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
"Czarny Diament" jest ze stali. "Maria" z drewna, "Opty", "Polonez", "Spaniel" i "Dar Przemysla" - też. "Mazurek" i "Spaniel II" z laminatu. "Operon Racing" i "Energa" z kompozytów. Jednak tylko te dwa pierwsze zapisały sie wielokrotną włóczęgą po oceanach. Stal i drewno.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 11:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No i co z tego wynika ? Zestawienie kompletnie pozbawione sesu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 12:33 

Dołączył(a): 3 cze 2010, o 14:00
Posty: 4
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Yigael napisał(a):
Ale co nam chcesz Marianie powiedzieć? Dużo pływa ferrocementowców? W porównaniu z GRP, stalą czy nawet aluminium? Tak jest i nie ma się o co obrażać.


Witam
Takie moje spostrzeżenie do kwestii ile czego i z czego pływa. W dzisiejszych mediach "nie promuje się" konstrukcji amatorskich, żeby nie powiedzieć, że wręcz ucieka. To co jest pokazywane to w porażającej większości produkcje stoczniowe, lub do wykonania stoczniowego. Nie dziwota skoro większość (np artykułów w periodykach) jest sponsorowana i oczywiście gazeta nie będzie promować konstrukcji amatorskich skoro żyje z reklam profesjonalnych producentów i sprzedawców. Wystarczy porównać zawartość poczciwych "Żagli" 25-30-35 lat temu a dziś.



Za ten post autor ablad otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale takie jest życie ... niestety.
MJS

coś o wypieraniu pieniądza przez pieniądz mi sie kołacze. :roll:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 14:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wystarczy sobie porownac zamoznosc spoleczenstwa 25-35 lat temu i obecnie :)
Kiedys tylko marzylem mo tym zeby byc wlascicielem jachtu. Ojciec kupil plany "Zewa" ktore jak zreszta zdecydowana wiekszosc nie zostaly wykorzystane. Dzis za 10 tys zl mozna kupic jacht nadajacy sie do zeglowania od razu , to wlasnie roznica. Budowanie amatorskie to zajecie dla nielicznej grupy hobbystow ktorzy w tym maja przyjemnosc. Dla tych ktorzy wola zeglowac sa inne rozwiazania :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13983
Podziękował : 10542
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Też racja :cool:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2014, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 373
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A tam, nawet kajakiem można czego dowiódł Olek Doba !


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2014, o 07:37 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To czym plynal Olek z kajakiem ma wspolny jedynie sposob wioslowana i nic poza tym :)
Gdybys mial za takie cudo zaplacic konstruktorowi i budowniczemu to wolalbych kupic starszy uzywany jacht.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 174 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL