Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 cze 2025, o 13:58




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 21:10 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
LM akurat nieduży,

najmniejszy LM jest 25 potem 27 stóp, Moim zdanie to sa inne lodki. Przy czym LM jest morski

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 21:18 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Przy czym LM jest morski
No, o tym mówię właśnie. Skoro uważasz że LM nie pasi do porównań - morski motor-sailer tegoż rozmiaru co Pasja, a sprawdzony w bojach: :)
Obrazek
dzidek34 napisał(a):
Rozmyslam na temet wlasnego plywadla na Baltyk i tak sie zastanawiam nad konstrukcja Pana Maderskiego PASJA 660 MS w wersji G (ozaglowanie gaflowe). Zastanawiam sie jak takie malenstwo sprawdzi sie w warunkach zeglugi baltyckiej. Mam na mysli oczywiscie rejsy typu Gdansk - Bornholm i z powrotem a nie oranie zatoki.

A co wy drodzy wspolforumowicze sadzicie o tym plywadle w takiej zegludze?
Chyba że trza Dzidka uświadamiać w sprawie rodzajów sklejek? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 21:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
http://www.botentekoop.nl/zoekresultaat.aspx?page=1

no cóż.

te lm mają spory silnik a jak u pasji to jest rozwiazane?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 21:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Coś Ci siem link nie udał :-P
Prototyp Pasji ma Bukha 10 KM.


Ostatnio edytowano 17 wrz 2014, o 21:35 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 21:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
No to na samym silniku można plywac :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 21:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
I wytrząsnąć syściutkie nity z ty nakładkowy dykty :lol:

Sprawdziłem, bom w końcu znalazł: to jednak Kubota. Nie jest tak źle ;) http://www.jachtoldtimer.pl/n_carpe_diem.php


Ostatnio edytowano 17 wrz 2014, o 21:40 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
LukasJ napisał(a):
naprawdę jestem zainteresowany tym kosztem.

Ja również. A jeszcze bardziej, bo jej nie używałem ani z niej budowałem, jak z nasiąkliwością po uszkodzeniu wierzchniej warstwy laminatu, bo różne opinie słyszałem..?

Ryś napisał(a):
Chyba że trza Dzidka uświadamiać w sprawie rodzajów sklejek? :rotfl:

A zawadzi, skoro o sklejkowcu rozmawiamy? Albo w "luźnych dywagacjach" może się nie mieści..? ;)
I dykty ze sklejką nie mieszaj. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Ostatnio edytowano 17 wrz 2014, o 21:41 przez Alterus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 21:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Ależ mieści, lecz nie o to pytał :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Alterus napisał(a):
I dykty ze sklejką nie mieszaj.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sklejka

Cytuj:
Sklejka (potocznie dykta[1][2], z niem. Dickte[3]) – materiał kompozytowy sklejony z krzyżujących się cienkich warstw drewna (obłogów)...


:-P :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 22:07 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1013
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
Nie znam ceny pianek ale wiem że tanie nie są. Co do nasiąkliwości to trzeba pogoglać, ale tragedii nie ma.
Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
LukasJ napisał(a):
Alterus napisał(a):
I dykty ze sklejką nie mieszaj.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sklejka

Cytuj:
Sklejka (potocznie dykta[1][2], z niem. Dickte[3]) – materiał kompozytowy sklejony z krzyżujących się cienkich warstw drewna (obłogów)...


:-P :mrgreen:

Eech, ta wiki... :-D
Słowo "dykta" którego jedno znaczenie wiki podaje jako "sklejka", w rzeczywistości ma znaczeń więcej. Tak nazywano dawniej cienkie deseczki w nomenklaturze stolarskiej, a potocznie także grubsze kartony, płyty spilśnione z których wytwarzano niegdyś popularne walizki czy tornistry.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 22:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
No to po staremu: :cool:

Obrazek

Atoli owszem, tak często zwano płytę stolarską:
Obrazek

A teraz czas na Pasję ze słomki i jej zalety ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2014, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Dyktą niekiedy też, pewien szczególny płyn zwano... ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 06:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
Chyba że trza Dzidka uświadamiać w sprawie rodzajów sklejek? :rotfl:
A nie lepiej o popularności i niszowatości??? :mrgreen: :rotfl: To było prawdziwym zaczynem dyskusji. :mrgreen:

***
Wracając do kształtów kadłuba, które mają ponoć większe znaczenie we właściwościach nautycznych małego jachtu: Niby tak, LM wydaje się bardziej morski ze swoim głębokim kadłubem i może będzie łagodniej nieco chodził na fali? Na razie możemy tylko gdybać na podstawie szkicu projektanta, widząc płytki i wysoki kadłub z doklejonym kilem pod dnem. W praktyce trzeba by porównać ze sobą dwie takie jednostki, a nie opierać się jedynie na przypuszczeniach. Intuicja nam podpowiada, że LM, będzie na morzu lepszy, ale czy rzeczywiście aż tak bardzo? Janusz Maderski już dowiódł, że jego płaskodenne prawie łódki z powodzeniem żeglują po morzach i oceanach.

Na oko wolę kształt kadłuba LM. Ale "na oko" nie jest dowodem w nauce. ;)

***
Dla porównania, rysunek sklejkowego zakładkowca Grey Seal, którego zdjęcie już pokazywałem wcześniej:
Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Niektórych rzeczy są udowodnione:
Wystarczy poczytać samego autora i jego marzenia o kasku na głowie w kabinie Setki w czasie sztormu.
To są rzeczy jakby oczywiste, ale zapomniane i dlatego osobiście myślę o Śmigłym a nie o Pipie na morza i oceany.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17633
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4515
Otrzymał podziękowań: 4272
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
Wystarczy poczytać samego autora i jego marzenia o kasku na głowie w kabinie Setki w czasie sztormu.
Ciekawe, że Szymon, który również tą samą trasą płynął, w tym samym czasie i na identycznej jednostce, o niczym takim nawet nie wspomniał ... To jak to jest z tymi dowodami i innymi oczywistymi oczywistościami? :roll:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Być może Szymon jest dobrym dyplomatą i o mało ważnych bzdurkach wiele nie mówi. :-P
MJS
ps
... podobnie jak o żelazkowatych cechach jego nowego jachtu. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Marian Strzelecki napisał(a):
... podobnie jak o żelazkowatych cechach jego nowego jachtu. :rotfl:

Zgodnie z porzekadłem: Darowanemu koniowi pod ogon nie zaglądaj, byś czego niemiłego nie doświadczył. :mrgreen:
Pływać można na wszystkim, co wielokrotnie zostało udowodnione, coś w tym przecież jest, że praktycy morscy podkreślają wyższość trochę większych jachtów.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 18:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
robhosailor napisał(a):
Wracając do kształtów kadłuba, które mają ponoć większe znaczenie we właściwościach nautycznych małego jachtu: Niby tak, LM wydaje się bardziej morski ze swoim głębokim kadłubem i może będzie łagodniej nieco chodził na fali?
Dla porównania, rysunek sklejkowego zakładkowca Grey Seal, którego zdjęcie już pokazywałem wcześniej
A widzisz, kadłub LMa nie jest głęboki - bardzo w stylu Twojego Grey Seal akurat. Mały ukos ma - ale ma i w tem rzecz. Bo np. mój motor-sailer ma jeszcze kadłub tam gdzie LM dno kila.
I nie widze przeciwskazań by Pasji zrobić środek dna tak jak Grey Seal'owi, technologicznie chyba nie kłopot.

A nie idzie mi wcale o "łagodne ruchy na fali', jeno o pracę kadłuba pod żaglami. Bo nie sądzę by Pasja się tłukła czy coś. Idzie mi by nie pływała w morzu tępiej i bezwładniej niż LM :lol:

A nie bez kozery dałem tę akurat fotkę: to LM 24. Uciupać mu koniec rufki, pół metra - ten kawałek ozdobnego 'kanu' - prawie Pasja :cool:

A i zgadzam się że nie ma co wątpić w zakładkowe sklejki, sprawdzone w morzu wszak. Poznajecie? ;)
Załącznik:
w.jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 18:55 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ryś napisał(a):
o pracę kadłuba pod żaglam

Plywałem razem z LM 27 jeden dzień, zrobiliśmy nawet mini regaty. Co do zdolności żaglowych Lm to uważam,ze sa zadowalajace ale niestety w porónaniu do mojej, znacznie gorsze, pływa wolniej mniej ostro do wiatru właściwie wszystko. Ale co z tego, jak włączył silnik i poszedl, :D a silnik ma spory :D .
Chcę powiedzieć,ze jednak w takich łódkach a w szczególności do powiedzmy 7,5 m jest ważniejszy aspekt chodzenia jachtu na silniku i raczej na tym bym się skupił. No bo co taka baryłka jak pasja może zrobić na zaglach? umówmy się, nie wiele. Pasja jest wielkosci mojej byłej łódki jaguara 22, ide o zaklad,ze jesłi chodzi o żagle też nie ma nic do powiedzenia, juz chyba do tego jaguara wolałbym dobudować kabinkę jak w Lm :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 19:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
Chcę powiedzieć,ze jednak w takich łódkach a w szczególności do powiedzmy 7,5 m jest ważniejszy aspekt chodzenia jachtu na silniku i raczej na tym bym się skupił.
Ale na silniczku też ma być w morzu. Czemu morskie motorówki stosują dno "Deep V"? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 19:08 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
nie wiem nie wypowiem się :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Żeby cóś tam łapać się wody..? :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 21:27 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A ten ci taki to wymyślił, to niecha i objaśnia:
http://www.huntdesigns.com/deepv.htm

A nie do końca pełnosprawnym w langłydżach proponujem gugle-tłumoka: ;)
"Polowanie Deep-V:
Wpis do przodu zachowuje ostre walenie do minimum.
Nie ma głębokie przodostopia spowodować łuk sterowania i otwarciu opakowania.
Kształcie litery V wykonuje się aż do rygla, co powoduje przemieszczenie i równomiernie rozprowadzone płaszczyzny bocznej.
Czynniki te zachęcam kadłub podróżować prosto przez i nad morzami z tylko umiarkowanym wysiłku kierownicy, nawet w ćwiartowanie lub po morzach, niezwykle ważną zaletę bezpieczeństwa podczas jazdy w dół fale, a zwłaszcza po wejściu w ostre wloty.
:mrgreen:

Opracowany i opatentowany przez C Raymond Polowanie na przełomie lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, wysokiej podoblenia lub głębokiego V, kadłub jest sprawdzony i przyjęty jako ostateczny hullform dla prędkości z komfortu i bezpieczeństwa w burzliwej wodzie. Jest miarą geniuszu Ray'a, że dziś, po latach prób podejmowanych przez innych, aby wyobrazić sobie lepszy wysokiej wydajności i wyścigowy kadłub, jego oryginalny kąt podoblenia pozostaje sprawdzony jako optimum."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 21:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Czyli dobre prowadzenie i miękkie siadanie po każdym skoku. Nie tylko na fali, bo tam są przyśpieszenia które i bez fali nieźle rzucają kadłubem.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 22:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Jako też dobre trzymanie kursu i tłumienie kołysania.
A to poniekąd czasem bywa powiązane - dokarmianie rybek w pilnowaniu kursu nie pomaga :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 22:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
rozumiem silnik stacjonarny

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2014, o 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Być nie musi, jak sądzę... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 178 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL