Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 sie 2025, o 14:34




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 gru 2014, o 20:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8053
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2421
Uprawnienia żeglarskie: -
Ależ nie zapominajmy że to jacht regatowy - znaczy konstruowany do oszukiwania formuły - 9 metrów po KLW. ;)
A z czasów gdy długość wodnicy była dla obliczenia 'współczynnika' ważna - naprawdę to ma ze 12 m wodnicy. (LOA 45').
Dziś to inaczej wygląda, lecz wspomnijmy ćwierćtonerki - w kokpit usiąść i metr wodnicy magicznie przybywało... :mrgreen:
Może i trzeba dodać że cięższa łódka uniesie więcej żagla. Regatowce z tych czasów żagli nosiły mało (formuła) - ale jeśli mu dobrze zawiało?
Kształty dna pomyślane by prędkość wypornościową przekroczyć, z grubsza te same co we 'Flying 15'. Linie są wyżej. Widoczek na rufę: Obrazek

Dokładniej ten kształt widać na 'Flying 15':
Obrazek

Czy to się potrafi poślizgnąć to ja tam mało świadom.
Ale w silnych wiatrach to przynajmniej "wave-piercing ability" :mrgreen: ten dziobek ma, wbrew pozorom, dobrą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17690
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Ryś napisał(a):
Dokładniej ten kształt widać na 'Flying 15': /.../Czy to się potrafi poślizgnąć to ja tam mało świadom.
Ale w silnych wiatrach to przynajmniej "wave-piercing ability" :mrgreen: ten dziobek ma, wbrew pozorom, dobrą.

Wystarczająco szybka, aby wciąż była atrakcyjna, dla nieznających się na rzeczy i postępie tradycjonalistów z całego świata ;) :DD :
http://www.sail-world.com/NZ/19th-International-Flying-Fifteen-World-Championships-day-4/116398

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 20:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Sa takie, ktore w odpowiednich warunkach osiagaja, ale to wymaga naprawde dobrych warunkow i bardzo dobrej zalogi. Predkosci po 16 wezlow osiagalismy na X 79 a to juz nie nowa i mniejsza konstrukcja.Mysle ze LG 899 tez bedzie do tego zdolna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 20:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Robert, znasz takie regaty " One of the kind" ? Jak stare zaczna wygrywac z nowymi to wszyscy sie przestawia na te stare . Jakos tego nie widze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17690
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
Robert, znasz takie regaty " One of the kind" ? Jak stare zaczna wygrywac z nowymi to wszyscy sie przestawia na te stare . Jakos tego nie widze :)
Postęp, postęp, postęp... ;)
A uny sobie pływają:

Obrazek

I taki postęp w głębokim poważaniu mają. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 21:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale czy ja komukolwiek bronie ? To Wy z uporem maniaka twierdzicie ze stare konstrukcje sa lepsze. Kazdy moze sobie plywac na czym chce . Projektowac i budowac tez :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 gru 2014, o 21:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
robhosailor napisał(a):
A uny sobie pływają:


te też


Obrazek

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 00:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
To Wy z uporem maniaka twierdzicie ze stare konstrukcje sa lepsze.

NIE PRAWDA:
My z uporem mańka twierdzimy, że nie tylko nowe są lepsze,
a te niektóre nowe które są lepsze, są takie głównie w specyficznych warunkach: w ślizgu.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
Ale czy ja komukolwiek bronie ? To Wy z uporem maniaka twierdzicie ze stare konstrukcje sa lepsze. Kazdy moze sobie plywac na czym chce . Projektowac i budowac tez :)

Owszem, są, do naszych zastosowań (jakies takie staromodne szwendania sie po morzu...).

Dla Twoich - ścigania sie na raczej krótkich (w sensie meteorologicznym) trasach to niekoniecznie.

Czy mi się tylko wydaje, czy jednak to szwendanie się z nadmiarem czasu może jednak jest popularniejsze? :rotfl:

(No co ja poradzę, do Dzielności Morskiej Marchaja się wlasnie dobrałam, tak mi się z pierwszym rozdziałem skojarzyło...)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 02:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniia napisał(a):
Czy mi się tylko wydaje, czy jednak to szwendanie się z nadmiarem czasu może jednak jest popularniejsze? :rotfl:

No mówię przecie, że Oni to margines ;)

Moniia napisał(a):
(No co ja poradzę, do Dzielności Morskiej Marchaja się wlasnie dobrałam, tak mi się z pierwszym rozdziałem skojarzyło...)

Oni (ten margines) twierdzą, że Marchaj to przeżytek, że są nowi
... cóż z tego, że ci nowi się na Marchaja powołują. :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 4 gru 2014, o 07:53 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Korekta cytatu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 07:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Piotrusiu, nie spodziewałem się, że tak łatwo się dasz sprowokować... i odsłonić. Choć miałem na to nadzieję. :)

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 07:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniia napisał(a):
M@rek napisał(a):
Ale czy ja komukolwiek bronie ? To Wy z uporem maniaka twierdzicie ze stare konstrukcje sa lepsze. Kazdy moze sobie plywac na czym chce . Projektowac i budowac tez :)

Owszem, są, do naszych zastosowań (jakies takie staromodne szwendania sie po morzu...).

Dla Twoich - ścigania sie na raczej krótkich (w sensie meteorologicznym) trasach to niekoniecznie.

Czy mi się tylko wydaje, czy jednak to szwendanie się z nadmiarem czasu może jednak jest popularniejsze? :rotfl:

(No co ja poradzę, do Dzielności Morskiej Marchaja się wlasnie dobrałam, tak mi się z pierwszym rozdziałem skojarzyło...)


Widzisz, ja do takiego szwendania sie wybralbym jakas nowsza konstrukcje w stylu
Owni, Southerly itp. ale niestety takie sa znacznie drozsze ;)
Widze ze od Mini 650 do Wiedzmy zroilas kawal drogi :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Oj, nie porównuj gokarta z wozem kempingowym (na podwoziu terenówki...) :)
Najchętniej miałabym to i to, ale mnie nie stać....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 09:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
chodzi raczej o to,żeby mieć wybór na szybkiej łodce też można wolno pływać :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17690
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
piotr6 napisał(a):
te też
Nie są wcale takie znowu nowe - takie skiffy w Australii regacą się przynajmniej od lat 50-60. XX wieku. Od tego czasu postęp w ich klasach polegał szczególnie na zmianie materiałów na lżejsze i mocniejsze, a nie na kształtach kadłuba. Ale, gdyby porównywać porównywalne, czyli klasy ze stałym balastem, to ff (F15) ma się całkiem dobrze...

Najbardziej rewolucyjna (postępowa???) zmiana kształtu kadłuba polegała na ... "pozbyciu" się kadłuba, a konkretnie jego zanurzonej podczas żeglugi części - np. w takiej jednostce:

http://www.sailrocket.com/
Obrazek

Obrazek

Z żaglowymi skiffami i Mothami wygrywa jednak ponoć żaglowa deska! Ale tylko pod względem prędkości.

Jeszcze trzeba np. mieszkać i odpoczywać, podczas dłuższego rejsu, trudno to zrobić na desce.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 09:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniia napisał(a):
Oj, nie porównuj gokarta z wozem kempingowym (na podwoziu terenówki...) :)
Najchętniej miałabym to i to, ale mnie nie stać....


I ze mna jest tak samo :) Mialem okazje poznac paru zeglarzy scigajacych sie na nowoczesnych , regatowych jachtach, ktory rekreacyjnie zegluja na zupelnie innych, ale tez z wysokiej polki i tez nowoczesnych, no ali ich stac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 09:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
robhosailor napisał(a):

Z żaglowymi skiffami i Mothami wygrywa jednak ponoć żaglowa deska! Ale tylko pod względem prędkości.

Jeszcze trzeba np. mieszkać i odpoczywać, podczas dłuższego rejsu, trudno to zrobić na desce.


Na skifie i Cmie jest za to pelen komfort :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 09:45 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Na skifie


obawiam się,że na takim skifie to trudniej niż na desce. oczywiście zależy od poziomu :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17690
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
M@rek napisał(a):
Na skifie i Cmie jest za to pelen komfort :)
To było nie o komforcie, tylko o prędkości.

Komfort, to np. w pięciogwiazdkowym hotelu Hilton. ;) A mniejszy, to na "Wiedźmie" i innych pełnotliwych kadłubach - np. kiedyś uznany był za niezły kompromis pomiędzy prędkością, pojemnością i dzielnością, taki jacht:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W sumie nadal jest niezły, bo pod tym względem (prawa fizyki) nic się nie zmieniło.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
chodzi raczej o to,żeby mieć wybór na szybkiej łodce też można wolno pływać


To już przerabialiśmy przy okazji naklejki…

Obrazek

Chodzi o to, żeby mieć wybór ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 11:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
tak sobie myślę,że rozmowy o kształtach jachtów, gdy ne bierze się charakteru żeglowania, ceny i akwenu są bez sensu. W moim przypadku zdecydowanie wolę móje jacht czy konstrukcje z lat 80-tych niż wiedźmę, która zresztą bardzo mi się podoba. Marek ma inne preferencjie itd.Fajnie się to czyta ale do brzegu daleko :D

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
piotr6 napisał(a):
tak sobie myślę,że rozmowy o kształtach jachtów, gdy ne bierze się charakteru żeglowania, ceny i akwenu są bez sensu.


Obiema ręcyma się pod tym kreślę. Obiema!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1772
Otrzymał podziękowań: 4268
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przy czym, obawiam się, że kluczowa jest cena. :-(

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 12:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
podano Przy czym, obawiam się, że kluczowa jest cena.


oczywiście, chociaż w moim wypadku było inaczej, miałem większy budżet a skorzystałem z okazji. Sztuką jest kupić coś za dobre pieniądze :) i być z tego zadowolony

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1772
Otrzymał podziękowań: 4268
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Sztuką jest kupić coś za dobre pieniądze :) i być z tego zadowolony


Staram się! :)
Bo oczywiście masz rację.
Tak w ogóle, to wydaje mi się, że nie warto kupować zabawki (bo to przecież zabawka, jak i np. samochód) maksymalnie drogiej na jaką nas stać, tylko trochę odpuścić i kupić coś tańszego, co jest poniżej naszych maksymalnych możliwości. Ale to już podpada pod dyskusję o filozofii życiowej ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 13:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
dokładnie, raz że cena zakupu dwa cena utrzymania

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2014, o 13:50 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
gdybym mógł więcej pływać kupiłbym inną łódkę ale żeglarstwo nie jest na pierwszym ,drugim czy czwartym miejscu :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2014, o 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lut 2014, o 05:51
Posty: 81
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Znów całą noc spędziłem na czytaniu o kadłubach, żelazkach, regtówka i do szwendania się po morzu. Bardzo ciekawy wątek. Taki link: http://mantra28.pl/asia/index.php?option=com_zoom&Itemid=35&catid=1 Z prośbą o słów klika tym kadłubie.

_________________
Serdecznie, M.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2014, o 14:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9043
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To fajna lodka ale jakiejs oszalamiajacej kariery nie zrobila :) Asia Pajkowska startujac w regatach "Poloneza" na tej mantrze przegrala z Jola Dlugajczyk plynaca na starym Carterze 30. Ja tez na starym Laserze 28 radze sobie, choc jest nie latwo z jedyna taka Mantra startujaca u nas w regatach, ktora w odroznieniu od "Ani"i"Asi" ktore maja inny takielunek i balasty ma wszystko wieksze, jak w projekcie. Lodka byla projektowana pod IMS i to widac.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: migacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2014, o 17:58 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8053
Podziękował : 1878
Otrzymał podziękowań: 2421
Uprawnienia żeglarskie: -
To z drugiej strony, znaczy turystycznej: Mantra ma kształta i koncept typowe dla łódki lekkiej. I w zamyśle szybkiej, oczywiście.
Płytko zanurzony kadłub (nie ma czego zanurzać), płaskie dno na całą szerokość i z mocnem obłem ("stateczności kształtu" doda, w braku ciężaru), smukły a mniej wyporny dziób (by go zbytnio nie podrzucało), kil głęboki i z bulbą (należyty moment mimo mniejszej wagi balastu); nawet szeroki pokład u rufy by załoga na balast wysadzona też na długiem była ramieniu. Ba, takielunek 'stojący w wantach', tę ma zaletę że obciążenia idą na centralny 'węzeł' konstrukcji a resztę kadłuba można lżej robić.
Summa summarum jacht w tym stylu jest tak robiony bo jest lekki (a i jest lekki bo tak robiony ;) ).

Tylko że Mantra Asia robiona była na ocean i długi rejs. Da liegt der hund begraben. Lekka to ona nie jest...
W stosunku do "standardowej" szybkiej łódki tego rozmiaru trzeba było dać grubszą skorupę, grubszy maszt, solidniejszy takielunek. Nie że standardowy miałby się tak zaraz rozlecieć - zmęczenie materiału to nie tak zaraz :lol: Ale że długi to rejs...
A solidniejsza konstrukcja waży; a uwzględnić jeszcze należy więcej wyposażenia i ładunek. A uwzględniwszy zwiększyć wagę balastu odpowiednio.

A teraz zważmy że w praktyce dwie osoby jadąc na oceaniczną włóczęgę doładują ze dwie tony różności. Tu szło o wyczynowe raczej pływanie, zapewne ograniczano wagę - że tylko niezbędne rzeczy, żarcie z proszku, odstalarka i takie tam.
A jednak podejrzewam że łódka wychodząc 5 ton raczej miała niż trzy...
I wszystkie te cechy, bardzo rozsądne w lekkiej regatówce, były już psu na buty. :-P

A zatem równie dobrze można było od początku rysowac 5-tonowego turystę. Który mógłby już równie dobrze wyglądać inaczej :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, migacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: tomasz piasecki i 222 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL