Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 12:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Zgadza sie. Zwróć uwagę na fotkę, to jest dość pełny bajdewind a bom jest w diametralnej. Niestety, ten grot jest zbyt wydmuchany na cokolwiek więcej...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 21:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Moniia napisał(a):
ten grot jest zbyt wydmuchany na cokolwiek więcej...


hm trzeba się zaprzyjażnić z regatowcami, niech projektują nowy, porządny grot. :D (to nie żart)
Na sailforum jest np Wojtek Spisak warto zagadać na temat nowego żagla. Tutaj Cors czy M@rek.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
hm trzeba się zaprzyjażnić z regatowcami, niech projektują nowy, porządny grot.

Tylko z kim się zaprzyjaźnić, żeby go zasponsorował?
Ja ostatnio na grot do l'Equipa ledwo wydoliłem. A to metr żagla :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 21:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Sąsiad napisał(a):
Tylko z kim się zaprzyjaźnić, żeby go zasponsorował?


Wiesz paradoks jest taki, że porządny, dobrze sprojektowany i dobrze uszyty grot jest tak samo drogi jak nowy żle uszyty i zaprojektowany na kolanie :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Dodam,że niekoniecznie chodzi o szybki zagiel

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 21:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10553
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
Wiesz paradoks jest taki, że porządny, dobrze sprojektowany i dobrze uszyty grot jest tak samo drogi jak nowy żle uszyty i zaprojektowany na kolanie :D

Ale dobra maszyna do szycie jest zdecydowanie tańsza. :mrgreen:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A na poważnie to ile może taki poważny grot kosztować? I czy da się go zrobić samemu?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 21:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Ale dobra maszyna do szycie jest zdecydowanie tańsza. :mrgreen:


Tanie nie znaczy dobre :D

Wiesz jak się wczytać w rozmowy o zaglach regatowców (no może z wyjatkiem o rollerach) na tym czy drugim forum to jednak się okazuje, że panowie maja 100% racji :D i niw do końca chodzi nawet o szybkość. Do pioruna, wszak mówimy o silniku ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Sąsiad napisał(a):
A na poważnie to ile może taki poważny grot kosztować?


mniej więcej, w przybliżeniu to łódkę 8m ok 150 zł za m2. Mówie o grocie turystycznym z dobrgo dacronu i cena z przed 3 lat

Sąsiad napisał(a):
I czy da się go zrobić samemu?


sądzę,że żaglownia zrobi to lepiej

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 2: M@rek, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
mniej więcej, w przybliżeniu to łódkę 8m ok 150 zł za m2. Mówie o grocie turystycznym z dobrgo dacronu i cena z przed 3 lat

To ja więcej za metr płaciłem 3 lata temu. No, ale to było do monotypu i musiała zatwierdzona firma robić :/ A też dakron, bo do treningów. Boję się myśleć ile bym za regatowy zabulił.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 23:10 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zależy od materiału. Do jakiego monotypu?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4699
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 759
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pisałem. L'Equipe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2015, o 23:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie zauważyłem, mówię raczej o porządnych zaglach turystycznych z dobrego dacronu.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2015, o 04:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
piotr6 napisał(a):
Tanie nie znaczy dobre
Nie znasz siem! :D
Może to dotyczy żagli. Jeśli chodzi o wina - jest przeciwpołożnie:
Załącznik:
Wina.jpg
Wina.jpg [ 87.52 KiB | Przeglądane 5167 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2015, o 05:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Zbieraj napisał(a):
Nie znasz siem!


potwierdzam, z tanimi winami zakończyłem karierę w I liceum :-o

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2015, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12610
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1771
Otrzymał podziękowań: 4267
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
sądzę,że żaglownia zrobi to lepiej


No raczej! :) I to jeszcze taki duży.
Żagle niech szyje żaglownia. Przy okazji go zaprojektuje. Wszystko można zrobić dobrze, średnio lub źle. Sugeruję wybranie dobrej żaglowni.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2015, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Marian Strzelecki napisał(a):
Pod wiatr to chyba i stodołę (dwumasztową)da się ustawić samosterownie*. ......

.......

MJS
*Nie dotyczy żelazek. :cry:

Hmm. a mój Maxus to żelazek czy nie? Bo pływa bez samosteru w bajdewindzie, półwietrze, ostrym baksztagu. Potrzebuje gumy na rumpel.
Do fordewindu potrzebuje dwóch gum. Najtrudniej jest w pełnym baksztagu, muszę podłączyć foka do rumpla. Inaczej ucieka do ostrego bajdewindu lub fordewindu.
To chyba jednak mój jest idealny do samotnej żeglugi :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 2: Były user, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2015, o 01:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
baoo napisał(a):
To chyba jednak mój jest idealny do samotnej żeglugi :mrgreen:

Dla Ciebie teraz na pewno tak. Później będziesz miał inne priorytety. ;)
A, dla K. Baranowskiego był kiedyś Polonez.
Załącznik:
sy Polonez.jpg
sy Polonez.jpg [ 112.7 KiB | Przeglądane 5082 razy ]

Który jest bardziej odporny na sztormy?

Każdy człowiek jest inny. Każdy ma swój ideał. Podobne ideały grupują się, a w grupach i tak jest gradacja. Pewnie z upływem czasu w każdym z nas ideał jachtu się zmienia na inny. Większy, wygodniejszy, lepszy i odporniejszy na sztormy. Ale i to nie jest regułą, bo np. dla Roberta teraz ideałem jest jego Beth. Z kolei niejeden regatowiec, dla relaksu chętnie by popływał drewnianym klasykiem.

Temat o jachtach odpornych na sztormy jest konkretny, ale i elastyczny. Każdy, kto o tym pomyśli ma swoje zdanie. Tych zdań jest i będzie zawsze mnóstwo. W zasadzie każde inne, choć podobne, bo temat przyciąga podobieństwa. Wymiana zdań przybliży podobieństwa, te będą się ścierać z odmiennościami. Czas zrobi swoje...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2015, o 01:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 784
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 302
Otrzymał podziękowań: 800
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
mjs napisał(a):
baoo napisał(a):
To chyba jednak mój jest idealny do samotnej żeglugi :mrgreen:

Dla Ciebie teraz na pewno tak. Później będziesz miał inne priorytety. ;)
A, dla K. Baranowskiego był kiedyś Polonez.
Załącznik:
sy Polonez.jpg

Który jest bardziej odporny na sztormy?

Każdy człowiek jest inny. Każdy ma swój ideał. Podobne ideały grupują się, a w grupach i tak jest gradacja. Pewnie z upływem czasu w każdym z nas ideał jachtu się zmienia na inny. Większy, wygodniejszy, lepszy i odporniejszy na sztormy. Ale i to nie jest regułą, bo np. dla Roberta teraz ideałem jest jego Beth. Z kolei niejeden regatowiec, dla relaksu chętnie by popływał drewnianym klasykiem.

Temat o jachtach odpornych na sztormy jest konkretny, ale i elastyczny. Każdy, kto o tym pomyśli ma swoje zdanie. Tych zdań jest i będzie zawsze mnóstwo. W zasadzie każde inne, choć podobne, bo temat przyciąga podobieństwa. Wymiana zdań przybliży podobieństwa, te będą się ścierać z odmiennościami. Czas zrobi swoje...


I pod tym się mogę podpisac. Niestety na forum dominują ogólne nic nie warte "prawdy".
Pytanie dotyczące tematu mam. Czy chodzi o odporność w rozumieniu, że sztorm nas w ogóle nie ruszy czy również jak bardzo może nas sfatygowac, nie wpływając na najważniejsze czyli dostarczenie nas przez jacht do portu docelowego?

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2015, o 02:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
"Każdy głupiec potrafi forsować żaglami" - wybuchnął kapitan oburzony na oficera wachtowego, który nie wydał rozkazu zarefowania żagli. Słowa te zostały wypowiedziane przed stu laty - w złotym wieku żaglowców, zanim napęd mechaniczny wyrugował je z powierzchni oceanów. Faktem jednak jest, że kapitanowie często znajdowali się w sytuacji "między młotem a kowadłem". Z jednej bowiem strony armator oczekiwał najszybszej żeglugi, do jakiej statek był zdolny, z drugiej zaś sprawozdanie z rejsu zawierające długą listę strat sztormowych - drzewc, żagli i lin - mogło powodować niezadowolenie tegoż armatora, który często nie wahał sie przed okazaniem go kapitanowi. A przecież trudno nie podziwiać wyczynów dawnych żeglarzy, dokonywanych w czasach, gdy nie znano radia, komunikatów meteorologicznych oraz wszystkich tych środków, które dziś pozwalają bezpiecznie prowadzić statek.
A. Garrett, wydawca Journal of the Royal Cruising Club, 1967

Jeśli w sztorm wpłyniemy, to nas ruszy. A jak uda się go ominąć, to popłyniemy gładko. Ale jak wyżej (czyli i dawniej) bywa i trzeci czynnik - zewnętrzny. :D I o nim też trzeba pamiętać.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 02:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kadłub klasyczny a współczesny wg Jerzego Pieśniewskiego czyli wady i zalety, trendy, mody i style.
http://www.zagle.com.pl/technika/porady ... 16899.html

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 02:50 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
W tych rozwazaniach się nie bierze tylko sternika

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 22 gru 2015, o 08:46 przez Zbieraj, łącznie edytowano 1 raz
Usunąłem powtórzenie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 10:58 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
mjs napisał(a):
A, dla K. Baranowskiego był kiedyś Polonez.
Polonez w pierwotnej wersji (ukazanej na zdjęciu) wypływał w regaty, a nie przeciw sztormom. Ta wersja okazała się średnio odporna na sztormy mórz południowych, stąd późniejsza przebudowa w połowie drogi dookoła świata.

-----
baoo napisał(a):
Czy chodzi o odporność w rozumieniu, że sztorm nas w ogóle nie ruszy czy również jak bardzo może nas sfatygowac, nie wpływając na najważniejsze czyli dostarczenie nas przez jacht do portu docelowego?
Po pierwsze należałoby zdefiniować sztorm.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 19:47 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
j.666 napisał(a):
Po pierwsze należałoby zdefiniować sztorm.
A to nie słyszeli? :-o
Storm: A wind measuring 10 or higher on the Beaufort scale; a wind speed of 24.5 m/s (48 knots, 89 km/h, 55 mph) or more.

Załącznik:
definicje...JPG

http://www.metoffice.gov.uk/guide/weath ... fort-scale

Oczywiście po polsku 8 B, boć może nie wiedzieć Polak co morze. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 20:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
j.666 napisał(a):
mjs napisał(a):
A, dla K. Baranowskiego był kiedyś Polonez.
Polonez w pierwotnej wersji (ukazanej na zdjęciu) wypływał w regaty, a nie przeciw sztormom. Ta wersja okazała się średnio odporna na sztormy mórz południowych, stąd późniejsza przebudowa w połowie drogi dookoła świata.

Jaka przebudowa ??? Jacht stracil bezana i to wszystko. Po powrocie ( a moze i wczesniej, juz nie pamietam) byl dokladnie taki jak przy wyplywaniu na regaty.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 2: Jaromir, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 22:00 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Nie licząc dodanego balastu?
No i usunięcia bezanmasztu, bo ciężki... A zresztą nie tylko dlatego:
"W chwili zjeżdżania z grzbietu fali "Polonez" przyspiesza bardzo zdecydowanie i ostrzy do wiatru.
Mimo wychylonej płetwy jacht skręca. ...
Czyję tę prędkość i wiem że jacht ostrzy ...
"Polonez" nadal ostrzy, choć środek ożaglowania przesunął się do przodu ...
Ostrzy, ostrzy! Zaczyna się piekielny ślizg ...
Znajomy syk, uczucie nieważkości i, zanim mogę się czegokolwiek złapać ...
Przychodzi szkwał, "Polonez " przyspiesza i ostrzy, ostrzy, ostrzy, zmieniając kurs w stronę Antaktydy. Jeszcze chwila a będzie za późno... "

I tp, itd, et caetera. :roll:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10553
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
Przychodzi szkwał, "Polonez " przyspiesza i ostrzy, ostrzy, ostrzy, zmieniając kurs w stronę Antaktydy. Jeszcze chwila a będzie za późno... "
I tp, itd, et caetera. :roll:


Czy ktoś chce abym (znów) napisał czemu?
(... ja wiem: nikt nie chce ) ;)
MJS
ps
ale jednak napiszę:
... bo Antarktyda przyciąga. :idea:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2015, o 22:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9041
Podziękował : 4123
Otrzymał podziękowań: 1969
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
[quote="Ryś"]Nie licząc dodanego balastu?

Napisz ile tego balastu dodano i w jakie miejsce ? Maszt w wyniku wywrotki sie zgial/zlamal i Krzysztof dalej poplynal bez niego. Trudno nazwac to przebudowa.
Nie pamietam i szukac mi sie nie chce ale wydaje mi sie ze do Szczecina przyplynal z dwoma masztami (bylem przy tym podobnie jak przy budowie i przygotowaniach do wyjscia). Jak stal w JK AZS w Szczecinie na nim plywalem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9274
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Krzysztof dalej poplynal bez niego

Zgadza się:
Załącznik:
Polonez-crop.jpg
Polonez-crop.jpg [ 299.6 KiB | Przeglądane 4733 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1230
Podziękował : 70
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
M@rek napisał(a):
Napisz ile tego balastu dodano i w jakie miejsce ? Maszt w wyniku wywrotki sie zgial/zlamal i Krzysztof dalej poplynal bez niego. Trudno nazwac to przebudowa.
Nie pamietam i szukac mi sie nie chce ale wydaje mi sie ze do Szczecina przyplynal z dwoma masztami (bylem przy tym podobnie jak przy budowie i przygotowaniach do wyjscia). Jak stal w JK AZS w Szczecinie na nim plywalem.


Owszem, do Szczecina wrócił z dwoma masztami, bezan dostawił z powrotem, jeśli się nie mylę, na Falklandach. Swoją drogą, ciekawe kto go tam zawiózł i jak - wszak maszt był raczej nietypowy, stalowy.

Na pewno jednak bezan został zdjęty w Hobart - i to nie z powodu złamania (to przydarzyło się Telidze na ostatnim etapie rejsu; Baranowski w wywrotkach połamał salingi grota), ale dla poprawy stateczności. Dołożono również balastu - ale nie wiem, ile - w postaci ołowianych kostek w zęzie.
Z innych modyfikacji - zapokładowano w Hobart kokpit, sterowanie było na etapie wokół Hornu z wnętrza kabiny, i oczywiście (wymienionym na nowy) samosterem.

Na szybko znalazłem taki post Krzysztofa Baranowskiego z p.r.z. z lutego 2007:

Cytuj:
Wszystkie wywrotki przez burtę (jedna w dryfie). Jacht ślizgający się po
zboczu fali ma tendencję do ostrzenia, płynie po łuku odchylając się w
stronę doliny i w tym momencie dokłada kilku- kilkunastometrowy
(interferencja fal) grzywacz wpychając jacht masztem w dolinę fali.
Obszerniej w "Praktyce oceanicznej".
Zdjęcie bezanmasztu poprawiło stateczność (mniejszy ciężar u góry) i
stateczność kursową (mniejsza nawietrzność), dodatkowo kostki ołowiu w
zęzie. Grotmasztu nie przesuwałem. Na trasie do Hornu "Polonez" miał
najlepszy czas (wówczas) spośród wszystkich samotnych wypraw tą trasą.
Wstydziłem się przyznać, że odnotował to źle wtedy widziany Guiness.


pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 15:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10553
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie pamiętam, ale wynikało by z tego, iż zmiany pomogły na tyle, że już się nie wywracał?
Bo nic nie było o prosiakach przeletujących po kabinie. ;)
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2015, o 18:26 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
Ryś napisał(a):
Storm: A wind measuring 10 or higher on the Beaufort scale
No to kamień mi spadł z serca, że jednak możemy sobie w szerszym gronie poteoretyzować :cool: Mało kto z obecnych zaliczył 52 węzły wiatru i 12,5 metra fali :oops: Tylko mnie przed rodziną nie sypnij, że na morzu przez 40 lat sztormu nie widziałem :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 204 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL