Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 17:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 441 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 paź 2018, o 19:50 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kil długi, szeroki , zanurzenie coś koło 120 cm. Raczej mało "regatowy"

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 19:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Może założyć foka zamiast gieni?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 19:54 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Waldi_L_N napisał(a):
Kil długi, szeroki , zanurzenie coś koło 120 cm. Raczej mało "regatowy"
120? :shock:
viewtopic.php?p=412530#p412530
;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 19:59 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Dulcia poniżej 10w wiatru nie przemieszcza się. Redukcja głównego napędu spowoduje, że trzeba będzie czekać chyba na 15 w. Szybka zmiana na foka nie wchodzi w rachubę przy rolfoku. Chyba że zastosować drugi sztag z fokiem. Ale to skomplikuje zwroty itd.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
Kil długi, szeroki , zanurzenie coś koło 120 cm. Raczej mało "regatowy"
120? :shock:
viewtopic.php?p=412530#p412530
;)

No widzisz, nawet mniej. :D

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ostatnio zakładam u siebie częściej foka i różnica w ostrym pływaniu jest.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ryś napisał(a):
To jest łdka dla turysty.


Się upewnię tylko: czy aby to nie turysta ten wątek zapoczątkował? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Dobry wynik dla przyzwoitego turystyka to 90 stopni.


Przepraszam, że się wtrącę ale te 90 stopni to na jedną stronę czy na dwie ?

Bo mój pancernik chodzi min 50 stopni do wiatru na stronę (jak chce mi się chce oczywiście jechać uważnie ) a regatowy to on na pewno nie jest.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 25 paź 2018, o 20:35 przez bury_kocur, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:32 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Turysta, turysta. Ale z pomiarów kąt martwy to masakra. Nikt nie twierdzi, ze ma być 120, ale przydałoby się ostrzej niż jest. Choćby z tego powodu nie dotrzemy jutro z Kamienia do Trzebieży wodą, bo pod wiatr na katarynie nie ma sensu, a na żaglach z Dziwnowa najpierw musielibyśmy dotrzeć pod Sassnitz i tam odłożyć się na Świnoujście. Troszkę bez sensu.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kąt martwy po całości, zgodnie ze sztuką. Sympatyczny, na 2 strony. 90 stopni dla turystyka dla średnich warunków jest całkiem poprawnym wynikiem.
Jachtów z kątem martwym 30 stopni nie spotkałem. Nawet gdyby przyjąć, że to na stronę, to i tak byłby to godny wynik dla najlepszych regatówek, a nie dla turystyka. Stąd mówię: na miejscu Kurczaka zacząłbym od rzetelnej weryfikacji stanu faktycznego.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Waldi_L_N napisał(a):
Ale z pomiarów kąt martwy to masakra. Nikt nie twierdzi, ze ma być 120


Jak dla mnie 120 to masakra. To ile Wam wyszło z tych pomiarów?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:39 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Waldi_L_N napisał(a):
Turysta, turysta. Ale z pomiarów kąt martwy to masakra. Nikt nie twierdzi, ze ma być 120, ale przydałoby się ostrzej niż jest. Choćby z tego powodu nie dotrzemy jutro z Kamienia do Trzebieży wodą, bo pod wiatr na katarynie nie ma sensu, a na żaglach z Dziwnowa najpierw musielibyśmy dotrzeć pod Sassnitz i tam odłożyć się na Świnoujście. Troszkę bez sensu.
Żeglarstwo jest sztuką. Ale podstawowe techniki da siem opanować, zazwyczaj.
Uczyć się, uczyć... i uczyć. :-P
bury_kocur napisał(a):
Przepraszam ,że się wtrącę ale w jedną stronę czy w dwie ?
Bo mój pancernik chodzi mniej więcej 50 stopni do wiatru na stronę (jak chce mi się uważnie jechać).
A mój antyczny motorsailer dla emeryta :lol: nawet lepiej. Ale może to przez te 1.5 m?
plitkin napisał(a):
Ryś napisał(a):
To jest łódka dla turysty.
Się upewnię tylko: czy aby to nie turysta ten wątek zapoczątkował? :)
A nawet On taką turystyczną łódkę, a wygodną, konkretnie szukał.
I znalazł.
A tera jęczy.
Ale, wisz jak jest - niektórym sortom nie dogodzisz... :-P


Ostatnio edytowano 25 paź 2018, o 20:41 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
Bo mój pancernik chodzi min 50 stopni do wiatru na stronę


Szału nie ma, ale to pancernik.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Piotrek, tak jak napisał Waldi zastąpienie genui mniejszym sztakslem dodatkowo jeszcze spowolni jacht.

Raczej nie w tą stronę powinniśmy się kierować.

Ja podałem kąt liczony na stronę od diametralnej i na oko zza biurka. Mogę się więc mylić, jednak porównując na żywo z innymi jachtami np. Shipmanem 28 przyznaję uczciwie, że Dulcia wypada niekorzystnie.

Rysiu, nikt nie jęczy. Raczej szuka rozwiązania aby poprawić to na co się zdecydował mimo tego, że jest z niego zadowolony.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:45 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Kurczak napisał(a):
porównując na żywo z innymi jachtami np. Shipmanem 28 ...
S.A. 32.5 m2
Beam: 2.60 m
Draft: 1.55 m
Displacement: 3,000 kg
(pytania?)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ryś napisał(a):
A nawet On taką turystyczną łódkę, a wygodną,


Spojrzałem na podlinkowane rysunki. Ja mam zupełnie inne zdanie o wygodzie i ergonomii, delikatnie mówiąc ;) Jak na 28-stopowy jacht, to ani kokpitu wygodnego to nie ma, ani wnętrza. To mówię ja - były armator jachtu 28 stóp, przyzwoicie chodzącego na wiatr (najlepszy mój wynik zamierzony to 74 stopnie, czyli 37 na stronę (i mówię o efektywnej żegludze, a nie staniu ostro pod wiatr)). Do tego 6 pełnowymiarowych koi z możliwością rozłożenia dwóch kolejnych, wysokość stania, kambuz, kabina wc, osobna kabina dziobowa i kokpit mieszczący 8 osób. Mój rekord prędkości wynosił >12 knt na ześlizgu z fali i ok 10 knt średniej prędkości na kilkumilowym odcinku, a największy wiatr w jakim przyszło mi żeglować popsuł wiatromierz na wskazaniu 50 knt, i to była żegluga, a nie sztormowanie. Zanurzenie minimalne 0,35cm bodajże.

Granada 27 Walianta też na ostrość nie narzeka.

Gdzie są zalety tych longkilerów?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kurczak napisał(a):
. Mogę się więc mylić, jednak porównując na żywo z innymi jachtami np. Shipmanem 28 przyznaję uczciwie, że Dulcia wypada niekorzystnie.

Dodaj jeszcze przy jakim wietrze, bo możesz być zdziwionym.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:55 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
plitkin napisał(a):
Granada 27 Walianta też na ostrość nie narzeka.
Ano, myślę. Ze zanurzeniem 1,75? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kurczak napisał(a):
Ja podałem kąt liczony na stronę od diametralnej i na oko zza biurka.


To weź lepiej ślad z plotera i podaj dokładne wartości. Od tego trzeba zacząć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:57 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
Shipmanem 28 przyznaję uczciwie, że Dulcia wypada niekorzystnie.


Piotr ale to logiczne i zrozumiałe żadnej sensacji nie ma. Shipman chodzi bardzo przyzwoicie

Kurczak napisał(a):
zastąpienie genui mniejszym sztakslem dodatkowo jeszcze spowolni jacht.


przy silniejszych wiatrach?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ryś napisał(a):
plitkin napisał(a):
Granada 27 Walianta też na ostrość nie narzeka.
Ano, myślę. Ze zanurzeniem 1,75? :rotfl:


Nie wiem, trzeba zerknąć w świadectwo.
Ile razy i gdzie zanurzenie było realnym ograniczeniem Walianta albo istotną przewagą Kurczaka?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 20:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Dodaj jeszcze przy jakim wietrze, bo możesz być zdziwionym.


moim zdaniem przy każdym

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
Ostatnio zakładam u siebie częściej foka i różnica w ostrym pływaniu jest.

To jest w ogóle bolączka jachtów z genuami.
Często granicę ostrości wyznacza możliwość wybrania genui. Decyduje takielunek ogólnie, salingi (jak są krótsze i niżej można coś zyskać) i szyny szotowe.
Krój genui jest faktycznie ważny i można czasami sporo zyskać. Genua nr 2 może nie zachodzić za saling i wtedy, w ciut silniejszym wietrze, może być lepiej. O ile położenie wózków szotowych na to pozwala. Foki to już w ogóle poprawa, ale nie zawsze ma sens nadmierne ostrzenie, jeżeli fale wymuszają pełniejszy kurs.
Generalnie to jest dłuższy temat, bo jest jeszcze nawiewanie na grota i kilka innych czynników.

Przy czym wszystko się może i tak rozbić o słabą hydrodynamicznie część podwodną.

Na zdjęciu: http://zpokladu.pl/glowna/o_jachcie/gal ... /a2_40.jpg
są szyny szotowe i podwięzi wantowe. Jak widać, wanty nie biegną do burt i salingi są odpowiednio krótsze. Szyny szotowe są zakrzywione do osi jachtu zgodnie z łukiem kabiny i podwięzi wantowych. Co ma swoje znaczenie przy trymowaniu foków.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:04 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Myślałem już o takim rozwiązaniu, by foka (rolowanego) "bajdewindowego" umieścić na zapinanym sztagu, czyli na pełnych kursach byłby puszczony wzdłuż masztu. Ale przy ostrzeniu wymagałoby to wędrówki na dziób w celu zapięcia sztagu lub zamontowaniu jakiegoś "patentu". Nie wiem czy to dobra droga.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:05 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
plitkin napisał(a):
Ile razy i gdzie zanurzenie było realnym ograniczeniem Walianta albo istotną przewagą Kurczaka?
A widzisz.
That is the question.
A ja tam siem nie znam, ani regacem, aleć mój antyczny 'classic longkeeler' ma 1,5.
A i tak na wsiakij słuczaj mam se nową mniejszą a płaską gienię, coby... no, wicie-rozumicie ;)
Bo ona jest 3 m2 mniejsza od grota.
Plitkin objaśni :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:10 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
waliant napisał(a):
Na zdjęciu: http://zpokladu.pl/glowna/o_jachcie/gal ... /a2_40.jpg
są szyny szotowe i podwięzi wantowe. Jak widać, wanty nie biegną do burt i salingi są odpowiednio krótsze. Szyny szotowe są zakrzywione do osi jachtu zgodnie z łukiem kabiny i podwięzi wantowych. Co ma swoje znaczenie przy trymowaniu foków.

Owszem, ale też i odpowiednio są zaprojektowane podwięzia wantowe. W Dulci oznaczałoby to rewolucję wewnątrz. Sam dach tego nie wytrzyma.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Granada 27 Walianta też na ostrość nie narzeka.

Czy ja wiem. Nie jest źle, co widać podczas walki na ostrość w regatach, ale są jachty ostrzej chodzące.
Właśnie mamy te 90 stopni kąta martwego. Tylko że mówię o kącie rzeczywistego kursu, z tracku GPS-a.
Dla dużej genui i dość słabego wiatru.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Waldi_L_N napisał(a):
W Dulci oznaczałoby to rewolucję wewnątrz.

Dlatego takie zmiany to drugi etap, jak się uzna, że warto. Może nie warto. I po konsultacji z konstruktorem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:14 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
plitkin napisał(a):
Ile razy i gdzie zanurzenie było realnym ograniczeniem Walianta albo istotną przewagą Kurczaka?

Mogłem spokojnie dojść Starą Świną do Karsiboru i wracająć pójść na skróty do Kanału Piastowskiego. przy 1,6 zanurzenia już się nie da.I sieci nie są takie straszne :-P

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Dlatego takie zmiany to drugi etap, jak się uzna, że warto. Może nie warto. I po konsultacji z konstruktorem.

Ten etap się nazywa: Kup inną łódkę.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12595
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1768
Otrzymał podziękowań: 4264
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waldi_L_N napisał(a):
Chyba że zastosować drugi sztag z fokiem.

O tym możesz zapomnieć, że to cokolwiek da. Fok pracujący na sztagu, który to sztag jest za przednim sztagiem w odległości 20-50 cm, ma koszmarne warunki pracy. Zawirowania od zrolowanej geni są tak duże, że jacht straci na tym lekko 10 stopni. Na stronę.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Waldi_L_N napisał(a):
Myślałem już o takim rozwiązaniu, by foka (rolowanego) "bajdewindowego" umieścić na zapinanym sztagu, czyli na pełnych kursach byłby puszczony wzdłuż masztu. Ale przy ostrzeniu wymagałoby to wędrówki na dziób w celu zapięcia sztagu lub zamontowaniu jakiegoś "patentu". Nie wiem czy to dobra droga.


jakas droga jest.kwestia dobrego napięcia sztagu.Jak wiem że będzie wiało powyżej 5 b zmieniam w porcie na rollerze.
zdaje się ze Mucha ma nowy sztaksel na rollerze

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10551
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Ryś napisał(a):
plitkin napisał(a):
Granada 27 Walianta też na ostrość nie narzeka.
Ano, myślę. Ze zanurzeniem 1,75? :rotfl:

... i gdzie ta przewaga longkilera?...

Nie wiem, trzeba zerknąć w świadectwo.
Ile razy i gdzie zanurzenie było realnym ograniczeniem Walianta albo istotną przewagą Kurczaka?

Plitkinie (znów,juz, czemu? ) mieszasz pojęcia:
Raz chcesz porównywać do longkilera, a raz do współczesnego jachtu o zacięciu regatowym. Przez pół wątku dostawałeś ode mnie same podziękowania... wiec trzymaj się tego. :kiss:
Ani twoja Baboszka, ani połowa z jachtów tu wymienionych nie przepłynęła świata w około, ani nawet teego nie próbowała. Porównywanie (jak zwykle zachowania sie jachty z długim kilem do Mieczówki z szybrem, (no nawet do kilówki Szymona) nie ma racji bytu.
Kurczak w Maxusie byłby połamany na połówki, (udka oddzielnie? ;) ) po pierwszym sztormie.

Tematem jest jak polepszyć pływanie Kurczaka, a nie co jest lepsze

Dlatego nie porównujemy VW-Ogórka do Porsche 911 - mimo, że oba mają z tyłu boksera tej samej proweniencji.

MJS

Tu się nie da nic zrobić z (bardzo dobrym*) kadłubem, ale... ja bym pomyślał (gdzieś kiedyś) o zmianie steru na pawężowy.

*Kurczaku porównuj się np. z Mazurkiem, Opty, Szmaragdem lub Szafirem, a będziesz wiedział czy Dulcia pływa zle, czy bardzo zle.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 3: Kurczak, piotr6, rawonsails
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2018, o 21:22 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
odległości 20-50 cm,


a jak by było z 70 cm?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 441 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 305 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL