Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 lip 2025, o 10:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 mar 2011, o 09:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2011, o 10:07
Posty: 77
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ja jeszcze nie czytałem, ale przeczytam.
kurcze, jest sporo ciekawych jednostek, ale cena - wszystko nowe o długości 30-33' regatowo turystyczne zaczyna się powyżej 420tysięcy

Jakby ktoś z was miał namiar na jakąś znaną wam, używaną, niezbyt wyeksploatowaną łajbę to piszcie - w Francji oglądałem dwie łódeczki, ale stan - pożal się boże - pół roku grzebania w Warsztacie - albo worek pieniędzy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2011, o 10:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wielkosc i przeznaczenie podales, podaj jeszcze zakres cenowy bo inaczej trudno cos zaproponowac.W przypadku jachtow prywatnych wiek nie ma az takiego znaczenia
jak przy czarterowych czy klubowych. W granicach 30-50 tys euro mozna znalesc
znakomite okazje.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: kompsutra
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2011, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Poszukaj tutaj, za 50 tys euro można kupić bardzo fajne jachty z rąk prywatnych. Mają one przeważnie sporo dodatkowego wyposażenia, a te przy jachcie nowym sporo dodatkowo kosztuje.
http://www.botenbank.nl/

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2011, o 11:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://www.devalk.nl/en/yachtbrokerage/200044/J-39.html

Podobny jacht ogladalem w GB na zlecenie.To wczesniejsza wersja J 120 niewiele
rozniaca sie nautycznie a za znacznie nizsza cene. Znakomicie nadaje sie do cruisingu i regat zarowno z pelna jaki nieliczna ( samotnie) zaloga.Niestety poza moim zasiegiem finansowym.Oczywiscie ceny sa do negocjacji, brytyjski wlasciciel widzac powazne zainteresowanie ( przyjazd z za granicy) byl sklonny istotnie obnizyc cene.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2011, o 12:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://www.scanboat.com/uk/BoatSaleAdve ... nr=1030387

Jeden z najpopularniejszych racer-cruiserow na swiecie. jesli sie nie myle zbudowano ok 2000 szt. Cena porownywalna z nowa "gola" Cobra 33.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2011, o 13:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://www.scanboat.com/uk/BoatSaleAdve ... r=11004556
Jeszcze jedna fajna lodka, do tego taniej i niedaleko. To w odroznieniu od poprzednich Elanow konstrukcji J&J konstrukcja Roba Humpreya.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2011, o 10:07
Posty: 77
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
ok - czyli przesądzone - szukamy używanej - M@rek odezwę się na priwa.
Jeszcze tak może troszkę poza tematem, ale chyba niema sensu rozpoczynać nowego wątku.

Jak najtaniej ściągnąć skorupę z USA?
Mam znajomego w stoczni w stanach - mają delikatnie uszkodzoną skorupę 45' taniutko (w sumię za 50% kosztów budowy, i zastanawiam się czyby jej nie ściągnąć do Polski, naprawić i zabudować - sprzedać i zarobić.

Dało by rade ją poholować, pociągnąć na holu - czy tylko transport na pokładzie wchodzi w grę (i tu już jest to zupełnie nieopłacalne).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
kompsutra napisał(a):
Dało by rade ją poholować, pociągnąć na holu

Z całą pewnością, nie.
kompsutra napisał(a):
czy tylko transport na pokładzie wchodzi w grę (i tu już jest to zupełnie nieopłacalne).

Tylko ten sposób, jednkże nawet gdybyś miał transport za darmo i wybudował ten jacht, to obawiam się, że trudno byłoby na tym zarobić.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 14:44 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
kompsutra napisał(a):

Jak najtaniej ściągnąć skorupę z USA?
Mam znajomego w stoczni w stanach - mają delikatnie uszkodzoną skorupę 45' taniutko (w sumię za 50% kosztów budowy, i zastanawiam się czyby jej nie ściągnąć do Polski, naprawić i zabudować - sprzedać i zarobić.

Dało by rade ją poholować, pociągnąć na holu - czy tylko transport na pokładzie wchodzi w grę (i tu już jest to zupełnie nieopłacalne).


To wogole jest nieoplacalne :) koszt skorupy to niewielki % wartosci jachtu. Koszty
wyposazenia, takielunku zagli itp w przypadku budowy jednostkowej sa znacznie wyzsze niz dla stoczni, ktora zaopatruje sie hurtowo.
Przyznam , ze rozwazalem sytuacje odwrotna :) ogladalem w Holandii fajny jacht regatowy a bdb wyposazeniem, zaglami i zapasowym takielunkiem, ktorego kadlub byl
zaprojektowany pod koniec lat 80-tych. Myslalem o zaprojektowaniu do istniejacego takielunku nowoczesnego kadluba i zbudowania go jako "one off" przekladajac cale markowe wyposazenie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 19:47 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
M@rek napisał(a):
Myslalem o zaprojektowaniu do istniejacego takielunku nowoczesnego kadluba i zbudowania go jako "one off" przekladajac cale markowe wyposazenie.


M@rku, jaki mógłby być koszt takiego przedwsięzięcia?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
kompsutra napisał(a):
ok - czyli przesądzone - szukamy używanej

Bardzo dobra decyzja. I pomyśl o czymś większym, tak 11 do 12 metrów. Bo 10 m na morzu to mało.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 20:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To temat na dyskusje :) Przy zalozeniach Kolegi 9-10 m uwazam za wielkosc optymalna.
Nie zapominaj ze to ma byc jacht prywatny a co za tym idzie koszty biezace bedzie pokrywal wlasciciel :). Jesli te koszty mozesz wrzucic we wlasna firme to zupelnie cos innego.Jesli nie to uwierz ze roznica finansowa miedzy 10 a 12 m dlugosci jest znacznie wieksza niz w nautyce :). Ja dla siebie postawilem granice 10 m.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2011, o 20:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
M@rek napisał(a):
Jesli nie to uwierz ze roznica finansowa miedzy 10 a 12 m dlugosci jest znacznie wieksza niz w nautyce

O nautykę mi chodziło.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2011, o 17:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Niewatpliwie masz racje, roznica miedzy 10 a 12 m przy jachtach z podobnej polki i o podobnym przeznaczeniu w nautyce jest duza ale zeby zalety wiekszego jachtu odpowiednio wykorzystac w regatach potrzeba sporo liczniejszej , wyszkolonej zalogi a z tym jest spory problem :)
Do tego jesli porownamy roznice w cenie zagli itp to roznice w kosztach elsploatacji beda naprawde duze. Przy jachtach o przeznaczeniu czarterowym czy turystycznym nie sa az tak drastyczne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2011, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Popieram Marka.
Jeszcze znalezienie załogi to pół biedy ale jeszcze do chodzi jej wyszkolenie a potem utrzymanie dobrego składu. Im większa łajba tym trudniej jest to zrobić bo większej do niej potrzeba załogi.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2011, o 19:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Pawel, dla kazdego "praktykujacego" to cytujac klasyka "oczywista oczywistosc" :)
Nie chce nikogo z Kolegow urazic , ale tylko regularne starty na wlasnym lub coraz rzadszym klubowym sprzecie daja obraz problemow z tym zwiazanych. Tobie akurat
wyjasniac tego nie trzeba :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2011, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2011, o 10:07
Posty: 77
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak w każdym sporcie drużynowym, z czasem komuś rodzi się dziecko, ktoś kupuje za duże mieszkanie i zaczyna tyrać jak wół, komuś już się nie chce, ktoś stwierdza że jest za stary, lub trzeba wydorośleć - itd, itd ... 4 osoby to max co uda mi się utrzymać jako regularną załogę (z czego z sobą jestem pewny 3 - że woleli by sobie dać rękę odjąć, niż zrezygnować z żeglowania).

Druga sprawa to ilość czasu potrzebna na żeglugę, ćwiczenie - jak mamy się spotykać 2 razy w roku po 3 dni - to jaki jest sens pływania regatowego - wiadomo że im więcej czasu się spędza na wodzie - tym lepiej się żegluje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2012, o 11:41 

Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 13:22
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: jsm, ISSA level-1
Pływałem zarówno Cobrą, jak i Maxusem. Oba jachty pływaja podobnie szybko, może minimalnie szybsza jest Cobra. natomiast co do warunków mieszkaniowych zdecydowanie bardziej polecam Maxusa, jest bardziej pękaty i wiecej w nim miejsca. Obie wersje jakimi pływałem były to mazurskie konstrukcje mieczowe. Moim skromnym zdaniem żaden z tych jachtów nie nadaje się na Bałtyk, również ze względu na otwartą rufę, (ewentualnie do żeglugi zatokowo-przybrzeżnej) chyba, że ten problem też się jakoś rozwiąże. Jeśli chodzi o stawanie w szuwarach, to oba jachty sie zbytnio do tego nie nadają, gdyż maja spore zanurzenie nawet w wersji z mieczem, poza tym mają koło sterowe. Można stanąć dziobem, ale też nie dojdzie sie do samego brzegu, chyba, ż przy brzegu jest wyjątkowo stromo i głęboko. tym bardziej niemożliwe to by było z jakąkolwiek wersją kilową. oczywiście wiem, że ludzie pływają i po Bałtyku jachtami mieczowymi, i mnie się to zdarzało, ale generalnie Bałtyk to nie Mazury i osobiście wydaje mi się, że nie ma takiego uniwersalnego jachtu mazursko-bałtyckiego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2012, o 13:28 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
RychoC napisał(a):
ale generalnie Bałtyk to nie Mazury i osobiście wydaje mi się, że nie ma takiego uniwersalnego jachtu mazursko-bałtyckiego.


Dobrze, że ludzie o tym nie wiedzą i pływają sobie spokojnie po obu akwenach na tej samej łódce. Dobrze też, że budują nowe łódki tego typu. Z wielką ciekawością od roku obserwuję budowę takiej Libry30.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2012, o 14:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
RychoC napisał(a):
Moim skromnym zdaniem żaden z tych jachtów nie nadaje się na Bałtyk, również ze względu na otwartą rufę, (ewentualnie do żeglugi zatokowo-przybrzeżnej) chyba, że ten problem też się jakoś rozwiąże.


Co ma otwarta rufa do plywania po Baltyku czy oceanie ? Ja zwiazku nie widze,
wiekszosc uznanych swiatowych konstruktorow tez .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2012, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
Od kiedy zobaczyłem płynąc baksztagiem falkę załamująca się tak ze 3 metry nade mną (tak, tak nade mna a nie za mną) :-o , to uważam, że pawęż daje przynajmniej pewne - może złudne- poczucie bezpieczeństwa, no i stoisz kilkadziesiąt cm. dalej od rufy (zazwyczaj).

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2012, o 22:07 

Dołączył(a): 20 wrz 2010, o 21:18
Posty: 1687
Podziękował : 313
Otrzymał podziękowań: 248
Uprawnienia żeglarskie: gorszego sortu
Ale przynajmniej woda do wanny się nie naleje, a jak naleje to szybciej spłynie. :lol:

_________________
każdy ma jak lubi, a jak nie ma jak lubi to lubi jak ma...
Najgorszego sortu Robert Karney (aka) pough


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2012, o 01:30 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
RychoC napisał(a):
ale generalnie Bałtyk to nie Mazury i osobiście wydaje mi się, że nie ma takiego uniwersalnego jachtu mazursko-bałtyckiego.


Dobrze, że ludzie o tym nie wiedzą i pływają sobie spokojnie po obu akwenach na tej samej łódce. Dobrze też, że budują nowe łódki tego typu. Z wielką ciekawością od roku obserwuję budowę takiej Libry30.

Ja też nie wiedziałem i zbudowałem Fortunę 29 tyle że w wersji z falszkilem i mieczem i 4 sezony na Bałtyku odbyłem zaliczając Niemcy,Danię i Szwecję, a w tym roku mam w planach Wadensee i Holandię, dzięki falszkilowi mogę siadać na osuchu jak Safran Agnieszki i Włodka Bilińskich. Nie zaniedbywałem też Mazur i każdy sezon zaczynałem i kończyłem na Mazurach, ale w tym roku będę trzymał chyba cały sezon na Zalewie Szczecińskim. Zgadzam się z Burym Kocurem, że przewożenie jest zbyt kłopotliwe, a i Mazury jakoś tak zmalały. Cóż ewolucja poglądów, ale zalety łodzi o małym zanurzeniu można wykorzystać na wodach śródlądowych Europy.
Maciej Stachowicz

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2013, o 16:16
Posty: 14
Lokalizacja: Giżycko
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: kapitan jachtowy
kompsutra napisał(a):

Moje oczekiwania:
Szybka jednostka z żyłką regatową
Możliwość pływania po jeziorach mazurskich i morzach osłoniętych (Bałtyk w sumie tylko)
W miarę wygodna - pływanie w 4 osobowej załodze (33') - dwie kabiny, przestrona mesa
Możliwość żeglowania z całkowicie zieloną załogą (czyli wszystko da się obsłużyć z kokpitu).



Mamy jacht Cobra 33 w najbogatszej możliwej wersji wyposażenia (elektryczny kabestan, ster strumieniowy, itd.) i zdecydowanie spełnia on Twoje kryteria. Doświadczony sternik spokojnie da radę poprowadzić tę łódkę sam, z kompletnie ''niewspółpracującą'' załogą. Kładzenie masztu, czy wybieranie miecza robi się przysłowiowym ''jednym guzikiem''.

Dodatkowo jacht jest obszerny, wygodny do spania nawet dla 8 osób.

Polecamy!

_________________
Czarter jachtów na Mazurach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10923
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Perfectsail napisał(a):
Polecamy!

Zbyt nachalnych firm nie polecam.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 cze 2013, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Polecają tą łódkę ośmiu studenciakom po pierwszym roku, a nie Panu w przedwstępnym średnim wieku plywajacemu własnym pięknym drewnianym jachtem :-P

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 01:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13988
Podziękował : 10545
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
RychoC napisał(a):
ale generalnie Bałtyk to nie Mazury i osobiście wydaje mi się, że nie ma takiego uniwersalnego jachtu mazursko-bałtyckiego.


Dobrze, że ludzie o tym nie wiedzą i pływają sobie spokojnie po obu akwenach na tej samej łódce. Dobrze też, że budują nowe łódki tego typu. Z wielką ciekawością od roku obserwuję budowę takiej Libry30.


No to poczekajmy na jakiś "biały szkwał" na zatoce (tej czy tamtej) a się okaże,
że powinni zacząć widzieć różnice i pływać mniej spokojnie. :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 08:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Poczytaj orzeczenia izby o wypadkach jachtow morskich - czekanie na "bialy szkwal"stanie sie zbedne, gdyz wyraznie widac, ze klopoty moze miec kazdy jacht, nawet stary, z waska rufa, "morski". Albo ksiazke "utracone jachty" pelna wypadkow "prawdziwych jachtow morskich".

Bralem udzial w regatach na swojej lodce, ktora rodowod ma mazurski. Prawdziwe morskie jachty polamaly stery, maszty lub sie poprostu wycofaly. Skonczylem ze srebrem bez uszkodzen. Czy ma to cos udowodnic? Moim zdaniem nie, tak samo jak gadanie o czekaniu na "bialy szkwal".

Wlasnie pomagalem ludziom kupic jacht: pegaz z mieczem. Przeplynal swiat dookola. Przyslowiowy bialy szkwal na zatoce nie narobil jachtowi problemow.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 09:07 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
plitkin napisał(a):
Wlasnie pomagalem ludziom kupic jacht: pegaz z mieczem. Przeplynal swiat dookola. Przyslowiowy bialy szkwal na zatoce nie narobil jachtowi problemow.
A potrafisz, oczywiście wiem, że tak, wymienić różnice w konstrukcji Pegaza i tych super-hiper nowoczesnych i wygodnych kierowanych jednopaluszkowo jachtów? Czy Pegaz jak jak przywieje czwórka stanie na burcie tak, że wystawi na widok publiczny całe dno?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 cze 2013, o 09:20 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Czy widac dno przy czworce - to kwestia zeglarza, nie konstrukcji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL