Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 11 sie 2025, o 00:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 kwi 2013, o 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9278
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Niemała flota Słonek reaktywowała się na Kiekrzu. Co roku MP seniorów i juniorów od dobrych 10 lat. Tutaj (ze strony zlks.pl) - niezła gimnastyka:
Załącznik:
SetWidth500-slonkamistrzostwajuniorzy01.jpg
SetWidth500-slonkamistrzostwajuniorzy01.jpg [ 26.02 KiB | Przeglądane 6937 razy ]

Przyglądam się tym Snipe'om i taka myśl mi się nasuwa:
- Że też oni nie mogą unowocześnić takielunku...
co można doskonale uczynić w - Open 13! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2013, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13884
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1636
Otrzymał podziękowań: 2389
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Hadron, tego tu jeszcze nie było...
http://www.bluelightning.co.uk/Hadron/Hadron01.shtm


Załączniki:
2012-04-23_396t.jpg
2012-04-23_396t.jpg [ 159.51 KiB | Przeglądane 6918 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...

Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2013, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10939
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Przyglądam się tym Snipe'om i taka myśl mi się nasuwa:
- Że też oni nie mogą unowocześnić takielunku...
co można doskonale uczynić w - Open 13!

Alez Oni moga*!
Nikt im przeciez nie zabroni spinakerow, genakerow, trapezow i diety, pozwalajacej na schudniecie o 30%
Tylko po co?
Oni wiedza, czego chca od swojej klasy i czym [i]roznic sie pieknie.[/i]
Catz Medytacyjnie
* Snipe przybywa powierzchni zagli i ubywa wagi, ale bardzo, bardzo powoli, wrecz niezauwazalnie, aptekarsko - akurat tak, by niezwykla trwalosc kadlubow pasowala do tempa ewolucji.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9278
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ten Hadron kosi slupy!



Bardzo, dobra, łódka. O stopę krótsza byłaby - jak ulał. ;)
83 kg - lżejsza od P 60...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 16:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Patrzajcie:
nie żelazko z kosi!
pierwsza wersja*:
Jak byśmy mieli na taki takielunek i żagle to to tez byśmy kosili.

lub druga wersja*:
Coś mi mówi że jak bym obciął Finna i wsadził takie ubranko to...

* Wybór należy do Ciebie.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10939
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Ten Hadron kosi slupy!

Co jest nadzwyczajnego w tym, ze ket "kosi" slup? Dwuosobowy zwlaszcza...
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 19:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9278
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Coś mi się wydaje, że może być i trzecia wersja koszenia...
Okrutnie wąska linia wodna - 58% Bc!!
Załącznik:
Hadron.jpg
Hadron.jpg [ 74.51 KiB | Przeglądane 6562 razy ]

No i masa własna mała, wystarczy porównać cieżary właściwe sklejki i laminatu,
a różnica prawdę też powie. Choć przyznać trzeba takielunek prima bella jest.
Może w tym metoda?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 17 kwi 2013, o 19:35 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Mówisz masz :)

Obrazek

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/



Za ten post autor mbober1 otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10939
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Coś mi się wydaje, że może być i trzecia wersja koszenia...

Slupów? :roll:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9278
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Slupów?

I slupów i ketów, kadłubów o szerokości KLW > 58% Bc

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10939
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
I slupów i ketów, kadłubów o szerokości KLW > 58% Bc

Rozumiem: scigaja sie kadluby i procenty, bez zagli, ciezaru, ceny i zalogi, w kazdych warunkach pogodowych.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9278
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
scigaja sie kadluby i procenty, bez zagli, ciezaru, ceny i zalogi, w kazdych warunkach pogodowych

Wszystko się liczy, ale zaryzykuję stwierdzenie, że kadłub to podstawa.
Może nawet 1/3 sukcesu.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17692
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4535
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
zaryzykuję stwierdzenie, że kadłub to podstawa.
Może nawet 1/3 sukcesu.

Żagle są ważniejsze tzn. weź dwa jednakowe kadłuby i porównaj ożaglowania sprawne i mniej sprawne, źle i dobrze wyregulowane itd. niech te łódki się ścigają, a sternicy przesiadają z jednej na drugą co jeden bieg wyścigu. Który kadłub wygra?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 20:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Powiedziałbym że jednak kadłub to 2/3 sukcesu,
bo d... trzeba na czymś usadzić.
Weźmiesz dwa takielunki żagle itp i
.... popłyń :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 20:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10939
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Wszystko się liczy, ale zaryzykuję stwierdzenie, że kadłub to podstawa.
Może nawet 1/3 sukcesu.

Czyli 1/3 podstawy... Chybotliwie wiec, doslownie i w przenosni.
Zaryzykuję stwierdzenie, ze masz bardzo mgliste pojecie o regatach i zeglowaniu i ze jestes osoba bardzo pozytywna i zdolna, zwlaszcza jako animator dyskusji i rysownik wirtualny - dlatego zreszta niedawno sugerowalem otworzenie nowego dzialu/watku dla Tworcow Wirtualnych.
To moze byc bardze ciekawe, atrakcyjne wrecz, czyli spolecznie uzyteczne.
Bo widzisz, rewelacje typu...:
mjs napisał(a):
Ten Hadron kosi slupy!

... brzmia jak puste, czyli pozbawione tresci, slogany reklamowe, adresujace sie do bardzo niewybrednej klienteli.
I jeszcze ktos pomysli ( przyznaje, ze ryzyko male...), ze slup jest czyms, czego "wykoszenie" zakrawa na ewenement jakis?
Catz Z wyrazami Szczerej Sympatii

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

robhosailor napisał(a):
Który kadłub wygra?

W swietle objasnien Mariana, doopy tez sa warte porownania. Czy w kontekscie sily wiatru, czy wygody tylko ( regaty dlugodystansowe? ) tego nie wiem, bo o tym nie objasnial.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17692
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4535
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
doopy tez sa warte porownania.

Interesują mnie tylko damskie i stosunkowo młode. :mrgreen: :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10939
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Interesują mnie tylko damskie i stosunkowo młode.

To moze powod wiecej, by zalozyc watek/dzial o Wirtualnosciach? :roll: ;)
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Catz napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Interesują mnie tylko damskie i stosunkowo młode.

To moze powod wiecej, by zalozyc watek/dzial o Wirtualnosciach? :roll: ;)
Catz

Po co zakładać, jak już jest. ;)
viewforum.php?f=46

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10939
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
W sensie, ze tam doopy same ??? :roll: :-|
Robert cos pisal o damskich... :-|
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9278
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kadłub + takielunek + załoga = 3/3
Tak bym to ujął, ile czego w czym jest trudne do oszacowania,
choćby ze względu na zmienność: kształtu, kroju i temperamentu.
Układ trójczęściowy można też rozciągnąć w czasie.
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość da się skompletować w jednym miejscu.
W jednej kompozycji, w jednym jachcie. Klasyczny kadłub, nowoczesny takielunek
i realistycznie nastawiony żeglarz.
A bardziej materialnie:
- realny kadłub,
- pokład retro,
- żagle futuro.
Połączenie trzech elementów, które nas ekscytują. Trzy energie, które harmonizują
wszystko w jedną całość. Komplet. Tradycja, rozsądek i nieco szaleństwa.
Na tyle, na ile się da...

A może zaczerpnąć coś z klimatu Prousta Louisa Pillona?
Załącznik:
Proust.jpg
Proust.jpg [ 41.22 KiB | Przeglądane 6368 razy ]

Ta szeroka dziobnica i stępka rujnuje mój spokój od kilku dni... :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10939
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
A może zaczerpnąć coś z klimatu Prousta Louisa Pillona?

Piszesz o moim kumplu Louis'ie, czy o "Poszukiwaniu Straconego Czasu" ?
Bo chyba nie o tym:
http://louis.pillon.pagesperso-orange.f ... an_350.gif
mjs napisał(a):
Kadłub + takielunek + załoga = 3/3

Wiec dlaczego skupiasz sie wylącznie na kadlubach ( z bąbelkami...) ???
mjs napisał(a):
Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość da się skompletować w jednym miejscu. W jednej kompozycji, w jednym jachcie. Klasyczny kadłub, nowoczesny takielunek
i realistycznie nastawiony żeglarz.

Tutaj publicznosc bywa nie tylko niewybredna, ale i wybredna bardzo!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 01:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9278
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Z kadłubami jest nieco filozoficznie, trzeba dokonać wyboru.
I to właściwego dla siebie. Jest kilka kryteriów, które biorę pod uwagę.

1/ O ile kadłub "zza pleców" już jest, jest sprawdzony i utytuowany
oraz można go obejrzeć, być może popływać, to wiadomo też,
że nie jest już dzisiejszy czyli konkurencyjny dla innych jednostek.
Z kolei patrząc "przed siebie" nie sposób zobaczyć nic, poza wyobraźnią.
Powiadają, że trzeba patrzeć 2 lata naprzód i tam szukać weny twórczej.
Ryzyko utrafienia jest duże. Zatem lepiej oprzeć się o "tu i teraz".

2/ Stojąc w miejscu czasu teraźniejszego należy rozejrzeć się po bokach.
Z jednej strony są wielokadłubowce (trimaran, katamaran, proa), które
kuszą dość prostą (i tanią) konstrukcją oraz dużymi szybkościami, ale
na pełniejszych wiatrach. Jednak nie ma w nich kokpitu, forpiku, achterpiku.
Do tego dochodzi mokra żegluga...
Z drugiej strony są hybrydy czyli konstrukcje dwudziobe lub dwurufe,
różne kombinacje wklęsło-wypukłe itp. One też przyciągają uwagę,
jednak nie dają "gwarancji satysfakcji". Różnie bywa też z wnętrzem łódki
a dobry kokpit - to jest to.

Legendarny kokpit, w którym czujemy sie "jak w domu", wszystko pod ręką,
schowki, liny, okucia. Miejsce, gdzie można się schronić i odpocząć. To wszystko
przywiązuje nas do jednokadłubowca. Cadet - Omega, Lc=3,20 m i 6,20 m.
Jaka jest ich średnia długość?
4,70 m (470-ka)
A średnia z Cadeta i 470?
3,95 m
Monohull jest tradycyjny, powszechny i uznany za właściwy do żeglowania.
Pomimo tego, że się przechyla i czasami wywraca...
Może dlatego, że jest praktyczny jak skrzynia ładunkowa,
może dlatego, że łatwo i szybko go zwodować i otaklować.
Chyba też łatwiej remontować, handlować i budować. Mentalnie.

Bo w kadłubie jest jakiś czar, który przyciąga. Ot, co.
Zastanawiałem się czy nie pójść w stronę katamarana lub hybrydy.
Przyciągnął mnie jednak monohull i zaczynam go rysować.


Dobry kadłub jest jak karoseria w aucie,
a KLW jak płyta podłogowa...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 08:25 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
nie warto przywiązywać się do kokpitu. przy wywrotce można nawet utonąć...
ale fakt, pojedynczy kadłub to taka łódka dla każdego.
proa nie jest dla każdego.
jednak jeszcze o kokpicie:
kokpit w laserze :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 08:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17692
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4535
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
qxqx napisał(a):
kokpit w laserze :lol: :lol: :lol:
... to coś, jak miska do pedicure ;) ...

***
Tutaj łódka troszkę dłuższa, bo ma 14 stóp długości (4,27 m) i dosyć mało żagla, bo tylko 3,52 m kwadr. ale jak pięknie chodzi na silniejszych wiatrach!

Obrazek

... ale jak pięknie chodzi na silniejszych wiatrach!


_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9278
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W 1969 r. Richard Reid stworzył Banshee - 13ft łódeczkę.
http://groups.csail.mit.edu/mac/users/b ... nshee.html
Też mały kokpit a mimo to chętnych do pływania nie brakuje...


_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9278
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Banshee chyba można uważać za najskromniejszy kadłub wśród 13-ek.
Smukłaść 2,67
Wyporność 160 kg
Wygląda mniej więcej tak:
Załącznik:
Banshee.jpg
Banshee.jpg [ 182.23 KiB | Przeglądane 6115 razy ]

Niska burta zapewnia bliski kontakt z wodą. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17692
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4535
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
można uważać za najskromniejszy kadłub wśród 13-ek.

Jeśli przewertujesz parę stron wstecz, to znajdziesz moje wpisy o konieczności zmniejszania powierzchni zmoczonej i masy podczas projektowania. Ten kadłub (Banshee) był projektowany z takim założeniem. Teraz można się zastanowić, czy ma dobry kształt do żeglugi w ślizgu i optymalizować go pod tym względem, pamiętając że trudno jest (o ile w ogóle jest to możliwe) zaprojektować optymalny kadłub na każde warunki - przy małych prędkościach należy zmniejszać opory tarcia (powierzchnia zmoczona) a przy dużych zrobić większą powierzchnię nośną dla ślizgu. Proste to nie jest, ale fajna zabawa, zwłaszcza, jak można zbudować różne prototypy i porównywać je...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A jeszcze! Warto np. przeanalizować ten kadłub w przechyłach, takich aby skos dna był równoległy do linii wodnej.

W ogóle, to piękny jest ten kadłub!!!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10939
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Bo w kadłubie jest jakiś czar, który przyciąga. Ot, co.

O tak!
A zagle, skrzydla jachtu, to upierdliwy gadget bez uroku i znaczenia.
robhosailor napisał(a):
pamiętając że trudno jest (o ile w ogóle jest to możliwe) zaprojektować optymalny kadłub na każde warunki

Jest to absolutnie niemozliwe: kadlub doskonaly na silne wiatry, bedzie fatalny na flaucie. Kadlub zoptymizowany do zeglugi pod wiatr, musi byc beznadziejny na kursach wolnych i odwrotnie.
Kadlub poliwalentny moze uciulac mnostwo punktow w klasyfikacji rocznej nie zalapujac sie nigdy na podium.
Ale zaden, ZADEN, kadlub nic nigdy nie zrobi bez zagli/zagla pasujacych do zalozen i wyboru.
Dlatego takze ( choc nie tylko... ) rysowanie golych "kadlubow" nazywam pacykarstwem.
robhosailor napisał(a):
Warto np. przeanalizować ten kadłub w przechyłach, takich aby skos dna był równoległy do linii wodnej.

Yhy.
Przy zadekretowanej przez mjs dlugosci, jest to istotniejsze niz zagiel i zdolnosc wozenia zalogi, stanowiacej byc moze polowe ( jesli nie wiecej ) ogolnej masy regatowej. ;)
Catz o Karoseriach i Atrapach

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17692
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4535
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Catz napisał(a):
rysowanie golych "kadlubow" nazywam pacykarstwem.

Bo nie mamy takich fajnych darmowych programów do rysowania i analizowania ożaglowania typów wszelakich i obliczania i optymalizowania go do różnych warunków wiatrowych... :DD

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10939
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1339
Otrzymał podziękowań: 2626
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Przyjdzie i to! ;)
Ale przy tej dlugosci lodki, szerokosc doopy sternika ( i zwiazany z tym ciezar ogoolny ) moze i tak okazac sie czynnikiem decydujacym: szerokodoopni maja interes optymizowac silnowiatrowo, bo inaczej maja przechlapane, chyba ze przezagluja silnie... ale zagle raczej nikogo tu nie interesuja.
Rozne ustrojstwa podwodne, tez zreszta nie.
Catz O Swietym Graalu

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 206 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL