Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 cze 2025, o 17:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 340 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lis 2013, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marianie, zamiast sie obrażać, mógłbyś napisać (choćby w punktach) co takiego złego w tych Mantrach widziałeś i widzisz? Bo wiesz, tak o sobie powiedzieć, ze niefajne i tyle to każdy moze, ale w przypadku osoby o takiej wiedzy jak Twoja wypadałoby to nieco rozszerzyć. Pare osob może coś nowego by sie dowiedziało, przemyslalo pare rzeczy...
A tak nieprzyjemne wrażenie tylko pozostaje.

A pytam z wielką ciekawością, bo Mantry pare osiągnięć miały - co sugeruje, ze dają sobie radę. Wiec naprawdę jestem ciekawa opinii sugerującej, że jest inaczej, a zwłaszcza uzasadnienia...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Owszem dają sobię radę , jak każdy jacht poprawnie zaprojektowany.
Tylko: pływają w rejsach dookoła; z załadunkiem na full: Rezultat?
Załącznik:
Mantry  A i A.jpg
Mantry A i A.jpg [ 34.15 KiB | Przeglądane 6281 razy ]

Proszę jak ciągną wodę rufami już na małej prędkości.

Pływają z załogą 1-3 osoby:
Załącznik:
Puerto La Cruz (4).JPG
Puerto La Cruz (4).JPG [ 115.96 KiB | Przeglądane 6281 razy ]

a kokpit zajmuje 1/3 jachtu i ma wyjśćie do wody jak na Mazurach
Ileż miejsca sie marnuje w środku.

Pływają turystycznie:
Załącznik:
Puerto La Cruz (22).JPG
Puerto La Cruz (22).JPG [ 115.21 KiB | Przeglądane 6281 razy ]

to co robi ten niczym nie osłonięty ster?

Pływają po oceanie w długich przebiegach;
Załącznik:
Puerto La Cruz (20).JPG
Puerto La Cruz (20).JPG [ 148.76 KiB | Przeglądane 6281 razy ]

To dlaczego mają kil z bulbą o barzdzo smukłych prpporcjach i dużym zanurzeniu?
Daje to mała stabilność kursowa i duże naprężenia w kadłubie.
a tak na szybko...Mantry to dobre jachty, ale na pewno nie do włóczęgi oceanicznej.
Zresztą:
Czy TOBIE to także trzeba tłumaczyć, kiedy kupiłaś Colina z dużą wypornością ? :kiss:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Catz, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Marian Strzelecki napisał(a):
(....)
Czy TOBIE to także trzeba tłumaczyć, kiedy kupiłaś Colina z dużą wypornością ? :kiss:

Ja wiem, czemu ja kupiłam Colina, inaczej budowalabym katamaran :)

Ale ciekawa byłam uzasadnienia. Dostałam i dziękuję, teraz wiadomo, czemu ich nie lubisz :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To nie tak że ja coś lubię albo nie lubię:
(moje prywatne emocje staram sie zachowac dla łódek typu; Georgia Lee - Catza)

Ja sobie założyłem, że będę punktował bezsensowność niektórych zastosowań jachtów, które są podyktowane współczesnymi "trendami".
Nie mam nic do Mantr,
tylko mam cos do ich używania tam i tak jak są eksploatowane.
Tak samo nie mam nic do Maxusów ,
tylko ...
Nie mam nic do wiekszości konstruktorów, ale nie lubię gdy piewcy (albo oni sami) gloryfikują jakieś ich projekty tylko dlatego, że ...
I tu często nie mam odpowiedzi dlaczego tak pieją.

MJS

ps
a i nie lubie bufonów :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian Strzelecki napisał(a):
Rezultat?
O rezultat pytasz? Hmmm, to nie wiesz? Trzykrotne okrążenie świata w ramach damskich regat dwóch Mantr. Dwukrotne okrążenie przez Ąśkę - raz regatowo, raz etapowo włóczęgowo-turystycznie.
Zwycięstwo w jednym z etapów regat Expo.

To są Marian rezultaty a nie narzekanie, że jacht ciągnie wodę. No ciągnie i co z tego, skoro dobrze pływa.

Ile razy jacht musi opłynąć świat, żebyś przyznał, że nadaje się do oceanicznej włóczęgi?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Do tego jeden z nich wysztrandowal w RPA i te przygode przetrwal bez szwanku , to tak a'propo naprezen w kadlubie z powodu smuklej pletwy :)
Nie do wloczegi dookola swiata byly projektowane ( poza M 3).
Jedynki nigdy nie widzialem, 2 stalowa znam od budowy podobnie jak 3, na 7000 plywalem podobnie jak na 8,5 i 9'3.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
Marianie, nie ja pytalem ile jachtow Marchaja plywa , mysle ze zaden. Na dodatek jego wklad w budowe i optymalizacje brytyjskiego R 12 do regat AC ( bodaj "Secrepte" ) nie na wiele sie zdal :)

Jak jakis ma plywac, skoro nie zaprojektowal zadnego ?
Grot "Lionheart'a byl jednak rewolucja.
M@rek napisał(a):
Z calym szacunkiem dla Marchaja nie sadze zeby cos istotnego wniosl do wspolczesnego projektowania jachtow. To raczej usystematyzowanie znanych informacji. Chyba nikt wczesniej tego nie zrobil i dlatego Jego pozycje sa kanonem czesto cytowanym.

Czyli "ksiegowym" byl i kompilacje robil?
Usystematyzowal, owszem. Ale i podparl i obalil naukowo kilka teorii i kilka stworzyl: korzystaja z tego wszyscy do dzis, czesto nieswiadomie.
No chyba, ze swoja pozycje zawodowa i naukowa, tytuly i honory dostal za piekne oczy.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 17 lis 2013, o 20:35 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
plitkin napisał(a):
Marianie, a jakie KONKRETY proponujesz?

A może wyparłeś ze swiadomości bo były inne niż ta co juz znasz?


Marianie, nie zrozumiales. Po to by cos zrobic trzeba nie tylko wiedziec jak to zrobic, ale i wziac sie za robienie. Czasem sie okazuje, ze ta teoria przestaje sie pokrywac z praktyka i powstaje pytanie na ktore nie odpowiedziales: jakie KONKRETY proponujesz? Jak Szymon ma zrealizowac swoje marzenie w taki sposob by zdbyc Twoja aprobate? Ma zaprojektowac nieistniejacy jacht, ma zdobyc kase i umiejetnosci na jego budowe, ma go sfinansowac i zbudowac, ma zarobic by kupic i pozniej zmiescic na nim milion rzeczy ktore beda mu inni wirtualni doradzacze (ze mna na czele) polecac, ma poplynac w terminie i trasa sugerowana przez innych doradcow? To wszystko nie majac kasy i czasu na tracenie na brzegu? A moze ma sie wyksztalcic w tym kierunku, zbudowac stocznie, stworzyc projekt i wtedy plynac? A moze ma to wszystko miec na zasadzie "niech" i "powinien" (niech mu dadza inna lodke, niech zrobi tak a nie inaczej, niech inni mu wszystko dadza i powinien byl nas sluchac)? Tylko czy nie uwazasz, ze caly swiat Twojego "niech" nie slucha. Nie widzisz, ze zyjemy w takich czasach gdy zalatwienie lodki, zagla, kasy, epirba czy aisa nie majac kasy jest duzo trudniejsze od Tego wirtualnego "niech"? Nie rozumiesz, ze Szymon znalazl jedynego partnera ktory Mu w ramach swoich ograniczonych mozliwosci proponuje to co moze, a nie to co Marian uzna za jedynie sluszne?

Szymon ma wybor prosty jak drut: plynac zgodnie ze swoim zewem oceanu na tym co moze miec... albo dolaczyc do plodzenia "niechów" na forum. Wyboru dokonal. U mnie ma ogromny szacun za to.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 4: Były user, Colonel, Moniia, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Maar'ku
Jedno drugiemu nie przeszkadza.
Ale Regaty i włóczęga, to nie są te same bajki,
wiec i jachty nie muszą być te same.
A, że są: te same - to już jest ich problem.
Wyłuszczyłem chyba co myślę, a,
że ciągniecie wody i wolny ster nie są dla Ciebie we włóczędze problemem to także nie mój problem.
Jeśli jacht nie ciągnął by wody to by lepiej pływał itp. itd.

Mój punkt widzenia (projektanta) nie musi sie przeciez pokrywać z Twoim (praktyka) i z M@rka (regatowca).

Wiecej powiem; nie musimy sie zgadzać w prawie żadnym punkcie dotyczacym jachtów oprócz tego, że są i powinny być.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
To są Marian rezultaty a nie narzekanie, że jacht ciągnie wodę. No ciągnie i co z tego, skoro dobrze pływa.

Moze bez ciągniecia plywalby lepiej? :roll:
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Plitkinie ja tu tylko sprzątam: :lol:
Szymonowi i Jackowi mogę tylko poopowiadać co sobie myśle (jesli zechcą słuchać).
Nie walcze z nimi i z ich decyzjami,
ale uważam, że moje wątpliwośći moga im pomóc w przekonywaniu decydenta (Nortmana) do powaznierjszego potraktowania takiego rejsu.
Moje zdanie powiedziałem:
można wykonać (tak jak w światku wyścigowym ) inne dno i cześć podwodną, (i nie jest to jakaś nieosiągalna cena) a pozostawić pokład i nazwę która jest. Nikt nie będzie o to sie obrażał.
Maxus23 wersja oceaniczna i wersja śródladowa mogą istniec równolegle.

Maar : czy usatysfakcjonujeCie gdy przyznam że Mantra jest doskonałym jachtem regatowym nadającym sie też trochę do oceanicznej włoczęgi :-P

Chyba wszyscy w okół przeceniacie siłę mojego przekonywania. :rotfl:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Catz napisał(a):
M@rek napisał(a):
Marianie, nie ja pytalem ile jachtow Marchaja plywa , mysle ze zaden. Na dodatek jego wklad w budowe i optymalizacje brytyjskiego R 12 do regat AC ( bodaj "Secrepte" ) nie na wiele sie zdal :)

Jak jakis ma plywac, skoro nie zaprojektowal zadnego ?
Grot "Lionheart'a byl jednak rewolucja.
M@rek napisał(a):
Z calym szacunkiem dla Marchaja nie sadze zeby cos istotnego wniosl do wspolczesnego projektowania jachtow. To raczej usystematyzowanie znanych informacji. Chyba nikt wczesniej tego nie zrobil i dlatego Jego pozycje sa kanonem czesto cytowanym.

Czyli "ksiegowym" byl i kompilacje robil?
Usystematyzowal, owszem. Ale i podparl i obalil naukowo kilka teorii i kilka stworzyl: korzystaja z tego wszyscy do dzis, czesto nieswiadomie.
No chyba, ze swoja pozycje zawodowa i naukowa, tytuly i honory dostal za piekne oczy.
Catz


Masz racje, nieprcyzyjnie sie wyrazilem. Za sama kompilacje nie dostalby w czasach PRL stypendium w Southamton. Jego badania i prace miely charakter badan podstawowych, bardziej teoretycznych niz praktycznych. Na "kleszczach kraba" jakos nie plywamy .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rku: naprawadę zastanów sie:
co Ty i My byśmy wiedzieli o teorii żeglowania, bez książek Marchaja.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
M@rek napisał(a):
Na "kleszczach kraba" jakos nie plywamy .

No nie.
Ale to wlasnie Marchaj wykombinowal, ze mozna bezkarnie obciac gorny trojkat grota ( pod katem prostym do masztu... ) skracajac lik przedni o 15% i zmniejszajac przy tym powierzchnie pomiarowa zagla albo/i skracajac maszt, albo/i....
Z grotami o kwadratowych "rogach" falowych plywaja juz prawie wszyscy, regatowo zwlaszcza.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:21 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
ale uważam, że moje wątpliwośći moga im pomóc w przekonywaniu decydenta (Nortmana) do powaznierjszego potraktowania takiego rejsu.


2 dni spedzilem na targach tuz obok Szymona, Prezesa Northmana i Jacka Daszkiewicza. Wysluchalem prelekcji Szymona o przygotowaniu malej lodki, zadalem Jackowi i Szymonowi duzo pytan. Nic w tym czasie nie pozwolilo mi na zasianie nawet ziarenka watpliwosci iz osoby te (wszyscy trzej decydenci:Prezes, Jacek i Szymon) traktuja ten temat wyjatkowo powaznie. Ciekaw jestem wiec Twoich zrodel informacji dajacych podstawe do takiej formy publicznego apelowania do decydenta (czy nie powinno byc "decydentow"?) o powazniejsze potraktowanie rejsu? Co daje Ci podstawe myslec, ze praktyk-konstruktor Daszkiewicz, praktyk-zeglarz Kuczynski i praktyk ktory zbudowal tysiace jachtow Stepniak moga traktowac ta sprawe nie powaznie? Ile rozmow z ktorym z nich odbyles, co dokladnie pozostalo z ich strony bez wyjasnienia lub nadal budzi watpliwosci?

Za 2 lata Szymon wroci z wymarzonego rejsu. Bedzie bogatszy o kolko. Strasznie sie boje, ze ja w tym czasie bede bogatszy wylacznie o kolejny tysiac postow na forum. Marianie, a Ty? Czy nie Ty tak bardzo ubolewales, ze przez hermetyczne stwory nie zdolales swego czasu sie wybic ze swoimi marzeniami/konstrukcjami. Zobacz: Szymon probuje i co najwazniejsze - robi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian Strzelecki napisał(a):
Jeśli jacht nie ciągnął by wody to by lepiej pływał itp. itd.
Lepiej? W sensie, że szybciej? Gdyby był dłuższy też by szybciej pływał, gdyby miał inne żagle to też, gdyby był lżejszy to też, etc, etc.

W ogóle co to znaczy, że jacht jest lepszy lub gorszy?
IMHO nie można w ten sposób o jachtach myśleć - w sensie, że nie da się jednym słowem określić zespołów wad i zalet konkretnego rozwiązania.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Ale to wlasnie Marchaj wykombinowal, ze mozna bezkarnie obciac gorny trojkat grota ( pod katem prostym do masztu... )

Mógł się wzorować na Spitfire'ach w wersji ze skróconymi skrzydłami:
http://mobini.pl/upload/files/126/471/1 ... itfire.jpg

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Czy ja wiem ? Zapewne potrafil to naukowo uzasadnic bo rozne odmiany ozaglowania gaflowego sa stare jak swiat.
Pierwsza "Teorie Zeglowania" kupilem chyba w polowie lat 60 tych, do tego po rosyjsku bo polskiego wydania nie moglem dostac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
DO Maar:
Ale także nie można myśleć, że gdy jakiś jacht opłynął kilkanaście razy ziemię, to jest do lepiej/idealniej przystosowany niż ten co opłynął ją raz , albo dopiero zaczyna.

To brzmi tak jakby ilość okrążeń dotarła jacht do kształtu kuli ziemskiej. :rotfl:

Tak samo jest z konstruktorami: nie zawsze ilość przeradza sie w jakość, czasem bywa odwrotnie (rutyna), a czasem nie ma korelacji między jednym a drugim, a także między ilością przepływanych mil przez nich i ich jachty.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Tak samo jest z konstruktorami: nie zawsze ilość przeradza sie w jakość, czasem bywa odwrotnie (rutyna), a czasem nie ma korelacji między jednym a drugim, a także między ilością przepływanych mil przez nich i ich jachty.

Chyba tak, świadczyć o tym może zapętlona pętla... jednej z Mantr:
Załącznik:
mantra ANIA.jpg
mantra ANIA.jpg [ 139.78 KiB | Przeglądane 5988 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Marian Strzelecki napisał(a):
To brzmi tak jakby ilość okrążeń dotarła jacht do kształtu kuli ziemskiej. :rotfl:

Tak samo jest z konstruktorami:
W sensie, że konstruktor nabiera krzywizny? :-)

A tak na poważnie - jeżeli jacht zrobił wiele rejsów na jakimś akwenie, to trudno mu przypisać cechę: "nie nadaje się do żeglugi na danym akwenie".

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
W ogóle co to znaczy, że jacht jest lepszy lub gorszy?
IMHO nie można w ten sposób o jachtach myśleć - w sensie, że nie da się jednym słowem określić zespołów wad i zalet konkretnego rozwiązania.

Da sie...
Ten przewidziany do danego celu zwykle bywa lepszy niz inny, do celu dostosowany, chocby i dostosowany byl dobrze.
W zasadzie, to wszystko sie da. Widzialem niedawno porsche 911 dowozace kafelki ceramiczne. Obrocic musial kilka razy, ale i jechal szybciej... W kazdym razie dalo sie!
mjs napisał(a):
Mógł się wzorować na Spitfire'ach w wersji ze skróconymi skrzydłami:

... na skrzydlach ptakow i na pletwach ryb i ssakow morskich, i na "kleszczach kraba"...
To sie konwergencja nazywa. Tyle, ze trzeba jeszcze umiec podgladac, sprawdzic, udowodnic naukowo i wprowadzic praktycznie.
Marchaj umial, bo i filozofie studiowal i to u Tatarkiewicza.
M@rek napisał(a):
Czy ja wiem ? Zapewne potrafil to naukowo uzasadnic bo rozne odmiany ozaglowania gaflowego sa stare jak swiat.

Ozaglowanie gaflowe zostalo przeciez totalnie wyparte z zeglarstwa, szczegolnie regatowego: Marconi!
"Zapewne" powiadasz... Przeciez widzisz jednak dzisiejsze groty?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie, kazdy ma prawo miec swoje idealy i mysle ze wielu zeglarzy mysli o tym swoim idealnym jachcie. jeden chcialby oplynac swiat szybko, inny powoli,delektujac sie poznawanymi miejscami. Ja np. do szybkiego okrazenia swiata wybralbym cos w stylu Open 40 a do dlugiego cruisingu jacht w stylu Ovni czy Alubata .Oczywiscie zakladajac te sama wielkosc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Catz napisał(a):
Ten przewidziany do danego celu zwykle bywa lepszy niz inny, do celu dostosowany,
Ciekawa filozofia, ale lepsza taka niż żadna:-) W szczególności, że celem zawsze jest to samo - żeglowanie.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Maar napisał(a):
W szczególności, że celem zawsze jest to samo - żeglowanie.

Celem, czy sposobem?
Dla jednych liczy się czas, dla innych trasa, dla jeszcze innych wygoda.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 22:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Catz napisał(a):
M@rek napisał(a):
Czy ja wiem ? Zapewne potrafil to naukowo uzasadnic bo rozne odmiany ozaglowania gaflowego sa stare jak swiat.

Ozaglowanie gaflowe zostalo przeciez totalnie wyparte z zeglarstwa, szczegolnie regatowego: Marconi!
"Zapewne" powiadasz... Przeciez widzisz jednak dzisiejsze groty?
Catz


Wiesz, na moich oczach przerabiano stare regatowe jachty o ulamkowym ozaglowaniu z duzymi grotami i malymi fokami bez pokrycia na ozaglowanie topowe z genuami 150 %. podobno wlasnie pod wplywem pierwszego wydania Teorii Zeglowania.
Teraz jakby cofamy sie do tego co bylo. Tez pod wplywem Marchaja ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17561
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2348
Otrzymał podziękowań: 3695
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
LukasJ napisał(a):
Celem, czy sposobem?
Catz pisał:"Ten przewidziany do danego celu", więc chyba celem? ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lis 2013, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Maar napisał(a):
Ciekawa filozofia, ale lepsza taka niż żadna:-)

Jaka filozofia. Potrafie odkapslowac piwo wszystkim, nawet kartka papieru - stosownym narzedziem jest wprawdzie nieduzo, ale jednak latwiej.
Maar napisał(a):
celem zawsze jest to samo - żeglowanie.

Oczywiscie. Ale ja nie woze ani odkapslowywacza, ani wody za rufa.
Zeglowanie i piwo lubie! ;)
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
Tez pod wplywem Marchaja ?

Absolutnie nie: Wykpil naukowo genuy "promowane" przez formule C.C.A. i zalecal bardzo umiarkowane "krycie".
Dodam, ze wtedy materialy i mozliwosci kontrolowania ksztaltu zagli byly nieporownywalnie bardziej ograniczone.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2013, o 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9245
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Przewidzianym do regat Mini Transat był swego czasu SPANIELEK - K. Jaworskiego i G. Caroffa (http://www.caroff-duflos-architecture-n ... esentation). Sprawdził się znakomicie, czyli cel został zrealizowany: http://www.port21.pl/2011/11/spanielek- ... da-lat-70/.
Rozmiar odpowiada wielkości wybranej przez Szymona, jest stocznia i projektant. Jest legendarna łódka... Kierując się "filozofią Mariana i Catza" - nasuwa sie pytanie:
- Czy nie warto by energię twórczą z Maxusa 22QR przestawić na SPANIELKA 2 - czyli rewitalizować słynną łódkę w nowej rzeczywistości?
Metodą proto a może nawet (w dalszej kolejności) uruchamiając seryjną produkcję nowej klasy dla bałtyckich Marin... :roll:

Taka okazja może się szybko nie powtórzyć.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lis 2013, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10918
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1334
Otrzymał podziękowań: 2618
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Kierując się "filozofią Mariana i Catza"

Jest jakas taka filozofia?
mjs napisał(a):
Taka okazja może się szybko nie powtórzyć.

Jaka okazja?
Daj ludziom korzystac z okazji, ktore maja!
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 340 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 200 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL