Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 lip 2025, o 19:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 gru 2013, o 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Marian J. napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Ważne, że będzie można chodzić na dziób po zawietrznej.
Mi osobiście nie podoba się koncepcja chodzenia na dziób po zawietrznej. W trudniejszych warunkach (przy silnym wietrze) taki załogant na zawietrznej burcie to masą swojego ciała dokłada się do momentu wywracającego.

To coś ma mieć 3,8m szerokości przy Lc= 9,11Lc. więc nie obawiał bym się tak jak na zwykłej łódce. W młodości chodziłem (na morzu) nie raz na wąskich kilerkach po zawietrznej,( nawet po kolana w "bieżącej" wodzie) łatwiej tam było się za handerlingi trzymać, a i bryzgi mniej zacinały po buzi.
Zreszta; na Mamucie także chodziłem tu i tam.

MJS

ps
mjs: zastanawiałem się, ale nie trawię i nie umiem papierologii.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: bison1, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 17:12 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
Marian Strzelecki napisał(a):
.gdzie dasz pomponiki?
:rotfl:
no wlasnie gdzie? :-P
po pobieznym zerknieciu :cool:
ima005.jpg [ 64.91 KiB | Przeglądane 328 razy ] :roll:
mowiles, ze w kabinie P 911 mozna stac atej pani glowa wystaje... :)
PS syn siem pyta czy ta diewczyna lazeca to w komlecie... :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9260
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1823
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
„Starting Grant” - przeznaczony dla młodych badaczy - w ramach programu IDEAS. :D
http://biznes.onet.pl/podroz-do-granic-teorii/jt6wx

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 17:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2839
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 726
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Catz napisał(a):
Na lodce dlugosci 9 metrow?
Jak sie boi, to przeciez moze rownie wygodnie przejsc po nawietrznej?
Myślę, ze to nie jest kwestia bania się. Chyba pokład w tym projekcie jest tak ukształtowany, że po nawietrznej byłoby to po prostu niewygodne. Na rejsach morskich w jakich brałem udział i to na jachtach większych niż 9 metrów na dziób zawsze chodziłem po nawietrznej. W razie gwałtownego przechyłu przechodząc na nawietrznej mam szansę znaleźć się bliżej środka kadłuba zanim zdążę przelecieć na drugą burtę idąc po zawietrznej mam szansę zerwać linkę sztormrelingu i znaleźć się za burtą nawet gdy jestem uwiązany. Pisał o tym Colonel tu:http://forum.zegluj.net/viewtopic.php?p=194992#p194992


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 17:16 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
mjs napisał(a):
„Starting Grant” - przeznaczony dla młodych badaczy - w ramach programu IDEAS

Nie wiem jak Marian, ale ja czuje sie MLODO :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian J. napisał(a):
Chyba pokład w tym projekcie jest tak ukształtowany, że po nawietrznej byłoby to po prostu niewygodne.

Chyba nie. Chyba mowisz o nawykach, zreszta slusznych. Bezpieczne i wygodne przemieszczanie sie po zawietrznej w przechyle do duzy plus, bo czasem cos tam trzeba zrobic tez - na zwyklych jachtach z jednostronna cyrkulacja bywa to trudne.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Ostatnio edytowano 7 gru 2013, o 17:55 przez Catz, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 17:48 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
Catz napisał(a):
Moge potrzebujesz rady, albo sugestii jakiejs?
Catz

kiedy pytan wiecej niz odpowiedzi.... :roll:
a znasz jakies?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 18:40 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
ale jak to zbudować????
jak zebrać pieniądze?
maszoperia?
stowarzyszenie?
fundacja?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Marianie Janas:
Znam te wszystkie wypowiedzi i sam trochę pływałem po morzu (głównie bez relingów i szelek) ale głownie na jachtach z kabiną wystająca z pokładu. więc było się czego trzymać.
Po pływaniu na PIP'ie
zacząłem rozmyślać nad inna drogą rozwojową kształtowania pokładów.
To niedorzeczne że płaski pokład jest wypukły na obie strony w chwili gdy gro czasu pływania jachtu jest w przechyle.
Powinno być odwrotnie trudniej chodzić w porcie niż na morzu.
W dobie tworzyw sztucznych deszczówka stojąca na pokładzie nie jest już tak szkodliwa jak dawniej.
Moda i wymogi pakowności określiły nam standard koromysła, i trudno od niego uciec.
Z drugiej strony płaskie żelazka narzuciły szeroką rufę.
Ale przecież nie zawsze tak było - szukano np. tak:
Załącznik:
Micron 1cub.jpg
Micron 1cub.jpg [ 217.31 KiB | Przeglądane 6975 razy ]

Począwszy od Puca,
Załącznik:
puc  600 m.jpg
puc 600 m.jpg [ 256.54 KiB | Przeglądane 6975 razy ]

przez Vipa
Załącznik:
PICT8393 m.jpg
PICT8393 m.jpg [ 129.6 KiB | Przeglądane 6975 razy ]
aż do Punta poszukuję wiec alternatywy.
Nie wiem czy się sprawdzi ale wg mnie tak długo być nie może: będzie bardziej ergonomiczne od płaskich pokładów z małym gwizdkiem na górze które nam dominują.
Jak popatrzymy to już powoli kabinki zaczynają rosnąć, a czasem i pokłady falować.
Maxusy i Tesy są dowodem na to, że to się już zmienia, że konstruktorzy szukają.
(nie tylko na pokładzie)
Załącznik:
Komentarz: Viper-550 Wojciechowskiego - tego od okrągłych łódek?
1.JPG
1.JPG [ 104.71 KiB | Przeglądane 6975 razy ]


Takie są początki,
ja szukam bardziej radykalnych ale nie we wszystkim rozwiązań.

Nie wierze, że takie akurat pokłady się przyjmą, co nie znaczy, że nie ułatwią drogi innym.
( ;) Awangarda nigdy nie była masowa)


Załączniki:
p1110001_132.jpg
p1110001_132.jpg [ 81.84 KiB | Przeglądane 6966 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 7 gru 2013, o 19:03 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 18:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
kserokopiarka?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Nie! fotografia :-P

opss:
Nie sprzeczaj sie z idiotą ani chamem, bo ściagnie cię na swój poziom, a następnie pokona doświadczeniem.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 19:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
ani w pionie, ani w przechyle kokpit nie jest poniżej linii wody, więc dlaczego miał by być nieodpływowy?


Publikujesz różne obrazki. Te które komentowałem mają zamkniętą rufę. Stąd odpływ musiałby być przez otwory. Przy zwężających się ku rufie ławkach jest duże ryzyko, że woda będzie się zbierała w przechyle przy ścianie nadbudówki. Rzeczywiście jeżeli jacht nie będzie w przechyle nurkował dziobem, a wręcz schylał się na rufę - to woda spłynie. Może coś źle widzę, ale mam do oceny tylko publikowane obrazki (różne zresztą).

Marian Strzelecki napisał(a):
Ważne, że będzie można chodzić na dziób po zawietrznej.

Jak dla mnie - to jest wręcz chore i nieistotne. Po co chodzić na dziób po zawietrznej?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
plitkin napisał(a):
Może coś źle widzę, ale mam do oceny tylko publikowane obrazki (różne zresztą).

Wiktor, odnoszę wrażenie, że jesteś zainteresowany projektem P 911 Mariana Strzeleckiego.
Mając kontakt ze stocznią http://youtu.be/mttgJxBk2Us mógłbyś popytać czy byli by zainteresowani zbudowaniem prototypu P 911 ?

Jeżeli się mylę, to wskaż inne projekty ( wyprodukowane już jachty), które otrzymały negatywną Twoją ocenę.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 20:16 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wojciech1968 napisał(a):
plitkin napisał(a):
Może coś źle widzę, ale mam do oceny tylko publikowane obrazki (różne zresztą).

Wiktor, odnoszę wrażenie, że jesteś zainteresowany projektem P 911 Mariana Strzeleckiego.
Mając kontakt ze stocznią http://youtu.be/mttgJxBk2Us mógłbyś popytać czy byli by zainteresowani zbudowaniem prototypu P 911 ?

Jeżeli się mylę, to wskaż inne projekty ( wyprodukowane już jachty), które otrzymały negatywną Twoją ocenę.


Kontakt: na filmie masz mój pierwszy wyjazd do tej stoczni. Później zostałem jej klientem. Pierwszy wyjazd raczej nie był owocny jeżeli chodzi o zakupy.
Mam prywatny "kontakt" z wieloma polskimi stoczniami. Po prostu znam ludzi z widzenia, oni znają mnie. Prywatnie nie sądzę by którakolwiek z nich była zainteresowana robieniem takiego prototypu: gdy nawet ja - jako totalny amator nie widzę w tym sensu, mniemam, że fachowcy rozłożą ten koncept na łopatki (rynkowo i koncepcyjnie). Jako biznesmen (totalnie inne branże) pierwsze pytanie jakie bym zadał: PO CO? Gdybym usłyszał takie pytanie z dowolnej stoczni - nie umiałbym nic im na to odpowiedzieć. Ty umiałbyś?

Zainteresowanie: nie jestem zainteresowany tym konkretnie projektem, tylko całokształtem: chcę w końcu zrozumieć czemu M.S. uważa swoje teorie za wyjątkowe - takie, do których doszedł 20-40 lat temu, a cały świat nadal jest daleko w tyle. Chcę zrozumieć co jest podstawą do takiej postawy :) Po to chcę zrozumieć, by być może się przekonać.

Dość często kiedyś opisywałem negatywy jachtów które widzę lub mam okazję popływać. W ostatnim czasie coraz mniej chętnie to robię preferując oceniać negatywnie tylko ewidentne buble lub konkretne rzeczy jakie rzucają mi się w oczy. Odpowiadając na pytanie w ostatnim czasie negatywnie publicznie oceniałem ATS 32, Viko 20, Marinery (różne - z racji poziomu wykonania, nie projektu), Nubiany. Wskazywałem na niedoróbki na wielu jachtach, w tym na tych, produowanych w stoczni wymienionej w filmie. Co ciekawe: m.in. dzięki mnie wiele mankamentów zostało poprawione.

Dlaczego pytasz? P911 nie został przecież wyprodukowany. Jeżeli sugerujesz jakieś animozje, to uspokoję: do niedawna byłem bardzo pozytywnie do M.S. nastawiony, ostatnio fakt - uraził mnie za nic, ale trudno. Natomiast krytykowałem też inne nieżyciowe wg mnie projekty - z ostatnich BRJ.

Potrafię też chwalić to co wydaje mi się być wartym chwalenia. Ostatnio chwaliłem Corsa 27 - mimo zewnętrznej szkaradności jacht ma bardzo przemyślany każdy detal i funkcję, a do tego rewelacyjnie pływa. To kamyk w ogródek tym, co gadają o jednakowych współczesnych konstrukcjach. Cors 27 jest dowodem na to, że nietuzinkowa z wyglądu konstrukcja potrafi być przemyślana w każdym calu i potrafi UDOWODNIĆ swoją przewagę na wodzie, a nie w teorii.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Kserokopiarka

Szanowny Colonelu
opss wciąż zapominam twoje motto i pomimo, że mam Cie w nielubianych otwieram twe posty z płonną nadzieją na ... właśnie na co? :
Dlaczego psujesz swoje nazwisko takimi duperelami?
nie szkoda Ci go?

/////////////////////////////////////////////////////////

Więc wracając do meritum:
Załącznik:
477998346.jpeg
477998346.jpeg [ 31.87 KiB | Przeglądane 6848 razy ]

czy tu są jakieś problemy z fałami i szotami i dostępem do masztu?
nawet nieco trudniej wyjść z kokpitu ;)
Załącznik:
494169414.jpeg
494169414.jpeg [ 25.44 KiB | Przeglądane 6848 razy ]

ale jaki szpan... zresztą popatrzmy na pokład Nubianów.:

Często konstruktor chcąc robić awangardę na pokładzie specjalnie pozostawia dół w spokoju - żeby było łatwiej przełknąć.
(sam tak robiłem w Fafiku czy Dzidziu Maru)

Chodzenie po zawietrznej ma to do siebie (oprócz tego co już pisałem), że stoi się nisko, a obok ma się kabinkę z handrelingami do której można się przytulić o coś zaczepić szelki, coś zrobić z fałami, szotami itp, bez potrzeby rozpłaszczania sie z góry w dół. itp
Im większy przechył tym kabina bliżej.
Natomiast na dziobie: no cóż - Macif i ska. małpują Strzeleckiego? ;)

Pokazuję tu różne rysunki, bo jak wiadomo projekt jest w robocie: dlatego dobrze gdy są konstruktywni krytykujący, bo "w obronie" łatwiej o wnioski.
Nie widziałem dotychczas aby któryś z konstruktorów projektował na bieżąco w publicznym necie, i wydaje mi się ze właśnie taka forma niesie tą nową jakość jaką dają współczesne media. (a nie fura drogich programów)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 20:31 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Pokazuję tu różne rysunki, bo jak wiadomo projekt jest w robocie: dlatego dobrze gdy są konstruktywni krytykujący, bo "w obronie" łatwiej o wnioski.


To rozsądne, tylko należy zachować konsekwencję w dyskusji: gdy ja się odnoszę do wersji z zamkniętą rufą trudno mówić, że nie mam racji pokazując obrazek z rufą otwartą.


Aha: ani Twister 36 ani Nubiany nie zostały rynkowymi hitami.

Drugie aha: chodzenie po zawietrznej na dziób jest niewłaściwe. Im trudniejsze warunki tym bardziej niewłaściwe aż do warunków w jakich bym się nie odważył wysłać załoganta na taki dziób. Raz w życiu miałem załoganta, który rozsądnie odmówił mi pójścia na dziób nawet po nawietrznej. Poszedł inny, bardziej sprawny. Gdyby wtedy musiał iść po zawietrznej - nawet nie pomyślałbym go tam wysłać. A wiało jakoś tak nie tragicznie jeszcze, owszem - sztormik, ale nie jakiś mega.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 21:09 

Dołączył(a): 30 paź 2009, o 14:25
Posty: 191
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 75
Uprawnienia żeglarskie: kandydat na toliwagę
a może warto byłoby taki jacht zbudować?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 21:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
qxqx napisał(a):
a może warto byłoby taki jacht zbudować?


Pewnie że tak - buduj! Będę obserwował


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Plitkinie: nie chciałem Cie obrazić
jak zwykle razimy innych gdy poczujemy się atakowani lub wyśmiewani,
a tak wtedy czułem.
/////////////////////////////////////////////////////////

Punt 911
Z moich projektów (niezrealizowanych) jedyna krytyka była właśnie ze strony Amateura i brzmiała: cyt. z pamięci:
"To jakaś pomyłka konstrukcyjna; objadę Cie w kółko z każdej strony"
Czy myślisz, że była merytoryczna?
..że rozjechał moją koncepcję? :roll:
Objechać pewnie by mu było łatwiej przy jego umiejętnościach.

Ot takie sobie walnięcie na oklep jakie pokazał przed chwilą Colonel na temat jachtu Viper-550 jednego z najciekawszych i najbardziej przemyślanych kadłubów jakie ostatnio widziałem. (nie mówię o pokładzie; był także większy Viper i miał ładniej)
Załącznik:
Viper 550+-.jpg
Viper 550+-.jpg [ 41.51 KiB | Przeglądane 6755 razy ]

Nie zastanawiając się w ogóle nad istotą sprawy i przyczyna takiego kształtu.
Załącznik:
Viper rufa.JPG
Viper rufa.JPG [ 179.66 KiB | Przeglądane 6755 razy ]

Tu jest istota koncepcji: po to aby podnosić dziób , ma się waska rufę.
To jest ta sama koncepcja jaką ja głoszę.
A ty chyba wiesz czy konstruktor Viprea to ten san co i łodek okrągłych, ale jesli tak to mu gratuluję, jest odważniejszy ode mnie :cool:

Jak zauważyłem jacht BRJ'ta tylko Ty krytykowałeś merytorycznie;
inni znanym sposobem dyskredytacji: at personam.

Cytuj:
plitkin pisze:
... chcę w końcu zrozumieć czemu M.S. uważa swoje teorie za wyjątkowe - takie, do których doszedł 20-40 lat temu, a cały świat nadal jest daleko w tyle.
Chcę zrozumieć co jest podstawą do takiej postawy :) Po to chcę zrozumieć, by być może się przekonać.

Ja ich nie wymyśliłem ...lat temu , ja je całe życie wymyślałem; powoli, a życie powoli je weryfikuje.
Pip weryfikował; Prysmian/Magnum747 też weryfikują.

Zacytuję Ci kawałek z tekstu projektantów z klasy-40 stóp: (z postu o Transat)
Szczególną cechą połączeniu technologii CFD i numerycznej optymalizacji, które rozwinęły się, że nieograniczona liczba kształtów można zwiedzać w rozsądnych ramach czasowych. Technika dramatycznie kontrastuje z tradycyjnym jachcie optymalizacji projektowania. Zazwyczaj zaczyna się od punktu odniesienia i sprawia, przyrostowe kroki w kierunku lepszego rozwiązania, jeden uszczypnąć na raz. W związku z tym jest to dość prawdopodobne, nigdy nie dojść do naprawdę optymalnego rozwiązania w życiu każdej reguły polu.
Nawet Oni zauważyli robiąc 70 tyś. przybliżeń kadłuba, że nie tędy droga, a jednak poszli właśnie tą.
Szkoda, że nie przybliżali do 747 a tylko do żelazka.
Tak jak nie przybliżają się doń inni konstruktorzy od Mini-650, juz kila lat.
Cały czas czekają na potwierdzenie?
A może nie umieją przeskoczyć swoich horyzontów?
...jak myślisz: za co cenię mjs-Sziwę? - za jego nadpobudliwość i słowotok?
Nie! za jego wyobrażnię = daleko nam do niej.


MJS
ps
qxqx;
Zbudować?
...no może Bison, :)
...bo z Szamanidesem :-( sprawa się zatrzymała na koncepcji (~150 optymalizacji kadłubów.)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 7 gru 2013, o 21:57 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
plitkin napisał(a):
Pewnie że tak - buduj! Będę obserwował

Raczej obsrywał, bo oto plitkin pisze: ani nawet nie nadaje sie do plywania w ogole . A pozniej zacheca do budowy ( pewnie szczerze zaciskajac kciuki )
plitkin napisał(a):
Drugie aha: chodzenie po zawietrznej na dziób jest niewłaściwe.

O tym juz w Biblii pisano! A moze nawet w jakichs podrecznikach, zatwierdzonych nawet.
Sztormy, porty... Zdarza sie jednak ( niektorym czesto, czesciej...) kiwanie na kotwicy - Strach, panie, bo z kazdej strony ryzyko straszne!
Zaprawde powiadam Wam, ze bezpieczna i wygodna komunikacja dwustronna*, bez koniecznosci dokonywania zyciowego wyboru, jest skarbem rownie cennym, co i raczej nie spotykanym.
Catz (jeszcze nie o Niewłaściwościach )
* Zawsze.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 gru 2013, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
bison1 napisał(a):
a znasz jakies?

Znam nie tylko wszystkie odpowiedzi, ale i wiekszosc pytan i dlatego wlasnie smialo i czesto wypowiadam sie w takich dzialach, jak "kambuz", "szanty", "kitesurfing", "modelarstwo", etc., tudziez w takich tematach jak elektronika ( sprzet, mapy, nawigacja, gadgety... ), silniki diesla, Kuracent i jeszcze kilku innych.
Staram sie dac przyklad...
Catz OTz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2013, o 00:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
:D :rotfl: :D
Ja też tak mam, ale nie zawsze zdążam z wypowiedziami w odpowiednich działach :-P
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2013, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
[Wojciech1968] o warunkach projektu jachtu dla stoczni tu viewtopic.php?f=5&t=17370

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2013, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12592
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4262
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Drugie aha: chodzenie po zawietrznej na dziób jest niewłaściwe. Im trudniejsze warunki tym bardziej niewłaściwe


No nie wiem, ja chodzę na dziób różnie, tak jak akurat wygodniej. Poza tym nie zawsze się chodzi na sam dziób, czasami bliżej. Czasami trzeba coś zrobić po zawietrznej.
Generalnie - zasada chodzenia po nawietrznej, jak każda zasada, może mieć swoje wyjątki. Może nawet nie takie rzadkie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2013, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zasada jest ukuta na jachtach na których chodzenie po zawietrznej jest z założenia utrudnione.

...Boże daj mi tą szansę:
...to zagraj !

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2013, o 20:37 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
plitkin napisał(a):
Drugie aha: chodzenie po zawietrznej na dziób jest niewłaściwe. Im trudniejsze warunki tym bardziej niewłaściwe


No nie wiem, ja chodzę na dziób różnie, tak jak akurat wygodniej. Poza tym nie zawsze się chodzi na sam dziób, czasami bliżej. Czasami trzeba coś zrobić po zawietrznej.
Generalnie - zasada chodzenia po nawietrznej, jak każda zasada, może mieć swoje wyjątki. Może nawet nie takie rzadkie.


Trudno mi polemizowac z Toba, ale ja w trudnych warunkach niw widze sensu i potrzeby isc po zawietrznej. Malo tego, uwazm to za malo bezpieczne. W takiej sytuacji kazdy kg balastu po nawietrznej jest dla mnie bardzo istotny, przerzucanie wrecz balastu na zawietrzna jest moim zfaniem pozbawione sensu.
W kazdym razie: chcialbym miec wybor. Tutaj wyboru nie mam. Parafrazujac dowcip Mariana z poprzedniego postu: "konstruktorze, daj mi szanse!".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2013, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10550
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A kto broni tradycyjnie iść po nawietrznej ?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2013, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
A kto broni tradycyjnie iść po nawietrznej ?
MJS

A kto kazał chodzić po zawietrznej?

Marian Strzelecki napisał(a):
W czasie płynięcia dziób będzie/ma być w górze.

Czy to aby nie jest niebezpieczne? :rotfl:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2013, o 21:29 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
A kto broni tradycyjnie iść po nawietrznej ?
MJS


Przechylona burta?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 gru 2013, o 23:06 

Dołączył(a): 23 lis 2013, o 19:23
Posty: 35
Lokalizacja: Pl-Fr
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: mlodszy zabojad
Marian Strzelecki napisał(a):
To coś ma mieć 3,8m szerokości przy Lc= 9,11Lc.


Wracajac do meritum, moze dałbys kilka konkretow?

Zanurzenie
Wyporność
Powierzchnia ożaglowania
wysokość

może by pomogło myśleć....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 209 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL