Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 sie 2025, o 02:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 23:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Od czegoś trzeba zacząć

Czasami trzeba powrócić do początku, żeby wykrzesać nowe inspiracje.
Po 24 stronach każdy ma większy zasób wiedzy i chęci.
Klimat wiosenny sprzyja lepszemu podejściu do tematu.
Jeśli nie pojawiły się efekty do tej pory, to może trzeba zmienić algorytm?
Albo podać więcej materiału...

Może to jest sedno sprawy?
Australian 13ft Skiff Association
http://www.13ftskiff.org.au/
I taka piękna konstrukcja!
Załącznik:
13 ft.jpg
13 ft.jpg [ 87.33 KiB | Przeglądane 7113 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Albo podać więcej materiału...

W tym jestes najlepszy! ;)
Dobranoc!
Catz

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

robhosailor napisał(a):
Mam, poszukam... "Kajakokatamaran" (moje własne określenie) żaglowy.

Znam tylko z filmu "Mały pływak (Zwariowany weekend)" z Louis de Funès.
Bardzo smieszne!

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 23:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17689
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Może to jest sedno sprawy?
Australian 13ft Skiff Association
http://www.13ftskiff.org.au/
I taka piękna konstrukcja!

To jest znowu ich łódka - inspirująca, znakomita. Może być punktem wyjścia, albo... dajemy sobie spokój i już więcej nie marudzimy, budujemy australijskiego skiffa i już starczy. Tyle, że oni mają tam np. specyficzne warunki wiatrowe...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Catz napisał(a):
Rozumiesz: kadlub, maszt, zagiel... Lodka.

Ja to rozumim, ale nie jestem pewien czy Ty nie za dużo ode mnie wymagasz...?

Żuka oglądałem niedawno, czytałem na Port 21. Pomysł godny uwagi,
jednak dzisiaj to chyba nie o taką łódkę chodzi:
Załącznik:
zuk-d.jpg
zuk-d.jpg [ 80.99 KiB | Przeglądane 7100 razy ]

Chociaż bardzo podoba mi się profil kadłuba! :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2013, o 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17689
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
jednak dzisiaj to chyba nie o taką łódkę chodzi

A kto każe ją kopiować?
Inż Zaszczyński dokonał w niej pewnego wynalazku (a nawet kilku!) projektując i budując małą łódkę dla swojej przyjemności. Bez wirtualnych narzędzi, mając do dyspozycji głównie swój umysł, ołówek i grafion, a potem strug i piłę...

To jest droga - nie inspirować się ad mortam defecatam, tylko podjąć decyzję i konsekwentnie ją zrealizować. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Czy zachował się gdzieś pełne plany Żuka?
Na tym zdjęciu widać podpis rysownika M. Pluciński i rok 64.
Iść tym tropem. Czy może już ktoś drążył ten temat.

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 07:22 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
mbober1 napisał(a):
Iść tym tropem. Czy może już ktoś drążył ten temat

To nie ma co drążyć.
To żółtobrzeżka trzeba na plasterki... :mrgreen:
Swoją drogą mam trochę herex-u, można by na szkielecie walnąć one-off'a w tkaninie, docisnąć woreczkiem. Ale musiałby mieć przynajmniej 200kg ładowności...(inaczej nie robię :lol: )
Choć drewkarze zaraz się wkurzom ;) .
No dobra - obłogi, bo ja kcem okrągły :cool:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 07:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
Ja nie entomolog co by robale kroić :)

A może być samo płótno ;) będzie okrągłe :)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Żuk to raczej kanciaczek, sylwetka dość archaiczna, wymagałby dużych zmian.
Ale wszystko jest dla ludzi, jesli kto chce, to może. P7 bis byłaby lepszym natchnieniem,
tak mi się wydaje, przy człym szacunku dla tej repliki.
Załącznik:
Żuk.jpg
Żuk.jpg [ 85.97 KiB | Przeglądane 6914 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17689
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Żuk to raczej kanciaczek, sylwetka dość archaiczna, wymagałby dużych zmian.
Ale wszystko jest dla ludzi, jesli kto chce, to może. P7 bis byłaby lepszym natchnieniem,
tak mi się wydaje, przy człym szacunku dla tej repliki.

Niestety... :DD
Jak, nie przymierzając, szkapa z klapkami na oczach, idziesz wydeptanym przez siebie szlakiem, a chodziło nie o kształt, czy samą łódkę, ale o metodę, jaką zastosował inż. Zaszczyński w 1933 roku. Projektowanie to podejmowanie decyzji i realizowanie pomysłów. Nie da się bez końca analizować cudzych rozwiązań. Trzeba stworzyć własne! Innowacyjność polega na twórczym zastosowaniu cudzych pomysłów w swoim własnym projekcie, bo nic nie powstaje nagle od zera. Kopiowanie dobre jest przez krótki czas, ale mamy dziś do tego celu maszyny doskonalsze od nas samych. Komputer z programem, to jedynie narzędzie, takie jak kiedyś kartka i ołówek. Bywa bardzo pomocne, ale nie zastąpi projektanta. Żaden komputer, ani program Ci nie pomogą, bo ograniczenie jest w Tobie. Jeśli tego nie zrozumiesz, nie zapomnisz o kopiowaniu i nie zaczniesz rysować swojego, co ci w duszy gra, to w jaki sposób ma powstać Twój nowy projekt???

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
to w jaki sposób ma powstać Twój nowy projekt???

Mylisz się Robercie, niestety. :/

Tu nie o mnie chodzi lecz o czytelników i wysupłanie w nich chęci do projektowania.
Te grafiki z FS-a pokazuję między innymi po to,
oraz dla zobrazowabia (wzbogacenia) bieżącej dyskusji.
Ktoś to robić powinien, padło na mnie...
Nie przypisuję sobie autorstwa tych wirtualnych obrazów,
nie mam zamiaru ich kopiować.
Mam swoje szkice, ale na tym nie poprzestaję.
Bo świat się zmienia każdego dnia (na forum też)
i korekty nanosić trzeba.

Do połowy maja jest realny czas na projekty (4 m-ce).
To naturalny czas na zrobienie swojego designu.
Na razie zgłoszony jest tylko jeden projekt - trimaran.
Czy zatem nie należy zachęcać do rysowania żaglówek?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17689
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mjs napisał(a):
Tu nie o mnie chodzi lecz o czytelników i wysupłanie w nich chęci do projektowania.

Cóż... Nie zrozumiałem więc intencji tego całego galimatiasu...
Nie licz na mój projekt, bo mam coś innego w głowie i nie czuję się dobrze w maszynach szybkościowych - preferuję klimaty bardziej turystyczne i nieco klasyczne, albo zupełnie odjechane "instant boats".
Mam nadzieję, że kogoś jeszcze (nieujawnionego tu może) udało Ci się jednak zachęcić do projektowania.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Szkoda czasu Robercie i lepiej skupić siły na dopieszczenie projektu wg.szkicu z 17.03 br.
Trzymam kciuki i życzę wytrwałości.

_________________
Vlad PDRacer#807


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17689
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Vlad napisał(a):
dopieszczenie projektu wg.szkicu z 17.03 br.

Dobry duszek pomaga w 3D :)

Załącznik:
thumb.jpg
thumb.jpg [ 28.1 KiB | Przeglądane 6771 razy ]

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Coś czuję że my; ja i Robert się pościgamy pierwsi;
ja na śmigłym, a On na - "Duszku"?
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
No ja bym nie był taki pewien ;)

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2013, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17689
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
mbober1 napisał(a):
No ja bym nie był taki pewien ;)

Już widzę, oczyma duszy mojej, ultralekki kadłub zbudowany w technologii Skin On Frame, mnóstwo żagla, w tym genaker a wysuwanym bukszprycie, i płetwy, sterowa i mieczowa, wyprofilowane według NACAxxx, balkoniki do balastowania i dwa trapezy dla załogi...

:D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
Trzeba stworzyć własne!

Pierwszą linię już ugiąłem... ;)
Załącznik:
m13.jpg
m13.jpg [ 123.45 KiB | Przeglądane 6684 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 07:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2010, o 10:31
Posty: 1219
Podziękował : 183
Otrzymał podziękowań: 266
Uprawnienia żeglarskie: st. jach.
robhosailor napisał(a):
Już widzę, oczyma duszy mojej, ultralekki kadłub zbudowany w technologii Skin On Frame, mnóstwo żagla, w tym genaker a wysuwanym bukszprycie, i płetwy, sterowa i mieczowa, wyprofilowane według NACAxxx, balkoniki do balastowania i dwa trapezy dla załogi...:D


Cholera wyczół mnie :D

_________________
marek48100 napisał(a):
Gdybym miał cokolwiek do powiedzenia to zrobiłbym Cię prezesem "ludzi pozytywnie zakręconych"!! ;)
marek


Bobrowe Żeremia
https://www.facebook.com/BobroweZeremia/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 08:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
mjs napisał(a):
Pierwszą linię już ugiąłem... ;)

Ale Średniowiecze!!! Żeby łódkę rysować na kartce i to ołówkiem! Normanie Ciemnogród!!! :mrgreen: :mrgreen: ;) ;) ;) ;) ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 09:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
mjs napisał(a):
Catz napisał(a):
scigaja sie kadluby i procenty, bez zagli, ciezaru, ceny i zalogi, w kazdych warunkach pogodowych

Wszystko się liczy, ale zaryzykuję stwierdzenie, że kadłub to podstawa.
Może nawet 1/3 sukcesu.


Smiem twierdzic, ze jestes w ogromnym bledzie. Ateza o 2/3 wplywu kaduba na sukces jest w ogole odrealniona.
Wystarczy poatrzec na regaty np. monotypow, jachtow jednego typu i roznych jachtow (np. Ppjk). Wszystko stanie sie jasn i przejrzyste, a ta teza sama sie obali.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
lj78 napisał(a):
Ale Średniowiecze!!! Żeby łódkę rysować na kartce i to ołówkiem! Normanie Ciemnogród!!!

To jest transformacja analogowej linii wyznaczonej przez ryżową łodygę do sytemu cybernetycznego.
Ołówek chyba z cedru, ale grafit... grafit, to już blisko nowych technologii. :lol:
plitkin napisał(a):
Ateza o 2/3 wplywu kaduba na sukces jest w ogole odrealniona.

A to była wykładnia Kolegi Mariana, niemniej gdyby nie te 2/3 wpływu kadłuba,
to co płynie (1/3 załoga) i decyduje o wyniku? Okucia?? ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 14:36 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Odpowiednio "uzbrojona", z odpowiednią załogą, to i wanna narożna popłynie.
Z powyższego wynika, że nie ma nic groźnego w poetyckim malowaniu pisanek-
z przyjemnością śledzę ten wątek. Nie przeszkadzają mi pojawiające się w nim co jakiś czas śmiałe tezy, o ile traktujemy ten wątek z adekwatną powagą.
Nie tylko w tym wątku śmiałe tezy pojawiają się i znikają z szybkością wodospadu.
W tym sensie nie przeszkadza mi, że łódka nie ma steru, jakiegoś miecza,
czy innego płata, masztu, żagla, węzłów konstrukcyjnych i miejsca dla załogi,
zdefiniowanego akwenu i warunków na nim panujących.
Trochę niepokoją mnie pojawiające się co jakiś czas, tu i ówdzie, prztyczki w nos p. Jerzego Pieśniewskiego. W pewnym sensie sobie na nie zasłużył, ponieważ przed napisaniem artykułu miał czas, żeby ochłonąć po jakiejś "dyskusji" z mądrym.
Ale charakter tych prztyczków sugeruje, że nie specjalnie przemyślano tezy
zawarte w artykule...
PS
Moim zdaniem uogólnienie, że jacht "lepszy", to jacht "szybszy" nie jest prawdziwe.
Przy okazji upierałbym się przy rozróżnianiu słów "prześcignął" i "wyprzedził".

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 15:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Gienek napisał(a):
...prztyczki w nos p. Jerzego Pieśniewskiego. W pewnym sensie sobie na nie zasłużył, ponieważ przed napisaniem artykułu miał czas, żeby ochłonąć po jakiejś "dyskusji" z mądrym.

Powiedzmy tak - kilku z nas miało okazję na bliższą znajomość, lub dłuższą/krótszą rozmowę z Nim, również krótka i burzliwa historia uczestnictwa pana JP w Sailforum - mogą uzasadniać takie lub podobne komentarze.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17689
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
pana JP

I tak lepszym on projektantem niż szkutnikiem. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ale ... jako i my odpuszczamy naszym winowajcom :lol: :lol: :lol:

Wszystkim, którzy wierzą, że da się zaprojektować małą, żaglową łódkę, na której spokojnie i bez wysiłku dojadą, jako pierwsi, do mety (przy prawdziwej konkurencji) dedykuję:

Obrazek

;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 16:09 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
lj78 napisał(a):
Powiedzmy tak - kilku z nas miało okazję na bliższą znajomość, lub dłuższą/krótszą rozmowę z Nim, również krótka i burzliwa historia uczestnictwa pana JP w Sailforum - mogą uzasadniać takie lub podobne komentarze.

Aaa...., to nieco zmienia postać rzeczy. Nieco.
A czy można prosić o przypomnienie nicka pana JP. Się byłbym zapoznał co nieco.

robhosailor napisał(a):
Ale ... jako i my odpuszczamy naszym winowajcom :lol: :lol: :lol:

Wszystkim, którzy wierzą, że da się zaprojektować małą, żaglową łódkę, na której spokojnie i bez wysiłku dojadą, jako pierwsi, do mety (przy prawdziwej konkurencji) dedykuję:

http://www.yachtsandyachting.com/photos ... y89188.jpg

;)


I dlatego lubię to forum i takie jak ten, wątki.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Moje założenie jest następujące:
- linia wodna oparta na kształcie deski windsurfingowej o smukłości 3 : 1,
- wyporność 190 kg,
- dwa załamania pow. kadłuba na osi "Y",
- szerokość 1,75 m,
- prosta dziobnica o wysokości 13% Lc,
- wysokość pawęży 32 cm,
- szerokość pawęży 0,8 Bc,
- zanurzenie 11 cm.
No i wychodzi takie coś: :D
Załącznik:
m 13.jpg
m 13.jpg [ 89.04 KiB | Przeglądane 7666 razy ]

Stan surowy... cyberpixelowy.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 20:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
mjs napisał(a):
A to była wykładnia Kolegi Mariana, niemniej gdyby nie te 2/3 wpływu kadłuba,
to co płynie (1/3 załoga) i decyduje o wyniku? Okucia??


Okucia być może też, bez żadnej ironii. Pęknie Ci ucho obciągacza bomu i po zawodach.

Co decyduje? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi i nigdy jej nie będzie.
Moje skromne doświadczenie pozwala na jednoznaczne stwierdzenie, że takie pytanie jest bez sensu, choć jeszcze 3 lata temu sam go zadawałem.

Wytłumaczę:
W regatach prawdziwych monotypów ktoś zawsze jest z przodu, a ktoś z tyłu. Co decyduje? Oczywiste: tylko człowiek, w 3/3.
W regatach na takich samych modelach, ale nie monotypy (np. regaty na czarterowych jachtach stoczniowych). Co decyduje? Po finale PPJK na Maxusach 24 w którym braliśmy udział (regaty z przesiadką - 8 wyścigów), uznaję, że były jachty szybsze i wolniejsze (na identycznych kadłubach, wiec wpływu kształtu kadłuba nie było). Decydował moim zdaniem czynnik ludzki (przykładowo nasza załoga była jakoś tak zawsze z przodu, nawet na wolniejszych teoretycznie egzemplarzach) oraz stan jachtu (choć czynnik ludzki jednak dominował). Do czynnika ludzkiego zaliczam też w tamtym pzypadku przygotowanie jachtu (2-3 minuty po przesiadce, ale niezmiernie istotne 2-3 minuty. Kiedy inni odpoczywali, my, mimo zmęczenia, sprawdzaliśmy i ustawialiśmy kolejny jacht, mając ścisły podział funkcji – inaczej by się nie zdążyło). A więc znowuż kadłub nie decydował, w 2/3 decydował czynnik ludzki, w 1/3 może stan jachtu (lin, okuć, takielunku, czystość dna, żagle).
W regatach różnych jachtów – np. PPJK znowuż widzę, że kształt kadłuba nie jest decydujący: wysokiej klasy specjaliści wyśmiewali przed sezonem mój jacht za nie regatowy kształt kadłuba. Dopiero po wygranym sezonie (na różnych akwenach, w różnych warunkach) – te komentarze zanikły. Co decydowało? Nie wiem. Może nasza konsekwencja i determinacja. Może jacht (bo jest rewelacyjny mimo teoretycznych podśmiechujek fachowców przed sezonem), może żagle (zmiana żagli dawała bardzo dużo). Po dodaniu kawałka miecza jacht wyraźnie zwolnił – kadłub pozostał ten sam. Po zmianie foka jacht zaczął pływać ostrzej – kadłub pozostał ten sam. Po założeniu innej płetwy sterowej pływalo się jakby lepiej (kadłub pozostał ten sam). Po ustawieniu masztu pływało się lepiej, na tym samym jachcie. I td. I td. Ten sam kadłub w regatach z takimi samymi jachtami, ale na mieczach obrotowych zamiatał tuż po starcie (więc kadłub wpływu nie miał). Z kolei moja łódka potrafiła przegrać z jachtami na obrotówkach gdy płynęła nie z regatowcami na pokładzie. Tak więc spokojnie mogę uznać, że kadłub potrafił odegrać nawet nie trzeciorzędne znaczenie, tylko jeszcze mniej, ale być może jednocześnie i pierwszorzędne gdy się ścigaliśmy z innymi reprezentując sami podobny lub być może niższy poziom. Nie wiem.
Znowuż, nawet Piotr Adamowicz – wybitny fachowiec-praktyk stwierdził, że jakby dostał Venuskę i nieograniczony budżet, to zrobiłby z niej zwycięzcę PPJK (nie zmieniająć kształtu kadłuba). Wierzę. Bo widziałem wygrywającego Oriona Knasieckiego, widziałem totalnie odmienne co do kształtu kadłuba Calibry, McGregora i Corsy – które walczą na równi. Wnioskuję więc, że kształt kadłuba jest czynnikiem mającym jakieś znaczenie, ale na pewno nie wyłącznie decydujące lub przeważające.

M@rek wygrał regaty Poloneza na 24o stopowym jachcie, wyprzedzająć w czasie rzeczywistym co niektórych na jachtach o dużo bardziej nowoczesnych kształtach i ługości linnii wodnej. Co decydowało? :) Dla mnie odpowiedź jest oczywista.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2013, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi i nigdy jej nie będzie.

I to jest piękne.
Gdyby wszystko było określone, start w regatach byłby mniej atrakcyjny.
Dreszczyk emocji i niewiadomej powstaje z wielu powodów:
- załoga,
- sprzet,
- organizator.
Myślę, że wszystkie czynniki są ważne i są wykorzystywane przez każdego, choćby tylko w jakimś niewielkim zakresie. Zwykle sytuacyjnym. Kilka razy udało mi się zwieść rywala (lidera) sprytnym manewrem taktycznym, zmienny wiatr, trzciny, wysoki brzeg itp. Nie każdy koncentruje się na całym biegu. Ludzie mają różne charaktery i różną dyspozycję (np. biorytm, handra, zmęczenie), zgranie załogi. Słynne spinakerowe kamuflarze Jaworskiego i Siudego tuż przed nocą. Spryt i doskonałość dużo znaczą. W sytuacji, gdy załogi są nierówne, ta najbardziej zgrana ma szanse je wyprzedzić. Przecież talia grota jest po to, żeby z niej korzystać, a nie każdy wie kiedy... Chwila opóźnienia i hamulec się zaciąga.
Ale widywałem też intensywne czyszczenie dna Oriona (który kosił wszystkich przez kilka lat) wczesnym rankiem, żeby nikt nie wiedział. Tajemnicza mikstura wtarta w dno też coś dawała. Choćby tylko pewność siebie, to już krok do przodu. Pierwsze rolfoki własnej roboty (bez sztywnego sztagu!) i niezawodność działania. To są kolejne punkty, które budują jakość.
Jeden z prekursorów windsurfingu na Kiekrzu powiedział mi kiedyś, że deska się nie liczy, tylko żagiel. A miał nowe komplety z importu i z mylaru. I wiedział o czym mówi. Jednak miał też kilka swoich ulubionych, przetestowanych desek i nie zamieniłby wtedy jednej z nich na żadną inną. Poza tym była żółta!
- Ona ciągnie jak żadna inna i wiem, że to jest najlepszy kadłub. - powiadał z przekonaniem.
A więc w kadłubach też jest potencjał. I nie można go pomijać.
Gdy do Pucharu ArMATORA dołączył s/y Kołobrzeg, jeszcze na bawełnianych żaglach, to wśród innych jednostek dało się odczuć entuzjazm, ale i zakłopotanie... Kilka lat później wymieniono takielunek na kompletnie nowy. Uszyty w Szczecinie. Sztywny sztag z rolerem wprawiał uczestników w stres, do tego dochodził jego markowy terkot. To też są elementy gry. Ale te najlepsze są trzymane w sekrecie (przynajmniej do startu) np. demontaż drewnianej zabudowy 10-metrowego jachtu, żeby był lżejszy. I był. I wygrywał długie lata.

Wszystko zależy od ludzi,
a projektantem jachtu, w tym kadłuba,
jest przecież też człowiek.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 01:34 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
W zasadzie Plitkin wyjaśnił zasady wyścigu.
Ten wątek nie traktuję jako wstęp do jakiegokolwiek wyścigu. I to mi się podoba.
Mam przeświadczenie graniczące z pewnością, że po zdefiniowaniu akwenu i zasad
na tak małej łodzi Myszek objedzie każdą tutejszą wydumkę.
Catz nie ma szans ze względu na odległość. Nie dojedzie...
Warto, żebyśmy mieli świadomość, w jakim obszarze się poruszamy...
Z utęsknieniem czekam na nowe pomysły, ale bez śmiesznej napinki.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 223 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL