Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 10 sie 2025, o 03:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 46  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Gienek napisał(a):
Z utęsknieniem czekam na nowe pomysły, ale bez śmiesznej napinki.

Tez czekam, wprawdzie tylko z zainteresowaniem, ale wolalbym pomysły na lodki.
Catz Calosciowo

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 18:39 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Zabawiłem się w prowokatora.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2013, o 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Gienek napisał(a):
Zabawiłem się w prowokatora.

Nie warto!
Napinam sie i bez prowokacji! ;)
Catz śmiesznie

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 kwi 2013, o 16:56 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Ja też...:)
Napiąłem się na trimaran. Czy można byłoby wykorzystać układ:
centralny kadłub z małym zanurzeniem, bez ostrego dziobu,
(a np. po to, żeby było gdzie nóżki sucho trzymać) i skrajne pływaki prawie tej samej długości, wąskie i z dużym zanurzeniem, żeby zapewniały dodatkową wyporność i zmniejszenie dryfu.
Bez mieczy, jeden centralny ster?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 12:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
The Class is coordinated by the Australian 13ft Skiff Association under the authority of the NSW 16ft Skiff Association.

Klasa 13ft jest skoordynowana z klasą 16ft. Gdyby podobnie spojrzeć na Open 13,
to, do podobnej roli, śmiało można brać pod uwagę łódki 10-stopowe.
Czy da się pływać na takich maleństwach? Wbrew pozorom - tak!
W Australii dosiadają takiej łupiny we trzech, bo i mają co robić wszyscy:
Załącznik:
10ft skiff A.jpg
10ft skiff A.jpg [ 86.3 KiB | Przeglądane 7366 razy ]

Załącznik:
10ft skiff B.jpg
10ft skiff B.jpg [ 120.69 KiB | Przeglądane 7366 razy ]

Załącznik:
10ft skiff C.jpg
10ft skiff C.jpg [ 71.85 KiB | Przeglądane 7366 razy ]

Fot. Historical 10 Foot skiffs
Nie namawiam do kopiowania takich wyczynów w całości, ale po części... :roll:
Łódkę 3-metrową łątwiej jest zrobić niż większą o 3 stopy. I szybciej.
Błędy taniej wynoszą, doświadczenia przybywa. Przednia zabawa dla dużych i małych.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Może zamiast ograniczenia długości do 10ft lub 13ft, - ograniczyć do np. 3arkuszy sklejki, 0 laminatu i 10mb listw sosnowych dowolnego przekroju. Wtedy dopiero byłby festiwal ciekawych konstrukcji.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 18:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
lj78 napisał(a):
Może zamiast ograniczenia długości do 10ft lub 13ft, - ograniczyć do np. 3arkuszy sklejki, 0 laminatu i 10mb listw sosnowych dowolnego przekroju. Wtedy dopiero byłby festiwal ciekawych konstrukcji.


Jachty bylyby z.... Laminatu :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
lj78 napisał(a):
Może zamiast ograniczenia długości do 10ft lub 13ft, - ograniczyć do np. 3arkuszy sklejki, 0 laminatu i 10mb listw sosnowych dowolnego przekroju.

Albo ograniczenie do 13 m2 ożaglowania, reszta wolna.
Szkoda, że arkusze sklejki nie są dłuższe...
plitkin napisał(a):
Jachty bylyby z.... Laminatu

Ciężary właściwe dla:
- żelkot 1,2 kg/dm3
- żywica 1,1 "
- szkło 2,5 "
Średnia dla laminatu ok. 1,5 kg/dm3.
A dla sklejki? Połowa tego?
Laminat w połączeniu z balsą miałby szanse konkurować z drewnem.
Chyba, że włókno węglowe... ale ono lubi być bardzo drogie.
Proces technologiczny a dzieło jednostkowe, robocizna.
Prototyp.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
W mojej propozycji podałem- 3arkusze sklejki, 0 (zero) laminatu...

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 20:00 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10510
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Fakt, moja kulpa :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
lj78 napisał(a):
W mojej propozycji podałem- 3arkusze sklejki, 0 (zero) laminatu...

Pomysl kulturowo, wiec i lingwistycznie obcy.
Drewno teraz laminuje sie z zalozenia zawsze chyba?
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 20:42 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Mjs, takie proste porównanie "średnich mas właściwych" wiedzie na manowce.
Jeżeli będziesz dodawał do tkaniny szklanej żywicę ponad potrzebę,
to zmniejszysz średnią masę, ale uzyskasz laminat o mniejszej wytrzymałości i
na dodatek będziesz woził niepotrzebną żywicę.
Styropian ma mniejszą masę właściwą niż sklejka, a z samego styropianu łódka...
Porównywać można masę elementów o tej samej wytrzymałości
(sztywności etc., zależy na jakim parametrze akurat Ci zależy) lub
wytrzymałość (sztywności etc., zależy na jakim parametrze akurat Ci zależy)
elementów o tej samej masie.
Jeżeli chodzi o wytrzymałość, to drewno nawet nie zbliża się do laminatu ES,
ale w sztywności już takiej przewagi laminat nie ma, tyle, że wymyślono przekładki...
Np. tu jest zebrane i przystępnie opisane:
http://skotboats.blogspot.com/2011/03/j ... nosci.html
(z uwagą o zastosowaniu przekładek trzeba to czytać)

Żeby nie było, że jestem przeciwnikiem sklejki, uważam, że nie tylko
do amatorskiej budowy jest wyśmienita, ale z innych powodów, niż
jej górowanie wytrzymałością.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 17689
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4534
Otrzymał podziękowań: 4288
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Gienek napisał(a):
Jeżeli chodzi o wytrzymałość, to drewno nawet nie zbliża się do laminatu ES,
ale w sztywności już takiej przewagi laminat nie ma, tyle, że wymyślono przekładki...
/.../
Żeby nie było, że jestem przeciwnikiem sklejki, uważam, że nie tylko
do amatorskiej budowy jest wyśmienita, ale z innych powodów, niż
jej górowanie wytrzymałością.

Np. prawidłowe wykonanie przekładek w warunkach amatorskich, a o takich tu głównie rozmawiamy, jest raczej trudne, dosyć drogie, a efekty niekoniecznie zadowalające.

Ze sklejki (z sukcesem!!!) może budować każdy, jak np. ten małoletni syn naszej forumowej koleżanki:
Załącznik:
Maciek01.jpg
Maciek01.jpg [ 221.45 KiB | Przeglądane 7149 razy ]

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 22:15 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
O, to to to na przykład właśnie.
Albo wyjdzie nam wytrzymały i sztywny drobnoustrój,
a laminat będzie tak cienki, że podpłynie kaczka i
dziobem nam dziurę zrobi, i z tego względu musimy laminat pogrubić.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2013, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Standardowa proporcja składników w laminacie, to 2 : 1 (żywica/mata).
Dzisiaj można wyssać nadmiar żywicy pod ciśnieniem i tę proporcję poprawić.
No, ale trzeba mieć nieco oprzyrządowania.
Wg W. Tobisa grubość laminatu ma się tak jak 1 mm do 1 m długości kadłuba.
Jedna warstwa maty 300 g w laminacie daje 0,7 mm grubości tworzywa.
Czyli dla 4 m długości...
wychodzi 5 warstw maty + żywica i żelkot = 5 kg/m2.
Standard.
Czasami można zaryzykować z 4 warstwami i zaoszczędzić 0,9 kg. Spadnie jednak sztywność skorupy,
którą trzeba usztywnić dodatkowymi wzmocnieniami. One zabiorą coś z tego 0,9 czyli dodadzą masy... Nie wspomnę o 3 warstwach.

Spróbowałem kiedyś kilka wariantów z przekładką Firet Coremat 3 mm.
Np. żelkot, 600 g maty, przekładka, 300 g maty - rezultat - 4 kg/m2.
Sztywność lepsza od laminatu standardowego!
Trochę roboty przy układaniu przekładki, szybki czas żelowania żywicy, ale efekt był.

Przekładka z pianki PU jest interesująca, zwłaszcza ta podklejona "firanką" szklaną i pocięta na kwadraciki 1 cm2. Większa grubość, mniej laminatu na obu stronach i wychodzi "sztywniak", ale nieco kruchy w przypadku zderzenia z cudzym dziobem. Coś za coś.

Jest w sieci opis zbudowania żaglówki ze styropianu poklejonego w bryłę kadłuba i oblaminowanego epoksydem zbrojonym tkaniną szklaną. Udało się, łódka pływa i jest ultra lekka. Kokpit pewnie będzie podatny na udeptanie, niemniej kilka sezonów ma jak w banku. Koszty? Efektywność pływania? Dla prototypu jest to rozwiązanie.

A przekładka sklejka/PU/sklejka?
(Stosowana do tłumienia dźwięku w obudowie komory silnikowej.)
Niestety jest to konstrukcja płaska, dobra na skrzynkę mieczową.
Gdyby pokusić się o budowę diagonalną z przekładką piankową między obłogami?
Za trudne...
-

Z humoru A. Poniedzielskiego:
- Co robisz?
- Nic.
- Wczoraj też nic nie robiłeś.
- Ale jeszcze nie skończyłem...

:lol:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dodam, że doskonałe przekładki pływają pod nazwą: Surfer. :roll:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 10:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
doskonałe przekładki pływają pod nazwą: Surfer.

Laminat p/s - pianka PU - laminat p/s?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 12:37 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Od spodu : laminat epoksydowo-szklany / styropian (i to o jak najmniejszej gęstości) /
przekładka ze spienionego pvc (np. herex) / laminat epoksydowo-szklany.
Naturalnie, na burtach laminaty się łączą.
Chodzi przecież o jak najmniejszą masę. Laminat e-s jest tak z dwa
razy mocniejszy od laminatu p-s. Zamiast tkaniny szklanej stosowane
jest również włókno węglowe. Zamiast spienionego pvc też. Spoiwem dla włókna węglowego, aramidowego jest żywica epoksydowa.

"Wg W. Tobisa grubość laminatu ma się tak jak 1 mm do 1 m długości kadłuba."
Wiedzie na manowce, jeżeli się nie wie co, jak, kiedy i dlaczego -
patrz perypetie Corsa z PRS-em.
"Jedna warstwa maty 300 g w laminacie daje 0,7 mm grubości tworzywa."
Nie mam niedostępnego oprzyrządowania, ale uzyskałem,
w warunkach "labolatoryjnych" 0,3 mm grubości laminatu e-s
na bazie tkaniny szklanej biaxial 300 g/m2. Osiągnięcie średniej masy właściwej
1,8 g/cm3 nie jest jakimś wyczynem (nie piszę o budowie pod wiatą
jakiegoś większego one off). Bardziej miarodajne byłoby, gdyby Lj78 zmierzył
przy jakiejś okazji, ile u niego wyszło na burcie.
Naturalnie, dojdzie malowanie etc., ale daleko do 0,6 mm.
Takie wyniki uzyskuje się laniem wiadrami żywicy poliestrowej na matę szklaną.
Tak to bywa, i ogólne wytyczne muszą to uwzględniać, ale my tu nie na handel, tylko dla siebie przecież.

Jednorazówka do wygrywania, łatwa do transportu na dachu samochodu
inspirowana budową deski windsurfingowej moim zdaniem nie jest złym pomysłem.
Tylko, że... hmmm... rozumiem postulat Łukasza "Może zamiast ograniczenia długości do 10ft lub 13ft, - ograniczyć do np. 3arkuszy sklejki, 0 laminatu i 10mb listw sosnowych dowolnego przekroju." Ale żywicę epoksydową z wypełniaczem zostawić.
Może by założyć, że "wyścig Open 13" to spotkanie pasjonatów na czymś
podobnym do Morza Zegrzyńskiego na pływadełku zbudowanym samodzielnie,
o długości do 13 stóp (10 stóp). Ale to nie moje kompetencje.
Przecież deska z żaglem w tym się mieści. Trzeba siedzieć?
Transportować skrzynkę piwa? (to ostatnie mogłoby mieć głęboki sens).

Pozdrawiam.



Za ten post autor Gienek otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Gienek napisał(a):
Transportować skrzynkę piwa? (to ostatnie mogłoby mieć głęboki sens).


Ok :)
Poprawione wymagania.
- max. 3 arkusze sklejki,
- 0(zero) laminatu,
- max. 10mb listw sosnowych dowolnego przekroju,
- połączenia konstrukcyjne dowolnego typu,
- pozycja siedząca sternika,
- standardowa skrzynka piwa butelkowego, przy przechyle 25', nie wpada do wody.

:)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Gienek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 12:56 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
1 sternik i krata piwa, może być ciekawie :lol:
PS
Jeszcze jedna sprawa: Taa, łódka z 3 arkuszy sklejki dla 160-kilowego faceta :evil:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 13:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Waldi_L_N napisał(a):
Taa, łódka z 3 arkuszy sklejki dla 160-kilowego faceta

To żaden problem, z 3 arkuszy sklejki można zrobić łódkę dla 3-ech takich 160kg panów, tylko będzie im trochę ciasno, ale nie zatonie. Co prawda będzie trochę wolna.
W wymaganiach nie ma ograniczenia co do grubości sklejki. :)
Utka o wymiarach 2,5x1,25x0.3 [m] i kształcie cegły, będzie miała 937l objętości. Po wsadzeniu na nią 3 panów po 160kg każdy - będzie miała jeszcze 14cm wolnej burty :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 13:19 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
lj78 napisał(a):
ale nie zatonie

Nie myślałem o pychówce :lol:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Ale...
Jeżeli ważysz 160kg, to masz super warunki do balastowania.
Taka łódka z tobą na pokładzie będzie miała jakieś 5-6cm zanurzenia. Balastując taką masą możesz utrzymać przechył 0'. Siadając w odpowieniej odległości od rufy spowodujesz wyjście "dziobu" nad wodę. Przy gładkiej wodzie i odpowiednio dobranym maszcie i żaglu - wygrywasz regaty Open 13 :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Musisz jedynie liczyć sie, że znajdą się tacy, co nazwą twoją Cegłę - pustakiem :D

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 15:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13996
Podziękował : 10554
Otrzymał podziękowań: 2485
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
lj78 napisał(a):
Gienek napisał(a):
Transportować skrzynkę piwa? (to ostatnie mogłoby mieć głęboki sens).

Ok :)
Poprawione wymagania.
- max. 3 arkusze sklejki,
- 0(zero) laminatu,
- max. 10mb listw sosnowych dowolnego przekroju,
- połączenia konstrukcyjne dowolnego typu,
- pozycja siedząca sternika,
- standardowa skrzynka piwa butelkowego, przy przechyle 25', nie wpada do wody.
:)


Zaraz dojdziemy do:
Precle-500? :lol: a raczej do Precle-400! :lol:
http://www.siz.org.pl/
"stateczność końcową sprawdzamy otwierając piwo o okucie topowe"... cytowanie z pamięci.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 16:26 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Wymóg otwarcia piwa o okucie topowe masztu
przy przechyle 110 stopni
eliminuje wiele ciekawych konstrukcji, a grzybowi nie pomoże.
Samodzielne postawienie pływadełka przez załogę?
Przy czym piwo nie może wypaść?
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Reguła ilości arkuszy sklejek byłaby trudna do potwierdzenia (bez prowadzenia dokumentacji geometrycznej), przewidując że w pewnym momencie adrenalina skacze i ktoś mówi: SPRAWDZAM.
Pod wpływem błyszczącego pucharu czekającego na zwycięzcę...
Precle-400 - dobre, bardzo dobre, ale spóźnione. ;)
Klimat ten sam.
Jednak, cały czas mam przekonanie, że Open 13 idzie/pójdzie (albo i nie) raczej w taką stronę,
choć niezupełnie i pewnie bardziej po naszemu:



Rywalizując z wielokadłubowcami i różnokadłubowcami.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 20:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 491
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
mjs napisał(a):
Reguła ilości arkuszy sklejek byłaby trudna do potwierdzenia (bez prowadzenia dokumentacji geometrycznej), przewidując że w pewnym momencie adrenalina skacze i ktoś mówi: SPRAWDZAM.


Była by bardzo prosta.
Wszyscy startujący składali by oświadczenie, że zużyli max 3 arkusze sklejki.
Zwycięzca był by dokładnie mierzony.
Przy 3 arkuszach i 10mb listwy sosnowej, naprawdę nie ma wiele do mierzenia.
Tym bardziej, że nikt nie wykorzysta 3 arkuszy sklejki w 100%. Na program do rozkroju, wydałby więcej niż na całą łódkę.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9276
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1824
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A chcąc zrobić kadłub konkurencyjny, należałoby robić oszczędności materiałowe i tak.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 20:51 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Łukasz, a czy chociaż rozważyłbyś możliwość wykorzystania taśm plecionych
z włókna szklanego lub pasów wyciętych z tkaniny szklanej (np. nie szerzej, niż...)
w miejscach łączenia sklejki?
Mjs, na filmie pokazałeś łódki budowane ze sklejki?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2013, o 20:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10936
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2625
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
mjs napisał(a):
Jednak, cały czas mam przekonanie, że Open 13 idzie/pójdzie (albo i nie) raczej w taką stronę,

Zycze tego wszystkim. I oby kadluby byly z zaglami, trapezami jakimis, albo w ogole czyms
zwiazanym z realiami konstrukcyjnymi i codziennymi tez.
lj78 napisał(a):
Zwycięzca był by dokładnie mierzony.

Tylko tego brakowalo... :roll:
Gienek napisał(a):
Samodzielne postawienie pływadełka przez załogę?

Tak bym to widzial... Ale jestesmy tylko we Freeship Show i Galerii Przykladow Inspirujacych do slinotokow - a tymczasem mnostwo lodek-sierot i towarzyskich zeglarzy szuka sympatycznych spotkan, niechby i sportowych.
Z tego co widze, szybciej i latwiej znajda swoje szczescie w regatach wymyslonych i obwieszczonych niedawno w dziale "Regaty"
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1367 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 46  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 223 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL