Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 22 cze 2025, o 23:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 lut 2014, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
M@rek napisał(a):
Ja przegialem, a moze Ty nie wiesz o czym piszesz ?
Marku, masz skrzywienie regatowe. ;) Ryś wyżej dał Ci przykład zupełnie innych parametrów łódki do których można dążyć. Ja nie zamierzam Marianowi nic narzucać. Najlepiej niech sam się określi, Łódka np. 5 m będzie w stosunku do konkurentów miała takie to a takie zalety (założenia konstrukcyjne). Większość żeglarzy nie pływa w regatach i akurat wynik w regatach wcale nie musi być jedynym wyznacznikiem, choć nie wykluczam, że będzie miał jakieś znaczenie dla porównania .

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 21:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, myslalem ze dyskutujemy o regatach "setek". Jakosc lodek regatowych latwo zweryfikowac.Ciagle pojawiaja sie lepsze,te starsze, gorsze blyskawicznie traca na wartosci. Z tymi o innym przeznaczeniu jest trudniej bo kazdy z nas moze miec inne preferencje. Taka przez siebie wymarzona kazdy moze zaprojektowac, zbudowac i przekonywac ze jego jest wlasnie najlepsza :) Dlatego tez lodki turystyczne znacznie wolniej niz regatowe traca na wartosci.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 21:09 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Wtrącę swoje 3 grosze. Pomysłodawcą regat setek był Maderski. Ideą jaka mu przyświecała, to jak najtaniej przepłynąć Atlantyk. Najtańszą możliwą łódką w jego klaserze była setka, konstrukcja nie nowa,na pewno nie regatowa. Regulamin jaki opracował był zorientowany na cenę łódki-jak najmniej ,łatwość budowy, transport, bezpieczeństwo. Regaty wypaliły, Szymon jest bohaterem a Maderski działa dalej bez świateł medialnych.
i tyle.
Dlatego Marianie nie dziw się,że Maderski raczej nie chce wyścigu konstruktorów ponieważ podniosłoby to cenę jachtu, sponsorzy, media i takie tam. W tych regatach nie chodzi o jacht i konstruktora tutaj chodzi żeby dopłynąć. I TO JEST PIĘKNE

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
M@rek napisał(a):
Gdzie napisalem ze tylko ja mam racje ?

Tu: viewtopic.php?f=5&t=16352&start=30#p278308

tu: viewtopic.php?f=5&t=16352&start=30#p278319

tu: viewtopic.php?f=5&t=16352&start=30#p278320

tu: viewtopic.php?f=5&t=16352&start=60#p278326

tu: viewtopic.php?f=5&t=16352&start=60#p278330

tu: viewtopic.php?f=5&t=16352&start=60#p278505
(to jest najlepsze - wiesz jak jest we Francji lepiej od człowieka który mieszka tam całe swoje dorosłe życie i jest tematem mocno zainteresowany. No ale spoko, masz prawo oceniać ;) )

tu: viewtopic.php?f=5&t=16352&start=60#p278561

Esencja z Twoich postów:
M@rek napisał(a):
Ja jestem zapewne z innego pokolenia ktoremu szum medialny nie uniemozliwia wlasciwej oceny.

M@rek napisał(a):
Ja jestem z pokolenia w ktorym potrafilismy wlasciwie ocenic wyniki rejsow i regat.


M@rek napisał(a):
Ja jak kazdy mam prawo oceniac i to robie a ze zegluje juz ponad 50 lat mammaterial do porownan.


Wytłuszczenia moje.

Widocznie ostatnie 25lat można uznać za stracone.

M@rek napisał(a):
to porownaj sobie duze kolko Baranowskiego, Cichockiego i Alessandro di Benedetto tak dla przykladu.

To może teraz ja porzucam trochę nazwiskami ;) zaczynam
Bolger, Storer, Michalak, Dix, Dias, Oughtred :rotfl:

M@rek napisał(a):
Jesli ktos mialby to zrobic to chyba Szymon , prawda ?

Przeczytaj sobie uważnie jeszcze raz tu, tym razem uważnie:
viewtopic.php?f=5&t=16352&start=30#p278315

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
w jego klaserze była setka

Ale o co chodzi? Filatelista alkoholik?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

RyśM napisał(a):
Coś 5-6m, łatwe do wożenia za samochodem, a solidne.
Na dziś tylko "Setka" Maderskiego pokazała że w morzu wytrzyma. Pomimo że dla mnie ona jest bardzo mało "morska". Tak samo zresztą jak Sportina, czy PIP i Knur
Ja tam nie wiem co łatwiejsze i tańsze przy nowoczesnej technologii laminowania sklejki, lecz mogę sobie wyobrazić konstrukcję prostszą, odporniejszą a dzielniejszą. Tylko że takiej konstrukcji nie widzę.


Mam coś takiego :) Tyko tyle że 6,5m długości.
Załącznik:
Mors.jpg
Mors.jpg [ 71.19 KiB | Przeglądane 5309 razy ]

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 21:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
LukasJ napisał(a):
piotr6 napisał(a):
w jego klaserze była setka

Ale o co chodzi? Filatelista alkoholik?


naprawdę nie wiesz o co chodzi?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

LukasJ napisał(a):
A sukces regat Setek, to przede wszystkim zasługa Szymona Kuczyńskiego i jego ogromnej inicjatywy po zakończonym rejsie. Janusz Maderski na tym korzysta

Możesz powiedzieć jakie korzyści odnosi Maderski pomysłodawca tych regat?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
piotr6 napisał(a):
Dlatego Marianie nie dziw się,że Maderski raczej nie chce wyścigu konstruktorów ponieważ podniosłoby to cenę jachtu, sponsorzy, media i takie tam. W tych regatach nie chodzi o jacht i konstruktora tutaj chodzi żeby dopłynąć. I TO JEST PIĘKNE
Ja już zaczynam się gubić. Regaty setek wykazały, że mała łódka jest w stanie przepłynąć Atlantyk. Dlaczego jeśli Marian, jako konstruktor, twierdzi, że może zrobić łódkę alternatywną nie umożliwić mu tego. Na tym polega postęp! Ja robię łódkę, która okaże się lepsza, ty będziesz robił jeszcze lepszą i tak dalej. Oczywiście jako konstruktor, chciałbym mieć kawałek rynku tylko dla siebie, ale to nie jest możliwe i nie można się na to obrażać. Gdyby tak było, to po pierwszy wejściu na Mount Everest, albo po opłynięciu świata nikt nie miał by prawa tego zrobić. A co do tych wszystkich KWR, ORC czy innych, to mnie kibicowi regat się wydawało, że one są po to, aby na różnych łódkach porównywać obiektywnie umiejętności żeglarzy.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 21:38 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Bastard napisał(a):
Marian, jako konstruktor, twierdzi, że może zrobić łódkę alternatywną nie umożliwić mu tego


ależ kto mu zabrania

Bastard napisał(a):
Na tym polega postęp! Ja robię łódkę, która okaże się lepsza, ty będziesz robił jeszcze lepszą i tak dalej.


i pewnie każda byłaby szybsza od setki :D tylko nie o to chodzi . Jeśli dobrze rozumiem intencje Maderskiego to po prostu nie chce wyścigu zbrojeń a co za tym idzie podnoszenie cen i komplikacji samych konstrukcji.

Panowie każdy konstruktor może wymyślić jacht, formułę regat, zebrać chętnych w czym problem. Pewnie i w Polonezie dałoby się wychaczyć osobną klasę

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
piotr6 napisał(a):
Jeśli dobrze rozumiem intencje Maderskiego to po prostu nie chce wyścigu zbrojeń a co za tym idzie podnoszenie cen i komplikacji samych konstrukcji.
A dlaczego odrzucasz, że założeniem nowej konstrukcji jest niska cena i prostota?

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 21:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Bastard napisał(a):
A dlaczego odrzucasz, że założeniem nowej konstrukcji jest niska cena i prostota?


zawsze tak jest wyścig zbrojeń generuje koszty patrz klasa micro, mini, obejscia regulaminow itd. Formuła jaką wymyślił Maderski jest prosta i taka jest idea. Nie chodzi o postęp chodzi o to,żeby dopłynąć

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
P. Maderskiemu to ja się nie dziwię, ale niektórym z Was tak. Jeśli ktoś ma pomysła to powinniśmy go raczej zachęcać niż zniechęcać do realizacji. A tu padają propozycje: zrób se swoją klasę i rywalizuj. :-(

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ja mówię tak, wybierz sobie łódkę do porównania, określ w czym będziesz lepszy i rób. I nie widzę powodu aby Setkę z tego wyłączyć i postawić ja na pomniku.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 22:05 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Chyba mnie nie zrozumiałeś ja nikogo nie zniechęcam raczej tłumaczę poczynania, P Maderskiego które mi się zresztą bardzo podobają . I nie rozumiem dlaczego tak się jego przyczepiliście

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 22:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9032
Podziękował : 4114
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Na razie jest 17 chetnych do scigania sie w 2016 na zasadach pomyslodawcy regat i akceptujacych te zasady i jeden Marian ktory na razie jest zainteresowany zaprojektowaniem lodki podobnej wielkosci. Czy jest ktos kto chce lodke Mariana wybudowac i wystartowac ? Na razaie takich nie widze :) Czy ktokolwiek zapytal Maderskiego o mozliwosc poszerzenia formuly regat ? Jesli tak to chetnie poznam i pytania i odpowiedzi. Jesli nie to cala nasza dyskusja jest biciem piany :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
piotr6 napisał(a):
Dlatego Marianie nie dziw się,że Maderski raczej nie chce wyścigu konstruktorów ponieważ podniosłoby to cenę jachtu, sponsorzy, media i takie tam. W tych regatach nie chodzi o jacht i konstruktora tutaj chodzi żeby dopłynąć. I TO JEST PIĘKNE

Dlatego też się zachwyciłem - wtedy.

Natomiast znów piszę:
nie widzę podnoszenia jakichkolwiek kosztów jachtu ani regat, w chwili gdy będzie kilka łódek spełniających te same kryteria.
W samą idee regat jest włożony element konkurowania.
Jeśli są trzy różne kadłuby Setek to nie ma mowy o monotypowej klasie Setki, jest mowa o kilku różnych łódkach wtłoczonych sztucznie w zasady regat jednej klasy.
Z jakimiś formami wyrównania szans na dodatek.

Nie ukrywam, że miałem zamiar przypiąć się do zabawy, ale traktowałem to jako zabawę.
Dzisiejsze moje spojrzenie mówi mi, że żadnej zabawy nie będzie bo to poważne :lol: przedsięwzięcie komercyjne Maderskiego i...mam się bawić sam.


Dodam, że (z moich) projektowanych na morze od lat istnieje (w tej wielkości) Laysan ( i pływa po morzu) oraz nowo przeprojektowany (w oparciu o stara koncepcję ) Laysander.
Plany obu są niekomercyjnie za darmo i "wiszą" na forum
A Śmigły i C'Hardy (stal) (też 500) są "na desce kreślarskiej" i maja być dużo prostsze do budowy niż cokolwiek co znam.
Żaden z nich nie jest projektem biorącym prędkość pod uwagę.
Żaden z nich nie jest tak regatowy jak Gringo, czy nawet Setka.

Bo małe łódki nie do szybkiego pływania po morzu powinny być projektowane.

Mój punkt widzenia jest jeden:
Im mniejszy jacht tym staranniej powinien być zaprojektowany na sztormy.
A jachty regatowe to całkiem co innego.
Maderski nie chce wyścigu zbrojeń?...
przecież sam go robi: nowe "po atlantyckie" wersje są bardziej regatowe niż stara Setka.
Widocznie uznał, że morskość jest wystarczająca a trzeba poprawić prędkość.
W moim pojęciu Setki (żadna) nie są morskimi łódkami tak jak i nie są nimi PIP i PIP-M a nawet stary Laysan. (ale on chociaż chciał być)
Niech się dalej bawią , ale im więcej razy (wyjda za piaskownicę) ryzykując, tym większa szansa potłuczenia.
MJS
ps
Przypominam; nie jestem i nie byłem zainteresowany regatami (nawet oceanicznymi) chciałem się przyłączyć do fajnej zabawy, aby była jeszcze fajniejsza. :-x

ps
Marku : ja publicznie zapytałem i na Jego stronie jest odpowiedź - negatywna.
stąd to bicie piany.
Kiedyś na podobne pytanie było: "jak będą chętni pomyślimy" i dlatego w ogóle siadłem do rysowania małego PIP-M.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 10 lut 2014, o 22:34 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Były_User 934585, Vlad
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2815
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 90
Otrzymał podziękowań: 735
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Ja się do nikogo nie przyczepiam. A już szczególnie p. Maderskiego, który zrobił kawał dobrej roboty. Jeśli już to "potrzebna" jest mi Setka, właśnie dlatego, że jest tania. Marian w dyskusjach podaje pewne propozycje, które przynajmniej w teorii mają sens. No to niech to wprowadzi w czyn i porównajmy. Osobiście mniej mam na myśli zawody czy konkurencję konstruktorów, a bardziej interesuje mnie prawdziwość teorii na przykładzie zrealizowanej konstrukcji.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 22:24 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
LukasJ napisał(a):
Mam coś takiego :) Tyko tyle że 6,5m długości.
Załącznik:
Mors.jpg
No, to już coś :D
Tak by jeszcze usunąć to łączenie na dnie (chyba wyszedłby skos z jednego arkusza?) to coś mniej może roboty; a i falszkilek dać od samego dzioba, bo zawszeć osłona jak na co wjedzie...
No to jeszcze spytam gdzie prototyp oglądać? :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
RyśM napisał(a):
No, to już coś :D
Tak by jeszcze usunąć to łączenie na dnie (chyba wyszedłby skos z jednego arkusza?) to coś mniej może roboty; a i falszkilek dać od samego dzioba, bo zawszeć osłona jak na co wjedzie...
:

To wyjdzie C'Hardy :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 22:35 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Bastard napisał(a):
bardziej interesuje mnie prawdziwość teorii na przykładzie zrealizowanej konstrukcji.


też jestem ciekawy, nawet bardzo

Marian Strzelecki napisał(a):
W moim pojęciu Setki (żadna) nie są morskimi łódkami tak jak i nie są nimi PIP i PIP-M a nawet stary Laysan. (ale on chociaż chciał być)

też mi się tak wydawało ,zmieniłem zdanie

.
Marian Strzelecki napisał(a):
Maderski nie chce wyścigu zbrojeń?...
przecież sam go robi: nowe "po atlantyckie" wersje są bardziej regatowe niż stara Setka.


ale przyznasz,że kontrolowane przez organizatora i pomysłodawcę :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kontrolowane, aż za dobrze :rotfl:
Mnie też się zdawało, że takie łódki się nie nadają na oceamy, ... ale:
"Niech się dalej bawią, ale im więcej razy (wyjdą za piaskownicę), tym większa szansa potłuczenia". :rotfl:

...więc nie zmieniam zdania co widać po (większości ;) ) moich projektów
MJS
ps
Im dłużej żyję tym bardziej sobie to życie cenię.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 23:17 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Kontrolowane, aż za dobrze


Marianie w końcu to Maderski jest właścicielem tego pomysłu ,jego prawo,nie odważę się tego krytykować bo pomysł zacny i bardzo kibicuję

Marian Strzelecki napisał(a):
Mnie też się zdawało, że takie łódki się nie nadają na oceamy, ... ale:
"Niech się dalej bawią, ale im więcej razy (wyjda za piaskownicę), tym większa szansa potłuczenia".

już tyle niemorskich łodek morza przepływały, czas przejść nad tym do porządku dziennego

Marian Strzelecki napisał(a):
.więc nie zmieniam zdania co widać po (wiekszośći ;) ) moich projektów

i tego bym się trzymał bo ładne są

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A smile przy cytowaniu to gdzie? :twisted:
MJS
ps
ale dzieki za komplementa - tak fajnie łachocze.
(dumę) :lol:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 23:40 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
A smile przy cytowaniu to gdzie? :twisted:


wydał mi się niestosowny,

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2014, o 23:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale to nieco zmienia interpretację:
od zawiści do podśmiechujek :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2014, o 00:10 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ani jedno ani drugie temat zbyt poważny

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2014, o 00:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 9241
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1822
Otrzymał podziękowań: 2213
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A ja tymczasem kontynuuję swoje wiekopomne i fikcyjne dzieło, z uporem maniaka rozgryzam kolejne legendy płynnych linii i punktów kontrolnych.

Oto - Fokus 650 (zwany także Kłobukiem 22) - dzieło dr inż. Jerzego Pieśniewskiego z roku 1994-ego - jacht, który pokonał Atlantyk!
Załącznik:
Fokus 650.jpg
Fokus 650.jpg [ 104.91 KiB | Przeglądane 4998 razy ]

Bardzo płynne linie wzdłużne i nieskazitelna dokładność dają produkt wybitny, który musi dobrze i sprawnie pływać. W rozmiarze 5.0 m kadłub prezentuje się następująco:
Załącznik:
Fokus_Linesplan.jpg
Fokus_Linesplan.jpg [ 126.37 KiB | Przeglądane 4998 razy ]

Ale dopiero projekcja 3D (fikcyjna rzecz jasna) pozwala uchwycić sedno kształtu... przybliżonego do niedoścignionego oryginału.
Załącznik:
Fokus.fbm [68.32 KiB]
Pobrane 78 razy


https://sites.google.com/site/focus650/Home

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowania - 2: jedrek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2014, o 00:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
W moim pojęciu, Fokus 650 racer jest najciekawszym i najlepszym jachtem Pieśniewskiego
dzięki za ten kolejny wkład w "stan istniejący" techniki. :cool:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2014, o 01:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
bardzo lubię morsa

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2014, o 01:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13978
Podziękował : 10540
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tylko Morsa od Fokusa dzieli kilkadziesiąt lat dojrzewania. :cool:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2014, o 07:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a duże są różnice i postęp z punktu widzenia konstruktora

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2014, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
piotr6 napisał(a):
Możesz powiedzieć jakie korzyści odnosi Maderski pomysłodawca tych regat?

A Ty ich nie widzisz? Na początek 450zł za każda jedną sztukę sprzedanych planów Setki.
Na każdą jedną zbudowaną łódkę przypada prawdopodobnie od 5 do 20 sprzedanych planów.
Ile łódek się buduje się do następnych regat? Już 17 :)
A ilu zostało przekonanych że Setka to dobry jacht, który warto zbudować, o tak dla siebie na jeziorko? To wie tylko J.M.
Dopuszczenie innych konstrukcji przez Janusza Maderskiego było by, strzeleniem sobie w stopę. A najlepiej się zarabia na pracy którą się lubi :) I wcale się Mu nie dziwię.
Działania Szymona powodują że dużo, bardzo dużo informacji o Setce pojawiło się w mediach i w Internecie. W mediach szybko temat zniknie, ale Internet nie zapomina, no i środowisko żeglarzy będzie pamiętać o Setce.
A przecież taki Nord czy Mały Xiążę Witolda Tobisa, nadawały by się bardziej do przepłynięcia Atlantyku. I mogę się założyć, że zastanawiasz się teraz jak wygląda Nord lub MX (prawdziwy MX nie Maxusowy)...

piotr6 napisał(a):
naprawdę nie wiesz o co chodzi?

Jak byś napisał "w katalogu była Setka", to bym zrozumiał. Wybacz mi moje ograniczenia, ale niedawno dowiedziałem się od M@rka, że pochodzę z pokolenia które nic nie rozumie i nie potrafi niczego właściwie ocenić :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 lut 2014, o 08:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2300
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 490
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
mjs napisał(a):
A ja tymczasem kontynuuję swoje wiekopomne i fikcyjne dzieło, z uporem maniaka rozgryzam kolejne legendy płynnych linii i punktów kontrolnych.

Oto - Fokus 650 (zwany także Kłobukiem 22) - dzieło dr inż. Jerzego Pieśniewskiego z roku 1994-ego - jacht, który pokonał Atlantyk!


Szanowny Mirosławie, nie popadasz przypadkiem w skrajny entuzjazm?
Odtworzenie kształtu kadłuba na podstawie rysunków ofertowych konstruktora, to jak rysowanie twarzy ludzkiej na podstawie cienia głowy...
W okrągłodennej łódce bez rysunku linii teoretycznych, zgodne będą jedynie kontury - reszta to tylko fantazja...

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Były user
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 201 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL