Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 3 paź 2025, o 00:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 267 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2014, o 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14018
Podziękował : 10568
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
M@rek napisał(a):
Marianie, na wolnych kursach nowoczesne turystyczne "zelazka" plywaja komfortowo z predkosciami nieosiagalnymi dla tradycyjnych jachtow podobnej wielkosci. Jachty poprawnie skonstruowane o dobrze ustawionych zaglach praktycznie "plyna same". Sily na sterach sa minimalne.

Marku:
Żeby dobrze pływać z wiatrem od tego są wielokadłubowce, a żelazka to jakby dwa kadłuby zeszyte na dziobie, więc poprawnie żelazka nie da się zaprojektować, bo to ani jeden ani dwa kadłuby.

Sprawa się trochę rozwiązuje jeśli damy dwa boczne miecze, boczne stery i uchylny kil:

Pokaż mi te turystyczne jachty które to spełniają... a jeśli -nawet to ile % turystów będzie chciało/umiało takie jachty obsługiwać?.

Pomijam fakt, że żelazka aby wstać z grzyba muszą ten kil przechylić na właściwą stronę.
MJS


ps
jeśli chodzi o bezpieczeństwo pustak jeszcze gorzej wstaje, ale chociaż lepiej pływa. :rotfl:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 15 lut 2014, o 22:55 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2014, o 22:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
http://keltsailing.weebly.com/760-brochure.html

Marianie co sądzisz o mojej łódce , pytam poważnie, krytyka dozwolona :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2014, o 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14018
Podziękował : 10568
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Piotrze
Patrząc na dzisiejsze trendy to jest niezła łódka, ale popatrz na rufę: mimo że wąska to siedzi w wodzie ... im szybciej płyniesz tym bardziej ryje.
Na mój gust (nie znam przekrojów -zwłaszcza dziobu) ma za małą wyporność, (jak wiekszość współczesnych jachtów) więc pusta pływała by lepiej niż z samej wagi wynika.
Jak ładujesz Kelta to dawaj (na słabe wiatry) ciężary na dziób
Przy silnych odwrotnie, bo ważniejsze jest nie rycie dziobem.

Popatrz jak siedzi na wodzie Setka (załadowana na ocean).
Porównaj rufy: Twoją, Setki, Gringo i PIPa.


Załączniki:
PIP-550 rufa2.jpg
PIP-550 rufa2.jpg [ 15.31 KiB | Przeglądane 4344 razy ]
gringo11e.jpg
gringo11e.jpg [ 15.04 KiB | Przeglądane 4344 razy ]
Energa i Mi rufy.JPG
Energa i Mi rufy.JPG [ 197.14 KiB | Przeglądane 4344 razy ]

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2014, o 23:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9052
Podziękował : 4125
Otrzymał podziękowań: 1972
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie, juz na ten temat bylo :) np Pogo 2012 Yacht of the Year dla przykladu. Podobnych jest sporo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2014, o 23:36 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
u siebie mam stacjonarny silnik i zbiornki wody na dziobie jest trochę lepiej ale też trochę ciągnie . Jedną z wad to trochę cięzki ster ale można się przyzwyczaić. Z Zalet to rzeczywiście fajne wnętrze. Tak na mój gust to jest początek żelazek konstrukcja 1980, powoli ucieczka od kształtów IOR- owskich

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2014, o 23:44 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9052
Podziękował : 4125
Otrzymał podziękowań: 1972
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Piotrze, a jak ma nie ciagnac przy tak krotkiej linii wodnej ? Wzor na predkosc graniczna dla ciezkiej lodki jest dobrze znany :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2014, o 23:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14018
Podziękował : 10568
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniia napisał(a):
Zastanawiam się nad zmianą kliwra na raksy. Poza tym, chcę dodać refbanty na kliwrze i na foku. .
[/quote]
Polecam: na moim kutrze bardzo dobrze się pływało (w silne wiatry) na kliwrze postawionym u dołu od bukszprytu i bardzo zarefowanym grocie.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2014, o 23:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9052
Podziękował : 4125
Otrzymał podziękowań: 1972
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A tak plywa turystyczne "zelazko" :) wyraznie widac jak wyglada woda za rufa

https://www.youtube.com/watch?v=Ru1OeN8Cga8


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 00:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
strasznie mnie frustruje ten film, prędkości kompletnie nie osiągalne np. dla takiego Carterka

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14018
Podziękował : 10568
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A tu widać jak pod wiatr ładnie chodzi (sternik) :rotfl:


MJS
opsss już jest.
Nie neguje potrzeby adrenaliny (mnie nie trzeba ) ale jak ktos mamawia do kupienia Porsche na turystyczne wyjazdy to chyba nieporozumienie.
A tu chyba o tym gadamy.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Ostatnio edytowano 16 lut 2014, o 00:22 przez Marian Strzelecki, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 00:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
co masz na myśli?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 00:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14018
Podziękował : 10568
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ale to już moze Ci frustrację zmniejszyć:

Mój i M@rka ulubiony filmik :-P

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 01:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8073
Podziękował : 1883
Otrzymał podziękowań: 2429
Uprawnienia żeglarskie: -
A to może mu zwiększmy?
piotr6 napisał(a):
Ryś, podaj jakiś przykład 25 stopowego krążownika i porównajmy do Kelta760


I jakoś nikt nie pyszczył że im rufa w wodzie siedzi... :-P

A tak przy okazji dla ułatwienia (zgadnijta jakiej łódki :mrgreen: ):
Hull Speed: 6.14
PHRF: 204
Motion Comfort: 15.69 (mało :-P )
Capsize Ratio: 2.28 (przybrzeżna/wywracalna)
Sailing Category: cruiser/racer


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 10:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9052
Podziękował : 4125
Otrzymał podziękowań: 1972
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli mamy porownywac do motoryzacji to takie Pogo 12,50 bedzie raczej odpowiednikiem BMW 5 kombi ewentualnie Porsche Cayenne. Do turystyko nadaje sie znakomicie. Cartera mozna porownac z tez turystycznym Pogo 30.
Janusz Maderski na podstawie swoich oceanicznych doswiadczen zaprojektowal podobny jacht ok 10-11 m ale nie moge rysunkow znalesc.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14018
Podziękował : 10568
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
RyśM napisał(a):

I jakoś nikt nie pyszczył że im rufa w wodzie siedzi... :-P

Tylko nikt nie zauważa,
że tu rufa jest adekwatna do pełnotliwego dziobu,
że ta rufa jest i tak mniejsza od Keltowej,
że nie widać jak wysoko jest ta rufa na płaskiej wodzie.
MJS

ps
Wiadomo, że moja rufa na PIP'ie była 25cm nad wodą na postoju,
a (bywało, że) 15 cm pod wodą gdy się płynęło.
Wszystko zależy od chęci zauważenia, zrozumienia, problemu....
i przyjęcia wniosków do wiadomości.


Marku :
Nie zrozumiałeś aluzji - ja podałem Porsche nie dlatego, że jest wyścigowe;
a dlatego, że jest bardzo trudne do opanowanie przez zwykłego kierowcę.
Ma właśnie takie cechy stabilności kierunkowej jak żelazko :rotfl:
(np. Hołowczyc mówił, że musiał się uczyć od nowa jeździć gdy wsiadł nań.)

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 16:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9052
Podziękował : 4125
Otrzymał podziękowań: 1972
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marianie myslales chyna o starym 911 z poczatku lat 70 -tych :) Obecna 911 prowadzi sie jak marzenie , jezdzi takim znajoma pani w wieku srednim, mialem okazje tez sie przejechac.
Uwierz Marianie ze te nowoczesne, turystyczne "zelazka" plywaja jak marzenie i wcale nie sa trudne do opanowania. Oczywiscie jak z kazda nowoscia trzeba ja najpierw poznac.
Tak wlasnie bylo z Taurusami w poczatkach 70-tych. Oczywiscie sa i kierowcy i zeglarze nie do nauczenia :0


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 16:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
jako były pracownik zagranicznej myjni samochodowej mogę potwierdzić, Porsche prowadzi się jak marzenie, oczywiście w rajdach czy regatach to inna jazda i inne umiejętności.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14018
Podziękował : 10568
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Masz rację jeżdżą jak marzenie:
zwłaszcza te z filmików które są powyżej.


Widzisz ... marzenia bywają różne.
:roll:

MJS
ps
Porsche'a też bywają różne:
Przy tylnosilnikowym napędzie, osiągnęły po latach to, że nie zabijają duumnych.
Doszły do takiej perfekcji, że ich wrodzone wady przestały być niebezpieczne/uciążliwe.
Podobnie będzie z jachtami, ale na to trzeba poczekać. (wide filmiki)

Pustak jest krokiem do przodu.

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 16:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
RyśM napisał(a):
Hull Speed: 6.14
PHRF: 204
Motion Comfort: 15.69 (mało :-P )
Capsize Ratio: 2.28 (przybrzeżna/wywracalna)
Sailing Category: cruiser/racer


ty nie rób zagadek powiedz lepiej co to znaczy :mrgreen: ładny te Giles

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 17:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13931
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1652
Otrzymał podziękowań: 2402
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
RyśM napisał(a):
A tak przy okazji dla ułatwienia (zgadnijta jakiej łódki :mrgreen: ):
Hull Speed: 6.14
PHRF: 204
Motion Comfort: 15.69 (mało :-P )
Capsize Ratio: 2.28 (przybrzeżna/wywracalna)
Sailing Category: cruiser/racer

Tej http://kelt760.blogspot.com/p/specs_6.html

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 17:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
na tabliczce w jachcie dzięki Catzowi dowiedziałem się że zalecają pływać do 60ml od schronienia

Wojtek dzięki za stronę znam, ale nie za bardzo umiem interpretować

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 17:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14018
Podziękował : 10568
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Znaczy wypełnij przestrzenie zamknięte czymś nietonącym. :mrgreen:

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 18:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
a to czemu, łódka jak dla mnie idealna, jezeli doliczyć aspekt cenowy, to nie widziałem lepszej oferty od paru lat.Oczywiście jak na moje potrzeby. Póki co idealny zakup.
Wad też jestem świadomy, ale jest coś idealnego?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 18:19 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8073
Podziękował : 1883
Otrzymał podziękowań: 2429
Uprawnienia żeglarskie: -
Idealnego do czego?
Rozbieżności sprowadzają siem do przeznaczenia łódki, nie? Pewnie bym siem zachwycił jadąc Kiwi na Bornholm :D
Interpretacja tych 'Ratio", pi razy: "niewywracalność" zaczyna się od ratio 2.0 (tyle ma Carter) - im niższa wartość tym lepiej. To tylko orientacyjne, ale dla dzisiejszych kształtów się sprawdza. A "całkiem niewywracalne" klasyki, wstające ze 170 stopni maja koło 1,5 (np. moja); Folkboat 1,7. Z pamięci podaję.
Komfort - określa raczej bezwładność, ile trzęsie; powiedzmy 'bardzo niekomfortowy' (Olson 30) ma ok. 10, weekender 20, pełnomorski ;) 30, mój "stary krążownik" 40, a Monii Wiedźma 50...
Marian Strzelecki napisał(a):
Tylko nikt nie zauważa, że tu rufa jest adekwatna do pełnotliwego dziobu,
że nie widać jak wysoko jest ta rufa na płaskiej wodzie.
MJS
A zdziwiłbyś siem... ;)
Obrazek To nie 'projektowa wodnica' ale jest celowe - okazuje się że te łódki lepiej chodzą zabalastowane bardziej na rufę.
M@rek napisał(a):
Jesli mamy porownywac do motoryzacji to takie Pogo 12,50 bedzie raczej odpowiednikiem BMW 5 kombi ewentualnie Porsche Cayenne. Do turystyki nadaje sie znakomicie.
A tu tłomaczę Kurczakowi że nie kupiłem BMW bo za ciasne do dłuższej jazdy - a jam o głowę mniejszy... :rotfl:
Mieszkałeś w Pogo?
Reklamuję "te stare ciasne z 60-tych lat" a bardzo komfortowe łódki... taki ot Contest z wysokością 195 cm, rozsuwanymi kojami, dużą umywalką, ustawnymi szafami, szufladami, etc.
Już ta Vertue - na 25 stopach mieści odzieloną Vkoję (uczciwej obszerności), kibel i szafy, porządne morskie koje (obie!) w mesie, kambuz i stały pełnowymiarowy stół nawigacyjny z kupą szuflad pod. I jest uczciwa zęza :mrgreen: boć na nowoczesnościach często brak. Byle ciut wody wleci a zaraz wszystko ocieka i grzybem porasta... zwłaszcza koje...
I wysokość wnętrza należyta, 188 cm, że siem uprem zauważać :oops: .

A jak wspomne Olsona 30 wspomnianego, w którym usiąść wręcz nie da siem :cry: a we wnętrzu pustka że okularów nawet nie ma gdzie dać, co gadać o jedzonku i ciuchach... a zęzę stanowi podłoga... a trzęsie tak że moczy nie to że koje, ale sufit :-P
Tak że zależy co kto ma za istotne dla komfortu, no i na jak długi przelot potrzebuje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 18:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
RyśM napisał(a):
Idealnego do czego?
Rozbieżności sprowadzają siem do przeznaczenia łódki, nie?


do pływania Po Rugii zalewie Szcz. Bornholm, Szkiery. Łodka dla dwojga i małego dziecka.

Styl pływania z rodziną jak niemiecki emeryt, a czasami jak kawalerka.
Po jednym słabym sezonie uważam,że nadaje się.

MOże to jest problem dyskusji naszej, że najpierw określmy cel a potem środki?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

to powiedzenie mnie akurat, wyjątkowo w przypadku zakupu(miałem większy budżet) Kelta nie dotyczył

ale polecam złotą myśl Bartoszka

""Lepiej plywac na tym na co nas stac niz stac i patrzec na to co pływa""

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowania - 3: M@rek, Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 19:16 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Dodam tylko, że szukałem jaguara 25 to był mój typ nr 1, nie wyszło, 8m westerlly się mi podobał ale albo za drogi albo za duży remont, Potem Wing 720 i dofour 1800, ten miał być jak kelt by nie wypalił, po drodze był jeszcze defender, no i uciekł mi contest 25.Oczywiście bardzo poważną był Compromis 720 ale jedyna wada to brak kabiny na kibel.
Przymierzałem się oczywiście do hurleya ale brak dobrych egzemplarzy i do jakiejś contessy.
Ideałem byłby schipman ale za duży. W zasadzie wyszło,że kupiłem jacht ,którego nie znałem i nie chciałem :D

ps. Jeszcze było kudu i hallberg misil bardzo fajne i pewnie parę innych

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

a, zapomniałem dodać ,że za 10 lat może będzie LM

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
RyśM napisał(a):
(...)
Interpretacja tych 'Ratio", pi razy: "niewywracalność" zaczyna się od ratio 2.0 (tyle ma Carter) - im niższa wartość tym lepiej. To tylko orientacyjne, ale dla dzisiejszych kształtów się sprawdza. A "całkiem niewywracalne" klasyki, wstające ze 170 stopni maja koło 1,5 (np. moja); Folkboat 1,7. Z pamięci podaję.



1.46
RyśM napisał(a):
Komfort - określa raczej bezwładność, ile trzęsie; powiedzmy 'bardzo niekomfortowy' (Olson 30) ma ok. 10, weekender 20, pełnomorski ;) 30, mój "stary krążownik" 40, a Monii Wiedźma 50..(...)


60.28 :rotfl:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14018
Podziękował : 10568
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
RyśM napisał(a):
A zdziwiłbyś siem... ;)
Obrazek To nie 'projektowa wodnica' ale jest celowe - okazuje się że te łódki lepiej chodzą zabalastowane bardziej na rufę.

No to się dziwię
: Myszek coś mówił, że takie rufy dają mniejsze opory przu wiekszych szybkościach, ale to mają być większe ... niż nasze.
Z drugiej strony to PIPowa rufa płynąc też była w wodzie bo dno miało ssać tył do dołu ... może tu jest problem że te rufy (róane) maja nie przeszkadzac dziobowi wchodzić na falę ? i już jesrt dobrze.
Nie wiem gupi jestem. :mrgreen:
ide pomyśleć do Friszipa :idea:
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 14018
Podziękował : 10568
Otrzymał podziękowań: 2488
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Moniia napisał(a):
RyśM napisał(a):
(...)
Interpretacja tych 'Ratio", pi razy: "niewywracalność" zaczyna się od ratio 2.0 (tyle ma Carter) - im niższa wartość tym lepiej. To tylko orientacyjne, ale dla dzisiejszych kształtów się sprawdza. A "całkiem niewywracalne" klasyki, wstające ze 170 stopni maja koło 1,5 (np. moja); Folkboat 1,7. Z pamięci podaję.

1.46
RyśM napisał(a):
Komfort - określa raczej bezwładność, ile trzęsie; powiedzmy 'bardzo niekomfortowy' (Olson 30) ma ok. 10, weekender 20, pełnomorski ;) 30, mój "stary krążownik" 40, a Monii Wiedźma 50..(...)

60.28 :rotfl:

Wężykiem wężykiem :cool:


...swoją drogą - zaraz siadę i obliczę Śmigłego - boję się, żeby mi nie wyszło powyżej 100 :rotfl:

MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2014, o 21:30 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8073
Podziękował : 1883
Otrzymał podziękowań: 2429
Uprawnienia żeglarskie: -
Moniia napisał(a):
60.28 :rotfl:
Najwyższy czas na dietę :mrgreen:
Wy siem Panie Marianie nie śmiejta: policzyłem siem temi kalkulacyjami: stateczność do 188 stopni :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 267 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL