Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 08:43




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lut 2015, o 03:28 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Kontynuujac temat; na dzien dzisiejszy jak wyglada sprawa naprawy uszkodzonych miejsc/mam na mysli tych istotnych jak np.burta przy podwiezi.../?
Jesli zbrojenie na bazie zywic to jak konkretnie,jesli cement/nie zawsze wiemy jaki konkretnie byl uzyty ,proporcje.../to jaki i jak ?
Nie chodzi o cytaty z Patalasa.
Znalazl ktos moze cos konkretnego ?

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nie musisz wiedzieć, jaki był użyty, bo sie nie pogryzą. W zależności od wielkości uszkodzeń - mały odprysk może być zaszpachlowany czymkolwiek, np. epoksydem (ja uzywalam z high density filler - 404 z West System) bo ten dobrze wiąże z betonowym otoczeniem.
Cokolwiek większego oznacza wycięcie większego fragmentu dookoła (ze szlifierką kątową szybko idzie) i położenie od nowa poszycia na nowym zbrojeniu (odpowiednia liczba siatek, pręty etc.) Po wycięciu warto pobawić sie młotkiem (ok, młotem z odpowiednimi końcówkami) coby trochę krawędzie przygotować, usuwając trochę betonu i odsłaniając zbrojenie, pozwoli to na dobre połączenie zbrojenia nowego ze starym. Łączenie miedzy betonami nie stanowi problemu.

Jeszcze muszę wyjaśnić - małe lub duże to pojęcia względne. Małe może mieć metr na metr, ale skoro ma tylko obtartą wierzchnią warstwę (odsłonięta pierwsza siatka) a zbrojenie nie jest uszkodzone - można to zaszpachlować i gotowe. Ot, obtarcie.

Duże może nie być wielkie powierzchniowo, ale jak uszkodzone sa warstwy zbrojenia, zwłaszcza jak są uszkodzone wszystkie - i na powierzchni większej niż kilka oczek siatki zbrojenia (oczka 1/2x1/2 cala) to porządna naprawa wymaga położenia od nowa. Oczywiście prowizorycznie można położyć łatkę z tkaniny szklanej i epoksydu z obu stron, ale to trzeba potem porządnie zrobić.

Ja sama robiłam tylko małe, dużego nie potrafię sobie wyobrazic bez kolizji z pancernikiem :)
Ale mój znajomy na Born2sail wymieniał (nieuszkodzony, przebudowa) sporą część pokładu dziobowego. Poszło mu bardzo sprawnie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 14:11 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Dzieki,
oczywiscie nie chodzilo mi o "kosmetyke".
Czyli po "oczyszczeniu"/tak upraszczajac/ wystarczy sie np. dowiazac do istniejacych elementow/siatka,prety.../ i wypelnic?!
Jesli zniszczona/ istotna wytrzymalosciowo/czesc ,to wypada usunac wiecej by dowiazac sie do "czegos" solidniejszego ?!

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 19:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Uprościłeś nieco za bardzo. Jeśli uszkodzone zbrojenie (siatka jest głównym) to lepiej rozkuć, wstawić nową siatkę i jeśli trzeba pręty i zabetonować - wtedy nie ma różnic w wytrzymałości.
A jak obtarcie/uderzenie zniszczyło nawet sporą część betonu, ale zbrojenie jest nieuszkodzone to można zaszpachlować.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 22:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 gru 2007, o 01:00
Posty: 293
Lokalizacja: Nowy Sącz
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
To wszystko już było na forum > zapomniałeś
A o Śmigłym ciągle ciiicho !

_________________
Vlad PDRacer#807


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
W naprawach "betonowców" łatkę daje się dwa razy większą niż uszkodzenie? Pytam z czystej ciekawości.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2015, o 23:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ejdzej napisał(a):
W naprawach "betonowców" łatkę daje się dwa razy większą niż uszkodzenie? Pytam z czystej ciekawości.


Zobacz tu ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

https://somedaylady.wordpress.com/page/2/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 3: Magister, Marian Strzelecki, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 03:44 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
No uproscilem,ale wydawalo mi sie to oczywiste sygnalizujac "kosmetyke" i piszac o dowiazywaniu sie mialem na mysli to o czym wspomnialas.Szukalem bardziej potwierdzenia albo czegos wyjatkowego,jak np. to co pokazal Wojtek na pierwszym zdjeciu tzn. swieze spawy /prety/.
Anyway, jacht z siatkobetonu/do turystyki/to calkiem przyzwoity pomysl .

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Pręty nie muszą być spawane (choć mogą). Wystarczy ten sam drut którym wiążemy siatki - chodzi o utrzymanie zbrojenia w miejscu. Normalnie spawane są tylko ramy i prętowe siatki pokładu, jako że musza mieć ścisle określony kształt (kształtują cały kadłub w końcu) - natomiast pręty zbrojenia burt są zwykle wiązane drutem do nich.
Wojciech, ładne zdjęcia, masz może jeszcze trochę takich? Tłumaczą znacznie lepiej niż ja :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Moniia napisał(a):
Wojciech, ładne zdjęcia, masz może jeszcze trochę takich? Tłumaczą znacznie lepiej niż ja

Moniko, w linku pod zdjęciami, które wcześniej pokazałem jest więcej fotek, tu link
https://somedaylady.wordpress.com/page/2/


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 3: jedrek, Marian Strzelecki, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Coraz bardziej podoba mi się pomysł posiadania siatkobetonowca do żeglugi turystycznej :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 13:58 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Monia ,
zgadza sie,tylko ze "lapanie spawem" pozwala/czasami/uniknac rozbebeszania wiekszej pwierzchni by sie" dowiazywac",a w przypadku pierwszego zdjecia Wojtka to jeszcze takie elementy jak np.mocowanie steru moga byc w sposob prosty solidnie "powiazane".

Co do siatkobetonu,to jak pisalem wyzej.Juz to poprzednicy zauwazyli,ze ten material jest "niedoceniany".Mysle,ze m.in.dlatego,ze malo lub ciezko doszukac sie relacji uzytkownikow tych jachtow a w szczegolnosci opisow "ewentualnych remontow".Punkt dla Wojtka ;)

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13982
Podziękował : 10541
Otrzymał podziękowań: 2484
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
jedrek napisał(a):
Monia ,
zgadza sie,tylko ze "lapanie spawem" pozwala/czasami/uniknac rozbebeszania wiekszej pwierzchni by sie" dowiazywac",a w przypadku pierwszego zdjecia Wojtka to jeszcze takie elementy jak np.mocowanie steru moga byc w sposob prosty solidnie "powiazane".

One nie muszą być "..." powiązane: je wystarczająco dobrze powiąże beton.
MJS

_________________
"Wolność? co to takiego?" ja
"Gdy wszyscy grają to samo - szukam dyrygenta" K.Szewczyk

Wspomnij: Orwella i Huxleya.


Zapraszam na "fejsa":

"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
"Marian Strzelecki"
oraz
https://planyjachtow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 14:49 

Dołączył(a): 22 sty 2009, o 14:41
Posty: 502
Podziękował : 776
Otrzymał podziękowań: 90
Marian,
cytujesz "prowokujaco" :rotfl: /przeczytaj jeszcze raz/.
A tak wogole,to jesli posiadasz wiecej zdjec betonowcow w poszczegolnych fazach budowy to sie" pochwal"/tylko nie tych "plenerowych";wiecej detalicznych/.
Pamietasz pewnie "ludowe" ;jedno zdjecie wiecej warte od tysiaca slow.

_________________
jedrek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 15:57 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Cześć i witam .
Monia bardzo dzielnie walczy z przeciwnikami "betonowców " Chwała Ci !!!!!!
Chcę zwrócić uwagę na dwie sprawy .
Jako robol całe życie przepracowałem na różnych budowach .

Konstrukcje betonowe typu mosty ,wiadukty, fundamenty nijak się maja do jachtów siatkobetonowych .
W konstrukcjach- jak wyżej -- stal uczestniczy w innym stosunku niż w "siatkobetonowcach "..--- niż byłby budowany most typu Siekierkowski !
W tych konstrukcjach betonowych płyty i nośne elementy są solidnie naszpikowane stalą różną . Nie mniej między zbrojenie można swobodnie wsadzić rękę - beton nadaje moc !!!

Ponieważ miałem przyjemność uczestniczyć w budowie Waganta zgodnie z dokumentacja , to niestety między siatki nie da się wsadzić palca !!!.

Technologia budowy siatkobetonowców jest zupełnie inna niż wszelkie konstrukcje typowo betonowe .
W siatkobetonowcach beton tylko zapełnia dziurki w siatce aby jacht miał szczelność :)

Podobnie z naprawami. Monia pokazała i przekazała proste metody napraw bez żadnych "wodotrysków "-- chyba podobnię sie robi w typowych laminatach - też trza zastosować odpowiednia metodę naprawy.

Moni jacht był budowany w/g starych metod : dużo ciężkiej stali, cement( typowy ale dostępny w tych latach + piach i woda).
Dzisiaj przy wspólczesnych badaniach można by ograniczy ciężką stal , zastosować współczesne mieszanki cementowo, żywiczne , piachowe -- czyli gotowce do użycia .
Nie mniej musi być wcześnie konstrukcja jachtu z siatki .
Nasycenie stali gigantyczne .!!!!

Marian ( MJS) w swoim "betotronie " zastosował mało siatki ( tyle ile udało mu sie "śmignąć " z okolicznych płotów :D ) ,ale jacht pływał i miał się dobrze .

Pytanie ? Czy mozna wybudowac jacht - tak około 7,5 m z siatkobetonu ????
TAK!!!
Czy on bedzie znacząco cięższy od jachtów budowanych ze 30 lat temu z laminatu !!!! ??? Chyba za bardzo- NIE

Majstrujmy jachty z siatkobetonu--same zalety !!!

Dla mnie już za póżno !

Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 17:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Apasz, w siatkobetonie jest stali znacznie więcej, bo skończony element musi mieć określoną wytrzymałość a grubość warstwy to ledwie 20 mm w średniej wielkości jachcie.
Co do mieszanek - nie ma co cudować. Z nowoczesnych rzeczy dobre plastyfikatory są teraz, co pozwala rozrobić mieszankę z minimalną ilością wody i cały czas bardzo dobrze przesączajacą zbrojenie a to oznacza mniejsze szanse na pustki w skorupie (nie powinno być żadnych!) i znacznie wiekszą wytrzymałość.
I mylisz się co do roli betonu. Owszem, pozwala uzyskać szczelną skorupę. Ale poza tym daje gigantyczną wytrzymałość. Beton sam z siebie i stal samą z siebie można uszkodzić dość łatwo.
Ale beton na zbrojeniu 3 warstwy siatki-pręty-3 warstwy siatki oznacza, że aby uzyskać uszkodzenie przez cały przekrój skorupy trzeba najpierw spulweryzować beton miedzy nimi (oczywiście mowię tutaj o znaczącym uszkodzeniu, możliwe jest wystąpienie pęknięcia poprzez skorupę z mniejszą energią). To daje skorupę zdolną zaabsorbować dość duże ilości energii bez znaczących uszkodzeń.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Laminatów tak łatwo naprawić się chyba nie da?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
jedrek napisał(a):
Mysle,ze m.in.dlatego,ze malo lub ciezko doszukac sie relacji uzytkownikow tych jachtow a w szczegolnosci opisow "ewentualnych remontow".Punkt dla Wojtka

Dzięki.
Jak czegoś nie znajduję na polskich forach, to wygrzebuje z zagranicznych, np. :
http://www.ybw.com/forums/showthread.ph ... ement-boat
http://www.boatdesign.net/forums/boat-d ... -6683.html
http://www.cruisersforum.com/forums/gro ... boats.html
http://forum.woodenboat.com/showthread. ... ment-boats
http://www.classicboat.co.uk/forums/sho ... p?t=134857

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowania - 2: jedrek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
taka_jedna napisał(a):
Laminatów tak łatwo naprawić się chyba nie da?


Co znaczy "łatwo" ? Da się, tylko wyjdzie drożej i na pewno cały proces laminowania dość szkodliwy dla zdrowia, w odróżnieniu od cementowania - żadnych oparów, nic się nie klei do łapek itp. Przyjemna robota.
Beton zapewnia sztywność skorupy, charakteryzuje się, jak wiadomo, bardzo dużą wytrzymałością na ściskanie, a na rozciąganie pracuje stal - wzajemnie uzupełniają swoje właściwości dając, jak pisze Monika, rzeczywiście gigantyczną wytrzymałość.

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Apasz napisał(a):
Pytanie ? Czy mozna wybudowac jacht - tak około 7,5 m z siatkobetonu ????

Niby można wszystko.
Tylko że z siatkobetonu, to można wybudować nie jacht, ale zaledwie kadłub jachtu. Lub, by być ścisłym - kadłub jachtu z pokładem. Cała reszta będzie musiała być wykonana, kupiona, zamontowana i zapłacona tak samo jak w jachcie "z laminatu", "ze stali", "z drewna", "ze sklejki, "z czegotamjeszcze"...
A goły kadłub z pokładem to od 15% do 25% kosztów gotowego jachtu... Przy czym pracochłonność wykonania kadłuba z siatkobetonu jest kilka razy wyższa, niż pracochłonność wykonania kadłuba w większości innych materiałów. A im mniejszy jacht, tym pracochłonność wykonania kadłuba bardziej rzutuje na koszty. Tak to przynajmniej wygląda z pozycji tych tych, którzy używają swego czasu, by zarabiać na swój jacht, a nie by latami gładzić chropawy beton burt...
Może tu ukryta jest przyczyna, dla której nie spotyka się niemal 7.5 metrowych siatkobetonowców? ;)

PS. A dawno temu, w czasopiśmie "Катера и Яхты" to widziałem nawet plany budowy siatkobetonowego... kajaka. Nie wiedzieć czemu - też jakoś się jednak nie przyjęły.. :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 18 lut 2015, o 18:14 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir napisał(a):
. Nie wiedzieć czemu - jakoś się jednak nie przyjęły.. :roll:

Socjalistyczna gospodarka - jak była siatka, to nie było cementu i odwrotnie.., :-D
Bardzo kiedyś miałem ochotę na zrobienie kadłuba ze szkłocementu i właśnie akurat wtedy cementu hutniczego za diabła nie można było dostać. Projekt upadł...

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 19:39 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
Niby można wszystko.


jak juz ten kadłub wygładzę to jak i z czego robi sie grodzie, jak montuje się kil .
Pokład z betonu to chyba niedobry pomysł , pewnie musiałaby być sklejka , jednym słowem skorupa to nie wszystko jak wygląda to dalej

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 20:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
jak montuje się kil ...
Montuje? A myślałem że kil to główny element kadłuba :roll:
Betonuje siem hurtem ze wszystkiem, integralnie.
Robiłby kto specjalne jakiesi "płetwy" by je potem dokręcać, gdy ma pod ręką kupę ciężkiego złomu i beton? ;)
Nawet finkile. Hartley RORC 39:
Obrazek

Grodzie konstrukcyjne można betonować z całością, pod drewniane robi się 'wręgi' czy kołnierze i przykręca.
Drewniane pokłady bywają, ale najczęstsze chyba rozwiązanie to betonowe półpokłady i drewniana nadbudówka.
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
piotr6 napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Niby można wszystko.


jak juz ten kadłub wygładzę to jak i z czego robi sie grodzie, jak montuje się kil .
Pokład z betonu to chyba niedobry pomysł , pewnie musiałaby być sklejka , jednym słowem skorupa to nie wszystko jak wygląda to dalej

Budujesz?
Instrukcje...
http://www.boatdesign.net/ferro/ferro-1.pdf
http://www.fao.org/docrep/003/v9468e/v9468e09.htm

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Betonowy pokład to fajna rzecz, naprawdę :) a co do kilu - balastem jest zwykle śrut/złom w drobnych kawałkach (tak coby dobrze upchać). Można nawet dać bardzo ciasno układane pręty, bo to wszak jest układane warstwa po warstwie i powoli zalewane, ale może być zalewane bardzo plastyczną, praktycznie lejącą się (a cały czas z minimalną ilością wody) masą, więc szczeliny pomiędzy prętami i innymi kawałkami mogą być minimalne. Jak ktoś chce i go stać, to pewnie i można wpakować ołowiane gąski, ale po co?

Co do zabudowy w środku - ta skorupa nie wymaga dodatkowych usztywnień - na zdjęciu widać ramy, sa dość gęsto. Grodzi konstrukcyjnych zwykle po prostu nie ma. A reszta w środku zabudowana jak tobie wygodnie :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 22:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A na czym opiera się maszt?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2015, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Jaromir napisał(a):
...
PS. A dawno temu, w czasopiśmie "Катера и Яхты" to widziałem nawet plany budowy siatkobetonowego... kajaka. Nie wiedzieć czemu - też jakoś się jednak nie przyjęły.. :roll:

http://www.praca-kariera.dlaczego.com.pl/news/show/3974
Można? Można! :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 00:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Maszt, jak to maszt, Piotrze. Może stać na kilu a może na pokładzie. W pierwszym przypadku odpowiedz jest prosta :) a w drugim - można wbudować grodź, ale po co, skoro pilers nie zajmuje zbyt dużo miejsca? A przenosi wszystkie siły (pamiętaj, maszt pracuje tylko na ściskanie) z podstawy masztu na kil.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 08:28 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Apasz napisał(a):
Pytanie ? Czy można wybudować jacht - tak około 7,5 m z siatkobetonu ????
TAK!!!


Siatek jest tego dobrym przykładem. W 2009 roku jeden był do sprzedania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2015, o 13:51 

Dołączył(a): 2 lip 2012, o 10:19
Posty: 179
Podziękował : 151
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: po co!
Cześć . Wypada odpowiedzieć !.
Jaromirze ! Masz absolutnie racje w 150 procentach na tem . kosztów .
Zauważ tylko ,że siatkobeton to była odpowiedż na "bryndze " materiałową jaka istniała w latach 70 ubiegłego wieku . Wszystko trza było "załatwić ", ukraść , "kompinować "
Nie mniej jachty recznie się budowało - dzisiaj się kupuje !!!
Jeszcze zwracam ( dot kosztów kadłuba ) Budowe jachtu nie zaczynamy od kupna lampki czy antenki na top masztu tylko od kadłuba !!! a póżniej w dziure we wodzie wrzucamy pieniążki , pieniążki i pieniążki :D

Monia !( ja naprawdę nie chcę się kłócić- mam za mało doświadczenia w budowie siatkobetonowców ), ale co by się stało ( sugeruje się zdjęciami- jak wyżej-- gdyby połowe tej grubej stali po prostu wy.... pierdzielić ( pomijam główne węzły ) a zamiast 3 warstw siatki zastosować 6 i porządnie powiązać -- na całej "mocy " kadłub by nic nie stracił a byłby lżejszy .

Na tych zdjątkach ja widze "betonowce "- dzisiaj trzeba by te konstrukcje zweryfikować z "madrzejszymi " - tylko dzisiaj już nikt nie projektuje i buduje siatkobetonowych jachtów . To wszystko co jest to jednak z lat 70 -tych .

Jeden z kol pisał o mozolnym szlfowaniu kadłuba - faktycznie cholerna robota i czasami bez końcowego efekt . Nie mniej poco ?

Kadłub siatkowy został wstępnie s..... dzielony i powstały gigantyczne nierówności.
Kiedyś tynki w naszych chałupach robiło sie "na mokro " Pan tynkarz narzucał kielnią i mozolnie tarł pacami aż było gładko równo, i miło.
Do końcowych robót nad kadłubem zatrudniamy starych tynkarzy ( niestety nowsza generacja fachmanów używających gipsu czasami nie potrafi )

Ktoś zwrócił uwagę o wnętrzu . grodzie i inne elementy w jachcie-- ze sklejki przylaminowane do betonowego kadłuba . Wstępnie beton smarujemy rozcieńczonym epoksydem a póżniej gródz laminujemy przy pomocy pasów z maty -- trzyma sie jak diabli .

Na zatoce jest ( ja widziałem ) chyba jacht "Hubal " ( przepraszam za ew pomyłke ) siatkobetonowiec gdzie nikt nie domysli się że to z betonu .

Robota nad siatkobetonowcem ( jeśli chce się zrobić dobrze ) jest cholernie upierdliwa i niestety dość mozolna -- taki to urok konstrukcji .

Wybudowano - chyba Jacht Samanta -- jestem tylko ciekaw o z nim ? Nie mam ostatnio z Wojtkiem Kasprzakiem kontatku i dlatego nie wiem .

Ja bym jedynie zwrócił uwagę ( o czym nie mam zielonego pojęcia )-- beton niestety "ciągnie nieżle wode ! - poza betonem "prasowanym " używanym na kostki typu chodnik ,ulica , parking . Jak głęboko wnika woda ? I czy czasami nie trzeba dodatkowo pokryć konstrukcje i "deczko " odizolować beton od wody .

Z szacunkiem !

Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 188 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL