Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=11107 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kuracent [ 12 mar 2012, o 11:53 ] |
Tytuł: | Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Czy ktoś z Was używa na małym jachcie (np. 6-metrowym) śródlądowym - silnika zaburtowego dwu-suwowego? Czy lepiej kupić od razu 4-suwowy, choćby był droższy? Jakie są ogólne wady i zalety takich silników na wodzie. Dodam, że kiedyś miałem dwu-suwowego Trabanta i bardzo narzekałem. Ale już w przypadku skutera chodził bardzo dobrze. Jakie są Wasze doświadczenia? Dodam, że zamierzamy kupić silnik używany. pzdr, Andrzej Kurowski http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia |
Autor: | bury_kocur [ 12 mar 2012, o 15:42 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Kuracent napisał(a): Czy lepiej kupić od razu 4-suwowy, choćby był droższy? Tak, lepiej. Kup do tej Sportiny Hondę 4 suwową 5 KM. Dobry silnik - będziesz miał z niego pożytek. Pzdr Kocur |
Autor: | Sąsiad [ 12 mar 2012, o 16:00 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
bury_kocur napisał(a): Kup do tej Sportiny Hondę 4 suwową 5 KM. Mam taki w kosiarce do trawy. To to samo? |
Autor: | Kurczak [ 12 mar 2012, o 18:07 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Każdy z tych silników ma swoje wady i zalety. Silniki dwusuwowe mają zwykle lepszy stosunek mocy do pojemności, ale pracują w wyższym zakresie obrotów więc są z natury mniej trwałe (zwłaszcza łożyska wału korbowego). Są za to lżejsze i mniej skomplikowane w budowie. Zawierają też mniej ruchomych części. Niestety wymagają smarownania olejem podawanym razem z paliwem i dlatego nie są zbyt proekologiczne ![]() Silnik czterosuwowy jest dokładnym jego przeciwieństwem ....... Rsztę musisz Jędruś wybrać sam ![]() |
Autor: | Maar [ 12 mar 2012, o 18:17 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Wydaje mi się, że 4 suwy są cichsze na "roboczych" obrotach. |
Autor: | bury_kocur [ 12 mar 2012, o 18:58 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Maar napisał(a): 4 suwy są cichsze na "roboczych" obrotach. 4. takty przede wszystkim nie piłują Ci mózgu jak to robią dwusuwy nie mówiąc o ogromnym dymie przy odpalaniu dwusuwa. Osobiście jestm przeciwnikiem 2 suwów z powodów jw. O wygodzie NIE dolewania oleju do etyliny nie wspominam. Pzdr Kocur |
Autor: | Olek [ 12 mar 2012, o 19:09 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
bury_kocur napisał(a): nie mówiąc o ogromnym dymie przy odpalaniu dwusuwa. a ten zapach, mmm... Andrzej nie ma nic przyjemniejszego niż zapach napalmu, wróć odpalanego dwusuwa o poranku, naprawdę bury_kocur napisał(a): O wygodzie NIE dolewania oleju do etyliny nie wspominam. Kuracent chyba nie chce kupić wieteroka lub czegoś podobnego? Nie wiem jak w silnikach zaburtowych, ale aktualnie 2. takty w jednośladach to mają olej nalewany odzienie do podajnika. |
Autor: | robhosailor [ 12 mar 2012, o 19:09 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
bury_kocur napisał(a): 4. takty przede wszystkim nie piłują Ci mózgu jak to robią dwusuwy nie mówiąc o ogromnym dymie przy odpalaniu dwusuwa. Osobiście jestm przeciwnikiem 2 suwów z powodów jw. O wygodzie NIE dolewania oleju do etyliny nie wspominam. Używam stale dwusuwów małej mocy - w pile łańcuchowej i w wykaszarce czyli kosie spalinowej - hałasują jak diabli, ale to silniczki z krótkim tłumikiem i wydechem w powietrze, a nie do wody, jak mają wydechy zrobione współczesne silniki łodziowe. Oleju dolewa się w proporcji 1:50, albo 1 :40 w zależności od silnika (od urządzenia) i nie jest to kłopotliwe, bo kanisterki z dedykowanym olejem mają specjalne dozowniki. Wcześniej używałem dwusuwowego Saluta do jednej ze swoich łódek i "szło się zabić", ale to był silnik zupełnie innej generacji. Dzisiejsze dwusuwy, to bardzo przyzwoite silniki są! I prawie wcale nie dymią, ani nie śmierdzą gorzej niż czterosuwy - zdaje się, że to z powodu przyzwoitego oleju i w małej ilości podawanego. Chociaż, gdybym kupował silnik do łodzi, to taką czterosuwową Hondę bym pewnie wybrał - jednak. ![]() |
Autor: | Catz [ 12 mar 2012, o 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Glosuje za cztero- ! Cichszy, tanszy w eksploatacji ( chociaz w tym zakresie mocy roznica nie jest wielka ) Nie trzeba szukac "dodatkow", no i niebawem o czesci do dwusuwow bedzie coraz trudniej i w koncu w ogole je zabronia. Wady? Wiecej czesci, wiec i okazji do awarii, ale z nowym cztero- nie mam klopotow ( z dwu- mialem ) Wyzsza cena? Roznica zwrocila mi sie w jeden rejs kanalami ( tysiac kilometrow - czyli dobre trzy lata eksploatacji normalnej ) Catz |
Autor: | piotr6 [ 12 mar 2012, o 22:21 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
a ja jestem zwolennikiem 2 -taktów, są lżejsze i mniej kłopotliwe osłudze. Ja bym kupił firmowy silnik ale dwucylindrowy -lepszy dżwięk . Ok 6km to i na rzece pod prąd poplywasz |
Autor: | Catz [ 12 mar 2012, o 22:29 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
piotr6 napisał(a): a ja jestem zwolennikiem 2 -taktów, są lżejsze i mniej kłopotliwe osłudze. Ja bym kupił firmowy silnik ale dwucylindrowy -lepszy dżwięk . Nie sa ani lzejsze ( o ile kilo? ), ani mniej klopotliwe w obsludze - dżwięk moze i lepszy ( sprawa gustu ), ale i sporo wiekszy. Co to jest silnik "niefirmowy" ? Catz |
Autor: | Wojciech [ 12 mar 2012, o 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Catz napisał(a): Co to jest silnik "niefirmowy" ? Nie wiesz ? Ten jest niefirmowy ... ![]() |
Autor: | robhosailor [ 12 mar 2012, o 23:03 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Wojciech1968 napisał(a): Ten jest niefirmowy ... ![]() Ten hałas może zabić - za używanie tego na wodzie powinna być kula w łeb. |
Autor: | piotr6 [ 12 mar 2012, o 23:07 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
firmowy znaczy dla mnie: Honda, Yamaha, Tohatsu Suzuki Merkury może Johnson Mariner |
Autor: | robhosailor [ 12 mar 2012, o 23:12 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
piotr6 napisał(a): firmowy znaczy dla mnie: Honda, Yamaha, Tohatsu Suzuki Merkury może Johnson Mariner Pewnie chodziło o markowy...
|
Autor: | Catz [ 12 mar 2012, o 23:14 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Zamowilem czarny silnik Suzuki. Dostalem bialy Johnson - poza kolorem, sa identyczne! I podobno wszystkie maja napis: Made in Taiwan. Jestem - poki co - zadowolony. Catz Firmowo |
Autor: | piotr6 [ 12 mar 2012, o 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
robhosailor napisał(a): piotr6 napisał(a): firmowy znaczy dla mnie: Honda, Yamaha, Tohatsu Suzuki Merkury może Johnson Mariner Pewnie chodziło o markowy...pewnie tak ![]() |
Autor: | Wojciech [ 12 mar 2012, o 23:25 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
robhosailor napisał(a): Wojciech1968 napisał(a): Ten jest niefirmowy ... ![]() Ten hałas może zabić - za używanie tego na wodzie powinna być kula w łeb. Są i z kosiarek, glebogryzarek i inne ustrojstwa ... cóż to ludzie nie wymyślają. Mam podobne zdanie o przeróbkach/adaptacjach. |
Autor: | bury_kocur [ 12 mar 2012, o 23:44 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Wojciech1968 napisał(a): Ten jest niefirmowy ... Jezu ... za jaką karę miałbym czymś takim pływać ??? ![]() Pzdr Kocur |
Autor: | Kurczak [ 15 mar 2012, o 08:26 ] |
Tytuł: | Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy? |
Silniki dwusuwowe sa głośniejsze bo pracują w wyższym zakresie obrotów. Gdyby czterosów się tak wysoko kręcił - to by wył jak bolid formuły 1 ![]() Tak po prawdzie to nie ważne jest jaka jest nalepka na silniku, a z czego są wykonane łożyska ślizgowe wału korbowego i wałka rozrządu - bo to się najszybciej zużywa w czterosuwach. Tłoki , pierścienie i cylindry zużywają sie w obydwu rodzajach silników...... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |