Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=11107
Strona 1 z 1

Autor:  Kuracent [ 12 mar 2012, o 11:53 ]
Tytuł:  Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Czy ktoś z Was używa na małym jachcie (np. 6-metrowym) śródlądowym - silnika zaburtowego dwu-suwowego?
Czy lepiej kupić od razu 4-suwowy, choćby był droższy?
Jakie są ogólne wady i zalety takich silników na wodzie.

Dodam, że kiedyś miałem dwu-suwowego Trabanta i bardzo narzekałem.
Ale już w przypadku skutera chodził bardzo dobrze.
Jakie są Wasze doświadczenia?

Dodam, że zamierzamy kupić silnik używany.

pzdr,
Andrzej Kurowski
http://strony.aster.pl/spelnij_marzenia

Autor:  bury_kocur [ 12 mar 2012, o 15:42 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Kuracent napisał(a):
Czy lepiej kupić od razu 4-suwowy, choćby był droższy?


Tak, lepiej.
Kup do tej Sportiny Hondę 4 suwową 5 KM.
Dobry silnik - będziesz miał z niego pożytek.
Pzdr
Kocur

Autor:  Sąsiad [ 12 mar 2012, o 16:00 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

bury_kocur napisał(a):
Kup do tej Sportiny Hondę 4 suwową 5 KM.

Mam taki w kosiarce do trawy. To to samo?

Autor:  Kurczak [ 12 mar 2012, o 18:07 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Każdy z tych silników ma swoje wady i zalety. Silniki dwusuwowe mają zwykle lepszy stosunek mocy do pojemności, ale pracują w wyższym zakresie obrotów więc są z natury mniej trwałe (zwłaszcza łożyska wału korbowego). Są za to lżejsze i mniej skomplikowane w budowie. Zawierają też mniej ruchomych części. Niestety wymagają smarownania olejem podawanym razem z paliwem i dlatego nie są zbyt proekologiczne :roll:
Silnik czterosuwowy jest dokładnym jego przeciwieństwem .......
Rsztę musisz Jędruś wybrać sam :D

Autor:  Maar [ 12 mar 2012, o 18:17 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Wydaje mi się, że 4 suwy są cichsze na "roboczych" obrotach.

Autor:  bury_kocur [ 12 mar 2012, o 18:58 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Maar napisał(a):
4 suwy są cichsze na "roboczych" obrotach.


4. takty przede wszystkim nie piłują Ci mózgu jak to robią dwusuwy nie mówiąc o ogromnym dymie przy odpalaniu dwusuwa.
Osobiście jestm przeciwnikiem 2 suwów z powodów jw.
O wygodzie NIE dolewania oleju do etyliny nie wspominam.
Pzdr
Kocur

Autor:  Olek [ 12 mar 2012, o 19:09 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

bury_kocur napisał(a):
nie mówiąc o ogromnym dymie przy odpalaniu dwusuwa.

a ten zapach, mmm... Andrzej nie ma nic przyjemniejszego niż zapach napalmu, wróć odpalanego dwusuwa o poranku, naprawdę
bury_kocur napisał(a):
O wygodzie NIE dolewania oleju do etyliny nie wspominam.

Kuracent chyba nie chce kupić wieteroka lub czegoś podobnego? Nie wiem jak w silnikach zaburtowych, ale aktualnie 2. takty w jednośladach to mają olej nalewany odzienie do podajnika.

Autor:  robhosailor [ 12 mar 2012, o 19:09 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

bury_kocur napisał(a):
4. takty przede wszystkim nie piłują Ci mózgu jak to robią dwusuwy nie mówiąc o ogromnym dymie przy odpalaniu dwusuwa.
Osobiście jestm przeciwnikiem 2 suwów z powodów jw.
O wygodzie NIE dolewania oleju do etyliny nie wspominam.

Używam stale dwusuwów małej mocy - w pile łańcuchowej i w wykaszarce czyli kosie spalinowej - hałasują jak diabli, ale to silniczki z krótkim tłumikiem i wydechem w powietrze, a nie do wody, jak mają wydechy zrobione współczesne silniki łodziowe. Oleju dolewa się w proporcji 1:50, albo 1 :40 w zależności od silnika (od urządzenia) i nie jest to kłopotliwe, bo kanisterki z dedykowanym olejem mają specjalne dozowniki. Wcześniej używałem dwusuwowego Saluta do jednej ze swoich łódek i "szło się zabić", ale to był silnik zupełnie innej generacji. Dzisiejsze dwusuwy, to bardzo przyzwoite silniki są! I prawie wcale nie dymią, ani nie śmierdzą gorzej niż czterosuwy - zdaje się, że to z powodu przyzwoitego oleju i w małej ilości podawanego. Chociaż, gdybym kupował silnik do łodzi, to taką czterosuwową Hondę bym pewnie wybrał - jednak. :D

Autor:  Catz [ 12 mar 2012, o 19:43 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Glosuje za cztero- !
Cichszy, tanszy w eksploatacji ( chociaz w tym zakresie mocy roznica nie jest wielka )
Nie trzeba szukac "dodatkow", no i niebawem o czesci do dwusuwow bedzie coraz trudniej i w koncu w ogole je zabronia.
Wady? Wiecej czesci, wiec i okazji do awarii, ale z nowym cztero- nie mam klopotow ( z dwu- mialem )
Wyzsza cena? Roznica zwrocila mi sie w jeden rejs kanalami ( tysiac kilometrow - czyli dobre trzy lata eksploatacji normalnej )
Catz

Autor:  piotr6 [ 12 mar 2012, o 22:21 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

a ja jestem zwolennikiem 2 -taktów, są lżejsze i mniej kłopotliwe osłudze.
Ja bym kupił firmowy silnik ale dwucylindrowy -lepszy dżwięk . Ok 6km to i na rzece pod prąd poplywasz

Autor:  Catz [ 12 mar 2012, o 22:29 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

piotr6 napisał(a):
a ja jestem zwolennikiem 2 -taktów, są lżejsze i mniej kłopotliwe osłudze.
Ja bym kupił firmowy silnik ale dwucylindrowy -lepszy dżwięk .

Nie sa ani lzejsze ( o ile kilo? ), ani mniej klopotliwe w obsludze - dżwięk moze i lepszy ( sprawa gustu ), ale i sporo wiekszy.
Co to jest silnik "niefirmowy" ?
Catz

Autor:  Wojciech [ 12 mar 2012, o 22:52 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Catz napisał(a):
Co to jest silnik "niefirmowy" ?

Nie wiesz ?

Ten jest niefirmowy ... ;)


Autor:  robhosailor [ 12 mar 2012, o 23:03 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Wojciech1968 napisał(a):
Ten jest niefirmowy ... ;)

Ten hałas może zabić - za używanie tego na wodzie powinna być kula w łeb.

Autor:  piotr6 [ 12 mar 2012, o 23:07 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

firmowy znaczy dla mnie: Honda, Yamaha, Tohatsu Suzuki Merkury może Johnson Mariner

Autor:  robhosailor [ 12 mar 2012, o 23:12 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

piotr6 napisał(a):
firmowy znaczy dla mnie: Honda, Yamaha, Tohatsu Suzuki Merkury może Johnson Mariner
Pewnie chodziło o markowy...

Autor:  Catz [ 12 mar 2012, o 23:14 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Zamowilem czarny silnik Suzuki. Dostalem bialy Johnson - poza kolorem, sa identyczne! I podobno wszystkie maja napis: Made in Taiwan.
Jestem - poki co - zadowolony.
Catz Firmowo

Autor:  piotr6 [ 12 mar 2012, o 23:15 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

robhosailor napisał(a):
piotr6 napisał(a):
firmowy znaczy dla mnie: Honda, Yamaha, Tohatsu Suzuki Merkury może Johnson Mariner
Pewnie chodziło o markowy...


pewnie tak :D

Autor:  Wojciech [ 12 mar 2012, o 23:25 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

robhosailor napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Ten jest niefirmowy ... ;)

Ten hałas może zabić - za używanie tego na wodzie powinna być kula w łeb.

Są i z kosiarek, glebogryzarek i inne ustrojstwa ... cóż to ludzie nie wymyślają.
Mam podobne zdanie o przeróbkach/adaptacjach.

Autor:  bury_kocur [ 12 mar 2012, o 23:44 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Wojciech1968 napisał(a):
Ten jest niefirmowy ...


Jezu ... za jaką karę miałbym czymś takim pływać ???
:lol:
Pzdr
Kocur

Autor:  Kurczak [ 15 mar 2012, o 08:26 ]
Tytuł:  Re: Silnik 2-suwowy czy 4-suwowy?

Silniki dwusuwowe sa głośniejsze bo pracują w wyższym zakresie obrotów. Gdyby czterosów się tak wysoko kręcił - to by wył jak bolid formuły 1 :lol:

Tak po prawdzie to nie ważne jest jaka jest nalepka na silniku, a z czego są wykonane łożyska ślizgowe wału korbowego i wałka rozrządu - bo to się najszybciej zużywa w czterosuwach.
Tłoki , pierścienie i cylindry zużywają sie w obydwu rodzajach silników......

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/