Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 04:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5461
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 2938
Otrzymał podziękowań: 2910
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
Micubiszi napisał(a):
Zazdraszczam :mrgreen: Ja nie wiem jak doczekam lipca :roll:

waliant napisał(a):
A ja do końca maja :roll:

Jak to jak? Pracowicie dopieszczając swoje ukochane - Czarodziejkę i Nienazwaną. ;-)

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2014, o 20:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Janna napisał(a):
Jak to jak? Pracowicie dopieszczając swoje ukochane - Czarodziejkę i Nienazwaną. ;-)


Było w innym wątku coś o kosztownej miłości... ;) I nie tylko o kasę chodzi!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No to juz na wodzie! Gladko poszlo ale wialo (do 30 knotow a na nawietrznym brzegu bylismy) i lalo, ze z planowanych 5 lodek na wode zeszly tylko 2.


Załączniki:
4.jpg
4.jpg [ 337.08 KiB | Przeglądane 8593 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 344.15 KiB | Przeglądane 8593 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 393.56 KiB | Przeglądane 8593 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 436 KiB | Przeglądane 8593 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"

Za ten post autor cinas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
dodam jeszcze jedna fotke z odrobina dramatyzmu

***

Jak mi system pozwoli :rotfl:

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2014, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To macie Tam taki zły system? - cenzuruje Cię - zabrania ? . :shock:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2014, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Marian Strzelecki napisał(a):
To macie Tam taki zły system? - cenzuruje Cię - zabrania ? . :shock:


E tam zaraz cenzura :mrgreen:

Jak zalaczalem foty to dodatkowo robilem jeszcze 10 innych rzeczy no i... tej ostatniej nie zmniejszylem skutkiem czego nie udalo mi sie jej zalaczyc.

No ale teraz: tada! :rotfl:


Załączniki:
5.jpg
5.jpg [ 389.73 KiB | Przeglądane 8472 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2014, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
No i po ptokach...

Eee, tzn po sezonie :-( Wyszarpana z wody wczorajszego dnia.


Załączniki:
03.jpg
03.jpg [ 400.86 KiB | Przeglądane 8343 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 423.68 KiB | Przeglądane 8343 razy ]
01.jpg
01.jpg [ 312.25 KiB | Przeglądane 8343 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2014, o 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cały czas ją podziwiam - śliczna łódka.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: cinas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2014, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sty 2014, o 09:40
Posty: 1822
Lokalizacja: SDL
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 137
Uprawnienia żeglarskie: B.R.A.K
Tylko brakuje mi tych opowiadań z rejsów odbytych :-(

_________________
Mirosław Dados



Za ten post autor mdados otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2014, o 09:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
mdados napisał(a):
Tylko brakuje mi tych opowiadań z rejsów odbytych :-(


Beda, beda :D Jak tylko:

Oj-sterową
lodke nową
w pracy ogarnę
i czasu troche znajdę

na zdanie relacji z minionego sezonu.

Milo, ze ktos sie dopomoga i czyta - dzieki :D

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2014, o 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Obiecane zdjecia z minionego juz sezonu:

https://picasaweb.google.com/1015010260 ... ajacy2014#

Nie ma tego duzo, aparatu/telefonu najczesciej nie bylo pod reka albo reki brakowalo by zdjecia robic, ale plywan bylo sporo :mrgreen:

Jak bede mial chwile (choc na razie sie nie zanosi) to jakies opowiadanko popelnie.

Milego ogladania.

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"



Za ten post autor cinas otrzymał podziękowania - 3: Magister, Micubiszi, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2015, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jak co roku tak i tym razem oswiadczam, ze kolejny sezon rozpoczety! 'Triple Rhumb' zeszla na wode o 15.30 w sobote 9 maja.

Niniejszym zycze sobie silnych i tylko baksztagowych wiatrow!


Załączniki:
04.jpg
04.jpg [ 239.04 KiB | Przeglądane 6884 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 268.3 KiB | Przeglądane 6884 razy ]
02..jpg
02..jpg [ 380.18 KiB | Przeglądane 6884 razy ]
01.jpg
01.jpg [ 227.97 KiB | Przeglądane 6884 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"

Za ten post autor cinas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2015, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7308
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3601
Otrzymał podziękowań: 1964
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Ja też ci życzę.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2015, o 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Jesli ktos mialby ochote poogladac troche zdjec z naszych poczynan na wodzie to zapraszam:

https://picasaweb.google.com/1015010260 ... y2015PartI


Załączniki:
20150613_123216.jpg
20150613_123216.jpg [ 410.67 KiB | Przeglądane 6638 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"

Za ten post autor cinas otrzymał podziękowanie od: mdados
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2015, o 14:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
PONOWNIE WOKÓŁ WYSPY

Zaloga 'Triple Rhumb' zachecona wypadami z ostatnich kilku tygodni miedzy innymi do Poole, Yarmouth czy Portsmouth/Gosport postanowila tym razem ponownie okrazyc Wyspe Wight. Idealna kombinacja plywow, pradow i pogody przypadla na 11 lipca tak wiec stala zaloga skladajaca sie jak zwykle z Sebastiana i Marcina stawila sie tegowoz dnia na burcie o godzinie 6 rano by dokladnie o 0700 zrzucic lancuch laczacy lodke z boja cumownicza by udac sie w kierunku przygody. Prognoza pogody byla bardziej niz zachecajaca: wiatr z NW przechodzacy w godzinach popoludniowych na SW o sile 16-18 wezlow (w porywach do 21).

Poczatkowo polwiatrem by po prawie godzinie plyniecia i po minieciu polwyspu Calshot przejsc na pelny bajdewind zagluga przebiegala spokojnie a zaloga, znajaca ta czesc Solentu, no prawie jak wlasna kieszen, miala czas na to by przygotowac lodke na ekscytujaca ekspedycje.

Rowniez ekscytujacym bylo fakt, ze 'Triple Rhumb' przeplywal w zasiegu rzutu kamieniem od dwoch gigantow szykujacych sie do regat America's Cup! Podczas halsowania sie przez Solent w kierunku The Needles sila wiatru tezala z godziny na godzine by przy trawersie latarni morskiej na zachodnim krancu wyspy (o godz. 1200) osiagac w porywach sile... 35 knotow (a to juz 8 Bufonow). Nie pomagal rowniez kierunek wiatru, ktory, przy kozystnym, wynoszacym wciaz pradzie, byl absolutnie w morde i tworzyl z przeciwnym sobie pradem wredne, trojkatne, wysokie acz krotkie falury.

Po prawie polgodzinnej mordedze udalo sie jednak zalodze wyjsc za zakret w lewo i od tej pory nastala przewspaniala baksztagowa zegluga przy bezchmurnym niebie przez nastepnych killka godzin. Sila wiatru spadla, aczkoliwek czasami w porywach miala do 25 wezlow. Lodka byla lekko przezaglowana; na pelnym grocie i najwiekszej genule osiagala w slizgu z fal oszalamiajaca jak na 24 stopowca predkosci przewyzszajace 9 wezlow (rekord zanotowany na reczniaku GPS to 9.4 knota nad dnem).

Po kilku godzinach wiatr zaczal coraz bardziej tezec i przy trawersie St. Catherines (najbardziej na poludnie wysuniety kraniec Wyspy) trzeba bylo zalodze pozegnac sie z grotem - za bardzo wozil korab do wiatru. Na samej genule wciaz osiagane predkosci przekraczaly 7 wezlow!

A potem zaczely sie schody... Po godzine 1600 osiagniety zostal trawers Bembridge no i trzeba bylo zalodze zaczac skrecac w lewo na wiatr by zamknac wielka petle wokol globu. Nie, nie, to nie ta relacja, to bylo wokol Wyspy :-). Wiatr, ktory w godzinach popoludniowych mial zaczac odkrecac na poludnie i pieknie wepchnac okret na wody wschodniego Solentu wcale nie zmienil kierunku wiania i dul wciaz z NW. Zmienil zato swoja sile do 28-32 wezlow i to juz bez porywow ale do regularnej i stalej 7...

Gienia poszla w dol, sredni fok marszony w gore i dupa. Za duzo zagla, burta wraz z kabestanami pod woda. Sredni fok w dol, jeszcze mniejszy fok w gore. I dupa, wciaz gnie i na dodatek potworny dryf bo mala predkosc i prad wciaz wynoszacy z Solentu ('Triple Rhumb' za szybko przez ostatnich kilka godzin leciala w baksztagu i jak zwylke byla przed zmiana pradu na zakrecie o jakies 1.5 godziny). Jeszcze mniejszy fok w dol i sztormowa szmatka w gore by przynajmniej nie gielo bardzo no ale predkosci to juz zadnej w kierunku w ktorym trzeba bylo jechac. Podczas tych cwiczen z zaglami przez prawie godzine (Sebas przy sterze, Marcin na dziobie biaracy staly prysznic) lodka zdryfowala pieknie tak, ze zaloga miala trudnosci z dostrzezeniem Wyspy na horyzoncie.

Trzeba bylo zalodze porozmawiac z kucykami. 8 kucow ze stajni Yamaha ruszylo okret do przodu. Powoli, bardzo, bardzo powoli pod wiatr ale tez i ustepujacy prad zaloga skierowala swoj korab w kierunku North Channel. Kolejne schody zaczely sie kiedy prad zmienil kierunek na wydawalo sie kozystny. 30 wezlow wiatr przeciwko 3 wezlom pradu przy glebokosci North Chanel do 5 metrow. W zyciu takiego prysznica slonej wody 'Triple Rhumb' chyba nie miala. Kazda, doslownie kazda fala przez kolejne 2 godziny konczyla zalewajac poklad calkowicie, konczyla na glowach zalogi oraz w kokpicie. Jak na zbawienie oczekiwany byl trawers Calshot kiedy to brzeg stalego ladu oslonilby jednostke dzielnych zeglarzy od wscieklych fal.

A potem to juz z gorki. Wciaz na samym sztormowy foczku trawers rafinerii i wreszcie dom, dom, dom. O godzinie 2030 cumy zostaly odebrane z pomostu przez Filipa i Kube (mlodych adeptow zeglarstwa). Po wywaleniu ze srodka wszystkiego co mogloby zgnic jesli pozostawionym wewnatrz lodki zaloga udala sie na dluzsza rozmowe z litrowym Kapitanem Morganem.

Jesli ktos zapytalby sie zalogi, czy wiedzac jakie warunki beda na nia czekaly to poplynelaby powtornie odpowiedz zabrzmialaby: 'To kiedy plyniemy?'

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"



Za ten post autor cinas otrzymał podziękowanie od: Micubiszi
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
A jesli ktos mialby ochote po-paczac jak plywalismy w kolko to tutaj:

https://picasaweb.google.com/1015010260 ... OkolaWyspy

Milego pa-czania :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Mogę oglądać tylko ruszające się miniaturki, ale i tak fajne.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 paź 2011, o 08:20
Posty: 4768
Lokalizacja: Miasto Cudów nad Kamienną
Podziękował : 1364
Otrzymał podziękowań: 1257
Uprawnienia żeglarskie: sternik mieliźniany
Normalnie się ogląda :roll:

_________________
"Bałtyk nocą skłania do przemyśleń.Ciemno i tylko woda dookoła.Czasem jakieś światełko w oddali, które szybko znika.Szum wiatru w olinowaniu i bulgot wody od dzioba jachtu." cytat z drugiego tomu " Przygód na Morzu"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Micubiszi napisał(a):
Normalnie się ogląda :roll:


Mnie to sie fajnie oglada ale ja to jakis dziwny jestem :rotfl:

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Buuu: inwalid parametr

MJS

ps
Dotychczas myślałem, że mam niezłe parametry. ;)

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 21:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Potwornie mi się ta łódka podoba, aż nie mogę na to patrzeć :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wszystkie potworności są potworne jak na nie siępaczy. :cool:


... popacz także na to:
http://allegro.pl/jacht-kolibri-i5540615501.html
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/kajuitzeilboten-en-zeiljachten/m813554045-te-koop-waarschip-725-wegens-aanschaf-groter-schip.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Takie potwornosci już od 3000 euro :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 21:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
gdzieś czytałem artykuł o sposobie budowy waarschipów, dla amnie arcydzieło sztuki szkutniczej, biorać pod uwagę że to seria, że jest ładne i w dodatku jeszcze dobrze pływa.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian zobaczjaka róznica w porównaniu z Obieżyswiatem pomijają długi kil

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 22:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak widzę robotę tamtejszych szkutników (na Bomblu) to się nie dziwię, że takie łódki tam pływają.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
piotr6 napisał(a):
...dla mnie arcydzieło sztuki szkutniczej...

Zwykła sklejka tyle ze w wersji lapstrake plywood \ clinker plywod.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 22:32 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
sklejka zwykła ale wiązania dość ciekawe, ogladałem przez 0.5h łódkę w środku naprawdę stan techniczny idealny wziąwszy pod uwagę ilość lat.
Niestety nie mam możliwości poszukania teraz tego artykułu.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lip 2015, o 23:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Marian Strzelecki napisał(a):
Jak widzę robotę tamtejszych szkutników


Też, po tej łódce widać dobrze przepaść między komuną a zgniłym zachodem, niestety

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2015, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Absolutnie fantastyczna historia! Okolo dwoch tygodni temu pewnien czlowiek skontaktowal sie z Hythe Sailing Club twierdzac, ze jest... budowniczym i pierwszym wlascicielem mojej lodki. Po wielu latach braku kontaktu z lodka, poprzez strone internetowa 'Waarschip Association' a potem sobie tylko znanymi sciezkami dotarl az do HSC, ktory to skontaktowal sie ze mna.

O lodce wiem juz wszystko! Zakupiona zostala jako zestaw do samodzielnego montazu w 1976 roku od Awson Marine. W tym czasie cwiartki Waarschipow wygrywaly wszystkie regaty na wybrzezu Medway gdzie przebywal w tym czasie jej budowniczy i pierwszy wlasciciel.

Pomimo, ze lodka byla reklamowana jako zestaw do szybkiego i samodzienego montazu w 10 tygodni rzeczywistosc udowodnila, ze to tylko nic nie znaczace slowa. Budowa zajela 7 lat w ciagu ktorych rodzina budowniczego rozrosla sie ale tez i stracila zainteresowanie lodka...

Oryginalnie lodka zostala zakupiona w wersji regatowej ale w wyniku przeciagajacej sie budowy i zmiany podejscia budowniczego do przeznaczenia lodki w przeciagu kilku lat zostala ona lekko podrasowana w kierunku wersji 'cruiser'. Pewne elementy konstrukcyjne zostaly wzmocnione, kilka usztywnien dodano, przerobiono pilers pod masztem, wzmocniono podwiezie wantowe, dach nadbudowki zostal wzmocniony, tak, ze mozna po nim chodzic bez jego uginania sie, itp, itp, itp. Zostalo dodanych rozniez wiele patenotow nie spotykanych na innych Waarschipach. Czesc z nich przetrwala w calosci, czesc usunalem sam podczas remontu gdzyz przetrwaly tyko w ich szczatkowej formie i byly niewiadomego przeznaczenia.

Budowa zostala ukonczona w 1983 roku. Jej pierwsza nazwa brzmiala: 'Cruachan' na pamiatke bitwy, ktora szkocki klan Macintyre stoczyl w okolicach gory Cruachan wlasnie. Tutaj trzeba wspomniec, ze budowniczy lodki wywodzi sie z tegowoz wlasnie klanu a historia klanu Macintyre jest osobliwoscia sama w sobie. Przez pierwszych piec lat lodka byla trzymana w Conyes na polnocny wybrzezu hrabstwa Kent i byla intensywnie i regularnie uzytkowana zgodnie z jej przenaczeniem wzdluz wschdniego wybrzeza. Jak sam nasz Szkot twierdzi: jej 'performance was superb'.

Wlasciciel jednak mial wieksze aspiracje i potrzebe plywania na wiekszym korabiu. w 1988 roku, po pieciu latach od jej zbudowania, zabral lodke do Southampton i wystawil na sprzedaz w okolicznym... komisie lodkowym. Kupil ja jeden z pracownikow stoczni jachtowej, ktory zachwycil sie jej konstrukcja.

THE END

A teraz, ta da, kilka mega fotek:


Załączniki:
05.jpg
05.jpg [ 424.51 KiB | Przeglądane 6404 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 377.11 KiB | Przeglądane 6404 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 169.19 KiB | Przeglądane 6404 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 358.95 KiB | Przeglądane 6404 razy ]
01.jpg
01.jpg [ 339.22 KiB | Przeglądane 6404 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"

Za ten post autor cinas otrzymał podziękowania - 2: kooniu, LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2015, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 gru 2010, o 21:29
Posty: 789
Lokalizacja: Hythe (Southampton), UK
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: jsm
I jeszcze kilka fotek:


Załączniki:
10.jpg
10.jpg [ 187.36 KiB | Przeglądane 6400 razy ]
09.jpg
09.jpg [ 130.8 KiB | Przeglądane 6400 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 448.03 KiB | Przeglądane 6400 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 227.51 KiB | Przeglądane 6400 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 206.64 KiB | Przeglądane 6400 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marcin

"If I had been God
I would have rearranged the veins in the face to make them more
Resistant to alcohol and less prone to ageing"

Za ten post autor cinas otrzymał podziękowania - 2: kooniu, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 358 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL