Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 22:07




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 paź 2015, o 10:30 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ma ktoś może jakiś pomysł jak przewieźć 12m siatkobetonowca z małej mariny w UK (Polruan-by-Fowey, Cornwall) bez dostępu od lądu?
Samochód odpada, silnika nie ma, firmy przewożące jachty na tym obszarze nie świadczą usług.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ale sobie łodkę znalzłeś ... Może statkiem ? Skoro w kontenerach do nas płyną jachty z Hameryki - to i z Kraju Brytów da radę. Do kontenera się raczej nie zmieści ( na szerokość) ale może w ładowni lub innym miejscu ?

http://www.feltrans.pl/pl/wymiary-kontenerow

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 12:09 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ze statkami jest problem. Wszyscy chcą w kontenerach.
Poza tym to marina a nie port. Statki tam nie chcą podchodzić.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2015, o 12:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Do kontenera nie wlizie, nawet ze skosu. Chyba, że to długa łodź wikingów :)
Od biedy można uć zaholować do najbliższego portu gdzie może podejść większy statek :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2015, o 13:46 

Dołączył(a): 10 mar 2015, o 17:36
Posty: 45
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zapytaj armatora o platmormę.
Na platformie postawisz łódkę a platformę na pokład.
Może zgodzi się na transport na pokładzie jeżeli zapłacisz za zajmowane miejsca po skrajniach.
Tanio nie będzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2015, o 14:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Nie znam siem to siem wypowiem :mrgreen:
1 - szukasz boatyardu (ew. mariny) możliwie blisko, a ze dźwigiem czy choć traveliftem.
np. http://www.ctomsandson.co.uk/boatyard/slipway-craneage/
2 - szukasz kogoś kto tam zaholuje (rozumniem to na wodzie stoi) - jak boatyard nie załatwi sam albo nie poleci kogoś, to zawszeć na miejscu jaki kuterek wędkarsko-rybacki zdarzyć siem może.
3 - szukasz firmy z ciężarówą pod jachty (wszak niemała to sztuka) najlepiej z okolicy;
http://foweymaritimecentre.com/yacht-delivery/ ; http://www.powerboatschool.com/boat-towing.htm

A przy okazyi - najweselsza rada jaką niegdyś tam usłyszałem brzmi: spytać tych co wożą te jachty z Polski, może taniej wezmą bo wracają na pusto :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2015, o 15:22 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Nie znam siem to siem wypowiem :mrgreen:
1 - szukasz boatyardu (ew. mariny) możliwie blisko, a ze dźwigiem czy choć traveliftem.
np. http://www.ctomsandson.co.uk/boatyard/slipway-craneage/

Brawo. Właśnie w tej marinie stoi :D
Tylko dalej jest problem. Ciężarówka tam nie wjedzie a silnika brak.
W dodatku zaczynają się jesienne sztormy i z holowaniem będzie kiepsko.
Najlepiej by było kupić silnik w Polsce i tam zlecić montaż ale jak mi Angole wystawią rachunek to wolę tego nie widzieć.
Chyba dam sobie luz.
A co do firm od deliwerki to nie ten adres. To nie jest sprawny jacht tylko niedokończony projekt.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2015, o 15:29 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A na drugą stronę rzeki nie przeciągnie? Toć nie mówię morzem.
Ale to nieistotne, tak się uśmiechnąłem, mimochodem. ;)
Mimochodem kojarzę też koszta transportu, jeśli nawet nieaktualne... jeszcze od Niemca gdyby wieźć, to jeszcze...
cine napisał(a):
Chyba dam sobie luz.
To nie jest sprawny jacht tylko niedokończony projekt.
I słusznie; nie ma co się napalać a na koszta narażać; lepiej znaleźć coś gotowego, niechby i do poprawek.
Nawet do remontu, ale żeby już zawierał co trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2015, o 03:59 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
cine napisał(a):
Ma ktoś może jakiś pomysł jak przewieźć 12m siatkobetonowca z małej mariny w UK

A musisz kolejnego szrota ściągać do Polski?
A możesz sobie podarować nic nie wnoszące uwagi? Cine mi ani brat, ani swat, ale jego sprawa co sobie do Polski ściaga. Tobie nic do tego i Twoje uwagi są nie na miejscu. [skipbulba]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2015, o 10:23 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak dla kogoś 40-stopowy Colin Archer jest jest szrotem to sam sobie wystawia świadectwo poziomu intelektualnego.
U mnie gość ląduje pośród wrogów żebym nie zapomniał kto zacz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2015, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ajajaj ! Na plecach bym go przytargał... :)

Przy okazji, na czym polegał ten ichni niedokończony projekt ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2015, o 10:55 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Hull: A good ferro hull, but it has it's problems. Corrosion originating from a steel finishing strip around the top of the bulwarks has been cut out, treated with corrosion inhibitor, and west epoxy rebuilt. Several isolated areas of corrosion low down on the hull, have been ground out and sealed with epoxy (not filled, so possible to see exactly what the situation is).
Engine: Old, underpowered, engine has been removed, new engine mount installed for 60 HP Beta Marine engine (I have the new engine, it's not included in this sale, but would be available to the boat buyer at a good price)
Deck: Galvanised fittings (stanchion bases, cleats, fairleads, rails) removed for re-galvanising
Mast: Stripped and sanded ready for varnishing. Mast in mast store.
Cabin roof: small repairs made, ready for sanding and painting (hatches and vents off)
Interior: Deckheads removed (deck fitting removal) and filthy from sanding / grinding dust, but otherwise good.

Garmin GPS 128
Magellan Meridian GPS (2000)
NASA Stingray depth sounder (1997)
Full coverage YAESU FT 757 GX SSB radio
Compact SX25 VHF radio
ICOM ICM402 VHF radio
NASA Navtex receiver (1998)
Danforth constellation steering compass
Sestrel compass
12V DC electrical system
110V AC electrical system
engine battery (2004)
Prowatt 1000 inverter
Airex wind generator
90 amp alternator with smart charger regulator and Link 10 battery monitor
Norslay wire standing rigging
Wooden, keel stepped, mast
Roller furling for jib
2 x Barlow 24 self tailing winches
Full set of sails
Nilsson anchor windlass
60lb CQR anchor with 300' 3/8 chain
50lb Fisherman anchor with 300' rode
35lb CQR secondary anchor with 120' chain and 120' rode
25lb Danforth spare anchor
Stern pushpit
Side stanchions
Fenders and dock lines
Rain catcher
Swim / boarding ladder
Cockpit awning
2 x electric bilge pump
Edson manual wheel steering
18 x 13.5" bronze propellor
3 x Manual Whale bilge pumps
Propane shut off valve
2 x Dry powder fire extinguishers


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2015, o 11:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kurna dlaczego się go nie da załadować na auto. Z ciekawości zapytałem firmę transportowa z Poznania, która się reklamuje transportem jachtów na niskopodwoziówkach ile by mnie kosztowało przewiezienie Bostroma 31 z Kalmaru do Szczecina. Wyszło, że 930 euro :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2015, o 11:47 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie ma dojazdu do mariny dla dużych samochodów.
Trzeba by go holować na drugą stronę rzeki i coś kombinować a na zorganizowanie tego było za mało czasu. Już został sprzedany.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2015, o 11:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A to doopa :-(

Ala łódka fajna...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2015, o 11:57 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
przewiezienie Bostroma 31 z Kalmaru do Szczecina. Wyszło, że 930 euro :)

To rewelacyjna cena.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kurczak napisał(a):
Ala łódka fajna...

Dałoby się to na spokojnie dograć ale sprzedawca ma jakiś problem z Polakami.
Nie odpowiadał na zapytania bo uważał, że do Polski to się nie da i że to są jakieś jaja.
Chciałem nawet kupić od niego ten silnik ale nie raczył odpowiedzieć.
Kolejny koń z klapkami na oczach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2015, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14371
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1959
Otrzymał podziękowań: 2054
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Skąd ja to znam...

Wysłałem moim niedoszłym "partnerom" handlowym Szwedom, Niemcom, Holendrom mnóstwo maili w sprawie jachtów na sprzedaż. Mało kto odpowiedział.
Takze w przypadkach gdy adres mailowy był jedynym kontaktem.

Niestety takż mamy opinię w Europie, że z nami nikt interesów nie chce robić. Wolą jacht porąbac do kominka jak sprzedać Polakowi...

Zapomniałem spytać czy cena za transport jest brutto. Ale jeśli ktoś podaja komuś cenę to powinna IMHO zawierać VAT :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2015, o 13:05 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
Skąd ja to znam...
Wysłałem moim niedoszłym "partnerom" handlowym Szwedom, Niemcom, Holendrom mnóstwo maili w sprawie jachtów na sprzedaż. Mało kto odpowiedział.
Takze w przypadkach gdy adres mailowy był jedynym kontaktem.
Niestety takż mamy opinię w Europie, że z nami nikt interesów nie chce robić. Wolą jacht porąbac do kominka jak sprzedać Polakowi...

Zgadza się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 310 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL