Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 cze 2025, o 19:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 paź 2012, o 09:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Nawet Cypis się załapał ;)
http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,12567761,Czy_fatum_krazy_nad_Rzeszowiakiem__Legendy_i_przesady.html

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2012, o 09:51 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tak, wiem że smutny temat ale rzetelność pismaków poraża:

"Później usłyszałem, że w okolicach Wysp Owczych od 20 lat nie było takiego sztormu. O tej porze roku sztormy mają tam siłę 4-6 stopni w skali Beauforta. Ten miał siłę 10. Takie zdarzają się w listopadzie, grudniu - wyjaśnia Malczewski"

pozdrawiam

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2012, o 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2011, o 10:05
Posty: 3409
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 309
Uprawnienia żeglarskie: blond bezpatencie
Artykuł nie traktuje bezpośrednio o wypadku, ale usiłuje obalić tezę o "przeklętości" tejże łódki. Jak masz ochotę wałkować wypadek, to jest specjalny wątek pt. Wypadek Rzeszowiaka.

_________________
Narcyza
Nobody's perfect. Call me Nobody.



Za ten post autor Narjess otrzymał podziękowanie od: Cypis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2012, o 20:55 

Dołączył(a): 1 sty 2010, o 23:19
Posty: 229
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ależ nie mam zamiaru. Dość już wypadków. Odnosze się do artykułu i jego treści.
Wiesz nie wiem czy ten artykuł ma obalać taką tezę. Trzeba sobie takową tezę postawić aby ją obalać :)

_________________
Maciek Pachla
----------------------------------------------------------------------------------
"Zawsze odkładaj do jutra to, co jutro możesz odłożyć do, powiedzmy, przyszłego roku" TP

https://www.facebook.com/SifuAspera/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 06:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bo to nie jest przeklęta łódka.......
Jej "pech" polega IMHO na tym, że jest intensywniej ekploatowana, nie stoi przy kei . Pływa. A to zwiększa prawdopodobieństwo trafienia na bardzo trudne warunki.......
Pierwszy wypadek nie był spowodowany przez pecha - tylko załogę zarówno Rzeszowiaka, jak i udzielajacego mu pomocy promu, drugi wynika też z błędu załogi.
Gdzie tu pech ? fatum ?
Pływałem nim , jak wielu forumowiczów. I chętnie popłynę. Bez obaw o to, że to jacht przeklęty :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 07:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kurczak napisał(a):
Pierwszy wypadek nie był spowodowany przez pecha - tylko załogę zarówno Rzeszowiaka, jak i udzielajacego mu pomocy promu, drugi wynika też z błędu załogi.

Pierwszy wypadek - załoga zbyt pochopnie i zbyt koniecznie chciala się ewakuować, mozna to oceniać jako błąd. Ale prom nie mial żadnego ruchu - albo podejść i odebrać ludzi albo "odmówić ratowania życia". Gdyby promem dowodził zeglarz i gdyby była szansa konstruktywnej rozmowy z kapitanem "rzeszowiaka", to moze dałoby sie go zmusic do refleksji, co jest wiekszym ryzykiem: sztormowanie jachtem, czy ewakuacja na prom. Ale to wymagałoby spokojnej rozmowy "jak żeglarz z żeglarzem"; zabrakło na promie żeglarza, a na jachcie spokoju.
Drugi wypadek - nie wiemy, czy wynikł z czyjegokolwiek błędu! Nie wolno go załodze zarzucać póki tak niewiele wiemy. Dalej publicznie polemizowac nie będę, jeśli chcesz to napisz mi na PW, jaie to miałyby być błędy.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
była szansa konstruktywnej rozmowy z kapitanem "rzeszowiaka"


Przepraszam Cię Andrzeju ale .... z którym kapitanem ?
Tym "urzędowym" czy ekipą "samozwańczych" dowodzących ?
Pzdr
KOcur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 08:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Andrzeju, domyślam się, że "drugi wypadek" to wejście na miel.

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2012, o 12:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Włodek: napisalem wyraźnei wszystko, nie ma co tego ciagnąc.
Maciek: Ja sie domysłiłem, że ostatnia tragedia.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2012, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Colonel napisał(a):
Kurczak napisał(a):
Pierwszy wypadek nie był spowodowany przez pecha - tylko załogę zarówno Rzeszowiaka, jak i udzielajacego mu pomocy promu, drugi wynika też z błędu załogi.

Drugi wypadek - nie wiemy, czy wynikł z czyjegokolwiek błędu! Nie wolno go załodze zarzucać póki tak niewiele wiemy. Dalej publicznie polemizowac nie będę, jeśli chcesz to napisz mi na PW, jaie to miałyby być błędy.


Jędruś orzeczenie już jest. Jacht wszedł na mieliznę z winy skipera.....

I Przyczyną wejścia na mieliznę za głowicami falochronów portu Łeba, wychodzącego w morze s/y RZESZOWIAK, w dniu 25 maja 2008 r. o godz. 1020, przy wietrze NE 4º B, stanie morza 2 i dobrej widzialności; było niezasięgnięcie informacji o aktualnych głębokościach na wyjściu;

II Winę za wypadek ponosi kapitan s/y RZESZOWIAK kpt. jacht. M.K. ponieważ wychodził z portu bez zgody Kapitanatu i przez to nie uzyskał wiadomości o sytuacji nawigacyjnej na redzie.

Ja pisałem o tym wypadku....

Ten ostatni to był trzeci z kolei ................

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 177 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL